Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑπάντηση της ΟΛΠ ΑΕ στην ακύρωση του πλαισίου έγκρισης του Master Plan από το ΣτΕ
Λιμένες

Απάντηση της ΟΛΠ ΑΕ στην ακύρωση του πλαισίου έγκρισης του Master Plan από το ΣτΕ

Υπενθυμίζεται ότι η Ολομέλεια του ΣτΕ ακύρωσε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan (Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) ΑΕ, για τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς στην Cosco Group Ltd και προέβλεπαν, μεταξύ άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο επιβατικό σταθμό, κ.λπ.

Σε συνέχεια των αποφάσεων* του Συμβουλίου της Επικρατείας, αναφορικά με προηγούμενες εγκρίσεις της ΕΣΑΛ για το Προγραμματικό Σχέδιο Επενδύσεων (Master Plan) του Λιμένος Πειραιώς, οι οποίες επηρεάζουν το έργο επέκτασης του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας, με την προσωρινή παύση των κατασκευαστικών εργασιών, η ΟΛΠ ΑΕ επιθυμεί να ενημερώσει τα εξής:

“H εταιρεία δεσμεύεται να εφαρμόσει το μεγάλο επενδυτικό της σχέδιο στη χώρα, λαμβάνοντας υπόψη όποιες ενδεχόμενες προσαρμογές κρίνονται απαραίτητες, σύμφωνα με τις αποφάσεις των αρμόδιων διοικητικών και δικαστικών αρχών και τη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.

Ως σταθερός, αξιόπιστος και μακροπρόθεσμος επενδυτής στη χώρα η ΟΛΠ ΑΕ συνεργάζεται στενά με τις ελληνικές αρχές για το βέλτιστο αποτέλεσμα, σε πλήρη πάντα εφαρμογή όλων των αποφάσεων. Στόχος του Οργανισμού παραμένει η ανάπτυξη του λιμένα προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας”.

*Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας ακύρωσε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan (Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) ΑΕ, για τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς (2016) στην Cosco Group Limited και οι οποίες προέβλεπαν, μεταξύ άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο επιβατικό σταθμό, κ.λπ. Συγκεκριμένα, ακυρώθηκαν οι πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, με τις οποίες είχαν εγκριθεί, στο πλαίσιο έγκρισης του Master Plan του ΟΛΠ, οι υποχρεωτικές επενδύσεις, βάσει της σύμβασης παραχώρησης στην Cosco, που συνήφθη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΠ ΑΕ και κυρώθηκε με το νόμο 4404/2016, καθώς και οι πρόσθετες επενδύσεις του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά.

Η Ολομέλεια του ΣτΕ με τις υπ΄ αριθμ. 547-548/2022 αποφάσεις της (πρόεδρος η Μαίρη Σάρπ και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Μαρία Σωτηροπούλου) έκρινε ότι:

  • Οι πράξεις έγκρισης ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006, στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά μέλη του δικαστηρίου) και
  • Ακυρώθηκε η πράξη του γενικού γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024