Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΒουλή – Μ. Κόνσολας: Οι 5+1 προτάσεις για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού
Η τοποθέτηση του προέδρου

Βουλή – Μ. Κόνσολας: Οι 5+1 προτάσεις για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού

Ο αεροπορικός τουρισμός εντάσσεται στον τουριστικό στρατηγικό σχεδιασμό της χώρας.

Φαίνεται πως ο νέος κυβερνητικός σχεδιασμός για την τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας έχει τραβήξει πλώρη προς τις εναλλακτικές μορφές, μεταξύ των οποίων ο αεροπορικός τουρισμός.

Μάλιστα ο πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής, Μ. Κόνσολας, κατά την εισήγησή του, επισήμανε ότι η ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού θα προσφέρει υπεραξία στην χώρα που έχει αστείρευτες δυνατότητες. Υπογράμμισε, πως ο αεροπορικός τουρισμός, αποτελεί ένα προνομιακό πεδίο σε μια νέα, δυναμική αναπτυσσόμενη μορφή τουρισμού.

Στη συνέχεια, ανέφερε πως οι χρήστες της Γενικής Αεροπορίας προέρχονται κυρίως από χώρες της Βόρειας Ευρώπης και οι προορισμοί που επιλέγουν είναι οι χώρες της Μεσογείου και της νότιας Ευρώπης. Πρόκειται για τουρίστες υψηλού εισοδήματος, που η προσέλκυσή τους είναι μια προσπάθεια επένδυσης στην ποιότητα για τον ελληνικό μας τουρισμό. Είναι δυναμικός τουρισμός.

Όπως είπε ο κ. Κόνσολας στην Ευρώπη υπάρχουν πάνω από 100.000 αεροσκάφη γενικής αεροπορίας και χιλιάδες πιστοποιημένοι χειριστές. Τα περισσότερα από αυτά τα αεροσκάφη είναι αεροσκάφη δύο ατόμων ή ελαφρά αεροσκάφη 4-6 ατόμων, ενώ η πλειονότητα των αεροσκαφών γενικής αεροπορίας, αλλά και οι επισκέπτες προέρχονται από τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης και ο προορισμός που επιλέγουν είναι συνήθως οι χώρες της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου.

Ο κ. Κόνσολας ανέφερε ότι στην  Ιταλία υπάρχουν ήδη εν λειτουργία 470 μικρά αεροδρόμια, που αποτελούν πεδία προσγείωσης και απογείωσης για αυτά τα μικρά αεροσκάφη και έχει καταφέρει ήδη, ως χώρα , να κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο στον αεροπορικό τουρισμό.

Αντίθετα στην Ελλάδα, υπάρχουν σήμερα 20 περίπου αδειοδοτημένα πεδία προσγείωσης  για τον αεροπορικό τουρισμό και αυτά χωρίς τις αναγκαίες υποδομές και υπηρεσίες, που υπάρχουν στην Ιταλία.

Μάλιστα όπως είπε ο κ. Κόνσολας στην Κρήτη και στη Ρόδο, δεν υπάρχουν πιστοποιημένα και αδειοδοτημένα αεροδρόμια για τον αεροπορικό τουρισμό.  Αυτό σημαίνει ότι για να έρθει ένα τέτοιο μικρό ελαφρύ αεροσκάφος στην Ελλάδα, θα πρέπει να προσγειωθεί πρώτα στα μεγάλα αεροδρόμια σε αντίθεση με ότι ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Σημείωσε δε, ότι υπάρχουν ζητήματα που θα πρέπει να επιλυθούν, με πρώτο την έλλειψη υποδομών. Στα μεγάλα αεροδρόμια εκτός από λίγες εξαιρέσεις δεν υπάρχουν υποδομές για την στάθμευση των αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας. Τη θερινή περίοδο τα περισσότερα αεροδρόμια και ιδιαίτερα τα περιφερειακά που έχουν μεγάλη κίνηση δεν είναι διαθέσιμα για τα αεροσκάφη Γενικής Αεροπορίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Κόνσολας κατέθεσε 6 προτάσεις για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού:

  1. Δημιουργία ενός δικτύου μικρών αεροδρομίων σε όλη τη χώρα για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού. Έφερε ως παράδειγμα την Αστυπάλαια, που το αεροδρόμιο της έχει ήδη ενταχθεί σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για τον αεροπορικό τουρισμό. Πρέπει όμως να ενταχθούν σε αυτό το πρόγραμμα και νησιά όπως η Κάρπαθος, η Κάσος, το Καστελόριζο, η Κάλυμνος και η Λέρος ενώ στη Ρόδο υπάρχει το αεροδρόμιο των Μαριτσών ,αλλά και το παλιό ιταλικό αεροδρόμιο στη Νότια Ρόδο, που μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού. Επισήμανε επίσης ότι μπορεί να ενταχθεί και η Πάτμος στο χάρτη του αεροπορικού τουρισμού, με την κατασκευή ενός αεροδρομίου για αυτού του είδους τα μικρά αεροσκάφη.
  2. Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο. Θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές στην ελληνική τελωνειακή νομοθεσία, να ισχύσει και εδώ ό,τι ισχύει στην Ευρώπη σε ότι έχει σχέση με τις πτήσεις της γενικής αεροπορίας. Δηλαδή να θεωρούνται οι πτήσεις αυτές από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Schengen ως ενδοενωσιακές, να θεωρούνται δηλαδή σαν πτήσεις εσωτερικού.
  3. Ενίσχυση του προσωπικού της ΥΠΑ στα αεροδρόμια των νησιών, προκειμένου να μπορούν να λειτουργούν περισσότερες ώρες αυτά τα αεροδρόμια και να προσφέρονται καλύτερες υπηρεσίες για τον αεροπορικό τουρισμό.
  4. Διαμόρφωση ενός πλαισίου προσέλκυσης επενδύσεων στο συγκεκριμένο τομέα, ιδιαίτερα για την κατασκευή αεροδρομίων, όπου δεν υπάρχουν π.χ. σε Πάτμο και Νότια Ρόδο που υπάρχει ήδη ενδιαφέρον, για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού.
  5. Διορθωτικές παρεμβάσεις σε περιορισμούς της εναέριας κυκλοφορίας για την κατηγορία της Γενικής αεροπορίας σε σύγκριση με τις εμπορικές πτήσεις.
  6. Εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του αεροπορικού τουρισμού με συνέργεια των Υπουργείων Τουρισμού, Μεταφορών και Άμυνας.

Τα άνωθεν υπογράμμισαν ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης Ολυμπία Αναστασοπούλου και ο διοικητής της ΥΠΑ Γεώργιος Δριτσάκος.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024