Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΑρης Σπηλιωτόπουλος: “Υλοποιούμε εθνικό σχέδιο για την τουριστική μεταρρύθμιση”
Η ομιλία του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης στα εγκαίνια της Philoxenia 2008

Αρης Σπηλιωτόπουλος: “Υλοποιούμε εθνικό σχέδιο για την τουριστική μεταρρύθμιση”

“H ανάπτυξη του τουρισμού είναι η μεγάλη πρόκληση και η μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα μας. Είναι το νέο διακύβευμα για το οποίο καλούμαστε να εργαστούμε μεθοδικά, ουσιαστικά και αποτελεσματικά….

“H ανάπτυξη του τουρισμού είναι η μεγάλη πρόκληση και η μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα μας. Είναι το νέο διακύβευμα για το οποίο καλούμαστε να εργαστούμε μεθοδικά,<...> ουσιαστικά και αποτελεσματικά. Στην εποχή της μεταβιομηχανικής ανάπτυξης και σε μια χώρα με τα γεωπολιτικά, ιστορικά και γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας, ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει τη σημαντικότερη παραγωγική δραστηριότητα. Γιατί ισχυρός τουρισμός σημαίνει ισχυρή οικονομία, σημαίνει ευημερούσα κοινωνία. Η χώρα μας, -κυρίες και κύριοι,- τα τελευταία χρόνια καλείται να θέσει και να κατακτήσει νέους εθνικούς και μετρήσιμους στόχους. Και ο τομέας του τουρισμού αποτελεί το προσφορότερο πεδίο ανάπτυξης τέτοιων στόχων. Ο τουρισμός είναι το όχημα για την ανάπτυξη της χώρας μας, αφού πρόκειται για έναν τομέα που βρίσκεται στην καρδιά της οικονομικής δραστηριότητας, φέρνει συνάλλαγμα, ενισχύει το εμπόριο, τη μεταποίηση και τις κατασκευές, δημιουργεί απασχόληση, αυξάνει τα εισοδήματα, τονώνει τη ζήτηση και προωθεί την ισόρροπη ανάπτυξη.

Με άλλα λόγια, ο τουρισμός είναι ο βασικότερος πυρήνας για την Ελλάδα της ανάπτυξης, για την Ελλάδα του μέλλοντος. Στο νέο διεθνές και ευρωπαϊκό περιβάλλον, η τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας είναι συνυφασμένη με την υλοποίηση μιας μεταρρυθμιστικής στρατηγικής μακράς πνοής. Ο παγκόσμιος
τουρισμός αναπτύσσεται με ταχύτητα. Σήμερα, περισσότεροι άνθρωποι από ποτέ ταξιδεύουν όλες τις εποχές του χρόνου αναζητώντας νέες τουριστικές εμπειρίες.

Ο ανταγωνισμός που συνεχώς ενισχύεται δημιουργεί νέα δεδομένα, ανατρέποντας παλιές σταθερές. Η Ελλάδα, ακολουθώντας τις παλιές φόρμουλες, δεν μπορεί να
ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες και απαιτήσεις και στον αυξανόμενο ανταγωνισμό. Χρειάζεται μια τολμηρή σύγχρονη και καινοτόμα τουριστική μεταρρύθμιση που θα της επιτρέψει να σταθεί με αξιώσεις στο διεθνές περιβάλλον.

Επιμένω στην τουριστική μεταρρύθμιση γιατί είναι ζωτική ανάγκη για την οικονομία, για την ανάπτυξη, για την κοινωνία, για όλους τους συντελεστές της τουριστικής δραστηριότητας. Η προοπτική της τουριστικής ανάπτυξης είναι
άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάγκη να ακολουθήσουμε ένα σύγχρονο μοντέλο τουριστικής δραστηριότητας. Η Ελλάδα οφείλει να ακολουθήσει μια τουριστική μεταρρύθμιση, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται η αξιοποίηση των συγκριτικών
πλεονεκτημάτων της χώρας, μια τουριστική μεταρρύθμιση, που αναδεικνύει τις νέες μορφές τουρισμού, εμπλουτίζει το παραδοσιακό σχήμα `ήλιος και θάλασσα`, μεγιστοποιώντας την τουριστική αξιοποίηση της ενδοχώρας, μια τουριστική
μεταρρύθμιση που συμβάλλει στην αναβάθμιση των κορεσμένων τουριστικά περιοχών, τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, μια τουριστική μεταρρύθμιση, που υλοποιεί νέες πρωτοβουλίες στο θεσμικό πλαίσιο της επιχειρηματικότητας, αλλά και στο επίπεδο της οικονομικής και φορολογικής πολιτικής. Η τουριστική μεταρρύθμιση για την οποία κάνω λόγο, θα δώσει την
απαιτούμενη ώθηση, την απαραίτητη δυναμική σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, έχοντας επίγνωση ότι ο τουρισμός είναι ο αιμοδότης της οικονομικής ανάπτυξης.

Αποτελεί βαθιά πεποίθησή μου ότι οι μεταρρυθμιστικές πολιτικές είναι σαν το ποδήλατο. Αν δεν κάνεις πετάλι, κινδυνεύεις να πέσεις. Η μεταρρυθμιστική μας επαγγελία στην οποία πίστεψαν οι Έλληνες πολίτες, οφείλει να είναι συνεχώς
παρούσα και να αποτελεί τη σταθερή μας πυξίδα. Μόνο με μια σταθερή αδιαπραγμάτευτη μεταρρυθμιστική πορεία μπορούμε να ξεπερνάμε με επιτυχία τα όποια προβλήματα προκαλεί η μικροπολιτική. Η καρδιά της διακυβέρνησής μας οφείλει να χτυπά στη μεταρρυθμιστική μας ατζέντα. Γιατί η προοπτική και το μέλλον μας είναι συνυφασμένα ευθέως με αυτή.

Κυρίαρχο θέμα συζήτησης είναι η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση. Και είναι πράγματι πρωτόγνωρες και οι διαστάσεις της και η έντασή της. Πρόκειται για μία κατάσταση δυσχερή, με αλυσιδωτές αντιδράσεις. Και το κυριότερο, με απρόβλεπτες, αυτή τη στιγμή, παραμέτρους. Ειδικότερα στον τομέα του τουρισμού η κρίση εκδηλώνεται σε δύο επίπεδα. Το ένα είναι το άμεσο, το πιο ορατό και απτό. Αφορά στις επιχειρήσεις που λειτουργούν ως βασικοί κρίκοι της τουριστικής αγοράς, όπως οι αεροπορικές εταιρίες και οι tour operators. Οι
κίνδυνοι σε αυτό το επίπεδο είναι οι πιθανές πτωχεύσεις, οι ενδεχόμενες περικοπές σε δίκτυα διανομής, ο πιθανός περιορισμός των διαθέσιμων ταξιδιωτικών πακέτων, οι δυσκολίες στην επιχειρηματική δραστηριότητα και ανάπτυξη. Το άλλο επίπεδο, -κατά την άποψή μου το πιο καθοριστικό- είναι αυτό της ζήτησης. Πώς, δηλαδή, η κρίση θα επηρεάσει τους πολίτες, ως δυνητικούς ταξιδιώτες και καταναλωτές. Είναι ευνόητο ότι, όταν διακυβεύονται προσδοκώμενα και διαθέσιμα εισοδήματα, όταν διακυβεύονται θέσεις εργασίας και όταν συνθλίβονται οικογενειακοί προϋπολογισμοί, μεταβάλλονται αναλόγως και οι καταναλωτικές τάσεις για προϊόντα και υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων τα ταξίδια και οι διακοπές. Και δυστυχώς, αυτή τη στιγμή, σε παγκόσμια κλίμακα, μόνον γενικές εκτιμήσεις μπορούμε να κάνουμε για την έκταση του πιθανού προβλήματος, αλλά και το γεωγραφικό προσδιορισμό του, στις ανά τον κόσμο αγορές.

Η άποψή μου, όμως, είναι ότι πρέπει να κρατήσουμε στο μυαλό μας δύο δεδομένα. Πρώτον, η κρίση διαφέρει σημαντικά από τις προηγούμενες που βίωσε, τα τελευταία χρόνια, ο διεθνής τουρισμός. Δεν αφορά στην ασφάλεια του πολίτη, και δεν αφορά στην υγεία του. Δεύτερον, οι διακοπές, αποτελούν για το σύγχρονο άνθρωπο ανάγκη, δικαίωμα και όχι πολυτέλεια. Αυτό σημαίνει ότι η μεν διάθεση για διακοπές θα παραμείνει υψηλή -ενδεχομένως και να ενταθεί- η δε πρόθεση μπορεί να υποχωρήσει, αλλά αργά ή γρήγορα, θα επανέλθει ίσως και δριμύτερη.

Εμείς, σε όλο αυτό το αντίξοο περιβάλλον, βαδίζουμε με αισιοδοξία και βαθιά πίστη στις δυνάμεις του ελληνικού τουρισμού. Εδώ και καιρό, κινούμαστε με στρατηγικό σχέδιο. Με συστηματική προσπάθεια, υλοποιούμε όλες τις δράσεις και
δρομολογούμε όλα τα μέτρα που είναι απαραίτητα για:
– τη θωράκιση του ελληνικού τουρισμού,
– τη συνέχεια της δυναμικής πορείας του,
– τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του.

Ο τουρισμός είναι αυτή τη στιγμή και υπό το πρίσμα των διεθνών συγκυριών, είναι ο μοναδικός τομέας της χώρας που μπορεί να πρωταγωνιστήσει στις εξελίξεις και να λειτουργήσει ως αντίδοτο στην `τοξικότητα` της όποιας ύφεσης.

Γιατί όταν θα περάσει η καταιγίδα της διεθνούς κρίσης -που θα περάσει- η διάθεση επένδυσης στον τουρισμό θα επανέλθει ισχυρότερη και η Ελλάδα θα πρέπει να είναι παρούσα.

Είναι βαθιά πεποίθησή μου ότι ο τουρισμός συνιστά εθνική υπόθεση. Στην κατεύθυνση αυτή έχουμε ξεκινήσει και υλοποιούμε ένα εθνικό σχέδιο για την τουριστική μεταρρύθμιση. Για το σκοπό αυτό θα πραγματοποιήσουμε τους επόμενους μήνες και το πρώτο επιχειρησιακό φόρουμ με θέμα το εθνικό σχέδιο για την τουριστική μεταρρύθμιση. Στόχος του φόρουμ είναι:

– Να καταδειχθεί η ζωτική σημασία που έχει ο τουρισμός για την ανάπτυξη της χώρας
– Να αναδειχθεί η τουριστική ανάπτυξη σε πρώτη προτεραιότητα
– Να διερευνηθεί το φάσμα των αναγκαίων μεταρρυθμιστικών αλλαγών που θα μας επιτρέψουν να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις νέες απαιτήσεις.
– Να αναπτυχθεί ένας δημόσιος διάλογος προκειμένου να υπάρξει μια τεκμηριωμένη μελέτη όλων των παραμέτρων που εμπλέκονται με την τουριστική δραστηριότητα.
– Να αναζητηθεί ο κοινός τόπος για μια ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη, αξιοποιώντας όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής.
– Να συμφωνηθεί ότι η διασφάλιση της υψηλής ποιότητας, και η αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας είναι ζητήματα πρώτης προτεραιότητας.

Με την κατάρτιση ενός εθνικού σχεδίου για την τουριστική μεταρρύθμιση θέλουμε να συνάψουμε ένα συμβόλαιο συνεργασίας, εμπιστοσύνης και κοινής δράσης. Ένα συμβόλαιο αρχών και πολιτικών δεσμεύσεων για την τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας στα χρόνια που έρχονται.

Το 2008, με την υιοθέτηση της στρατηγικής της εξωστρέφειας, προωθήσαμε την εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό με ένα άρτιο media mix. Προβάλαμε την Ελλάδα με 10 διαφορετικές τηλεοπτικές ταινίες, σε 42 χώρες και σε 37 διαφορετικές γλώσσες. Η Ελλάδα, όπως είδαμε και στο video, ήταν παντού. Σε διεθνή μέσα, σε περιοδικά και εφημερίδες κύρους, στο διαδίκτυο, σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία. Σε 125 διεθνείς εκθέσεις, με συνολική παρουσία 240 ημερών το χρόνο, σε 93 πόλεις σε 39 χώρες. Για το 2009, ο ΕΟΤ έχει προγραμματίσει να συμμετέχει σε 123 εκθέσεις σε 41 χώρες, εκ των οποίων 18 νέες, οι οποίες σχετίζονται με ειδικούς τομείς τουρισμού (τον καταδυτικό τουρισμό, το θρησκευτικό τουρισμό, την κρουαζιέρα, τον οικοτουρισμό, τον τουρισμό πολυτέλειας, τον αθλητικό τουρισμό, τον τουρισμό υγείας και ευεξίας, το
συνεδριακό τουρισμό και τον περιηγητικό τουρισμό). Με αυτόν τον τρόπο, διευρύνουμε παντού την εικόνα της Ελλάδας. Και το 2009, θα είμαστε παρόντες σε διεθνή δίκτυα προβολής, με πολλές καινοτόμες ενέργειες, όπως οι υπαίθριες τουριστικές εκθέσεις, αλλά και με άνοιγμα σε νέες αγορές, όπως η Ρουμανία, η Ινδία, η Σερβία, η Ουκρανία, η Βουλγαρία, η Τσεχία. Παράλληλα, εμπλουτίζουμε την εικόνα μας με νέα θεματικά spots που αφορούν στον αθλητισμό και στο
θρησκευτικό τουρισμό. Επίσης, ενισχύουμε το budget προβολής στις παραδοσιακές αγορές, αλλά και στο internet, κάνοντας γνωστό σε όλο τον κόσμο το νέο portal του ελληνικού τουρισμού, το οποίο φιλοδοξούμε στις αρχές του 2009, να
βρίσκεται σε λειτουργία. Κεντρικός στόχος του έργου είναι η εξωστρέφεια. Αξίες του είναι, η διαφάνεια, η συνέπεια, η αξιοπιστία, η ταχύτητα, η φιλικότητα στο χρήστη, η εύκολη πλοήγηση και η αμεσότητα στη διατύπωση. Οι πληροφορίες που
βρίσκονται στην πύλη θα είναι διαθέσιμες σε 11 γλώσσες: Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά, Πορτογαλικά, Ιαπωνικά, Κινεζικά, Αραβικά, και Ρωσικά. Η χώρα μας, μέσα στο 2009, θα λάβει τη θέση που της αξίζει και στο internet. `Αλλη μια καινοτόμος δράση έρχεται σε συμφωνία με το Υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο ζήτησε από τον ΟΤΕΚ αποφοίτους του τμήματος Μαγειρικής Τέχνης για να προβάλει την ελληνική κουζίνα διεθνώς μέσω εκδηλώσεων που θα πραγματοποιούνται στις Πρεσβείες της Ελλάδας στο εξωτερικό. Κλείνοντας αυτό το κεφάλαιο, θα ήθελα να τονίσω ότι ο εσωτερικός τουρισμός αποτελεί βασική κατεύθυνση της τουριστικής μας πολιτικής. Η νέα εκστρατεία για τον
εσωτερικό τουρισμό, προϋπολογισμού 7,6 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
– την εμπέδωση της τουριστικής συνείδησης
– τη σημασία του εθελοντισμού,
– τον κοινωνικό τουρισμό
και το γνωστό σε όλους μας “Μένουμε Ελλάδα”.

Κυρίαρχη θέση στην τουριστική μεταρρύθμιση που επιχειρούμε, κατέχει η καθημερινότητα του τουρισμού. Η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς αποτελεί σημαντικότατο κεφάλαιο για εμάς. ΓιΆ αυτό και, τους τελευταίους μήνες, προχωρήσαμε σε μια σειρά από παρεμβάσεις, προκειμένου να διασφαλίσουμε την
ομαλότητα στην καθημερινή μας επαφή με τους ξένους επισκέπτες στη χώρα μας. Η προσπάθειά μας αυτή συνεχίζεται ακατάπαυστα. Ζητάμε από κάθε αρμόδιο φορέα εντατικοποίηση των ελέγχων και την άρτια λειτουργία της τουριστικής
αστυνομίας. Επιδιώκουμε τη συνεργασία με την αυτοδιοίκηση. Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε φαινόμενα αισχροκέρδειας. ΓιΆαυτό και σε κάθε ευκαιρία επισημαίνω την αυξημένη τουριστική συνείδηση που πρέπει να έχουμε όλοι μας.

Καλώντας την τηλεφωνική γραμμή 1572 και καταγράφοντας κάθε τι μεμπτό, προσφέρουμε στην χώρα μας και συμμετέχουμε ενεργά στο μέλλον της. Η προσπάθεια που καταβάλαμε όλη την προηγούμενη περίοδο με συναρμόδια υπουργεία δεν
εγκαταλείπεται. Το αντίθετο. Συζητάμε με όλους και πιέζουμε καθημερινά. Οι λύσεις θα βρεθούν. `Αλλωστε, ούτε μια στιγμή δεν φοβηθήκαμε να δυσαρεστήσουμε και να ενοχλήσουμε, προκειμένου να πετύχουμε το σωστό αποτέλεσμα. Γιατί εκείνο
που μετρά είναι το αποτέλεσμα. Και όχι ποιανού αρμοδιότητα είναι κάθε θέμα.

Τον τελευταίο χρόνο, ανοίξαμε μια σειρά θεμάτων που αποτελούν πάγια αιτήματα του κλάδου. Προχωρήσαμε σε καίριες παρεμβάσεις. Το ειδικό χωροταξικό, μπαίνει σε τελική φάση. Μια φάση η οποία θα πρέπει να εξασφαλίζει την αναπτυξιακή
πορεία στον τουρισμό με όρους αειφορίας, ποιότητας και σεβασμού στο περιβάλλον. Το έχω πει και δεν θα κουραστώ να το επαναλάβω: Το μοντέλο που θέλει την ανάπτυξη να συμπιέζει τον φυσικό πλούτο, είναι ξεπερασμένο. Σήμερα δεν υπάρχει τέτοιο δίλημμα. Ο φυσικός πλούτος και η πολιτιστική μας ταυτότητα διαγράφουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο δημιουργείται η σύγχρονη ανάπτυξη με ανταγωνιστικό οικονομικό πλεονέκτημα. Παράλληλα, η τουριστική κατοικία
αποτελεί μια νέα μορφή διακοπών την οποία ενισχύουμε γιατί δημιουργεί σταθερούς επισκέπτες. Όταν μιλάμε για τουριστική κατοικία, μιλάμε για κατοικίες ειδικών προδιαγραφών μέσα σε οργανωμένα συγκροτήματα τουρισμού, δημιουργώντας μια εξατομικευμένη πρόταση παρατεταμένης πολυτελούς διαμονής.

Με το Σχέδιο Διάταξης για τη λειτουργική τακτοποίηση επιχειρούμε να δώσουμε λύση σε ένα πάγιο πρόβλημα. Υπάρχουν δυσκολίες, το γνωρίζουμε. Ενισχύουμε καθημερινά την προσπάθεια και σίγουρα θα το επιλύσουμε. Εξίσου σοβαρό ζήτημα είναι και η διάταξη για τη ρύθμιση του καθεστώτος λειτουργίας των κολυμβητικών δεξαμενών, μια πρωτοβουλία η οποία ολοκληρώθηκε. Έτσι, επιλύεται ένα πρόβλημα που αφορά πάνω από οχτώ χιλιάδες πισίνες σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, ολοκληρώνουμε το σχέδιο νόμου με τίτλο `Ποιοτική Αναβάθμιση και Διεύρυνση του Τουριστικού Προϊόντος`, το οποίο θέτει τις βάσεις για μια μεγάλη τουριστική
μεταρρύθμιση. Με το νομοσχέδιο αυτό ρυθμίζουμε σειρά θεμάτων σχετικών με τη επάρκεια των δημοσίων φορέων που είναι αρμόδιοι για τον τουρισμό. Θεσπίζουμε τους όρους ανάπτυξης των ειδικών τουριστικών υποδομών και δημιουργούμε ένα φιλικό και αντιγραφειοκρατικό περιβάλλον για τους επενδυτές. Προσεγγίζουμε με πληρότητα, την ίδρυση των σύνθετων επιχειρήσεων Ειδικής Τουριστικής Υποδομής.

Παρέχουμε τη δυνατότητα ένταξης της τουριστικής κατοικίας στις σύνθετες επιχειρήσεις ειδικής τουριστικής υποδομής και ρυθμίζουμε θέματα κατασκευής και εκμετάλλευσης. Επίσης, ρυθμίζονται εκκρεμή αιτήματα των ξεναγών. Ολοκληρώσαμε την προσπάθεια για τη δημιουργία Δορυφόρων Λογαριασμών Τουρισμού και του Παρατηρητηρίου Τουρισμού. Ολοκληρώσαμε τις προδιαγραφές για τα boutique hotels. Ολοκληρώνουμε τη δημιουργία της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του
Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα που αφορά τον Τουρισμό. Προχωρήσαμε, στη δημιουργία της Νέας Αγροτουριστικής Εταιρείας και σήμερα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε το τελικό όνομα που είναι
ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΑΕ, με διακριτικό τίτλο ΑΓΡΟ.Τ.Η.Μ.Α. Α.Ε., και τους στόχους που έχουν τεθεί. Με διάταξη που προωθείται για άμεση ψήφιση στη Βουλή, δημιουργείται η νέα εταιρεία, η οποία θα αποτελέσει τον επιχειρησιακό βραχίονα προώθησης και υλοποίησης των
πολιτικών του Υπουργείου, στα θέματα των ειδικών μορφών Τουρισμού Υπαίθρου και Αγροτουρισμού. Κεντρικός στόχος της εταιρείας, είναι η αειφορία. Στον τομέα της Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης, μέσω του ΟΤΕΚ, προχωρήσαμε στην ίδρυση και
λειτουργία γραφείων διασύνδεσης με κύριο μέλημά μας την προώθηση των αποφοίτων στην αγορά εργασίας. Ψηφίστηκε διάταξη Νόμου για τη δημιουργία πίνακα Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών του Ο.Τ.Ε.Κ. λύνοντας ένα χρόνιο πρόβλημα των
συμβασιούχων Καθηγητών. Χρηματοδοτήσαμε με πόρους του ΕΠΑΝ, πρόγραμμα συμπληρωματικής εκπαίδευσης για εργαζομένους, εποχιακά ανέργους και επιχειρηματίες στον τουρισμό. Τέλος, υλοποιούμε, ήδη, ένα νέο κύκλο επιδοτούμενων σεμιναρίων για οδηγούς και ιδιοκτήτες ταξί σε Κρήτη, Ρόδο, Πάτρα και Κέρκυρα με προϋπολογισμό 450.000¤ και αναμένεται να καταρτίσει συνολικά 2.400 άτομα.

Λόγω και της διεθνούς κρίσης, δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα στον κοινωνικό χαρακτήρα του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης. Με δεδομένη τη βαθιά πίστη ότι οι διακοπές είναι δικαίωμα, προχωρήσαμε στην αύξηση των Δελτίων Κοινωνικού
Τουρισμού κατά 40%, φτάνοντας συνολικά το ποσό ρεκόρ των 150.000 δελτίων.

Επίσης διαθέσαμε για πρώτη φορά Δελτία σε μονάδες απεξάρτησης για νέους και τους συνοδούς τους. Η συνολική επένδυση στον κοινωνικό χαρακτήρα του τουρισμού έφτασε τα 14 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, προχωρήσαμε σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναβάθμισης της Ακτής Βουλιαγμένης μέσω της ΕΤΑ, ανοίγοντας ξανά την ιστορική ακτή με είσοδο μόλις 5 ευρώ για τους ενήλικες και 3 ευρώ για τα παιδιά. Έτσι, σήμερα η Ακτή Βουλιαγμένης είναι η φτηνότερη οργανωμένη παραλία της Αττικής.

Γνωρίζετε καλά ότι, από την πρώτη μου μέρα στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, έθεσα την ποιότητα ως κυρίαρχο διαφοροποιητικό μας στόχο. Και μάλιστα την ποιότητα σε όλες της τις συνιστώσες. Ξεκινήσαμε άμεσα και ολοκληρώνουμε τον επόμενο μήνα την αποτύπωση των λειτουργικών και λοιπών
ποιοτικών χαρακτηριστικών όλων των τουριστικών καταλυμάτων της χώρας. Είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται μια τέτοια καταγραφή στην Ελλάδα και μάλιστα όχι κάτω από τις ιδανικότερες συνθήκες. Έτσι, έχουμε, μέχρι σήμερα, καταγράψει τα χαρακτηριστικά 28.000 καταλυμάτων, από τα οποία 8.000 είναι ξενοδοχεία (σε σύνολο 9.400) και 20.000 είναι ενοικιαζόμενα δωμάτια (σε σύνολο 26.000), ενώ οι εργασίες θα συνεχιστούν έως το τέλος του έτους. Η φιλοσοφία του συγκεκριμένου έργου δεν είναι η δημιουργία ενός μητρώου τουριστικών καταλυμάτων, αλλά η καταγραφή της ποιότητας των λειτουργικών χαρακτηριστικών τους. Αυτή είναι η καινοτομία που εισάγουμε. Η εισαγωγή της `παρεχόμενης υπηρεσίας` θα είναι το κρίσιμο μέγεθος, ο νεωτερισμός που θα συμπεριληφθεί στο καινούριο σύστημα ταξινόμησης των τουριστικών καταλυμάτων, το οποίο επεξεργαζόμαστε. Παράλληλα, ενθαρρύνουμε κάθε προσπάθεια ένταξης καταλυμάτων
σε προγράμματα πιστοποίησης ποιότητας υπηρεσιών. Ο πράσινος τουρισμός, είναι ο χώρος στον οποίο η ανάπτυξη γίνεται με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Είναι ο χώρος των οικολογικών ξενοδοχείων, των οικολογικών μαρίνων, των οικολογικών καταλυμάτων, των ανανεώσιμων μορφών ενέργειας. Είναι μια νέα παγκόσμια αγορά που γεννιέται. Και αποτελεί κεντρική μας επιδίωξη. Να δώσουμε στα φυσικά πλεονεκτήματα της χώρας μας μετρήσιμο οικονομικό πλεονέκτημα. Έτσι, τον περασμένο χρόνο χρηματοδοτήσαμε μελέτη για την πιστοποίηση των οικολογικών ξενοδοχείων στοχεύοντας, μέσω ειδικών
προϋποθέσεων και κριτηρίων, στην ένταξη της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς στον `πράσινο τουρισμό`. Επιπλέον, μέσα από το ΕΠΑΝ ΙΙ, θα προκηρύξουμε δράση χρηματοδότησης μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων για την απόκτηση
οικολογικών σημάτων (ECO LABEL). Σε επίπεδο υποδομών χρηματοδοτούμε σε όλη την Ελλάδα 25 οικοτουριστικές διαδρομές, συνολικού προϋπολογισμού 33,6 εκατ. ¤.

Παράλληλα η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης, έχει αναλάβει πέντε πιλοτικές πράσινες δράσεις:

– Ανάπτυξη πόλου ευεξίας και οικοτουρισμού με ναυταθλητισμό στη Λίμνη Καϊάφα.
– Ανάπτυξη πρότυπου κέντρου χειμερινού τουρισμού με δραστηριότητες οικοτουρισμού και τουρισμού περιπέτειας στον Παρνασσό.
– Ανάπτυξη κέντρου ευεξίας και ιαματικού τουρισμού, αθλητικού και προπονητικού τουρισμού και οικοτουρισμού με κέντρο την Υπάτη.
– Ανάπτυξη πόλου τουρισμού υψηλών προδιαγραφών με έμφαση στον οικοτουρισμό και τον ναυτικό τουρισμό στο Παλιούρι, Χαλκιδικής με την δημιουργία οικο-κάμπινγκ και οικο-τουριστικού καταφυγίου.
– Ανάπτυξη διεθνούς κέντρου κάμπινγκ για οικοτουρισμό με έμφαση στα ΑΜΕΑ στο Φανάρι της Κομοτηνής.

Σε όλη αυτή την προσπάθεια που κάνουμε χρειαζόμαστε συμμάχους. Και οι φυσικοί μας σύμμαχοι, είστε όλοι εσείς. Πρώτο ρόλο στην τουριστική μεταρρύθμιση που επιχειρούμε έχει ο άνθρωπος. Όλο αυτό το διάστημα, δείξαμε και αποδείξαμε ότι είμαστε ανοιχτοί σε κάθε δίκαιο αίτημα, σε κάθε καινοτόμο ιδέα, σε κάθε αναπτυξιακή πρωτοβουλία που υπηρετεί τις αρχές μας. Δείξαμε παράλληλα ότι στεκόμαστε απέναντι στη μιζέρια, σε συντεχνιακές λογικές και μικροσυμφέροντα που θέλουν να κρατήσουν τον ελληνικό τουρισμό σε ξεπερασμένες λογικές και νοοτροπίες του παρελθόντος. Για εμάς, ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση. Πάντα πίστευα και πιστεύω ότι για τα μεγάλα και σημαντικά, χρειάζεται διάλογος και κοινωνική συναίνεση. Χρειάζεται συνένωση δυνάμεων και προσπαθειών. Μπορεί ο πήχης να είναι ψηλά, αλλά πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι μεγάλες προσπάθειες
είναι αυτές που καθορίζουν το παρόν και ορίζουν το μέλλον. Στην προσπάθειά μας, χρειαζόμαστε συμμάχους όλους τους Έλληνες. Γιατί ο τουρισμός είναι πάνω και πέρα από ετικέτες. Γιατί ο τουρισμός έχει τη μοναδική δύναμη να συνθέτει τις απόψεις που υπηρετούν την ευημερία όλων. Είμαστε αισιόδοξοι”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024