Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΕπί τάπητος τα προβλήματα της ακτοπλοΐας
Συνάντηση νομάρχη Πειραιά με Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας

Επί τάπητος τα προβλήματα της ακτοπλοΐας

Την ανάγκη χάραξης ενός σχεδίου εθνικής ακτοπλοϊκής πολιτικής, από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επιχειρηματίες, ναυτεργάτες, εκπρόσωπους των τοπικών κοινωνιών, ναυτικούς πράκτορες,…

Την ανάγκη χάραξης ενός σχεδίου εθνικής ακτοπλοϊκής πολιτικής, από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επιχειρηματίες,<…> ναυτεργάτες, εκπρόσωπους των τοπικών κοινωνιών, ναυτικούς πράκτορες, κόμματα και φυσικά την Πολιτεία, επεσήμανε ο νομάρχης Πειραιά, κ. Γιάννης Μίχας κατά τη συνάντηση που είχε χθες με την Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, συμμετείχε το προεδρείο της Ένωσης, ενώ το νομάρχη Πειραιά συνόδευαν αντινομάρχες, ο διευθύνων σύμβουλος της Πειραϊκής Ανάπτυξης και ο γενικός γραμματέας της Νομαρχίας. Ο νομάρχης Πειραιά, στη δική του τοποθέτηση, στάθηκε ιδιαίτερα στα πολλά και ποικιλόμορφα προβλήματα της ακτοπλοΐας που ταλανίζουν τους νησιωτικούς, χερσαίους, επαρχιακούς δήμους και κοινότητες του νομού, τα οποία, όπως τόνισε, έχουν φέρει σε απόγνωση τους κατοίκους.

Ο κ. Μίχας παρουσίασε με στοιχεία τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι νησιώτες του Αργοσαρωνικού, των Κυθήρων και των Αντικυθήρων και ιδιαίτερα εκείνοι που μετακινούνται ακόμα και σε καθημερινή βάση λόγω εργασίας τους από και προς κάποιο νησί του Αργοσαρωνικού, όπως για παράδειγμα της Σαλαμίνας και της Αίγινας. Ειδικότερα, επεσήμανε ότι μέσα σε τέσσερα χρόνια οι αυξήσεις των ναύλων της ακτοπλοΐας από και προς τους νησιωτικούς και χερσαίους προορισμούς της Νομαρχίας Πειραιά αγγίζουν μέχρι και το 200%. Τα πανάκριβα ναύλα έχουν εκτινάξει τις τιμές σε βασικά καταναλωτικά αγαθά που αγοράζουν οι νησιώτες. Παράλληλα, μειώνεται η τουριστική κίνηση, ενώ αυτή η χαώδης κατάσταση επηρεάζει αρνητικά και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται στον επιβάτη.

Την ίδια στιγμή, η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών της Νομαρχίας Πειραιά είναι ανεπαρκής και δυσχερέστατη, ενώ ιδιαίτερα η συχνότητα των δρομολογίων δεν καλύπτει ούτε υποτυπωδώς τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών. “Δυστυχώς, τα προβλήματα είναι πάρα πολλά, με κύρια ευθύνη της κυβέρνησης και της πολιτικής που ασκεί στον χώρο της ακτοπλοΐας. Οι νησιώτες δεν εξυπηρετούνται επαρκώς και πληρώνουν για ένα ταξίδι μικρών αποστάσεων εισιτήριο? θαλαμηγού. Η κατάσταση είναι πραγματικά απογοητευτική. Έχουμε φτάσει στο σημείο μηδέν. Και δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλη απώλεια χρόνου”, υπογράμμισε ο κ. Μίχας, προσθέτοντας ότι επείγει μέσα από ειλικρινή διάλογο να βρεθούν ουσιαστικές λύσεις που θα επιτρέπουν στα νησιά μας να έχουν επαρκείς ακτοπλοϊκές συνδέσεις, με “λογικά” εισιτήρια, σύγχρονα πλοία και ελληνικά πληρώματα. Ωστόσο, όπως τόνισε ο νομάρχης Πειραιά, η κυβέρνηση φοβάται το διάλογο, τον αντίλογο και κρύβεται από την κριτική.

“Με νόμο του 2003 συστήθηκε το Εθνικό Συμβούλιο Ναυτιλιακής Πολιτικής, όπου μπορούσαν να συμμετέχουν όλοι οι φορείς, και να γίνει ένα πραγματικό και διαρκές φόρουμ διαλόγου. Στην πράξη τι έγινε; Το Εθνικό Συμβούλιο Ναυτιλιακής Πολιτικής συνεκλήθη μια φορά το 2005 με αντικείμενο την ακτοπλοΐα, έγιναν μια δύο ακόμα πανηγυρικές συνεδριάσεις με άλλα ναυτιλιακά αντικείμενα. Και τέλος. Ποιος θυμάται σήμερα την ύπαρξη αυτού του οργάνου; Και όμως ήταν ένα βήμα διαλόγου. Σίγουρα την πρώτη ευθύνη έχει η κυβέρνηση, η οποία δείχνει ότι δεν έχει διάθεση να ασχοληθεί με τα προβλήματα των πολιτών. Οι αυτοδιοικητικοί φορείς έχουν προτείνει λύσεις αλλά η Πολιτεία παραμένει αδρανής», επεσήμανε ο Νομάρχης Πειραιά, παρουσιάζοντας στη συνέχεια τις διεκδικήσεις της αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής, όπως αυτές επισημάνθηκαν κατά τη πρόσφατη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Νομαρχία Πειραιά και υποβλήθηκαν με κοινό υπόμνημα στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας για:

– Καθημερινή και απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Αργοσαρωνικού, των Μεθάνων, των Κυθήρων και των Αντικυθήρων καθΆ όλη τη διάρκεια του έτους με ασφαλή και σύγχρονα πλοία.
– Φθηνούς ναύλους μεταφοράς επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων από και προς όλα τα νησιά μας
– Διατήρηση των εκπτώσεων των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, όπως οι νεφροπαθείς συμπολίτες μας
– Βελτίωση των λιμενικών υποδομών στους νησιωτικούς και χερσαίους τουριστικούς προορισμούς της Νομαρχίας Πειραιά
– Διασφάλιση των δικαιωμάτων και της εργασίας των ναυτεργατών”.

Αναφερόμενος στο θέμα της απελευθέρωσης και ειδικότερα στο ζήτημα της μη εφαρμογής της Κανονισμού 3577/92 το οποίο αποτελεί άξονα της επιχειρηματολογίας της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοίας για τις σημερινές τεράστιες αδυναμίες της ακτοπλοΐας, ο κ. Μίχας έθεσε και τους ακτοπλόους προ των ευθυνών τους.

“Εσείς, η Ένωσή σας έχει συμβάλει ώστε να εφαρμόζεται το πνεύμα και το γράμμα του Κανονισμού ικανοποιητικά; Η Ένωσή σας έχει στηρίξει την ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού με κανόνες και διαφάνεια ή όταν κάποια μέτρα λαμβάνονται προς όφελος των εταιρειών σιωπά; Και αναφέρομαι στα κριτήρια που τέθηκαν για να γίνει η απελευθέρωση των ναύλων Οικονομικής θέσης και ΙΧ, τα οποία μόνο την ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού δεν εξυπηρετούν, αφού δίνεται η δυνατότητα διαμόρφωσης ελεύθερων ναύλων σε γραμμές με μια μόνο εταιρεία», υπογράμμισε ο Νομάρχης Πειραιά και πρόσθεσε «ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες οφείλουν να προσφέρουν στους νησιώτες και στους ταξιδιώτες από τους οποίους κερδίζουν, υπηρεσίες με συνέπεια και ποιότητα και να μην καθίσταται παράγοντας σύνθλιψης του μέσου Έλληνα, αλλά συμβολής στη βελτίωση του επιπέδου διαβίωσής του”.

Προς την κατεύθυνση αυτή ο νομάρχης Πειραιά ζήτησε από την Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας τις δικές της απόψεις επί των προτάσεων που έχουν κατατεθεί από τη Νομαρχία Πειραιά, τους δήμους και τους φορείς της περιοχής, στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας για την αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και υπηρεσιών. Και συγκεκριμένα για:

– Τροποποίηση της υπουργικής απόφασης, ώστε η απελευθέρωση να γίνει με πραγματικά κριτήρια ανταγωνισμού.
– Εφαρμογή της αρχής του «μεταφορικού ισοδύναμου», ώστε να διασφαλιστεί η ίση μεταχείριση πολιτών ανάμεσα στα νησιά και στην ηπειρωτική χώρα
– Δημιουργία και λειτουργία Παρατηρητήριου Τιμών των ναύλων της Ακτοπλοΐας ώστε όλοι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και οι πολίτες να έχουν γνώση ανά πάσα στιγμή των τιμών των εισιτηρίων σε όλα τα πλοία για κάθε γραμμή και
– Επανίδρυση της Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Θαλασσίων Ενδομεταφορών, για τον έλεγχο της λειτουργίας του ανταγωνισμού στον χώρο της ακτοπλοΐας.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με την Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, ο κ. Μίχας τόνισε: “Ανταποκριθήκαμε στη πρόσκληση της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και μας δόθηκε η δυνατότητα να ανταλλάξουμε απόψεις στα θέματα της ακτοπλοΐας, καταθέτοντας τις δικές μας προτάσεις. Aλλωστε για τη Νομαρχία Πειραιά η διαβούλευση αποτελεί βασικό στοιχείο της χάραξης και υλοποίησης πολιτικών, πολύ περισσότερο σε εθνικής σημασίας ζητήματα, όπως είναι η ακτοπλοΐα. Ελπίζουμε η κυβέρνηση και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να συνειδητοποιήσουν την κρισιμότητα της κατάστασης και να καθίσουν σύντομα στο τραπέζι του διαλόγου μαζί μας, όπως έχουμε ζητήσει. Σε διαφορετική περίπτωση είμαστε υποχρεωμένοι να εντείνουμε τον αγώνα μας, για να υπερασπιστούμε το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του κάθε πολίτη για επαρκή, ασφαλή και οικονομικά προσιτή ακτοπλοϊκή μετακίνηση”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024