Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑρναουτάκης: Σε διαρκή κίνδυνο πετρελαϊκής ρύπανσης τα νησιά του Αιγαίου
Ευρωβουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Αρναουτάκης: Σε διαρκή κίνδυνο πετρελαϊκής ρύπανσης τα νησιά του Αιγαίου

Την ανησυχία του για τον κίνδυνο θαλάσσιας ρύπανσης, λόγω της αυξανόμενης διακίνησης πετρελαίου με δεξαμενόπλοια στο Αιγαίο, εξέφρασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με ερώτηση του ο ευρωβουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ. Σταύρος […]

Την ανησυχία του για τον κίνδυνο θαλάσσιας ρύπανσης, λόγω της αυξανόμενης διακίνησης πετρελαίου με δεξαμενόπλοια στο Αιγαίο, εξέφρασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με ερώτηση του ο ευρωβουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ. Σταύρος Αρναουτάκης, αναφέροντας χαρακτηριστικά<...>ότι διακινούνται ετησίως πάνω από 100 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου με δεξαμενόπλοια. Μάλιστα, όπως συμπλήρωσε, η διακίνηση θα αυξηθεί κατακόρυφα με την έναρξη λειτουργίας του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη.

Ο ευρωβουλευτής ζήτησε από την Επιτροπή να τον ενημερώσει για το αν διαθέτει ακριβή στοιχεία για τη διακίνηση δεξαμενοπλοίων στο Αιγαίο, αν υπάρχουν μελέτες εκτίμησης των περιβαλλοντικών κινδύνων σχετικά με αυτή τη διακίνηση, καθώς και αν έχουν καθορισθεί συγκεκριμένοι δίαυλοι διέλευσης για τα δεξαμενόπλοια. Ζητά, ακόμη, από την Επιτροπή να πάρει θέση για την ενίσχυση της ανάπτυξης των νησιών, τα οποία αντιμετωπίζουν άμεσα τον κίνδυνο ρύπανσης και για την ετοιμότητα στην αντιμετώπιση πετρελαϊκής ρύπανσης στον χώρο του Αιγαίου.

Ο κ. Jacques Barrot, Αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος Επίτροπος για θέματα μεταφορών απαντώντας στον κ. Αρναουτάκη παραδέχεται ότι η Επιτροπή «δεν διαθέτει συγκεκριμένα αναλυτικά στοιχεία για τις κινήσεις δεξαμενοπλοίων και εμπορικών πλοίων στο Αιγαίο». Αναφέρει, επίσης, ότι «στο Αιγαίο δεν υπάρχουν ναυτιλιακοί διάδρομοι, τους οποίους θα πρέπει να ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια», ενώ τονίζει ότι τα μέσα παρακολούθησης της θαλάσσιας κίνησης λειτουργούν υπό την ευθύνη του κάθε κράτους μέλους. Τονίζει, μάλιστα, ότι μέχρι το τέλος του 2007 θα πρέπει να έχουν εγκατασταθεί από όλα τα κράτη μέλη, σε εγκαταστάσεις ξηράς, συστήματα αυτόματου εντοπισμού των πλοίων, στα πλαίσια ενός κοινοτικού συστήματος παρακολούθησης και ενημέρωσης για τις κινήσεις τους στις ευρωπαϊκές θάλασσες.

Σχετικά με τον περιβαλλοντικό κίνδυνο από τη διέλευση δεξαμενοπλοίων στο Αιγαίο, ο κ. Barrot τονίζει ότι από το 2004 υπάρχει σχέδιο δράσης για την ετοιμότητα κατά της πετρελαϊκής ρύπανσης στα ευρωπαϊκά ύδατα, το οποίο εκπονήθηκε και επικαιροποιείται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA). Στο σχέδιο αυτό, περιλαμβάνεται μια γενική ανάλυση των κινδύνων ρύπανσης, η οποία επιβεβαιώνει τους σημαντικούς κινδύνους ρύπανσης στην Ανατολική Μεσόγειο που επιτείνονται από την κατασκευή νέων χερσαίων αγωγών πετρελαίου.

Ο EMSA, από το 2004 παρέχει βοήθεια στα κράτη μέλη, μέσω του κοινοτικού μηχανισμού πολιτικής προστασίας, προμηθεύοντας τα με αντιρρυπαντικά μέσα και εξοπλισμό για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών ρύπανσης. Σχετικά με την ενίσχυση της ανάπτυξης των νησιών, ο κ. Barrot παραπέμπει γενικά στο περιφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα «Κρήτη – Νήσοι Αιγαίου» του ΕΣΠΑ για την περίοδο 2007-13, μεταφέροντας ουσιαστικά την ευθύνη στην ελληνική κυβέρνηση.

Σχολιάζοντας την απάντηση του κ. Barrot o Ευρωβουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. δήλωσε: «Η απάντηση της Επιτροπής, επιβεβαιώνει τις ανησυχίες που εκφράζουν πανεπιστημιακά ιδρύματα, ΜΚΟ καθώς και οι ίδιοι οι κάτοικοι των νησιών για τη διακίνηση πετρελαίου στο Αιγαίο. Τα νησιά μας βρίσκονται σε διαρκή κίνδυνο πετρελαϊκής ρύπανσης και αποδεικνύεται ότι απέναντι σε αυτόν τον κίνδυνο είναι εντελώς απροστάτευτα. Κανείς δεν γνωρίζει πόσα και ποια πλοία πλέουν στο Αιγαίο, ούτε ποιες πορείες ακολουθούν. Τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην περιοχή με την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη θα οξύνουν ακόμη περισσότερο το πρόβλημα. Ο αγωγός αποτελεί αναμφίβολα έργο στρατηγικής σημασίας, το οποίο μπορεί να τοποθετήσει την Ελλάδα δυναμικά στον ενεργειακό χάρτη, απαιτεί όμως, διαφανείς, προσεκτικές ενέργειες και καθαρές πολιτικές που θα διασφαλίζουν με κάθε τρόπο την προστασία του περιβάλλοντος στη Θράκη και σε ολόκληρο το Αιγαίο. Τέτοιες ενέργειες, όμως, δεν έχουμε δει ακόμη από την ελληνική κυβέρνηση η οποία υιοθετεί και εδώ την προσφιλή της τακτική της κρυφής ατζέντας».

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024