Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΤο μέλλον της κρουαζιέρας στην Ευρώπη είναι λαμπρό

Το μέλλον της κρουαζιέρας στην Ευρώπη είναι λαμπρό

ΑΠΟΣΤΟΛΗ-BRIGHTON: “Η κρουαζιέρα στην Ευρώπη έχει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης”, τόνισε μεταξύ άλλων ο διευθυντής του PSA, Passenger Shipping Association, κ. William Gibbons κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του στο Amadeus Global Cruise Forum, που έγινε…

ΑΠΟΣΤΟΛΗ-BRIGHTON: “Η κρουαζιέρα στην Ευρώπη έχει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης”, τόνισε μεταξύ άλλων ο διευθυντής του PSA,<...>Passenger Shipping Association, κ. William Gibbons κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του στο Amadeus Global Cruise Forum, που έγινε προχθές Τετάρτη στο Brighton της Αγγλίας.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της PSA, η οποία έχει 29 μέλη – εταιρίες κρουαζιέρων, 19 μέλη – ακτοπλοϊκές εταιρίες, και 31 συνδεδεμένα μέλη, το 2004 1.140.000 επιβάτες από την Μεγ. Βρετανία έκαναν κρουαζιέρα σημειώνοντας αύξηση 8% σε σχέση με το 2003.

Από αυτούς 1.029.000 έκανα θαλάσσια κρουαζιέρα και 111.000 έκαναν κρουαζιέρα σε ποτάμια. Τα έσοδα από τις κρουαζιέρες για διακοπές το 2004 έφτασαν τα 1,24 δισ. λίρες Αγγλίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι θαλάσσιες κρουαζιέρες σημείωσαν στην Αγγλική αγορά αύξηση της τάξεως του 7%, ενώ η τάση είναι περισσότερο ανοδική στην κρουαζιέρα από ότι στις παραδοσιακές μορφές διακοπών. Όπως εξήγησε ο κ. Gibbons “ο αριθμός αύξησης των τουριστών που διαλέγουν να κάνουν κρουαζιέρα είτε σε θάλασσα, είτε σε ποτάμι, παρουσιάζει μεγαλύτερη αυξητική τάση, (8%) από την γενική αύξηση των τουριστών, (5%).”, όπως φαίνεται και από το γράφημα. Όσο για τις κρουαζιέρες στα ποτάμια, ο κ. Gibbons είπε ότι “από το 2000 που ο αριθμός των επιβατών ήταν στις 90.000 έχουμε φθάσει στις 111.000 το 2004″.

Πολύ σπουδαίο είναι επίσης, το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι βρετανοί τουρίστες διαλέγουν κρουαζιέρα εκτός της Μεγ. Βρετανίας με κρουαζιερόπλοια που φεύγουν από βρετανικά λιμάνια. Έτσι παρατηρούμε την τάση οι εταιρίες να προσφέρουν κρουαζιέρες εκτός Μεγ. Βρετανίας με στόχο να εξυπηρετήσουν τους βρετανούς που αναχωρούν όλο και περισσότερο από τα βρετανικά λιμάνια. Τρομερή αύξηση παρουσίασαν στην βρετανική αγορά οι κρουαζιέρες προς Αλάσκα με 13.000 επιβάτες το 2004, σημειώνοντας 69% αύξηση μεταξύ 2003 και 2004.

Ενδιαφέρουσα επίσης, ήταν και η παρατήρηση ότι από τη μια πλευρά επικρατεί η τάση να μικραίνει η ηλικία των επιβατών, όπως επίσης και τα χρήματα που ξοδεύουν, ενώ παράλληλα αυξητικές τάσεις παρουσιάζουν και οι κρουαζιέρες πολυτέλειας.

Σχετικά με τις κρατήσεις ο κ. Gibbons τόνισε ότι “το 86% των κρατήσεων των κρουαζιέρων το 2004 έγιναν μέσω τουριστικών γραφείων παρουσιάζοντας 8% αύξηση σε σχέση με το 2003″.

Τα στατιστικά του European Cruise Council (ECC) δείχνουν ότι 2,8 εκατ. επιβάτες από την Ευρώπη έκαναν κρουαζιέρα το 2004, σημειώνοντας 5,3% αύξηση. Από αυτούς το 37% (1.029.000) ήταν από τη Μεγ. Βρετανία, ενώ μόνο 551.000 ήταν από Γερμανία, 400.000 από την Ιταλία, 300.000 από την Ισπανία και 222.000 από την Γαλλία. Τα στοιχεία αυτά σύμφωνα με τον ίδιο ομιλητή αποδεικνύουν το μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης, που υπάρχει σε αυτόν τον κλάδο, ενώ σχετικά με την γαλλική αγορά, ο κ. Gibbons παρατήρησε ότι “ίσως επειδή δεν υπάρχει μια μεγάλη γαλλική εταιρία με κρουαζιέρες, η γαλλική αγορά δεν είναι συνηθισμένη σε αυτό το είδος των διακοπών”. Και συμπλήρωσε ότι “αν δημιουργηθεί μια μεγάλη γαλλική εταιρία που να προσφέρει κρουαζιέρες η γαλλική αγορά θα αναπτυχθεί ραγδαία.

Ένα αλλά χαρακτηριστικό της αγοράς είναι ότι η μέση ηλικία των επιβατών κατεβαίνει. Το 1994 ήταν 56,5 χρονών, ενώ το 2004 ήταν 54,1 χρονών. Ακόμα, ενώ το 1994 το 35% των επιβατών ήταν πάνω από 65 χρονών, το 2004 το ποσοστό αυτό κατεβαίνει στο 32%.


Πατήστε για μεγέθυνση

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για το μέλλον, σύμφωνα με τα οποία, το 2010 οι επιβάτες από τη Μεγάλη Βρετανία θα φθάσουν τα 1,5 εκατ.. Γι` αυτό το λόγο έρχονται πολλά νέα πλοία μέχρι το 2006. Η Thomson Cruises διπλασιάζει τη δυναμικότητά της και από δύο πλοία αποκτά τέσσερα, ενώ η P&O θα αποκτήσει 4-5 πλοία ακόμα με πρώτα το Arcadia τον Απρίλιο του 2005 και το Artemis τον Ιούνιο του ίδιου έτους.

Αναλύοντας την easyCruise, ο κ. Gibbons που έχει ταξιδέψει με την εταιρία, τόνισε ότι “οι καμπίνες είναι μικρές, χωρίς παράθυρα, πολύ σκοτεινές και τα κρεβάτια σαν μία πλατφόρμα με στρώμα, προσφέροντας καθόλου ξεκούραση”. Βέβαια, από την άλλη, είπε ότι “μέσα στο καράβι επικρατεί ατμόσφαιρα πάρτι, κάνοντας την easyCruise ιδανική για επιβάτες κάτω των 30 ετών και για εκείνους που δεν έχουν ξαναπάει στη Γαλλική Ριβιέρα και ψάχνουν για φθηνές λύσεις διακοπών”. “Πιστεύω” πρόσθεσε ότι “η ύπαρξη της easyCruise δεν θα επηρεάσει τον κλάδο της κρουαζιέρας, γιατί πολύ απλά δεν έχει ατμόσφαιρα κρουαζιέρας. Πρέπει να πληρώσεις τα πάντα, ακόμα και την καθαριότητα της καμπίνας. Από την άλλη βέβαια πιστεύω ότι η easyCruise είναι πολύ κατάλληλη γι` αυτό το μερίδιο της αγοράς και θα φέρει τους ανθρώπους κοντά στην κρουαζιέρα.

Κλείνοντας ο κ. Gibbons τόνισε άλλη μια φορά ότι το μέλλον είναι λαμπρό για την κρουαζιέρα ιδίως για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024