Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΕΠΤΑΟΑ: Το `πρόβλημα` της Ο.Α. είναι εξόχως πολιτικό
Ένωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ολυμπιακής Αεροπορίας

ΕΠΤΑΟΑ: Το `πρόβλημα` της Ο.Α. είναι εξόχως πολιτικό

Μετά την πρόσφατη έγκριση από την ιταλική Κυβέρνηση έκτακτου δανείου ύψους 300 εκατ. ευρώ προς την Alitalia με σκοπό την κάλυψη των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρίας που πολιορκείται από ξένους επενδυτές που κινούνται στη λογική της συρρίκνωσης του έργου της εταιρίας καθίσταται σαφές, σύμφωνα με την Ένωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ολυμπιακής…

Μετά την πρόσφατη έγκριση από την ιταλική Κυβέρνηση έκτακτου δανείου ύψους 300 εκατ. ευρώ προς την Alitalia με σκοπό την κάλυψη των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρίας που πολιορκείται από ξένους επενδυτές που κινούνται<...>στη λογική της συρρίκνωσης του έργου της εταιρίας καθίσταται σαφές, σύμφωνα με την Ένωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ολυμπιακής Αεροπορίας – ΕΠΤΑΟΑ, ότι “το `πρόβλημα` της Ο.Α. είναι πρόβλημα εξόχως πολιτικό”.

Ενδεικτικά, η Ένωση υπενθυμίζει στους Έλληνες πολίτες, με σχετική ανακοίνωση της, ότι:

  • η Ο.Α. παρεπέμφθη από το ίδιο το Ελληνικό κράτος στην Ε.Ε. ως ελλειμματική επιχείρηση χρήζουσα οικονομικής βοήθειας, ενώ δεν είχε υπολογιστεί το μεγαλύτερο μέρος των χρεών του ελληνικού κράτους προς την εταιρία.
  • Ακόμη και σήμερα η ελληνική κυβέρνηση αρνείται να προσδιορίσει επακριβώς με μελέτη επιστημονικής μεθοδολογίας το ύψος των χρεών του κράτους προς την Ο.Α., με αποτέλεσμα να στερείται η εταιρία πολύτιμα κεφάλαια που θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν όχι τη διατήρησή της σε λειτουργία, αλλά την ανάπτυξή της.
  • Ακόμη και χρέη που έχουν προσδιοριστεί από την εταιρία δε διεκδικούνται δικαστικά με τον ενδεδειγμένο τρόπο (προσφυγή σε δικαστήριο που απεφάνθη αναρμοδιότητα) με ευθύνη της διοίκησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών.
  • Ακόμη και οι νομιμότατες αποφάσεις της διαιτησίας χαρακτηρίζονται ύποπτες ως υποκρύπτουσες κρατικές ενισχύσεις λόγω σειράς παραλείψεων, που περιγράφονται λεπτομερώς στην πρόσφατη απόφαση C-419 του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.


“Είναι προφανές”, καταλήγει η ΕΠΤΑΟΑ “ότι ο μανδύας των τεχνηέντως δημιουργημένων “οικονομικών προβλημάτων” της Ο.Α. και των “συνεπακόλουθων” ευρωπαϊκών περιπετειών της έχει ως αποκλειστικό σκοπό να διευκολύνει την κυβέρνηση να μεταβιβάσει το έργο της εταιρίας σε εγχώριους και κυρίως ξένους ανταγωνιστές μετατρέποντας τη χώρα μας σε μία μπανανία της πολιτικής αεροπορίας, που δε θα έχει στο μέλλον τον κυρίαρχο ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής μεσογείου και της σύνδεσης του απόδημου ελληνισμού με τη μητρόπολη.

Αντί να λαϊκίζει ο ο κύριος Χατζηδάκης επαναλαμβάνοντας πόσα σχολεία θα έχτιζε αν δεν υπήρχε η Ο.Α., επικαλούμενος την εικονική οικονομική πραγματικότητα της εταιρίας ας τοποθετηθεί επιτέλους για το ρόλο που επιδιώκει να έχει η Ελλάδα στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον της σύγχρονης πολιτικής αεροπορίας: θα είναι ρόλος κομπάρσου ή ρόλος ισότιμου εταίρου που θα αξιοποιεί τις δυνατότητες που πηγάζουν από τη γεωγραφική και οικονομική θέση της χώρα μας;

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024