Τελευταία νέα
ΑρχικήΕπαγγελματικά ΤαξίδιαΕκδηλώσεις40 χρόνια Xenia – Παρουσίαση της νέας στρατηγικής για τον τουρισμό
Βραβεία Xenia

40 χρόνια Xenia – Παρουσίαση της νέας στρατηγικής για τον τουρισμό

Χαιρετισμό απηύθυνε ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Aρης Σπηλιωτόπουλος στην εκδήλωση βραβείων της Xenia παρουσιάζονται τη νέα στρατηγική για τον τουρισμό και τα αποτελέσματα που ήδη έχουν γίνει ορατά. Στην εκδήλωση που μάλιστα φέτος συμπίπτει με τα 40 χρόνια της έκθεση Xenia βραβεύθηκαν…

Χαιρετισμό απηύθυνε ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Aρης Σπηλιωτόπουλος στην εκδήλωση βραβείων της Xenia παρουσιάζονται<...> τη νέα στρατηγική για τον τουρισμό και τα αποτελέσματα που ήδη έχουν γίνει ορατά.

Στην εκδήλωση που μάλιστα φέτος συμπίπτει με τα 40 χρόνια της έκθεση Xenia βραβεύθηκαν σημαντικά πρόσωπα της χώρας μας. Οι βραβεύσεις αυτές έχουν πλέον γίνει θεσμός, όπως τόνισε και ο ιδρυτής της Xenia κ. Τάσος Κούμανης. Φέτος βραβεύθηκε ο κ. Γιώργος Γραμματικάκης καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης, ο κ. Aγγελος Δεληβορριάς, διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη, και ο κ. Λάζαρος Εφραίμογλου, αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της τράπεζας EFG Eurobank Ergasias και ιδρυτής του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, ΙΜΕ. Τέλος, η Xenia βράβευσε και τον πρώτο της εκθέτη κ. Αναστάσιο Κιούλπαπα ιδρυτή και πρόεδρος της εταιρίας ΞΕΝΕΞ Α.Ε.

Ο κ. Aρης Σπηλιωτόπουλος τόνισε στο λόγο του ότι “η νέα διευρυμένη στρατηγική τοποθέτηση της χώρας, μας οδήγησε σε μια πιο δημιουργική και στοχευμένη προβολή της Ελλάδας, ως ένα προορισμό με εναλλαγές και αντιθέσεις, ως έναν τόπο όπου κάθε επισκέπτης μπορεί να ζήσει αληθινές εμπειρίες. Η στρατηγική μας στοχεύει στην εδραίωση της Ελλάδας ως προορισμό παγκόσμιας εμβέλειας, ως προορισμό που ενσωματώνει πολλούς και διαφορετικούς τουριστικούς κλάδους, ως προορισμό σύγχρονο, μοντέρνο, βιώσιμο σε δωδεκάμηνη βάση, με οικολογικές ευαισθησίες και, προπάντων, με διάθεση να αναπτύσσεται διαρκώς, σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις επιταγές των καιρών.

Υιοθετώντας αυτή τη νέα στρατηγική αλλά και με την εξωστρέφεια που επιδεικνύουμε, καταφέραμε να επιτύχουμε ο Ελληνικός Τουρισμός όχι μόνο να αντέξει εν μέσω της διεθνούς οικονομικής κρίσης, αλλά και να επιδείξει ικανοποιητικό ρυθμό ανάπτυξης στα έσοδα τα οποία προσφέρει στην ελληνική οικονομία αλλά και στην ελληνική περιφέρεια. Παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια αγορά πλήττεται τους τελευταίους μήνες, η Ελλάδα διατήρησε το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά.

Με συστηματική προσπάθεια καλλιεργούμε νέα δεδομένα στις σχέσεις μας με τις παραδοσιακές δεξαμενές τουριστών και διεκδικούμε σημαντικά μερίδια σε νέες, αναδυόμενες αγορές. Είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι, με βάση διεθνείς μελέτες, η βιομηχανία των διακοπών και του ελεύθερου χρόνου θα καμφθεί πρόσκαιρα λόγω των δυσχερών οικονομικών συνθηκών, θα είναι όμως, ο πρώτος κλάδος ο οποίος θα ανακάμψει. Γιατί ο τουρισμός, σε όλες τις μορφές του, δεν είναι πλέον πολυτέλεια. Είναι δικαίωμα που κάθε πολίτης διεκδικεί.

Στόχος μας είναι να επικεντρωθούμε ακόμη περισσότερο στην κατεύθυνση της διεύρυνσης, ακολουθώντας δύο παράλληλους δρόμους. Ο πρώτος είναι ο δρόμος της Ποιότητας: αδιαπραγμάτευτη ποιότητα σημαίνει αψεγάδιαστες υπηρεσίες, εμμονή στη λεπτομέρεια, σημαίνει «Κρατάμε τον πήχη ψηλά». Και επιμένω πάντα στο στοιχείο της Ποιότητας, διότι πιστεύω ότι μόνο έτσι θα μπορέσουμε, στην πράξη, να οδηγηθούμε στη νέα εποχή. Μια εποχή, όπου με βάση πόρισμα της Γαλλικής Προεδρίας τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε, οι παγκόσμιοι ταξιδιώτες, είναι πρόθυμοι να πληρώσουν την προσφερόμενη ποιότητα αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα άλλες πτυχές του ταξιδιού τους. (πχ αναζητούν φτηνά αεροπορικά εισιτήρια).

Ο δεύτερος δρόμος αφορά στη θωράκιση του τουριστικού μας προϊόντος στις παραδοσιακές και στις νέες αγορές. «Το έχω πει και θα το ξαναπώ», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, «ότι δεν αρκεί μια καλή εικόνα. Οφείλουμε να έχουμε συνέπεια και συνέχεια. Οφείλουμε να έχουμε διάρκεια, ούτως ώστε να προασπίζουμε τα κεκτημένα μας και, μέσα από αυτά, να ανοιγόμαστε σε νέους ορίζοντες. Σε συνδυασμό, λοιπόν, με την ποιότητα, η θωράκιση αυτών των κεκτημένων θα μας διατηρήσει στην τροχιά ανάπτυξης που έχουμε πετύχει τους τελευταίους μήνες και θα μας εξασφαλίσει νέα ουσιαστικά κέρδη. Κέρδη τα οποία ενισχύουν σημαντικά την ελληνική οικονομία. Αυτά, τα ουσιαστικά κέρδη σε όλα τα επίπεδα είναι που μας απασχολούν. Τα κέρδη που κατακτώνται, μέσα από στοχευμένες στρατηγικές και οργανωμένους άξονες δράσης.

Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια μεγάλη πρόκληση. Γιατί η ανάπτυξη του τουρισμού είναι μια σημαντική ευκαιρία για τη χώρα μας. Είναι το νέο διακύβευμα για το οποίο καλούμαστε να εργαστούμε μεθοδικά, ουσιαστικά και αποτελεσματικά. Στην εποχή της μεταβιομηχανικής ανάπτυξης και σε μια χώρα με τα γεωπολιτικά, ιστορικά και γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας, ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει τη σπουδαιότερη παραγωγική δραστηριότητα.

Γιατί ισχυρός τουρισμός σημαίνει ισχυρή οικονομία, σημαίνει ευημερούσα κοινωνία. Σημαίνει παραγωγή πλούτου και αναδιανομή του σε όλη την επικράτεια. Η χώρα μας, τα τελευταία χρόνια καλείται να θέσει και να κατακτήσει νέους εθνικούς και μετρήσιμους στόχους. Και ο τομέας του τουρισμού αποτελεί το προσφορότερο πεδίο ανάπτυξης τέτοιων στόχων. Ο τουρισμός, όπως όλοι γνωρίζετε πολύ καλά, είναι το όχημα για την ανάπτυξη της χώρας μας, αφού πρόκειται για έναν τομέα:

  • που βρίσκεται στην καρδιά της οικονομική δραστηριότητας
  • φέρνει συνάλλαγμα
  • ενισχύει το εμπόριο, τη μεταποίηση και τις κατασκευές
  • δημιουργεί απασχόληση
  • αυξάνει τα εισοδήματα
  • τονώνει τη ζήτηση
  • και, φυσικά, προωθεί την ισόρροπη ανάπτυξη

Με άλλα λόγια, ο τουρισμός είναι ο βασικότερος πυρήνας για την Ελλάδα της ανάπτυξης, για την Ελλάδα του μέλλοντος, για την Ελλάδα που θέλει να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κούρσα του εικοστού πρώτου αιώνα. Και όλοι εσείς μέσα σε τούτη την αίθουσα, όλοι εσείς για τους οποίους ο τουρισμός είναι στάση και έργο ζωής, γνωρίζετε καλά ότι ο τουρισμός αποτελεί εθνικό στόχο, που η επιτυχία του εξαρτάται από τη συνεργασία και τη συστηματική δουλειά όλων μας.

Όπως σας είπα και στο ξεκίνημα της ομιλίας μου, είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι απόψε ανάμεσά σας, εδώ, στο πλαίσιο της 40ης Xenia. Ο λόγος είναι προφανής. Όλα όσα ανέφερα παραπάνω, ως στοιχεία δράσης και σκέψης που πρέπει να μας χαρακτηρίζουν στην ανάπτυξη του νέου τουριστικού μοντέλου, είναι στοιχεία που καθόρισαν την πορεία των εκθέσεων Xenia όλα αυτά τα χρόνια.

Στα σαράντα περίπου χρόνια της δραστηριότητάς σας, υλοποιήσατε σημαντικές και καινοτόμες ιδέες, που σημάδεψαν τον κλάδο του Τουρισμού. Συνθέσατε και δημιουργήσατε, σε πολύ μεγάλο βαθμό, το σημερινό προφίλ της χώρας μας στον τομέα της οργάνωσης εκθέσεων. Έναν τομέα ο οποίος έχει πολλά να δώσει και να δημιουργήσει αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα στο ελληνικό τουριστικό προϊόν ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που ο παραθεριστικός τουρισμός από τις παραδοσιακές αγορές εμφανίζει δυσκολίες.

Εμπλουτίζοντας τις εκθεσιακές σας οργανώσεις με άλλες, παράλληλες εκδηλώσεις, κάνατε ένα βήμα πιο μπροστά από την εποχή και δημιουργήσατε τη δική σας παράδοση. Και το πιο σημαντικό είναι ότι οι εκθέσεις σας δεν αποτελούν απλώς εμπορικές συναντήσεις μεταξύ επιχειρηματιών από διάφορους κλάδους. Βρίσκονται στο επίκεντρο μιας σειράς δραστηριοτήτων αναδεικνύοντας τον πολύπλευρο ρόλο της σύγχρονης επιχείρησης. Εύχομαι και φέτος καλή επιτυχία στην έκθεση» είπε τελειώνοντας.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024