Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΟδικός ΤουρισμόςΣτον αέρα η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Απάντηση Χούμπνερ σε Παπαδημούλη

Στον αέρα η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Στην πορεία υλοποίησης δύο μεγάλων σιδηροδρομικών έργων που συγχρηματοδοτούνται από κοινοτικούς πόρους, καθώς και στα αντίστοιχα έργα γέφυρες που έχουν ενταχθεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο 2007-2013, αναφέρεταιη αρμόδια Επίτροπος κα. […]

Στην πορεία υλοποίησης δύο μεγάλων σιδηροδρομικών έργων που συγχρηματοδοτούνται από κοινοτικούς πόρους, καθώς και στα αντίστοιχα έργα γέφυρες που έχουν ενταχθεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο 2007-2013, αναφέρεται<...>η αρμόδια Επίτροπος κα. Χούμπνερ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ, κ. Δημήτρη Παπαδημούλη.

Τα δύο έργα, στα οποία αναφέρεται η Επίτροπος στην απάντηση της, είναι η κατασκευή συγκροτήματος στο Θριάσιο Πεδίο με γραμμή σύνδεσης και ηλεκτροκίνηση της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Όσον αφορά στο έργο του Θριάσιου Πεδίου, η κα. Χουμπνερ επισημαίνει ότι η καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου είναι η 31 Δεκεμβρίου 2009 και η απορρόφηση βρίσκεται στο 73%.

Αντίθετα όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση Αθήνας – Θεσσαλονίκης, η Επίτροπος τονίζει ότι το έργο υλοποιείται με πάρα πολύ βραδείς ρυθμούς. Το ποσοστό απορρόφησης βρίσκεται καθηλωμένο στο 25% και επομένως η απώλεια των σχετικών κοινοτικών πόρων πρέπει να θεωρείται βέβαιη. Πιο συγκεκριμένα, η κα. Χούπνερ αναφέρει ότι «ως τελική ημερομηνία επιλεξιμότητας των έργων και των δαπανών έχει οριστεί η 31η Δεκεμβρίου 2008. Η τεχνική πολυπλοκότητα και η δυναμική της χρηματοδοτικής εξέλιξης του εν λόγω έργου δεν επιτρέπουν τον ορισμό με ακρίβεια, στο παρόν στάδιο, του επιπέδου των κοινοτικών πιστώσεων, που θα έχουν απορροφηθεί κατά την τελική ημερομηνία επιλεξιμότητας».

Στην απάντηση της, επίσης, η Επίτροπος Χούμπνερ, επισυνάπτει τα ακόλουθα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που έχουν προγραμματιστεί ως έργα γέφυρες μεταξύ του Γ΄ ΚΠΣ και της επόμενης προγραμματικής περιόδου 2007-2013:


  • Κατασκευή του τμήματος της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας-Λιανοκλαδίου (συνολικό κόστος: 591.908.003 ευρώ)

  • Κατασκευή του τμήματος της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Λιανοκλαδίου -Δομοκού (συνολικό κόστος: 702.000.000 ευρώ)

  • Σήμανση, εξοπλισμοί τηλεδιαχείρισης και τηλεπικοινωνιών για τον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ (εκτός των τμημάτων Κιάτου-Πάτρας και Τιθορέας-Δομοκού) (συνολικό κόστος: 124.000.000 ευρώ)

  • Προαστιακός σιδηρόδρομος Αθήνας, τμήμα Τριών Γεφυρών-ΣΚΑ-Αεροδρομίου Σπάτων (συνολικό κόστος: 430.000.000 ευρώ)

  • Ηλεκτροκίνηση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ- Κιάτου (συνολικό κόστος: 67.000.000 ευρώ)


«Μετά από χαμένο χρόνο και χρήματα επί δύο σχεδόν δεκαετίες, η σημερινή ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να μην έχει απολύτως κανένα στρατηγικό σχέδιο για τον απαραίτητο για την ανάπτυξη και το περιβάλλον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα” δήλωσε ο κ. Παπαδημούλης, αναφερόμενος στο ζήτημα.

“Αφιερώνουμε” συνέχισε “τα επίσημα στοιχεία της Κομισιόν στην κυβέρνηση της Ν.Δ. Καλούμε όσους αποδίδουν τα συχνά ατυχήματα στον ΟΣΕ αποκλειστικά στον “ανθρώπινο παράγοντα” να αναλάβουν τις μεγάλες τους ευθύνες για το κραυγαλέο έλλειμμα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των ελληνικών σιδηροδρόμων. Αναμένουμε τις κυβερνητικές εξηγήσεις και ενέργειες. Για να μη χαθούν κι άλλα σημαντικά ποσά από το Γ` ΚΠΣ αλλά και για να ξεκινήσει επιτέλους το Δ` ΚΠΣ. Η κατάσταση των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων, η μειωμένη απορροφητικότητα και οι σημαντικές καθυστερήσεις διευκολύνουν όσους επιθυμούν τον μαρασμό των ελληνικών σιδηροδρόμων για να επιταχύνουν στην τροχιά της ιδιωτικοποίησης τους».

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024