Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΑμεση λήψη μέτρων για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα των Κυκλάδων ζήτησε η Φιλίνη
Βουλευτής Α Αθηνών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

Αμεση λήψη μέτρων για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα των Κυκλάδων ζήτησε η Φιλίνη

Με αφορμή την πρόσφατη επιστολή του Νομάρχη Κυκλάδων προς τον Πρωθυπουργό με θέμα τις ανεπαρκείς ακτοπλοϊκές συνδέσεις μεταξύ των νησιών του νομού, η Βουλευτής Α` Αθηνών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., κα `Αννα […]

Με αφορμή την πρόσφατη επιστολή του Νομάρχη Κυκλάδων προς τον Πρωθυπουργό με θέμα τις ανεπαρκείς ακτοπλοϊκές συνδέσεις μεταξύ των νησιών του νομού, η Βουλευτής Α` Αθηνών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., κα `Αννα Φιλίνη, κατέθεσε χτες σχετική ερώτηση<...>προς τον αρμόδιο Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ζητώντας την άμεση λήψη μέτρων για την επίλυση του προβλήματος.

Όπως επεσήμανε: “Σύμφωνα με το πρόσφατα αναθεωρημένο Σύνταγμα, αλλά και τις ευρωπαϊκές συνθήκες η αναγνώριση της νησιωτικής ιδιαιτερότητας απαιτεί και τη διαμόρφωση ανάλογων πολιτικών από το κράτος. Όμως η αγωνία των πολιτών μετά τη λήξη της τουριστικής περιόδου και μπροστά στον χειμώνα που έρχεται, εντείνεται, σχετικά με την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, καθώς δεν έχουν δοθεί ακόμα σαφείς απαντήσεις από την πολιτική ηγεσία για το μέλλον των ακτοπλοϊκών συνδέσεων. Δυστυχώς η διαπίστωση σοβαρών προβλημάτων στη σύνδεση των νησιών ακόμα και κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για την επερχόμενη περίοδο.

Η πρόσφατη επιστολή του νομάρχη Κυκλάδων προς τον Πρωθυπουργό εκφράζει την αγωνία όλων των κατοίκων των Κυκλάδων, εντοπίζει τα προβλήματα, ζητά να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα και να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.

Πιο συγκεκριμένα εδώ και 3 μήνες η βασική ενδοκυκλαδική γραμμή έχει μείνει με ένα πλοίο για ενδοεπικοινωνία με την πρωτεύουσα του Νομού. Επιπλέον η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει το μοναδικό γερασμένο εναπομένον πλοίο «Παναγία Χοζοβιώτισσα», είναι σε κάθε περίπτωση ανεπαρκής.

Πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων και όχι μόνο αυτά της άγονης γραμμής, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, παραμένουν χωρίς καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση. Η εξασφάλιση της τακτικής σύνδεσης ανάμεσα στα νησιά επιβάλλεται για λόγους κοινωνικούς και αναπτυξιακούς. Η διεκδίκηση κοινοτικών κονδυλίων από το κράτος για την αντιμετώπιση του προβλήματος, καθώς και η συνεργασία του με την Αυτοδιοίκηση κρίνεται επιτακτική. Η πολιτική της κυβέρνησης στο θέμα της κάλυψης της σύνδεσης των άγονων γραμμών είναι ανεπιτυχής, διότι εξαντλείται μόνο στην πριμοδότηση των ακτοπλοϊκών εταιρειών, μέσω γενναίων επιδοτήσεων, χωρίς να εξασφαλίζει την τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση με γνώμονα το κοινωνικό όφελος”.

Κατόπιν των ανωτέρω, η κα Φιλίνη έθεσε στον κ. Βουλγαράκη τα ακόλουθα ερωτήματα:

  1. Προβλέπεται και πότε η δρομολόγηση του δεύτερου πλοίου της βασικής ενδοκυκλαδικής γραμμής;
  2. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα λάβει την πρωτοβουλία για τη σύσταση δημόσιου-κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας που θα αναλάβει την εξυπηρέτηση της ενδοεπικοινωνίας τουλάχιστον για τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος;
  3. Πως θα αξιοποιήσετε το νησιωτικό χαρακτήρα της χώρας προκειμένου να εξασφαλισθούν τα απαραίτητα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό και από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ενίσχυση την ακτοπλοΐας και ειδικότερα για την κάλυψη των σοβαρών αναγκών σύνδεσης των νησιών μας;

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024