Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΟι ταξιδιώτες long-haul επιστρέφουν στην Ευρώπη, έτοιμοι για ψώνια πολυτελείας οι Κινέζοι
Τάσεις

Οι ταξιδιώτες long-haul επιστρέφουν στην Ευρώπη, έτοιμοι για ψώνια πολυτελείας οι Κινέζοι

Πάνω από το 60% των πιθανών ταξιδιωτών στην Αυστραλία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κίνα και τις ΗΠΑ σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό φέτος. Η κατάργηση της πολιτικής της Κίνας “zero Covid” έχει πυροδοτήσει ελπίδες στους Κινέζους ταξιδιώτες, με το 63% να επιθυμεί να επισκεφθεί την Ευρώπη.

Η επιθυμία για ταξίδια στο εξωτερικό το 2023 έχει αυξηθεί σημαντικά στις μεγάλες ταξιδιωτικές αγορές σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Πάνω από το 60% των πιθανών ταξιδιωτών στην Αυστραλία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κίνα και τις ΗΠΑ σκοπεύουν να ταξιδέψουν σε μεγάλες αποστάσεις το 2023, με την Ευρώπη να είναι στο επίκεντρο. Το ταξιδιωτικό κλίμα στην Ευρώπη τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους έχει επίσης βελτιωθεί, με τις πιο αξιοσημείωτες αυξήσεις σε ετήσια βάση να παρατηρούνται στην Κίνα (+21 μονάδες) και τη Βραζιλία (+13 μονάδες). Η εξαίρεση σε αυτές τις θετικές τάσεις είναι η Ιαπωνία, με το 27% μόνο των ερωτηθέντων να είναι ενθουσιασμένοι για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων για όλο το 2023 και μόνο το 13% το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου.

Αυτό είναι το συμπέρασμα σύμφωνα με το τελευταίο Long-Haul Travel Barometer (LHTB) 1/2023 που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και η Eurail BV. Το Βαρόμετρο παρέχει ένα στιγμιότυπο του αισθήματος των ταξιδιωτών για το 2023 και εξετάζει περισσότερες λεπτομέρειες για τους πρώτους τέσσερις μήνες. Η έρευνα εξετάζει1 τις ταξιδιωτικές προθέσεις στην Ευρώπη σε βασικές αγορές του εξωτερικού (Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Ιαπωνία και ΗΠΑ).

Ο Luís Araújo, πρόεδρος της ETC, σχολίασε: «Η ETC είναι στην ευχάριστη θέση να δηλώσει ότι το κλίμα για τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων αποδεικνύεται πιο θετικό φέτος από ό,τι το 2022. Μια σημαντική εξέλιξη που σίγουρα θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στα ταξίδια στην Ευρώπη το επόμενο έτος είναι το άνοιγμα της Κίνας. Η κατάργηση της πολιτικής της Κίνας zero Covid έχει αποκαταστήσει την ταξιδιωτική εμπιστοσύνη μεταξύ των Κινέζων ταξιδιωτών και ο δείκτης αισθήματος της Κίνας για ταξίδια στην Ευρώπη βρίσκεται πλέον σε τιμές κοντά στην εποχή πριν από την πανδημία. Αυτά είναι ελπιδοφόρα νέα, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες ότι στο πλαίσιο των πληθωριστικών πιέσεων, τα προσωπικά οικονομικά μπορεί να περιορίσουν συνολικά τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Η προώθηση της Ευρώπης στις αγορές του εξωτερικού παραμένει ζωτικής σημασίας για τη συνεχή ανάκαμψη του κλάδου το 2023».

Μεγαλύτερη αξία με χαμηλότερο προϋπολογισμό

Παρά τις θετικές προοπτικές για το 2023, ο υψηλός πληθωρισμός εξακολουθεί να ασκεί πίεση στον κόσμο και να επηρεάζει το ταξιδιωτικό του αίσθημα. Η οικονομική κατάσταση είναι βασική ανησυχία για Αυστραλούς, Βραζιλιάνους, Αμερικανούς και Καναδούς ταξιδιώτες. Έχοντας αυτό κατά νου, η απόκτηση μεγαλύτερης αξίας με λιγότερα χρήματα θεωρείται απαραίτητη από τους ταξιδιώτες. Όταν ρωτήθηκαν τι θα παρείχε άνεση στον προγραμματισμό μακρινών ταξιδιών το 2023, το 41% των ερωτηθέντων ανέφερε τη βελτιωμένη οικονομική κατάσταση. Άλλο ένα 35% των ερωτηθέντων είπε ότι οι ευκαιρίες και οι ελκυστικές προσφορές για ταξίδια στον προορισμό (και στον προορισμό) θα ήταν παράγοντες επιρροής.

Η άρση των συνοριακών περιορισμών λόγω του COVID-19 παραμένει επίσης απαραίτητη για την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών, σύμφωνα με το 35% όλων των ερωτηθέντων. Μετά από αυτό, οι προορισμοί που έχουν άρει πλήρως τα ταξιδιωτικά εμπόδια μπορεί να θεωρηθούν πιο ελκυστικοί το 2023.

Η Κίνα είναι επιτέλους έτοιμη για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων

Η κατάργηση zero Covid της Κίνας τον Δεκέμβριο του 2022 έχει προκαλέσει θετική αλλαγή στις δυνατότητες για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Μετά από δύο δύσκολα χρόνια, το αίσθημα για ταξίδια στην Ευρώπη το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου (115 μονάδες) παρουσίασε σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με τις ίδιες περιόδους το 2022 (94 μονάδες) και το 2021 (103 μονάδες). Από τους Κινέζους ερωτηθέντες που επιθυμούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό στις αρχές του 2023, το 63% έχει κατά νου έναν ευρωπαϊκό προορισμό. Ωστόσο, παραμένουν σημαντικά εμπόδια για την άμεση ανάκαμψη των τουριστικών ροών από την Κίνα. Σε αυτά περιλαμβάνονται η αεροπορική συνδεσιμότητα και χωρητικότητα, η πρόσφατη εκ νέου επιβολή μέτρων ασφαλείας για τον COVID-19 σε ορισμένους προορισμούς και ανησυχίες για την υγεία των ταξιδιωτών.

Για τους ερωτηθέντες στην Κίνα, τα κύρια ζητήματα κατά την επιλογή ενός προορισμού διακοπών είναι οι τουριστικές υποδομές, οι καιρικές συνθήκες και η αίσθηση ασφάλειας που λαμβάνουν στον προορισμό. Σημειώνεται ότι οι Κινέζοι ταξιδιώτες ανυπομονούν να επιστρέψουν για ψώνια πολυτελείας στην Ευρώπη.

Οι Βορειοαμερικανοί πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν στο εξωτερικό

Το 40% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ σκοπεύει να ταξιδέψει εκτός Βόρειας Αμερικής μέχρι τον Απρίλιο του 2023 και το 33% θεωρεί την Ευρώπη ως προορισμό. Αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022, όταν μόνο το 28% των Αμερικανών σχεδίαζε να ταξιδέψει στο εξωτερικό και το 23% στην Ευρώπη.

Στις ΗΠΑ, η προθυμία για ταξίδια συνδέεται με το υψηλότερο ετήσιο εισόδημα του νοικοκυριού. Τα ευρήματα δείχνουν ότι το 55% των Αμερικανών που κερδίζουν 75.000 δολ. ή περισσότερα ανυπομονούν να ταξιδέψουν, σε σύγκριση με μόλις 20% των ερωτηθέντων στις άλλες εισοδηματικές ομάδες. Σε αντίθεση με άλλες αγορές, ένα μεγάλο μερίδιο των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ (20%) είναι ανοιχτό σε μεμονωμένα ταξίδια.

Η καναδική αγορά βρίσκεται επίσης σε καλό δρόμο για σταδιακή ανάκαμψη. Το μερίδιο των Καναδών που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ευρώπη μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου 2023 αυξήθηκε από 15% το 2022 σε 29% το 2023, με την τιμή του δείκτη κλίματος να παραμένει θετική (108 μονάδες). Ωστόσο, η πλειοψηφία (62%) των Καναδών ερωτηθέντων θα απέχει από τα ταξίδια στο εξωτερικό στις αρχές του 2023. Ο κύριος αποτρεπτικός παράγοντας για το 39% από αυτούς είναι ο διαθέσιμος προϋπολογισμός τους.

Οι Καναδοί που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ευρώπη τους επόμενους μήνες θα αναζητήσουν εμπειρίες που θα περιστρέφονται γύρω από την ιστορία και τον πολιτισμό και τη ζωντανή ζωή των ευρωπαϊκών πόλεων. Οι κορυφαίοι ευρωπαϊκοί προορισμοί για τους Καναδούς είναι η Γαλλία, η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία.

[1] Η πρόθεση για ταξίδι μετράται σε έναν δείκτη που αντανακλά το κυρίαρχο αίσθημα που εκφράζεται από μια αγορά, είτε θετικό είτε αρνητικό. Τιμές πάνω από τις 100 μονάδες του δείκτη υποδεικνύουν θετική εξέλιξη, ενώ τιμές κάτω από 100 υποδηλώνουν αρνητική στάση απέναντι στα ταξίδια σε μια δεδομένη περίοδο.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024