Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΕρώτηση Δραγασάκη για τον υγροβιότοπο Καλυβίων στη Νομαρχία Αργολίδας
Βουλευτής Β` Αθηνών ΣΥΝ

Ερώτηση Δραγασάκη για τον υγροβιότοπο Καλυβίων στη Νομαρχία Αργολίδας

Ερώτηση προς τους υπουργούς Τουριστικής Ανάπτυξης, ΠΕΧΩΔΕ, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων σχετικά με την έργο κατασκευής δρόμου ταχείας κυκλοφορίας μέσα στον υγροβιότοπο Καλυβίωνστη Νομαρχία […]

Ερώτηση προς τους υπουργούς Τουριστικής Ανάπτυξης, ΠΕΧΩΔΕ, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων σχετικά με την έργο κατασκευής δρόμου ταχείας κυκλοφορίας μέσα στον υγροβιότοπο Καλυβίων<...>στη Νομαρχία Αργολίδας κατέθεσε στη Βουλή χτες ο βουλευτής Β` Αθηνών του Συνασπισμού, κ. Γιάννης Δραγασάκης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Δραγασάκης ανέφερε τα ακόλουθα:

“Η ευρύτερη παραθαλάσσια περιοχή από το Ναύπλιο έως το Κυβέρι, αλλά και η ηπειρωτική Αργολίδα, αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα που σχετίζονται με το περιβάλλον, αλλά και την οικονομική ύφεση.

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αργολίδας δημοπράτησε εντός του 2006 και ξεκίνησε, προεκλογικά, έργα “βελτίωσης της παραλιακής οδού που συνδέει το Ναύπλιο με τη Νέα Κίο”. Ο δρόμος αυτός κατασκευάστηκε αρχές δεκαετίας του 1970 με τις γνωστές διαδικασίες της χούντας, με σοβαρές επιπτώσεις στον υγροβιότοπο.

Με την εν λόγω απόφαση αγνοείται ο ισχύων, από το 1985, χωροταξικός σχεδιασμός της περιοχής και οι κατευθύνσεις των υπό εξέλιξη χωροταξικών, με τις οποίες οι μελετητές έχουν εντοπίσει τα δεδομένα που καθιστούν προβληματική τη λειτουργία του συγκεκριμένου οδικού δικτύου και προτείνουν τη μεταφορά του, στο εσωτερικό του θαλάσσιου μετώπου στον ήδη υπάρχοντα αγροτικό δρόμο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, αν και δεν υπάρχει έγκριση περιβαλλοντικών όρων για το έργο, “εξασφαλίστηκε” απαλλαγή από την τήρηση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, με τον ισχυρισμό ότι: α) “δεν εμπίπτει εντός γραμμών αιγιαλού και παραλίας” γεγονός που δεν ευσταθεί καθώς τόσο το υφιστάμενο όσο και το υπό κατασκευή τμήμα βελτίωσης βρίσκονται εντός της θεσμοθετημένης παραλίας και β) ότι “δε διέρχεται από περιοχές προστατευόμενες από ειδικές διατάξεις”, γεγονός που επίσης δεν ευσταθεί καθώς τα 2/3 του δικτύου διέρχονται από περιοχή που έχει θεσμοθετηθεί ως περιοχή απόλυτης προστασίας (ΦΕΚ396/Δ΄/8-6-1999 Προεδρικό Διάταγμα όπου αναγνωρίσθηκε και οριοθετήθηκε το οικοσύστημα της περιοχής, υγροβιότοπος Αλίπεδα Καλυβίων)”.

“Η παράκαμψη της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης”, όπως υποστήριξε ο βουλευτής του ΣΥΝ, “στέρησε επίσης την τοπική κοινωνία από την αναγκαία πληροφόρηση και έκφραση πιθανόν ενστάσεων, αφαίρεσε το δικαίωμα να διατυπωθούν, μέσα από θεσμικές διαδικασίες, οι αντίθετες και πλήρως τεκμηριωμένες απόψεις και προβληματισμοί που, εδώ και έναν χρόνο, διατυπώνονται, όπως ο κίνδυνος τα εν λόγω έργα να επιταχύνουν την παράκτια διάβρωση με αποτέλεσμα τη σταδιακή εξαφάνιση της παραλίας, πράγμα που ήδη έχει συμβεί σε άλλα σημεία της Αργολίδας”.

Η Ν.Α. Αργολίδας, από την πλευρά της, ισχυρίζεται πως η βελτίωση της υφιστάμενης οδού είναι επίσης αναγκαία λόγω αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων. “Όμως γι’ αυτά” κατά τον βουλευτή “υπεύθυνες σε μεγάλο βαθμό είναι οι παρόδιες χρήσεις (πληθώρα παράνομα χωροθετημένων νυχτερινών κέντρων) που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των οδηγών, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, και η έλλειψη μέτρων για την αντιμετώπισή τους”.

Με βάση λοιπόν όλα τα παραπάνω ο κ. Δραγασάκης ρώτησε τους υπουργούς:


  1. Για ποιο λόγο ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας εξαιρέθηκε από την τήρηση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης ενώ εμπίπτει σε περιοχή αιγιαλού και παραλίας και διέρχεται από περιοχές προστατευόμενες από ειδικές διατάξεις. (ΦΕΚ 396/Δ΄/ 8-6-1999);
  2. Προτίθενται να πάρουν μέτρα για την ουσιαστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής σύμφωνα με τις ισχύουσες αλλά και υπό έγκριση Χωροταξικές Μελέτες, ώστε να πάψει η περιοχή να πληρώνει το κόστος της ανεξέλεγκτης και ανορθολογικής ανάπτυξης;

  3. Θα πάρουν μέτρα για την αποτελεσματικότερη προστασία και αποκατάσταση του οικοσυστήματος «Αλίπεδα Καλυβίων» και για την απομάκρυνση των ρυπογόνων βιομηχανικών μονάδων (π.χ. πυρηνελαιουργία ) και άλλων εγκαταστάσεων που συμβάλλουν στην υποβάθμιση του υγροβιότοπου;
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024