Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΔιψήφια αύξηση τουριστικών αφίξεων εκτιμά για φέτος το Ξ.Ε.Ε.

Διψήφια αύξηση τουριστικών αφίξεων εκτιμά για φέτος το Ξ.Ε.Ε.

Για διψήφια αύξηση στις αφίξεις αλλοδαπών τουριστών τη φετινή τουριστική περίοδο, σε σχέση με πέρσι, με τα μέχρι σήμερα στοιχεία να ενισχύουν την εκτίμηση αυτή, έκανε χτες λόγο ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Ξ.Ε.Ε.), κ. Γεράσιμος Φωκάς, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε…

Για διψήφια αύξηση στις αφίξεις αλλοδαπών τουριστών τη φετινή τουριστική περίοδο, σε σχέση με πέρσι, με τα μέχρι σήμερα στοιχεία να ενισχύουν<...>την εκτίμηση αυτή, έκανε χτες λόγο ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Ξ.Ε.Ε.), κ. Γεράσιμος Φωκάς, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε, με αφορμή μάλιστα την χτεσινή έναρξη συζήτησης του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης με τους παραγωγικούς φορείς για τις παρεμβάσεις υπέρ του τουρισμού στο Δ’ Κ.Π.Σ., την δεύτερη θητεία του κ. Φωκά στην ηγεσία του Ξ.Ε.Ε., αλλά και το γεγονός ότι βρισκόμαστε ήδη στην καρδιά της τουριστικής περιόδου.

Ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε., αναφερόμενος στις συναλλαγματικές εισπράξεις, στις οποίες καταγράφεται βασικά η επίδοση του αλλοδαπού τουρισμού, σημείωσε ότι υστερούν σε μεγαλύτερο βαθμό, απ’ όσο θα ανέμενε κανείς με βάση τους ρυθμούς αφίξεων. Βεβαίως, όπως εξήγησε, υπάρχουν χρονικές υστερήσεις στις συναλλαγματικές εισπράξεις και, ενδεχομένως, αυξημένο στατιστικό σφάλμα, λόγω της νέας μεθόδου υπολογισμού. Η διάσταση ωστόσο που παρατηρείται μεταξύ των ρυθμών μεταβολής αφίξεων και συναλλαγματικών εισπράξεων αποτελεί εξέλιξη, την οποία πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη, συμπλήρωσε.

Από την άλλη, η ραγδαία ανάπτυξη του all inclusive στα παραθεριστικά ξενοδοχεία, δυναμικότητας πάνω από 150 δωμάτια, τα οποία στο σύνολο τους υπολογίζονται γύρω στα 600, φαίνεται να αποτελεί μια τάση που δεν έχει εξαντλήσει ακόμη τη δυναμική της, κατά τον κ. Φωκά, ο οποίος στην ομιλία του επιβεβαίωσε την ύπαρξη παραπόνων στην αγορά από επιχειρήσεις, παρακείμενες των συγκεκριμένων μονάδων all inclusive, σημειώνοντας ωστόσο ότι μέσω της ανάπτυξης του all inclusive παρέχεται εν μέρει πιο σταθερή ποιότητα υπηρεσιών, ελαχιστοποιώντας τα παράπονα από πλευράς τουριστών για κακές και ακριβές τουριστικές υπηρεσίες στη χώρα μας.

«Ο τουρισμός πάντως δεν κινείται με αυτόματο πιλότο. Αποτελεί μέγα σφάλμα της Κεντρικής Διοίκησης να θεωρεί ότι ο τουρισμός έχει πάρει την ‘ανηφόρα’ ανεπιστρεπτί. Η ‘κατηφόρα’ είναι ακριβώς δίπλα» υπογράμμισε στη συνέχεια ο κ. Φωκάς, αναφέροντας ως παράδειγμα, τα προβλήματα που προέκυψαν φέτος με τις θαλάσσιες μεταφορές, τα οποία, σε μια χρονιά υψηλών προσδοκιών, υποσκάπτουν σε μεγάλο βαθμό τον τουρισμό των νησιών, που εξαρτώνται αποκλειστικά από την ακτοπλοϊκή σύνδεση, καθώς και τα ξενοδοχεία που απευθύνονται κατά κύριο λόγο στους Έλληνες τουρίστες.

Το βασικό τουριστικό μας προϊόν εξακολουθεί να στηρίζεται στο τρίπτυχο «ήλιος, θάλασσα, πολιτισμική παράδοση» και ότι συνδέεται με αυτά. Επομένως, συμπλήρωσε ο κ. Φωκάς «χρειάζεται να αναδείξουμε τα στοιχεία αυτά και να επενδύσουμε στην ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού και των υποδομών. Και σ’ αυτή την κατεύθυνση είναι ανάγκη να στοχεύουν οι δράσεις της Πολιτείας και τα μέτρα του Δ’ Κ.Π.Σ.».

Τέταρτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης

Οι θέσεις του Ξ.Ε.Ε. για το Τέταρτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης εστιάζονται προς τις ακόλουθες κατευθύνσεις:

  1. Στήριξη του βασικού τουριστικού μας προϊόντος.Έρευνες αγοράς, έχουν δείξει ότι η απεξάρτηση της χώρας από το μοντέλο του κλασικού παραθεριστικού τουρισμού δεν είναι μεσοπρόθεσμα ούτε σκόπιμη αλλά ούτε και εφικτή, αφού αυτή η μορφή προσελκύει τη συντριπτική πλειονότητα των πραγματικών και δυνητικών τουριστών μας.
    Σήμερα, υπολογίζουμε ότι ο παραθεριστικός τουρισμός αντιπροσωπεύει άνω του 90% της συνολικής ζήτησης που εκδηλώνεται προς τη χώρα μας.

    Το ζητούμενο επομένως δεν είναι να στραφεί το ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας σε άλλα είδη τουρισμού, αλλά να μετατραπούν τα μικρά ξενοδοχεία σε ποιοτικά καταλύματα τύπου μπουτίκ, που θα απευθύνονται σε απαιτητικούς παραθεριστές.

    Γι΄ αυτό είναι σκόπιμο να ληφθούν μέτρα άμβλυνσης της εποχικότητας και εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος κάθε προορισμού στα πλαίσια των περιφερειακών προγραμμάτων.

    Το νέο ΚΠΣ θα πρέπει να συγκεντρώσει τους διατιθέμενους πόρους για τη διαφοροποίηση του προϊόντος στις μορφές εκείνες για τις οποίες υφίσταται συγκριτικό πλεονέκτημα όχι μόνο με όρους προσφοράς αλλά και με όρους πραγματικής δυνατότητας άντλησης εξειδικευμένης ζήτησης.

    Όσον αφορά στις παρεμβάσεις, που αναφέρονται σε υποδομές μορφών τουρισμού, στις οποίες η Χώρα μας δεν διαθέτει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα (πχ χιονοδρομία), και επομένως δεν απευθύνονται κατ’ αρχήν σε εισερχόμενο τουρισμό, ή σε υποδομές που δημιουργήθηκαν σε ικανοποιητικό αριθμό στο πλαίσιο του Β’ και Γ’ Κ.Π.Σ. (ορειβατικά μονοπάτια, καταφύγια κ.λ.π.) θα πρέπει να γίνουν με σχετική φειδώ, ως προς τα κονδύλια που θα διατεθούν, καθόσον τα διακινούμενα μεγέθη ζήτησης είναι πολύ μικρά.

  2. Για την πολιτική ενίσχυσης της κατασκευής νέων κλινών, είναι γνωστές οι απόψεις του Ξ.Ε.Ε.. Αποτελεί πεποίθησή μας ότι το υφιστάμενο δυναμικό μπορεί άνετα να καλύψει πολύ μεγαλύτερη ζήτηση από αυτή που εκδηλώνεται σήμερα. Κατά συνέπεια, ως «ορθολογική και λελογισμένη επέκταση της δυναμικότητας», όπως την ορίζει το Υπουργείο, θα θεωρούσαμε την επιδοτούμενη ίδρυση-επέκταση ξενοδοχείων μόνο εκτός των ανεπτυγμένων τουριστικών περιοχών για λόγους περιφερειακής ανάπτυξης και στήριξης της απασχόλησης σε θύλακες υψηλής ανεργίας. Δεν θεωρούμε «λελογισμένη επέκταση» τη δημιουργία νέων ξενοδοχείων με βάση την ισχύουσα ΚΥΑ, που επιτρέπει την επιχορήγηση πεντάστερων νέων ξενοδοχείων σε όλη τη χώρα.

  3. Ο αναπτυξιακός νόμος και τα προγράμματα ενίσχυσης των ΜΜΕ του κλάδου θα πρέπει να παραμείνουν ως έχουν όσον αφορά στα ποσοστά επιχορήγησης των επενδύσεων. Πρέπει όμως να εξαλειφθούν οι περιορισμοί, που ισχύουν σήμερα για τα ΠΕΠ, όσον αφορά στη δυναμικότητα και την κατηγορία αστέρων και να τεθεί οροφή ως προς το ύψος του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού στα προγράμματα εκσυγχρονισμού και επέκτασης.

  4. Οι δράσεις που απευθύνονται σε όλους τους παραγωγικούς κλάδους θα πρέπει να είναι εξειδικευμένες σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες του τομέα και να προβλεφθούν ειδικές δράσεις για τον τουρισμό, δεδομένου ότι τα προηγούμενα προγράμματα δεν ικανοποίησαν τις δυνατότητες του τομέα και δεν κάλυψαν τις ανάγκες του.

  5. Πάντως θα ήταν σκόπιμο, πριν την οριστικοποίηση των μέτρων του Δ΄Κ.Π.Σ., να διερευνηθούν με συστηματικό τρόπο, οι αστοχίες, οι λανθασμένες παρεμβάσεις και οι λόγοι αποτυχίας ή εγκατάλειψης μέτρων / δράσεων του ΕΠΑΝ (Τουριστικός Τομέας) και των ΠΕΠ, ώστε να μην επαναληφθούν τα ίδια λάθη και οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.


Νέα εποχή για το Ξ.Ε.Ε.

Η νέα Διοίκηση του Ξ.Ε.Ε., που προέκυψε από τις εκλογές της 28ης Ιουνίου 2006, προτίθεται να ολοκληρώσει το έργο που ξεκίνησε από την προηγούμενη θητεία με στόχους την ανάδειξη του ρόλου του τουρισμού στην ευρύτερη οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ξενοδοχειακού δυναμικού και τη βελτίωση της καθημερινότητας του ξενοδόχου.
Το νέο πλαίσιο δράσης θα περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

  1. Οργανωτικές και λειτουργικές καινοτομίες όπως:
    • Aνοιγμα σε νέα μέλη από τον ευρύτερο τουριστικό τομέα. Ήδη το απελθόν Δ.Σ. αποφάσισε να εντάξει στο Ξ.Ε.Ε. τις εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής, όπως αυτόνομα συνεδριακά κέντρα, γήπεδα γκολφ, θεματικά πάρκα κ.ο.κ.

    • Διεύρυνση της σύνθεσης του Δ.Σ. του Ξ.Ε.Ε..

    • Αναλογικότερη εκπροσώπηση των τουριστικών περιοχών της χώρας στο Δ.Σ. του Ξ.Ε.Ε. Οι όροι και οι προϋποθέσεις για όλο αυτό το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο θα οριστικοποιηθούν σε μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, που θα εκπονήσει για λογαριασμό του Ξ.Ε.Ε. καταξιωμένη εταιρία συμβούλων με διεθνή εμπειρία.

      Η μελέτη θα λάβει υπόψη της, μεταξύ άλλων, και τη διεθνή πρακτική στην επαγγελματική οργάνωση των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων και θα προτείνει το ενδεδειγμένο μοντέλο λειτουργίας για το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο. Το σχέδιο θα τεθεί σε ανοικτή διαβούλευση με τα μέλη του Ξ.Ε.Ε., τους ενδιαφερόμενους τουριστικούς φορείς και την Πολιτεία, ώστε στη συνέχεια να δρομολογηθούν οι απαιτούμενες καταστατικές και λοιπές αλλαγές που θα διαμορφώσουν τη νέα οργανωτική και λειτουργική δομή του Επιμελητηρίου.

  2. Δυναμική στήριξη των μικρομεσαίων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και των κάμπινγκ με τις παρακάτω δράσεις:
    • Ίδρυση κέντρου στήριξης ΜΜΕ του κλάδου σε θέματα επενδύσεων και μάρκετινγκ. Προς την κατεύθυνση αυτή θα επιδιωχθεί η συνέχιση της πολιτικής των ενισχύσεων με νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και διευκολύνσεις, προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες του ξενοδοχειακού κλάδου, τόσο στα πλαίσια του νέου αναπτυξιακού νόμου, όσο και στα προγράμματα που θα διαμορφωθούν στο Δ’ ΚΠΣ. Το κέντρο στήριξης θα είναι αρωγός σε κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού και προώθησης των πωλήσεων με επιστημονικές μεθόδους και σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ.

    • Υλοποίηση σειράς προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης ξενοδόχων και ξενοδοχοϋπαλλήλων με έμφαση στη βιωματική κατάρτιση και στα εκπαιδευτικά ταξίδια σε επιχειρήσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό που αποτελούν πρότυπα για το επίπεδο υπηρεσιών που παρέχουν, την ενσωμάτωση υψηλής τεχνολογίας και την προσφορά νέων προϊόντων.
    • Ηλεκτρονική δικτύωση και των 9.400 μελών του Ξ.Ε.Ε. με ειδικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες των ξενοδοχείων και των κάμπινγκ. Για την προμήθεια του απαραίτητου ηλεκτρονικού εξοπλισμού για τα μέλη που δεν τον διαθέτουν, το Ξ.Ε.Ε. διερευνά το κατάλληλο πρόγραμμα ενίσχυσης και εκπαίδευσης , αναλαμβάνοντας το ίδιο να επιδοτήσει μέρος των σχετικών δαπανών.

    • Με το νεοσύστατο οργανισμό του, FiloxeniaCert, το Ξ.Ε.Ε. θα δώσει τη δυνατότητα της κατάταξης στις κατηγορίες αστέρων, με βάση τα διεθνή πρότυπα, παρέχοντας παράλληλα τη σχετική πιστοποίηση. Ο FiloxeniaCert θα παρέχει επίσης πιστοποιήσεις κατά ISO, HACCP κ.λ.π.

  3. Εξυγίανση του ξενοδοχειακού δυναμικού με τη διευθέτηση, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, των πολεοδομικών εκκρεμοτήτων των ξενοδοχείων.

  4. Το Ξ.Ε.Ε., έχοντας το τεκμήριο της αρμοδιότητας ως θεσμικός σύμβουλος της Πολιτείας σε θέματα ξενοδοχίας, θα διεκδικήσει με τον ίδιο ζήλο ενεργό συμμετοχή και ουσιαστικό ρόλο σε όλα τα όργανα και τους φορείς του Δημοσίου, που επηρεάζουν με τις αποφάσεις τους την τουριστική δραστηριότητα.

Τέλος, αξιοσημείωτη ήταν η δήλωση του κ. Γιάννη Ευαγγέλου, προέδρου του HATTA (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων), για την ανάγκη ύπαρξης κοινής στέγης για τον τουρισμό, αναφερόμενος στην πρόταση του HATTA για ίδρυση Τουριστικού Επιμελητηρίου, οι συζητήσεις για το οποίο έχουν ήδη αρχίσει. Μάλιστα, όπως εξήγησε στους δημοσιογράφους ο κ. Ευαγγέλου το εγχείρημα αυτό μπορεί να επιτευχθεί με 2 τρόπους, είτε με την ίδρυση ενός κοινού επιμελητηρίου, που θα περιλαμβάνει όλες τις τουριστικές και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, είτε με την μετατροπή του υφιστάμενου Ξ.Ε.Ε., ώστε να συμπεριλάβει στους κύκλους του και επιχειρήσεις άλλων τομέων, συναφών πάντα με τον τουρισμό.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024