Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΈλλειψη ενημέρωσης για τη διαφημιστική προβολή του ΕΟΤ καταγγέλλει το ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Έλλειψη ενημέρωσης για τη διαφημιστική προβολή του ΕΟΤ καταγγέλλει το ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Ερώτηση προς τον Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, κατέθεσαν από κοινού η Βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και πολιτική εκπρόσωπος θεμάτων τουρισμού κ. `Αντζελα Γκερέκου και οι Βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ.κ. Κατσιφάρας και Παπαχρήστος, […]

Ερώτηση προς τον Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, κατέθεσαν από κοινού η Βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και πολιτική εκπρόσωπος θεμάτων τουρισμού κ. `Αντζελα Γκερέκου και οι Βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ.κ. Κατσιφάρας και Παπαχρήστος, με θέμα την έλλειψη<...>επαρκούς ενημέρωσης σχετικά με τις δαπάνες και τον αναλυτικό σχεδιασμό της διαφημιστικής προβολής του Ελληνικού Τουρισμού.

Οι τρεις βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. παραθέτουν στοιχεία, τα οποία εμφανίζουν μια γενικά αρνητική πορεία του τουρισμού στη χώρα μας και παράλληλα εκτιμούν ως ιδιαίτερα κρίσιμο θέμα, τη διαφημιστική προβολή της τουριστικής εικόνας της χώρας μας τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Επισημαίνουν την ουσιαστική ανυπαρξία δημόσιας ενημέρωσης για τα τεχνικά στοιχεία του συγκεκριμένου θέματος (πέρα από την επίσημη παρουσίαση της ετήσιας καμπάνιας) και αιτούνται παράλληλα την κατάθεση όλων των σχετικών εγγράφων.

Ολόκληρο το κείμενο της Ερώτησης των τριών Βουλευτών, έχει ως εξής:

“Παρά τις ανακοινώσεις από πλευράς Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και Κυβέρνησης περί «θετικής πορείας του Ελληνικού Τουρισμού», μια προσεκτική ματιά στα δεδομένα και στους διάφορους δείκτες, αποδεικνύουν το αντίθετο:


  1. Οι συνολικές εισπράξεις του Τουρισμού το 2007 ανήλθαν σε 11.407,2 εκατ. Ευρώ καταγράφοντας άνοδο μόλις 0,44%, που αν υπολογιστεί και ο πληθωρισμός, τότε στην ουσία είχαμε μείωση της τάξης 3,0% – όταν παγκόσμια οι εισπράξεις παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 4% (στοιχεία ΣΕΤΕ, Τράπεζα Ελλάδος, Π.Τ.Ο.

  • Ανάλογη ήταν και η πτώση της Μέσης Τιμής της Κατά Κεφαλήν Δαπάνης ανά Τουρίστα, που από 813 ευρώ το 2001 και 854 Ευρώ το 2004, κατρακυλάει στα 748 Ευρώ το 2007 (στοιχεία ΣΕΤΕ, επεξεργασία στοιχειών Τραπέζης Ελλάδος).
  • Οι διανυκτερεύσεις το 2007 ήταν λιγότερες από το 2006 κατά 2,6%, ενώ αντίθετα ανακοινώνονται αυξήσεις αφίξεων τουριστών – αντίφαση η οποία οφείλεται στην καταμέτρηση της κίνησης των οικονομικών μεταναστών ως «τουριστικών αφίξεων». Ήδη με το συγκεκριμένο σύστημα καταγραφής αφίξεων τουριστών, η Αλβανία έχει αναδειχθεί σε τρίτη πηγή τουριστών μας, μετά την Αγγλία και Γερμάνια (πηγή ΕΣΥΕ). Στην πραγματικότητα όμως, παρουσιάζεται μείωση της τάξης του 6,20% από τις βασικές αγορές τροφοδότριες του Ελληνικού Τουρισμού και συγκεκριμένα τη Μ. Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ολλανδία. (στοιχεία ΕΣΥΕ, ΣΕΤΕ).
  • Ήδη και φέτος, πενιχρότατα εμφανίζονται τα αποτελέσματα της διαφήμισης τουλάχιστον του «χειμερινού τουρισμού» και του προγράμματος «Μένουμε Ελλάδα», όταν για πρώτη φορά παρουσιάστηκε το φαινόμενο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος Ιανουαρίου – Μαρτίου, οι πληρωμές για τον εξερχόμενο τουρισμό (δηλαδή των Ελλήνων τουριστών), να υπερτερούν των εισπράξεων από τον εισερχόμενο (δηλαδή των ξένων τουριστών στην Ελλάδα)!! Πρόσφατα μάλιστα, η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής προέβλεψε μείωση κατά 6%, ο δε πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, αναφέρθηκε σε συνεχή αναμενομένη πτώση από Ηνωμένο Βασίλειο κατά 5%.


  • Κρίσιμο θέμα για την πορεία του Τουρισμού, αλλά και μία από τις βασικές αρμοδιότητες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης αν λάβει κανείς υπόψη το περιορισμένο συνολικά εύρος των αρμοδιοτήτων του – είναι η διαχείριση των κονδυλίων για την ετήσια διαφημιστική προβολή του Ελληνικού Τουρισμού, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο διεθνή χώρο.

    Ενώ κάθε χρόνο το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης διοργανώνει «επίσημες παρουσιάσεις» της διαφημιστικής καμπάνιας, προσπαθώντας να δώσει κάθε δυνατή δημοσιότητα, στη συνέχεια δεν υπάρχει η παραμικρή ενημέρωση, ούτε για το συνολικό ύψος των κονδυλίων, ούτε για την πορεία του προγράμματος προβολής, ούτε για το σχεδιασμό των προγραμμάτων μέσων (media planning), ούτε για τις συγκεκριμένες στοχεύσεις της καμπάνιας ανά αγορά.

    Για να οργανωθεί σωστά η προβολή του Ελληνικού Τουρισμού, απαιτείται ένα συγκεκριμένο σχέδιο μάρκετινγκ ανά χώρα στόχο και μέσο. Η σχετική εργασία, είχε ανατεθεί με το πρωτοφανές ποσό των 2.000.000 ευρώ σε Εταιρία Συμβούλων, οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες έχουν καταθέσει ήδη από το περασμένο καλοκαίρι στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης την μελέτη τους. Ουδέποτε όμως έγινε η παραμικρή ενημέρωση για τη μελέτη αυτή, σε κανέναν από τους επαγγελματικούς φορείς του Τουρισμού στην Ελλάδα (όπως δήλωσε και ο πρώην Πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρεάδης σε συνέντευξη τύπου στις 3.4.2008) – φορείς οι οποίοι, λογικά έχουν ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον, να πληροφορηθούν τις προτάσεις και τις ανά αγορά προτεραιότητες που προτείνονται από την Κοινοπραξία των Συμβούλων”.

    Κατόπιν τούτων, και ειδικά για το έμμεσο διαφημιστικό πρόγραμμα προβολής του Τουρισμού, πέραν των συμμετοχών στις Διεθνείς Εκθέσεις, οι βουλευτές έθεσαν στον αρμόδιο Υπουργό τα ακόλουθα ερωτήματα:

    1. Να κατατεθούν τα αιτήματα του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης προς το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, για χρηματοδότηση της τουριστικής προβολή από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, τόσο για το έτος 2007 όσο και για το 2008, καθώς και οι εγκριτικές αποφάσεις (απαντήσεις στα συγκεκριμένα αιτήματα) του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών (ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ)
    2. Ποιες δαπάνες τουριστικής προβολής καλύφθηκαν από τον προϋπολογισμό του 2007 και αφορούσαν διαφημιστικές ενέργειες του 2006 και αντίστοιχα ποιες δαπάνες του 2007 καλύφθηκαν ή θα καλυφτούν από τον προϋπολογισμό του 2008; Να κατατεθούν οι σχετικές αποφάσεις και εντάλματα πληρωμής (ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ)
    3. Ποιος ήταν ο προϋπολογισμός της άμεσης και έμμεσης τουριστικής διαφήμισης για το 2007, αφενός από τις δημόσιες επενδύσεις και αφετέρου, από τα έσοδα των καζίνο; Ποιο το τελικό ποσό που δόθηκε για το 2007;
    4. Ποια η διαφημιστική προβολή για το εσωτερικό το 2007 και ποιο το κόστος ανά ανάθεση; Τι έχει προβλεφθεί για το 2008 και ποιο το κόστος;
    5. Ποιες απ’ ευθείας αναθέσεις έγινα σε διεθνή μέσα (έντυπα, τηλεοπτικά δίκτυα, ραδιόφωνο, internet) σε ομογενειακά έντυπα και κανάλια, και ποιο το κόστος για κάθε μία ανάθεση; Να κατατεθούν προσφορές, εισηγήσεις Υπηρεσίας, Αποφάσεις ΔΣ ΕΟΤ, Γενικού Γραμματέα ή Υπουργού όπου απαιτείται (ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ)
    6. Ποιο είναι το ακριβές Πρόγραμμα Μέσων (Media Plan) 2007 και 2008, το οποίο έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, από τις Εταιρείες οι οποίες ανέλαβαν την υλοποίηση του έργου και συμβαδίζει αυτό, με το Media Plan που προτάθηκε από τη μελέτη των Συμβούλων; Ποιες είναι οι Εταιρείες αυτές και με ποια τα κριτήρια και ποιους διαγωνισμούς και διαδικασίες έγινε η επιλογής τους; (ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ)
    7. Σε ποια Δίκτυα ΜΜΕ (έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, Περιοδικό Τύπο, Internet), τελικώς έχει υλοποιηθεί ήδη και με ποιους όρους, το πρόγραμμα διαφημιστικής προβολής του Ελληνικού Τουρισμού; (ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ)
    Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

    Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

    Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

    19/04/2024
    18/04/2024
    17/04/2024
    16/04/2024
    15/04/2024
    12/04/2024