Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΔημιουργία εταιριών προβολής και διαφήμισης σε τοπικό επίπεδο προτείνει η ΕΞΑΑ
Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής

Δημιουργία εταιριών προβολής και διαφήμισης σε τοπικό επίπεδο προτείνει η ΕΞΑΑ

Η ανάγκη για βελτίωση της ποιότητας των υποδομών, η συστηματική οργάνωση των υπηρεσιών και η δυνατότητα νομοθετικά κατοχυρωμένης προβολής της Αττικής ως προορισμού με κεντρικό άξονα την αναβάθμιση της τουριστικής του ποιότητας, αλλά και τον εμπλουτισμό του με ειδικά τουριστικά θεματικά προϊόντα, ήταν τα κύρια σημεία της ετήσιας συνέντευξης της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής – ΕΞΑΑ

Η ανάγκη για βελτίωση της ποιότητας των υποδομών, η συστηματική οργάνωση των υπηρεσιών και η δυνατότητα νομοθετικά κατοχυρωμένης προβολής της Αττικής ως προορισμού με κεντρικό άξονα την αναβάθμιση της τουριστικής του ποιότητας, αλλά και τον εμπλουτισμό<...>του με ειδικά τουριστικά θεματικά προϊόντα, ήταν τα κύρια σημεία της ετήσιας συνέντευξης της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής – ΕΞΑΑ, που πραγματοποιήθηκε χτες με θέμα «Απολογισμός του 2006, Προοπτικές για το 2007».

Οι διανυκτερεύσεις για το 2006 παρουσίασαν αύξηση 9,8% και οι τιμές 2,6%. Τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (revpar) παρουσίασαν αύξηση 12,6%, ποσοστό που αντανακλά τη συνολική αύξηση τιμής και πληρότητας. Παρά το γεγονός όμως ότι το επίπεδο των ξενοδοχειακών υπηρεσιών της Αττικής είναι από τα καλύτερα στην Ευρώπη, η Αθήνα εξακολουθεί να έχει το χαμηλότερο REVPAR συγκριτικά με τους δέκα σημαντικότερους ανταγωνιστικούς της Ευρωπαϊκούς μητροπολιτικούς προορισμούς, υπολειπόμενο κατά 10% του Βερολίνου που είναι η αμέσως επόμενη υψηλότερη πόλη και κατά 120% της Ρώμης, η οποία είναι η αποδοτικότερη ξενοδοχειακά πόλη της Ευρώπης για το 2006.

Η προσπάθεια καθιέρωσης της Αθήνας ως city-break προορισμού, αποτελεί πλέον μείζον ζήτημα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με τις συνθήκες να φαντάζουν ιδανικότερες από ποτέ. Απαιτείται όμως οργάνωση της προβολής και στόχευση του προορισμού, μέσω της δραστηριοποίησης εξειδικευμένων εταιριών δημοσίων σχέσεων στις χώρες στόχους, η δράση των οποίων θα ισχυροποιήσει το τουριστικό «brand» της Αττικής. Παράλληλα, η τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να αντιμετωπίζει την τουριστική δραστηριότητα όχι ως πρόβλημα, αλλά ως μια σημαντική πηγή τεραστίων εσόδων, κάτι που άλλωστε αποδεικνύει και η πραγματικότητα. Στην Αττική, μόνον το τέλος παρεπιδημούντων για το 2006 ξεπέρασε τα 15 εκατ. ευρώ, χρήματα τα οποία ουδέποτε «ανταποδώθηκαν» εκ μέρους των δήμων στην τουριστική δραστηριότητα. Για τους λόγους αυτούς, η ΕΞΑΑ προτείνει τη δημιουργία εταιριών προβολής και διαφήμισης σε τοπικό επίπεδο, με θεσμικά κατοχυρωμένους πόρους και συμμετοχή του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, διοικούμενες από τεχνοκράτες.

Εκτός όμως από τη συγκροτημένη και στοχευμένη προβολή ενός προορισμού, απαιτείται και η σωστή οργάνωση και διαχείριση των υποδομών σε τοπικό επίπεδο, έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα των επενδυμένων κεφαλαίων αλλά και να βελτιωθεί και ισχυροποιηθεί η συνολική εικόνα του προορισμού. Έρευνα της ΕΞΑΑ στην αγορά των ΑΜΕΑ και των ατόμων της τρίτης ηλικίας σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο, κατέδειξε ότι οι συγκεκριμένες αγορές αποτελούν παρθένους στόχους για την περιοχή της Αττικής, αριθμώντας με βάση στοιχεία του 2005 περισσότερους από 125 εκατ. δυνητικούς πελάτες μόνο εντός των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με πιθανό ετήσιο τουριστικό εισόδημα μεταξύ 83 και 166 δισ. ευρώ. Με δεδομένο ότι το βασικό ζητούμενο της αγοράς αυτής πέρα από τις ξενοδοχειακές υποδομές είναι και μία πόλη προσβάσιμη, η ΕΞΑΑ προτείνει τη θεσμοθέτηση ελεύθερων ζωνών μπροστά από τις εισόδους των ξενοδοχείων για την ελεύθερη από/επιβίβαση των πελατών-τουριστών.

H υιοθέτηση ενός σχεδιασμού και μιας εθνικής τουριστικής πολιτικής για την προσέλκυση στα αεροδρόμια μας, αεροπορικών εταιριών «low cost», θα βοηθήσει στην προσπάθεια της χώρας μας για τη σταδιακή απεξάρτησή της από τους οργανωμένους διακινητές και «tour operators», ενώ παράλληλα θα βοηθήσει στη μεγιστοποίηση των τουριστικών ωφελειών, που προκύπτουν από την παγκοσμιοποίηση του προϊόντος και την αλματώδη ανάπτυξη της χρήσης του «internet».

Τέλος, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα σχετικά με την πρόσφατη τροποποίηση του αναπτυξιακού νόμου, όπου για πρώτη φορά στην Αττική και Θεσσαλονίκη χορηγούνται κίνητρα και επιδοτείται το κόστος δημιουργίας νέων ξενοδοχείων με ποσοστό 15-45%, ο πρόεδρος της ΕΞΑΑ, κ. Γιώργος Τσακίρης, δήλωσε ότι “οι ξενοδόχοι αντιτίθενται σε κάθε παρέμβαση στην αγορά που ανατρέπει και νοθεύει τους όρους του ανταγωνισμού, προκαλώντας ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης”. Θύμισε δε, επιχειρώντας να αποκρούσει και διάφορες αιτιάσεις που τελευταία προβλήθηκαν, ότι η ΕΞΑΑ ήταν από αυτούς που πρωτοστάτησαν στην άρση του κορεσμού στην περιοχή πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Σε κάθε περίπτωση, οι ξενοδόχοι της Αττικής προσδοκούν στη θεσμική παρέμβαση της κας Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης για την εκ νέου τροποποίηση του αναπτυξιακού νόμου και απάλειψη των ενισχύσεων για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη.

Κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου έγινε και η παρουσίαση της νέας έκδοσης του οδηγού Athens citybreak στην γερμανική γλώσσα. Ο οδηγός αυτός έχει ήδη εκδοθεί στην Αγγλική και ακολουθεί τους προσεχείς μήνες η έκδοση του ίδιου οδηγού στη ρωσική και κινεζική γλώσσα.

Την συνέντευξη τύπου τίμησε δια της παρουσίας του ο πρόεδρος του ΕΟΤ, κ. Δημήτριος Λαμπαδάριος.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024