Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΟι φορητές συσκευές προκαλούν μεγάλη εξάρτηση και άγχος στους ταξιδιώτες
Έρευνα

Οι φορητές συσκευές προκαλούν μεγάλη εξάρτηση και άγχος στους ταξιδιώτες

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης 2014 Expedia/Egencia Mobile Index, η συνομιλία μέσω του μεγαφώνου του κινητού αποτελεί τη πιο ενοχλητική πράξη διεθνώς. Οι φορητές συσκευές εξυπηρετούν αποτελεσματικά ως προσωπικό ξενοδοχείου, οδηγοί και σύντροφοι τους ταξιδιώτες, που στηρίζονται σε φορητές συσκευές σε κάθε στάδιο του ταξιδιού.

Η Expedia.com και η Egencia έδωσαν στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της μελέτης Expedia/Egencia Mobile Index για το 2014, μιας παγκόσμιας έρευνας για τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών σε σχέση με τις κινητές ηλεκτρονικές συσκευές σε Βόρεια και Νότια Αμερική, Ευρώπη και στην περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού. Η μελέτη αποκάλυψε τη βαθιά εξάρτηση του συγχρονου ταξιδιώτη από τις κινητές συσκευές (smartphone, tablet, e-reader, laptop ή smartwatch). Παγκοσμίως, το 94% των ανθρώπων κουβαλούν μαζί τους τουλάχιστον μια από τις παραπάνω κινητή συσκευή όταν κάνουν διακοπές και το 97% έχει μαζί του τουλάχιστον μία, στα επαγγελματικά ταξίδια.

Η έρευνα 2014 Expedia/Egencia Mobile Index ανατέθηκε από την Expedia και διεξήχθη online από την εταιρεία  Northstar σε 8.856 εργαζόμενους ενήλικες, σε 25 χώρες.

“Εισερχόμαστε σε μια νέα εποχή, όπου οι άνθρωποι χρησιμοποιούν συνεχώς desktop, τηλέφωνα, tablet, ακόμα και φορητές συσκευές καθώς ονειρεύονται, σχςεδιάζουν, κάνουν κρατήσεις και τελικά πραγματοποιούν το ταξίδι τους”, λέει ο Dara Khosrowshahi, πρόεδρος και Chief Executive Officer της Expedia, Inc. και πρόεδρος της Expedia Worldwide. “Οι ταξιδιώτες δεν αναζητούν και κλείνουν ταξίδια μέσω κινητών τηλεφώνων μόνο – εκθειάζουν τα γεύματά τους παραπονούνται σε παρόχους και ‘συλλαμβάνουν’ την παραμικρή λεπτομερεια του ταξιδιού τους. Αυτή η νέα κανονικότητα, όσον αφορά στα ταξίδια. Επιλέξαμε να ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στις συνήθειες που αφορούν στις φορητές συσκευές τόσο των ταξιδιωτών για λόγους αναψυχής οσο και σε εκείνους για επαγγελματικούς λόγους, σε όλο τον κόσμο, για να κατανοήσουμε καλύτερα το πως η τεχνολογία χρησιμοποιείται καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού, έτσι ώστε να συνεχίζουμε να προσφέρουμε σχετικές, ‘φορητές’ υπηρεσίες”.

“Για τα επαγγελματικά ταξίδια, οι κινητές συσκευές είναι ήδη απαίτηση για τους περισσότερους ταξιδιώτες, και οι τάσεις χρήσης τους εξακολουθούν να αυξάνονται. Αυτό συμβαίνει επειδή οι κινητές συσκευές και εφαρμογές  επιτρέπουν ομαλότερα και πιο παραγωγικά εταιρικά ταξίδια. Η μελέτη μας καθιστά σαφές το πως οι ταξιδιώτες για επαγγελματικούς λόγους ενσωματώνουν τη λειτουργικότητα των κινητών στα ταξίδια τους και μας βοηθά να αναπτύξουμε καλύτερες εμπειρίες σε οποιαδήποτε συσκευή χρησιμοποιούν”, λέει ο Rob Greyber, πρόεδρος της Egencia.

Οι φορητές συσκευές εξυπηρετούν αποτελεσματικά ως προσωπικό ξενοδοχείου, οδηγοί και σύντροφοι τους ταξιδιώτες, οι οποίοι στηρίζονται σε smartphones και άλλες φορητές συσκευές σε κάθε στάδιο του ταξιδιού. Σε γενικές γραμμές, το 76% των ταξιδιωτών λέει ότι τα smartphones του είναι “πολύ σημαντικά / κρίσιμα” στην καθημερινή του ζωή. Ένα 70% λέει το ίδιο για το laptop του, ενώ το 48% λέει το ίδιο για το tablet του. Οι Ινδοί είναι οι πιο εξαρτόμενοι από τα smartphones, με το 95% να κατηγοριοποιεί τη συσκευή ως “πολύ σημαντική / κρίσιμη”. Οι λιγότεροι εξαρτωμενοι από smartphones στον κόσμο βρίσκονται στη Νορβηγία, όπου μόνο το 57% θεωρεί το smartphone τους για να είναι “πολύ σημαντικό”. Περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) των διεθνών ταξιδιωτών χρησιμοποιεί τα smartphones περισσότερο όταν ταξιδεύει από ό,τι τα χρησιμοποιεί στο σπίτι.

Η μελέτη αποκάλυψε ότι οι ταξιδιώτες είναι καλά προσαρμοσμένοι στις συνήθειες σχετικά με τις φορητές συσκευές. Η αβρότητα και η συνείδηση ​​του θορύβου είναι ιδιαίτερα σημαντικές, όπως και η ιδιωτικότητα. Η λήψη φωτογραφιών / βίντεο ανθρώπων που δεν το αντιλαμβάνονται θεωρείται προσβλητική συμπεριφορά σύμφωνα με το 42% των διεθνών ταξιδιωτών, στη δελτυτερη θεση πίσω από την “πραγματοποίηση κλήσεων στο μεγάφωνο” (53%) και τη “μουσική / παιχνίδια / βίντεο χωρίς ακουστικά” (47%).

Οι “παραβιάσεις” των καλών τρόπων σχετικά με την τεχνολογία και θεωρούνται προσβλητικές αν γίνουν δημόσια, περιλαμβάνουν:

  • Πραγματοποίηση κλήσεων στο μεγάφωνο: 53%
  • Μουσική / παιχνίδια / βίντεο χωρίς ακουστικά: 47%
  • Λήψη φωτογραφιών / βίντεο αγνώστων (χωρίς την άδειά τους): 42%
  • Πραγματοποίηση κλήσεων σε εστιατόριο: 36%
  • Βιντεοκλήσεις / FaceTime / Skype: 27%
  • Ηχηρές ειδοποιήσεις της συσκευής: 26%
  • Μηνύματα / ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε καθήμενη δραστηριότητα: 24%
  • Φωτογράφηση των τροφίμων κατά τη διάρκεια γεύματος: 18%

Το δωρεάν WiFi θεωρείται κορυφαίο ξενοδοχειακό ατού
Λαμβάνοντας υπόψη την πανταχού παρουσία των κινητών συσκευών στα ταξίδια, οι ταξιδιώτες δίνουν ολοένα και περισσότερη προτεραιότητα στην WiFi προσβασιμότητα. Το 56% των ταξιδιωτών αναφέρουν ότι η διαθεσιμότητα (και το κόστος) του WiFi έχουν επίπτωση στην απόφαση αγοράς κατά την επιλογή μιας πτήσης ή ενός ξενοδοχείου. Όταν τους ζητήθηκε να κατατάξουν ξενοδοχειακές ανέσεις του ξενοδοχείου που σχετίζονται με κινητά, οι ταξιδιώτες αναψυχής κατέταξαν το “δωρεάν WiFi” πρώτο, μπροστά και από την υψηλής ταχύτητας πρόσβαση στο Internet, την ενσύρματη συνδεσιμότητα στο δωμάτιο ή ένα επιχειρηματικό κέντρο με υπολογιστές και εκτυπωτές. Οι επιχειρηματίες ταξιδιώτες κρίνουν το δωρεάν WiFi ακόμη πιο σημαντικό, με το 86% αυτών των ταξιδιωτών να το βαθμολογούν ως πολύ ή αρκετά σημαντικό κατά την κράτηση σε ένα ξενοδοχείο, για επαγγελματικά ταξίδια.

Εν κινήσει, οι ακόλουθες λειτουργίες μια φορητής συσκευής είναι οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες τόσο από τους ταξιδιώτες αναψυχής όσο και από τους επαγγελματίες:

  • Email / μηνύματα: 61%
  • Καταγραφή κάμερας / βίντεο: 50%
  • Χάρτες / πλοήγηση: 47%
  • Social media: 45%
  • Καιρός 38%
  • Utilities (ξυπνητήρι, υπολογιστής κ.λπ.) 33%
  • Διασκέδαση 24%

Αν και οι φορητούς και επιτραπέζιοι υπολογιστές είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να γίνει μια κράτηση ταξιδιού, το 78% των επιχειρηματιών ταξιδιωτών έχει χρησιμοποιήσει το smartphone του για σχεδιασμό ταξιδιού, ενώ το 71% χρησιμοποίησε tablet. Οι πιο κοινές χρήσεις και για τις δύο φορητές συσκευές είναι η διαχείριση δρομολογίων (37% και 32% αντίστοιχα ) και η έρευνα προορισμών (35% και 32% αντίστοιχα). Άλλες δημοφιλείς δραστηριότητες είναι κράτηση ξενοδοχείου, λήψη ειδοποιήσεων πτήσης και έλεγχος check-in. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 28% των εργαζόμενων ενηλίκων που κατέχει μια φορητή συσκευή έχει χρησιμοποιήσει ένα smartphone ή tablet για να κάνει κράτηση σε ξενοδοχείο.

Η απώλεια του διαβατηρίου κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων φόβων των παγκόσμιων ταξιδιωτών με το 40% να το αναφέρει ως την κορυφαία ταξιδιωτική τους αγωνία. Η απώλεια χρημάτων κατέλαβε τη δεύτερη θέση. Αναπάντεχα, η “απροσδόκητη απώλεια του ταξιδιωτικού συντρόφου” ήταν στην τρίτη θέση, αλλά μόνο το 2% των Ισπανών ανέφερετο συγκεκριμένο φόβο, έναντι 53% των Δανών. Η απώλεια της κινητής συσκευής και η απώλεια των αποσκευών συμπληρώνουν τη λίστα των κορυφαίων πέντε φόβων για όλους τους ταξιδιώτες.

Η απώλεια όλων τα προσωπικών στοιχείων ήταν η πρώτη σε αναφορά άγχους, που σχετίζεται με την απώλεια ενός κινητού τηλεφώνου σε ταξίδι (58%). Το 41% θα ανησυχούσε για τη δυνατότητά του να επικοινωνήσει με το σπίτι, ενώ το 37% θα ανησυχούσε για το κόστος αντικατάστασης της συσκευής. Το 29% θα αισθανόταν ανασφαλές / απομονωμένο, ενώ στο 19% θα έλειπε οι εφαρμογές, η μουσική του και τα κοινωνικά δίκτυα.

Παρά τη φαινομενική επιθυμία να μείνουν συνδεδεμένοι ενώ ταξιδεύουν, μόνο το 35% των ταξιδιωτών αγοράζει πακέτο διεθνών δεδομένων / περιαγωγής, όταν ταξιδεύει. Οι Ινδοί είναι μακράν οι πιθανότεροι να το πράξουν, με το 68% λέει “ναι”, ενώ αντίθετα μόνο το 12% των Γάλλων θα αγόραζε ένα τέτοιο πακέτο.

Το 16% των διεθνών ταξιδιωτών έχει μαζί του καλώδιο ρεύματος ανά πάσα στιγμή, για να επαναφορτίσει την κινητή του συσκευή όταν χρειαστεί. Ένα 47% δήλωσε ότι θα περίμενε να επαναφορτίσει μέχρι να επιστρέψει στην ξενοδοχείο του, ενώ το 14% μεταφέρει επαναφορτιζόμενη μπαταρία ή θήκη μαζί του. Μόνο το 1% θα πλήρωνε για να χρησιμοποιήσει ένα δημόσιο σταθμό φόρτισης ή ασφαλές “περίπτερο” ενέργειας.

Ο επαγγελματίας φαρσέρ Greg Benson (Mediocre Films) πιστεύει ότι ανακάλυψε τον ιδανικό τρόπο για να σταμτά ανθρώπους που μιλούν δυνατά στο κινητό τους… “εισβάλλει” στις συνομιλίες τους.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024