Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsΔ. Αβραμόπουλος: Τουριστική δραστηριότητα χωρίς τουρισμό πόλης, είναι ανάπηρη
Χαιρετισμός του αντιπροέδρου της ΝΔ στη Γενική Συνέλευση του ΗΑΤΤΑ

Δ. Αβραμόπουλος: Τουριστική δραστηριότητα χωρίς τουρισμό πόλης, είναι ανάπηρη

Στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα τουριστικά γραφεία στην Ελλάδα, όπως το φορολογικό σύστημα, οι συνεχείς απεργίες σε συναφείς κλάδους, οι ρυθμίσεις για το άνοιγμα των επαγγελμάτων και τα ωράρια λειτουργίας […]

Στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα τουριστικά γραφεία στην Ελλάδα, όπως το φορολογικό σύστημα, οι συνεχείς απεργίες σε συναφείς κλάδους, οι ρυθμίσεις για<...> το άνοιγμα των επαγγελμάτων και τα ωράρια λειτουργίας μουσείων, ιστορικών και αρχαιολογικών χώρων, αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος, κατά το χαιρετισμό του στη χθεσινή Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA).

Κάνοντας μια αναδρομή στην εποχή που θήτευσε ως υπουργός Τουρισμού, ο κ. Αβραμόπουλος δήλωσε: “Είμαι από εκείνους, που έχουν πιστέψει στη σημασία και την υπεραξία του ελληνικού τουρισμού, τόσον για την οικονομία, όσο και για την περιβαλλοντική και πολιτισμική αναβάθμιση της πατρίδας μας. Αυτά τα δύο στοιχεία δεν πρέπει να τα αποσυνδέουμε από τον τουρισμό. Δε σας κρύβω, ότι κρατώ ζωντανά μέσα μου τα χρόνια που περάσαμε μαζί και μάλιστα σε μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή, όπου όλοι οι φορείς, ελληνικοί και διεθνείς, προανήγγειλαν μία δραματική πτώση του ελληνικού τουρισμού. Πιστέψαμε στο σκοπό και μαζί πετύχαμε πολλά. Πετύχαμε γιατί συνεννοηθήκαμε – δύσκολο πράγμα στην Ελλάδα, αλλά τα καταφέραμε – και συνεργαστήκαμε μέσα σε πνεύμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Σας υπενθυμίζω τη θεαματική αύξηση των τουριστικών αφίξεων και εσόδων το 2005, που κορυφώθηκε το 2006, αποτέλεσμα στοχευμένων δράσεων και αποτελεσματικών πολιτικών, που αναδείκνυαν και αξιοποιούσαν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας. Ας θυμηθούμε ότι την εποχή εκείνη, τη διετία 2004-2005, ο τουρισμός, κατά τρόπο παράδοξο και ανεξήγητο, δεν είχε διασυνδεθεί, όπως έγινε σε άλλες χώρες, με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, με αποτέλεσμα να έχουμε επισκέπτες επαγγελματίες των αγώνων, αθλητές, θεατές των αγώνων και όχι επισκέπτες για τουρισμό. Σαν κάτι να τους είχε αποθαρρύνει ή ακόμα και φοβίσει. Θυμηθείτε την επικαιρότητα γύρω από ζητήματα ασφάλειας πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ήταν ένα λάθος, που έπρεπε να θεραπεύσουμε. Και αυτό, έγινε άμεσα, στοχευμένα και κυρίως αποτελεσματικά. Ακόμη και τώρα, το κεντρικό μήνυμα της εποχής εκείνης `Live your myth in Greece`, ηχεί στο χώρο του παγκόσμιου τουρισμού. Απορώ γιατί δεν το συνεχίσαμε. Ένα ακόμα δείγμα της αποσπασματικότητας και της προχειρότητας, που συνοδεύει την ελληνική τουριστική πολιτική. Παρόλα αυτά, τα δεδομένα και οι προβλέψεις ανετράπησαν. Ο στόχος επετεύχθη”.

Στη συνέχεια, ο κ. Αβραμόπουλος αναφέρθηκε στον καθοριστικό το ρόλο των τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων, που συμβάλλει, στην ενδυνάμωση της ελληνικής οικονομίας αλλά λειτουργεί και ως μοχλός για την πολιτιστική προβολή της Ελλάδος και την ενίσχυση του, τόσο λαβωμένου αυτούς τους καιρούς, διεθνούς κύρους της χώρας.

“Γνωρίζουμε ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε είναι πολλά και ιδιαίτερα σημαντικά, τη δύσκολη αυτή περίοδο που διανύει η χώρα μας. Είστε ένας κλάδος που έχει αγωνιστεί πάρα πολύ για την αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού. Θέλω να σημειώσω ότι από την εποχή που συνεργαστήκαμε πολλά έχουν ειπωθεί, αλλά τα ίδια σχεδόν ακούγονται σε κάθε γενική συνέλευση. Κάποτε θα πρέπει να αλλάξει η ατζέντα. Για να γίνει αυτό πρέπει να υιοθετηθούν πολιτικές που θα φέρουν αποτελέσματα.

Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν προβλήματα. Προβλήματα με το φορολογικό σύστημα και τις συνεχείς αυξήσεις στη φορολόγηση με αντίθετα από τα επιδιωκόμενα από την Κυβέρνηση αποτελέσματα, όσον αφορά τα έσοδα. Προβλήματα από τις συνεχείς απεργίες σε συναφείς κλάδους, όπως αυτός των μεταφορών. Προβλήματα που προκύπτουν από τις ρυθμίσεις για το άνοιγμα των επαγγελμάτων, με ταυτόχρονη διασφάλιση παροχής ποιοτικών υπηρεσιών. Προβλήματα με τα ωράρια λειτουργίας μουσείων, ιστορικών και αρχαιολογικών χώρων που δυσχεραίνουν τη δουλειά σας. Εμείς είχαμε ξεκινήσει μια προσπάθεια και είχαμε βρει, όπως θα θυμάστε, ένα modus operandi με όλους αυτούς τους φορείς. Τελικά όλα αυτά σταμάτησαν.

Πώς μπορεί εξάλλου να έχουμε city break, χωρίς μουσεία, χωρίς ανοιχτά μαγαζιά;

Προβλήματα με τη διάθεση κοινοτικών πόρων μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς, για την αναβάθμιση των υποδομών και υπηρεσιών και τη διείσδυση της καινοτομίας και της τεχνολογίας.

Στη σημερινή κρίσιμη συγκυρία, ο τομέας του τουρισμού έρχεται να λειτουργήσει ακόμη περισσότερο ως μοχλός ανασυγκρότησης αλλά και στήριξης της ελληνικής οικονομίας με καθαρά αναπτυξιακά χαρακτηριστικά. Όταν πήρα την εντολή να στήσουμε το υπουργείο, πρώτη μου κίνηση ήταν να αλλάξουμε το όνομά του. Είχε προαναγγελθεί ως Υπουργείο Τουρισμού και έγινε Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, ακριβώς για να τονιστεί ιδιαίτερα ο αναπτυξιακός του χαρακτήρας”.

Και κατέληξε: “Πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για την εξοικονόμηση δημόσιων πόρων. Αυτό είναι σωστό, μόνο που δεν ισχύει για τον τουρισμό, ο οποίος είναι ένας παραγωγικός τομέας και όσες περισσότερο επενδύσεις, τόσα περισσότερα πολλαπλασιαστικά έσοδα έχεις. Έχεις έσοδα, προσφέρεις απασχόληση, δυναμώνεις το κύρος και την αξιοπιστία της χώρας. Η Ελλάδα είναι σταθερή αξία, παρά τα όσα λέγονται ή γράφονται κατά καιρούς. Ένας διαρκής επιθυμητός προορισμός. Ακόμη και η δυσφήμιση της εικόνας της τον τελευταίο χρόνο για την κατάσταση της οικονομίας, μπορεί έξυπνα να μετατραπεί σε κίνητρο για την προσέλκυση επισκεπτών. Ηχεί ίσως παράδοξο και αντιφατικό, αλλά μπορεί να επενεργήσει θετικά στην ψυχολογία της τουριστικής αγοράς. Με καινούργιες όμως ιδέες και φαντασία, να προβληθεί η χώρα μας, ως προορισμός οικονομικός και ποιοτικός. Με έξυπνο τρόπο να μετατρέψουμε την αδυναμία της οικονομίας, σε πλεονέκτημα για τον τουρισμό, πάντοτε κρατώντας την ισορροπία ανάμεσα στις δύο αυτές έννοιες.

Μπορούμε να το πετύχουμε με την ανάδειξη νέων τουριστικών προτάσεων και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, που η κυβέρνησή μας ανέδειξε αλλά και μέσα από μια συγκροτημένη εθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό, με θεσμική στήριξη των εναλλακτικών μορφών (θεραπευτικός, ιατρικός, ιαματικός τουρισμός) και όχι απλά με εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα. Με θεσμική και ουσιαστική ενίσχυση του συνεδριακού τουρισμού και ειδικών μορφών τουρισμού.

Δε νοείται η χώρα μας να έχει ένα ελάχιστο ποσοστό του ευρωπαϊκού συνεδριακού τουρισμού. Κάτι για το οποίο, όλοι μας ευθυνόμαστε. Δεν έχει κανείς, παρά να ρίξει μια ματιά στο κέντρο της πόλης, όπου το κλείσιμο ξενοδοχείων στο κέντρο της Αθήνας είναι προ των θυρών. Τουριστική δραστηριότητα χωρίς τον τουρισμό πόλης, είναι ανάπηρη.

Από την άλλη μεριά, ο Αναπτυξιακός νόμος πρέπει να συμπεριλάβει και τα καταλύματα χαμηλής κατηγορίας. Η μη συμπερίληψή τους αποστερεί τη δυνατότητα εκσυγχρονισμού, το 85% περίπου των χώρων υποδοχής (ξενοδοχείων, κ.λπ.) των τουριστών.

Η επιτάχυνση των διαδικασιών χορήγησης θεωρήσεων εισόδου, τη κατάργηση της βίζας, όπου είναι δυνατόν, και την αξιοποίηση των ομογενών, ως πρεσβευτών προβολής του τουριστικού μας προϊόντος.

Συχνά, επιδιώκουμε τη σύγκριση με τις γειτονικές χώρες. Ίσως, γιατί δεν έχουμε αντιληφθεί, ότι ο χώρος είναι τουριστικά ενιαίος. Ένας που θέλει να έρθει από την Κίνα, δεν έρχεται μονάχα να δει την Ακρόπολη. Θα θελήσει να δει τις πυραμίδες, θα θελήσει να δει τα μνημεία της Κωνσταντινούπολης και της Ρώμης. Είχαμε λοιπόν ξεκινήσει ένα τέτοιο σχέδιο, μέσω του Παγκοσμίου Συμβουλίου Τουρισμού, έτσι ώστε να διαμορφωθεί ένας ενιαίος χώρος. Παρόλα αυτά, η σύγκριση, καλώς ή κακώς, γίνεται. Η γειτονική Τουρκία λοιπόν, κατάργησε τη βίζα για τους Ρώσους. Εμείς δεν μπορούμε λόγω Σένγκεν. Μπορούμε όμως να χορηγούμε βίζες άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις και ώρες. Βίζες μαζικές, μέσω των τουριστικών γραφείων. Πρέπει να εμπιστευθούμε τα τουριστικά γραφεία. Τα τουριστικά γραφεία μπορούν να εξελιχθούν, αν εμείς το διασφαλίσουμε και εσείς το θελήσετε, σε ένα είδος ορκωτών λογιστών του τουρισμού.

Τα μηνύματα για την τουριστική κίνηση το 2011 φαίνεται να είναι ενθαρρυντικά. Ας ελπίσουμε να επιβεβαιωθούν”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024