Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΑκτοπλοΐα: Υπευθυνότητα και σοβαρότητα από όλες τις πλευρές ζήτησε ο Βουλγαράκης
Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής

Ακτοπλοΐα: Υπευθυνότητα και σοβαρότητα από όλες τις πλευρές ζήτησε ο Βουλγαράκης

“Βασική μέριμνα και αποστολή του Υπουργείου είναι η διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών όλες τις ημέρες του χρόνου, ιδιαίτερα όμως την καλοκαιρινή, όπου είναι περίοδος αιχμής της επιβατικήςκίνησης”. […]

“Βασική μέριμνα και αποστολή του Υπουργείου είναι η διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών όλες τις ημέρες του χρόνου, ιδιαίτερα όμως την καλοκαιρινή, όπου είναι περίοδος αιχμής της επιβατικής<...>κίνησης”. Ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γ. Βουλγαράκης, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε την περασμένη εβδομάδα εφ` όλης της ύλης, ζητώντας από όλες τις πλευρές (Πολιτεία, ακτοπλόους και καταναλωτές) να επιδείξουν στάση ευθύνης και σοβαρότητας.

“Η περσινή καλοκαιρινή περίοδος, σε επίπεδο συχνότητας δρομολογιών” επεσήμανε ο κ. Υπουργός “ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη, κάτι που επιθυμούμε να επαναληφτεί σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό και φέτος”. Τη φετινή χρονιά όμως, όπως εξήγησε, πρέπει να συνυπολογίσουμε και δύο βασικές παραμέτρους. Μία παλαιά, που συνίσταται στην πλήρως απελευθερωμένη αγορά, και μία καινούργια που συνδέεται με την επιβάρυνση του κόστους μετακίνησης, λόγω της εκτόξευσης της τιμής του πετρελαίου.

Σε ένα χρόνο η τιμή του πετρελαίου έχει υπερδιπλασιασθεί και πλησιάζει σήμερα τα 140 ευρώ. Με δεδομένο ότι, στον κλάδο της ακτοπλοΐας το καύσιμο συμμετέχει περίπου στο 70% της διαμόρφωσης του ναύλου, εξήγησε ο κ. Βουλγαράκης, “δημιουργήθηκαν αντικειμενικές συνθήκες για την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Στο πλαίσιο αυτό, και με δεδομένη την πολιτική μας βούληση να προστατεύσουμε τα εισοδήματα των Ελλήνων πολιτών, προχωρήσαμε σε μία εντατική διαβούλευση με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιριών, ώστε να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση και να κατανοήσουν και τις κοινωνικές αντοχές”. Διαβούλευση, που ήδη έχει κάποια αποτελέσματα, κατά τον κ. Υπουργό, αφού δύο εταιρίες έχουν ανακοινώσει πάγωμα της τιμής των εισιτηρίων τους. Το πρόβλημα όμως, πρόσθεσε, είναι αντικειμενικό και η επίλυση του απαιτεί μια στάση ευθύνης και σοβαρότητας από όλες τις πλευρές. Και από την Πολιτεία, και από τους ακτοπλόους, αλλά και από τους καταναλωτές.

Απαριθμώντας τις δράσεις του Υπουργείου στην ακτοπλοΐα, ο κ. Βουλγαράκης ανέφερε:


  • Πρώτον, αυξήσαμε, διπλασιάσαμε τα διατιθέμενα κονδύλια για επιδοτήσεις, που πλέον ανέρχονται στα 60 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, τα επιπλέον 15 εκατ. ευρώ διατέθησαν για επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.
  • Δεύτερον, βρισκόμαστε σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ώστε να υπάρχει άμεση αντίδραση σε φαινόμενα εναρμονισμένης πρακτικής. Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, εάν υπάρξουν τέτοια φαινόμενα, η Πολιτεία μπορεί να άρει το υπάρχον καθεστώς απελευθέρωσης.
  • Τρίτον, συστήνουμε ειδικό όργανο στο πλαίσιο του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με κύρια αρμοδιότητα την καθημερινή και εκτενή παρακολούθηση των τιμών.
  • Τέταρτον, συγκροτούμε κλιμάκια αγορανομικών ελέγχων, ώστε να εντατικοποιήσουμε τους πραγματοποιούμενους ελέγχους για την προστασία των καταναλωτών.
  • Πέμπτον, ενισχύουμε με επιπλέον δύναμη 200 λιμενικών το Λιμεναρχείο Πειραιά, έτσι ώστε να εντατικοποιηθούν οι προβλεπόμενοι έλεγχοι.
  • Έκτον, μας απασχολεί το αίτημα για μείωση των φόρων που επιβαρύνουν κατά 23% το εισιτήριο των επιβατών και κατά 33% το εισιτήριο των Ι.Χ και των φορτηγών. Αποτελεί όμως ένα ευαίσθητο θέμα με πολλές παραμέτρους, που η επιτυχής υλοποίησή του απαιτεί λεπτομερή επεξεργασία σε κυβερνητικό επίπεδο.


“Η επάρκεια και η ποιότητα όμως των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δεν εξαρτάται μόνο από την τιμολογιακή πολιτική” τόνισε ο κ. Βουλγαράκης. “Σχετίζεται άμεσα και από τη δυνατότητα έγκαιρου και αποτελεσματικού προγραμματισμού των δρομολογίων. Ήδη, την επόμενη Τετάρτη, στις 18 Ιουνίου, πραγματοποιείται ο διαγωνισμός για τα δρομολόγια του επόμενου έτους, κάτι το οποίο συμβαίνει για πρώτη φορά, τόσο νωρίς”.

Παράλληλα, το Υπουργείο προγραμματίζει τη δημιουργία Ενιαίας Διεύθυνσης Μεταφορών των δύο πρώην Υπουργείων, γεγονός που αυτομάτως ενισχύει τη λειτουργικότητα της υπηρεσίας και οδηγεί στον ανώτατο δυνατό συντονισμό, με προφανή οφέλη για την ουσιαστική κάλυψη των ακτοπλοϊκών αναγκών της νησιωτικής Ελλάδας.

Απευθυνόμενος στη συνέχεια στους Έλληνες ακτοπλόους, που αντικειμενικά επιβαρύνονται από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου, κατά τον κ. Βουλγαράκη, “οφείλουν να αντιληφθούν ότι η επιπλέον αύξηση των τιμών, όχι μόνο θα επιβαρύνει σημαντικά τα εισοδήματα των πολιτών αλλά και θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στη μείωση της επιβατικής κίνησης με προφανή δυσμενή αποτελέσματα για τους ίδιους. Έχουν όμως και μία άλλη ευθύνη: τη δημιουργία ενός σταθερού πλαισίου προγραμματισμού δρομολογίων. Είναι αλήθεια ότι το έχουν επιτύχει για τους πιο σημαντικούς και – θα τολμούσα να πω με οικονομικούς όρους- υψηλότερης ζήτησης προορισμούς (προς Κρήτη, Δωδεκάνησα, μεγάλα νησιά των Κυκλάδων, Μυτιλήνη, Σάμο κ.α.). Πολλές φορές όμως υιοθετούν τη λογική των μεγάλων και αιφνιδιαστικών αλλαγών στα δρομολόγια. Και ανεξάρτητα εάν αυτό σε σημαντικό βαθμό δικαιολογείται θα ήθελα να τονίσω ότι η έγκριση των αλλαγών περνά μέσα από το ΣΑΣ και το Υπουργείο μας”.

Τέλος, απευθυνόμενος προς τους καταναλωτές, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας επεσήμανε ότι “η ουσία της απελευθερωμένης αγοράς είναι το δικαίωμα επιλογής. Επιλογής ημέρας, επιλογής γραμμής, επιλογής προορισμού. Οι καταναλωτές πρέπει να συνειδητοποιήσουν τη δυνατότητα και τη δύναμη αυτής της επιλογής και να καταλάβουν ότι μπορούν να προστατεύσουν σε σημαντικό βαθμό τόσο το εισόδημά τους, όσο και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ο καταναλωτής λοιπόν έχει επιλογές και πρέπει και να τις αξιοποιεί και να τις εξαντλεί”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024