Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΠρος μία κοινή πολιτική για την προώθηση του ευρωπαϊκού τουριστικού προϊόντος

Προς μία κοινή πολιτική για την προώθηση του ευρωπαϊκού τουριστικού προϊόντος

Τέθηκαν οι βάσεις για μία από κοινού προώθηση του ενιαίου ευρωπαϊκού τουριστικού προϊόντος και την ανάδειξη της αξίας του τουρισμού για τις εθνικές οικονομίες των χωρών μελών στην Aτυπη Σύνοδο υπουργών και υψηλών αξιωματούχων του Τουρισμού των 25 κρατών-μελών της Ε.Ε.

Αποστολή – Κρήτη: Τέθηκαν οι βάσεις για μία από κοινού προώθηση του ενιαίου ευρωπαϊκού τουριστικού προϊόντος και την ανάδειξη της αξίας του τουρισμού για τις εθνικές οικονομίες <...>των χωρών μελών, αλλά και για την ευρωπαϊκή οικονομία γενικότερα κατά τη χθεσινή Aτυπη Σύνοδο υπουργών και υψηλών αξιωματούχων του Τουρισμού των 25 κρατών-μελών της Ε.Ε., που πραγματοποιήθηκε στην Αγία Πελαγία της Κρήτης, υπό την προεδρία του υπουργού Ανάπτυξης Aκη Τσοχατζόπουλου. Αξιοσημείωτο είναι το ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο τουρισμός αντιμετωπίστηκε σε τέτοιο βαθμό ως θέμα κοινού ενδιαφέροντος.

Κοινή ήταν η διαπίστωση των συμμετεχόντων υπουργών ότι ο ευρωπαϊκός τουρισμός διανύει μία περίοδο κρίσης, μετά από τον Σεπτέμβριο του 2001 που σημαδεύεται από τις επιθέσεις στην Τζέρμπα, στο Μπαλί και στην Μομπάσα, τους πολέμους του Αφγανιστάν και του Ιράκ, τον ιό του SARS αλλά και τη γενικότερη οικονομική ύφεση, η οποία έχει οδηγήσει σε πτώση των αφίξεων στις χώρες-μέλη κυρίως από τις τρίτες χώρες όπως ΗΠΑ, Ιαπωνία κ.λπ. και στην έντονη κρίση των διεθνών αερομεταφορών.

Το ερώτημα που προέκυψε και απασχόλησε την Aτυπη Σύνοδο ήταν κατά πόσο η Ε.Ε. πρέπει να παραμένει αμέτοχη στις εξελίξεις και αν κάνει αρκετά για να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που ανακύπτουν από τέτοιες κρίσεις.

Ο υπουργός Ανάπτυξης συνόψισε τα σημεία στα οποία κατέληξε η Aτυπη Σύνοδος και ειδικότερα επισήμανε ότι:

  • Συμφωνήθηκε μεταξύ των υπουργών και των αξιωματούχων ότι η μελλοντική στρατηγική για την Ε.Ε. πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της το θέμα του τουρισμού, ο ρόλος του οποίου θα πρέπει να αναγνωρισθεί από την Ε.Ε. και θα πρέπει να συμπεριληφθεί με σαφή τρόπο στη νέα Συνθήκη για την Ε.Ε. που θα υπογραφεί το 2004.
  • Συμφωνήθηκε, επίσης, η ανάγκη να επισπευσθεί η εφαρμογή των δέκα μέτρων της Agenda 21 που παρουσίασε η Ε.Ε. το Νοέμβριο του 2001 και μέχρι σήμερα έχει αρχίσει η εφαρμογή τους μεν, αλλά, με πολύ αργούς ρυθμούς.
  • Συμφωνήθηκε, ακόμη, να υποστηριχθεί η δημιουργία ενός portal που θα εξασφαλίζει την πρόσβαση, την επικοινωνία και την προβολή του ευρωπαϊκού τουριστικού προϊόντος.
  • Τέλος, συμφωνήθηκε η επίσπευση της λειτουργίας του Δορυφόρου Λογαριασμού Τουρισμού (Satellite Tourism Account) ο οποίος μπορεί πλέον να αναδείξει με διαφάνεια τον βαθμό επιρροής της τουριστικής οικονομίας από τη συνολική τουριστική κατανάλωση και όχι μόνο από την κατανάλωση καθαρά τουριστικών υπηρεσιών και της επίδρασής της στην εθνική οικονομία των κρατών-μελών.

Με τη σειρά του ο Επίτροπος Τουρισμού της Ε.Ε. Erkki Liikanen, αφού συνεχάρη την ελληνική προεδρία για την πρωτοβουλία που είχε, τόνισε ότι στο διήμερο αυτό αναδείχθηκε η επιρροή άλλων πολιτικών της Ε.Ε. στο θέμα του τουρισμού, όπως για παράδειγμα η πολιτική των μεταφορών, τα θέματα φορολογίας και ΦΠΑ, θέματα του πολιτισμού, η εκπαίδευση, η περιβαλλοντική πολιτική κ.λπ. και υποχρέωση της Ε.Ε. είναι να παρακολουθεί κάθε πολιτική και δράση που επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό.
Το νέο Σύνταγμα της Ευρώπης επιβάλλεται να συμπεριλάβει τον τουρισμό -στο νέο άρθρο 15.2 όπως πρότεινε η ελληνική προεδρία- τουλάχιστον στο βαθμό που υπήρχε στην προηγούμενη Συνθήκη- ανέφερε ο κ. Liikanen και η προεδρία της Ιταλίας που ακολουθεί θα συμβάλλει στην συνέχιση της προσπάθειας αυτής με το τουριστικό φόρουμ που σχεδιάζει να διοργανώσει τον ερχόμενο Νοέμβριο, ώστε να επιτευχθεί η ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού τουρισμού με αειφόρο τρόπο.

Τέλος, κοινή ήταν η πρόταση των εκπροσώπων των κρατών-μελών, αλλά και των υπό ένταξη χωρών που για πρώτη φορά είχαν την ευκαιρία να συνεδριάσουν μαζί, για την δημιουργία κοινής επικοινωνιακής πολιτικής προβολής του ευρωπαϊκού τουριστικού προϊόντος σε τρίτες χώρες, χωρίς βέβαια να υπάρχει παρέμβαση στα εθνικά προγράμματα τουριστικής προβολής.

Η ελληνική προεδρία θα συντάξει ένα κείμενο με τις αποφάσεις της Aτυπης Συνόδου το οποίο θα δοθεί Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας που συνέρχεται εντός του Μαΐου, το οποίο με τη σειρά του θα διαμορφώσει συγκεκριμένες προτάσεις ανάδειξης του ευρωπαϊκού τουριστικού προϊόντος τις οποίες θα καταθέσει στη Σύνοδο Κορυφής της Θεσσαλονίκης.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024