Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΤουρκία και Μ. Ανατολή οι τουριστικά ευνοημένες περιοχές από τον πόλεμο στην Ουκρανία
Τάσεις

Τουρκία και Μ. Ανατολή οι τουριστικά ευνοημένες περιοχές από τον πόλεμο στην Ουκρανία

  • (Πηγή: Υπουργείο Άμυνας Ουρανίας, φωτό Дмитрий Муравский).

Οι εύποροι Ρώσοι συνεχίζουν να πετούν με άνεση (Premium Class). Οι πτήσεις από Ρωσία προς Ευρώπη και Ασία-Ειρηνικό διαρκούν (και κοστίζουν) περισσότερο. Ο πιο επιτυχημένος προορισμός στην προσέλκυση εύπορων Ρώσων ήταν η Ταϊλάνδη.

Ένα χρόνο μετά από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Forwardkeys, η οποία έχει πρόσβαση στα πλέον ενημερωμένα διαθέσιμα δεδομένα κράτησης πτήσεων, ανέλυσε τον αντίκτυπο του πολέμου στα ταξίδια και αποκαλύπτει αρκετές τάσεις, άλλες αναμενόμενες και άλλες όχι τόσο. Προφανώς, οι κυρώσεις και η απαγόρευση των απευθείας πτήσεων μεταξύ της Ρωσίας και των περισσότερων χωρών της ΕΕ μείωσε δραματικά τη συνδεσιμότητα της Ρωσίας με τον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, η Μέση Ανατολή και η Τουρκία, που δεν έχουν απαγορεύσει τις πτήσεις προς και από τη Ρωσία, έχουν επωφεληθεί από την αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας σε αυτούς και μέσω αυτών. Κατά το έτος που ακολούθησε τον πόλεμο, η αεροπορική χωρητικότητα μεταξύ Ρωσίας και Μέσης Ανατολής ήταν 27% μεγαλύτερη από ό,τι ήταν την ίδια περίοδο πριν από την πανδημία και με την Τουρκία κατά 26%. Συγκριτικά, ήταν κατά 99% λιγότερη στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, -92% στη Βόρεια Αμερική, -87% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, -76% στην Αφρική και την υπόλοιπη Αμερική και -20% στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Ίσως η πιο αναπάντεχη τάση που προέκυψε κατά τους πρώτους δέκα μήνες του πολέμου, ήταν οι πλούσιοι Ρώσοι, που επέστρεψαν στα διεθνή ταξίδια με μεγάλη διάθεση μετά την πανδημία, ενώ οι λιγότερο εύποροι έμειναν σπίτι. Από την έναρξη του πολέμου στις 24 Φεβρουαρίου μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, τα εισιτήρια Premium Class για τα ρωσικά εξερχόμενα ταξίδια αυξήθηκαν κατά 10%, σε επίπεδα προ πανδημίας. Συγκριτικά, τα ταξίδια Economy Class μειώθηκαν κατά 70%. Ωστόσο, από τις αρχές του 2023, η κατάσταση έχει αλλάξει, με τα διεθνή ταξίδια να καταρρέουν κατά το α’ τρίμηνο του έτους. Από τις 15 Φεβρουαρίου, οι κρατήσεις πτήσεων σε ναύλους Premium Class για το α’ τρίμηνο του 2023 είναι σήμερα κατά 26% πίσω από τα επίπεδα του 2019 και οι ναύλοι Economy -66%.

Ο προορισμός που ήταν πιο επιτυχημένος στην προσέλκυση εύπορων Ρώσων ήταν η Ταϊλάνδη, όπου τα ταξίδια με ναύλους Premium Class αυξήθηκαν κατά 81% το 2019. Ακολούθησαν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με αύξηση 108%, η Τουρκία, με +41%, οι Μαλδίβες με +137% και η Αίγυπτος με +181%.

Η πιο δημοφιλής διαδρομή για τους Ρώσους κατά τη διάρκεια του 2022 ήταν από και προς την Αττάλεια, την τουρκική Ριβιέρα. Οι πτήσεις εκεί από τα τρία μεγάλα αεροδρόμια της Μόσχας, Vnukovo, Domodedovo και Sheremetyevo, αυξήθηκαν κατά 144%, 77% και 74% αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα προ -πανδημικά επίπεδα. Η επόμενη πιο δημοφιλής διαδρομή ήταν Κωνσταντινούπολη – Μόσχα Sheremetyevo (αύξηση 73%) και Κωνσταντινούπολη – Μόσχα Vnukovo (-14%). Το έκτο πιο δημοφιλές δρομολόγιο ήταν μεταξύ Αγίας Πετρούπολης και Αττάλειας (έως +49%). Ακολούθησε το Ερεβάν – Μόσχα Sheremetyevo (-47%), Ντουμπάι – Μόσχα Sheremetyevo (+228%), Τασκένδη – Μόσχα Domodedovo (+84%) και Αττάλεια – Ekaterinburg (-31%).

Ένας περαιτέρω αξιοσημείωτος αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία και με το κλείσιμο του ρωσικού αεροπορικού χώρου σε πολλές αεροπορικές εταιρείες ήταν η αύξηση του κόστους και των χρόνων πτήσης μεταξύ Ευρώπης και Ασίας -Ειρηνικού. Τα έξοδα αυτά έχουν μεταβιβαστεί στη μορφή υψηλότερων αεροπορικών ναύλων, οι οποίοι έχουν επίσης επηρεαστεί από την καθυστερημένη επανέναρξη των ασιατικών προορισμών. Κατά το έτος που ακολούθησε την έναρξη του πολέμου, οι μέσοι αεροπορικοί ναύλοι μεταξύ Ευρώπης και Ασίας-Ειρηνικού ήταν 20% υψηλότεροι από ό,τι πριν από την πανδημία το 2019 και 53% υψηλότεροι από το περασμένο έτος. Κατά τους χρόνους πτήσης, το 37% της εναέριας κυκλοφορίας μεταξύ των δύο ηπείρων διαρκεί περισσότερο από 8 ώρες, αύξηση 23% πριν από την εισβολή. Οι διαδρομές που έχουν επηρεαστεί περισσότερο περιλαμβάνουν εκείνες μεταξύ της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας στην Ασία-Ειρηνικό και τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σκανδιναβία και το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ευρώπη.

Ο Olivier Ponti, Vice President Insights της Forwardkeys, δήλωσε: “Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος στα αεροπορικά ταξίδια προς και από τη Ρωσία από την εισβολή στην Ουκρανία τον περασμένο Φεβρουάριο έχει κυρώσεις που σχετίζονται με τον πόλεμο, από οι οποίες έχουν ωφεληθεί ιδιαίτερα η Τουρκία και η Μέση Ανατολή, καθώς έχουν διατηρήσει απευθείας πτήσεις προς και από τη Ρωσία. Αναμένουμε ότι οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες θα είναι ένας άλλος νικητής, καθώς εξακολουθούν να πετούν μέσω του ρωσικού αεροπορικού χώρου. Και αυτό τους δίνει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους χρόνους πτήσης και το κόστος καυσίμων στις διαδρομές μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας-Ειρηνικού. Ωστόσο, το πιο έντονο χαρακτηριστικό είναι η έκρηξη στη ζήτηση των ναύλων Premium Class, η οποία φαίνεται να απεικονίζει μια διαίρεση στη ρωσική κοινωνία: μεταξύ των πλουσίων, που κάνουν διακοπές με στυλ, ενώ οι λιγότερο προνομιούχοι έμειναν σπίτι”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024