Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΟδικός ΤουρισμόςΤΕΕ: Στροφή στα ΜΜΜ και το ποδήλατο συνιστούν οι ειδικοί
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας

ΤΕΕ: Στροφή στα ΜΜΜ και το ποδήλατο συνιστούν οι ειδικοί

Τα χειρότερα δεν ήλθαν ακόμη στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας και των άλλων μεγάλων πόλεων της χώρας. Και αυτό γιατί, παρά τον διπλασιασμό των Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά την τελευταία δεκαετία, […]

Τα χειρότερα δεν ήλθαν ακόμη στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας και των άλλων μεγάλων πόλεων της χώρας. Και αυτό γιατί, παρά τον διπλασιασμό των Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά την τελευταία δεκαετία, δεν φτάσαμε ακόμη στον μέσο όρο του δείκτη<…>ιδιοκτησίας Ι.Χ. της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει χρόνος να ληφθούν μέτρα που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών σε ότι αφορά τις μετακινήσεις τους.

Στόχος δεν είναι να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά να βελτιωθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και να αναδειχθούν εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, όπως το ποδήλατο, για τη χρήση του οποίου προτείνονται κίνητρα, και τα … πόδια μας, ενώ τα Ι.Χ. αυτοκίνητα δεν πρέπει να εισέρχονται στο κέντρο των πόλεων.

Αυτοί ήταν οι κύριοι άξονες της προτεινόμενης Εθνικής Στρατηγικής Αστικής Κινητικότητας, που αναπτύχθηκαν από τους ομιλητές στη πρόσφατη ημερίδα «Κινητικότητα στον Αστικό Χώρο – Πράσινη Βίβλος και Ελληνική Πραγματικότητα», που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος – ΤΕΕ.

«Βασικές επιλογές των κατευθύνσεων πολιτικής είναι η ενίσχυση των μαζικών μεταφορών και των φιλικότερων προς το περιβάλλον τρόπων μετακίνησης, αλλά και η περιβαλλοντική τιμολόγηση των Ι.Χ., καθώς και η αναδιοργάνωση του αστικού χώρου γενικότερα», τόνισε στην ομιλία του ο Πρόεδρος της Επιτροπής Αστικής Κινητικότητας του ΥΠΕΧΩΔΕ , κ. Γ. Γιαννής. Ο ομιλητής επεσήμανε την ανάγκη για την εφαρμογή ολοκληρωμένης Στρατηγικής Αστικής Κινητικότητας, βάση ολοκληρωμένου προγράμματος συγκοινωνιακού σχεδιασμού και ενιαίου χωροταξικού /πολεοδομικού σχεδιασμού, με σωστή διαχείριση των μεταφορικών συστημάτων και αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας.

Υπογράμμισε ότι απαιτείται η εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για την αποτελεσματική διαχείριση του συγκοινωνιακού συστήματος, που θα αξιοποιεί τη συγκοινωνιακή υποδομή της πόλης, όπως οι περιορισμοί της χρήσης του Ι.Χ., η προνομιακή αντιμετώπιση των ΜΜΜ και η προώθηση της χρήσης τους (βελτιστοποίηση υποδομής και προώθηση λειτουργίας τους), η ενίσχυση της διατροπικότητας με τη δημιουργία χώρων στάθμευσης για μετεπιβίβαση στα ΜΜΜ και την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, η καλύτερη πληροφόρηση των μετακινούμενων και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας

Τα βασικότερα μέτρα της πολιτικής αυτής είναι:

  • Κίνητρα για απόσυρση των Ι.Χ. οχημάτων – Εισαγωγή φυσικού αερίου σε περισσότερα λεωφορεία, διερεύνηση αξιοποίησής του Φ.Α. και σε άλλα βαρέα οχήματα
  • Περαιτέρω ενθάρρυνση της χρήσης υβριδικών οχημάτων
  • Ενίσχυση της έρευνας και προετοιμασία για την αμεσότερη υιοθέτηση των οχημάτων «κυψελών» καυσίμου ή υδρογόνου
  • Εισαγωγή ενιαίας κάρτας ελέγχου καυσαερίων και θορύβου για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των δικύκλων

Περιβαλλοντική τιμολόγηση Ι.Χ. με βάση την αρχή: ο «ρυπαίνων» πληρώνει και Δημιουργία Παρατηρητηρίου Αστικής Κινητικότητας

«Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 60% του πληθυσμού ζει σε αστικές περιοχές. Σχεδόν το 85% περίπου του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της Ε.Ε. παράγεται σε αστικές περιοχές. Οι πόλεις και οι μεγαλουπόλεις η κινητήρια δύναμη της ευρωπαϊκής οικονομίας, προσελκύουν επενδύσεις και απασχόληση. Είναι απαραίτητες για τον δυναμισμό της οικονομίας», επεσήμανε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Αστικής Κινητικότητας του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Χ. Ακριτίδης.

Και υπογράμμισε ότι απο την κυκλοφοριακή συμφόρηση, η ευρωπαϊκή οικονομία χάνει κάθε χρόνο περίπου 100 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή το 1% του ΑΕΠ της Ε.Ε. Ο ομιλητής πρότεινε την προώθηση εναλλακτικών μεθόδων μετακίνησης, όπως το βάδισμα και η ποδηλασία, με την παροχή κινήτρων στους εργαζόμενους σε δημόσιες και ιδιωτικές επιχειρήσεις για τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης από και προς την εργασία, σε συνδυασμό με τις κατάλληλες υποδομές για την εξυπηρέτησή τους (ασφαλής στάθμευση σε συνδυασμό με κατάργηση χώρων στάθμευσης για ΙΧ κτλ.).

Επίσης πρότεινε την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, την χρήση καθαρών οχημάτων σε συνδυασμό με την έρευνα νέων τεχνολογιών, αλλά και την προσφορά οικονομικών κινήτρων, ώστε οι επιβάτες να επιλέγουν τα ΜΜΜ και άλλα πιο «φιλικά» στο περιβάλλον μέσα μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους, όπως π.χ. να γίνεται αναπροσαρμογή των κομίστρων κατά τον τρόπο που να δίνονται πιο πολλά κίνητρα στους συχνούς χρήστες. Επίσης, παροχή κινήτρων στους εργαζόμενους σε εταιρίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την αξιοποίηση βιώσιμων τρόπων μετακίνησης (ποδήλατα, car sharing, κάρτες απεριορίστων διαδρομών στα ΜΜΜ κλπ).

Στην ημερίδα χαιρετισμό απηύθυνε ο Γ. Γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Σ. Σιμόπουλος, ενώ εκ μέρους του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά ο κ. Γιαννής ευχαρίστησε το ΤΕΕ για τις προσπάθειες του ως Τεχνικός Σύμβουλος του Κράτους στην προώθηση αυτών των θεμάτων. Την έναρξη των εργασιών της ημερίδας κήρυξε ο Α΄ Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ, κ. Ε. Δρακάκης.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024