Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΕξέταση των προβληματισμών του κλάδου στη Γ.Σ. του ΣΙΤΕΣΑΠ
Θαλάσσιος τουρισμός

Εξέταση των προβληματισμών του κλάδου στη Γ.Σ. του ΣΙΤΕΣΑΠ

Η πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ αναφέρθηκε στην, για πρώτη φορά, κοινή συνάντηση των φορέων – σωματείων του θαλάσσιου τουρισμού, που έγινε με αφορμή τη νομοθεσία σχετικά με το ΦΠΑ, και την ενεργοποίηση μιας ευρύτερης συνεργασίας των φορέων του κλάδου, σε αντιμετώπιση κοινών θεμάτων.

Πραγματοποιήθηκε στις 30 Μαρτίου 2019, σε αίθουσα του ξενοδοχείου Poseidon στο παραλιακό μέτωπο, στον Άλιμο, η Τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ, όπου για πρώτη φορά, μέλη του Συνδέσμου από διάφορες περιοχές της Ελλάδος, παρακολούθησαν και συμμετείχαν μέσω σύνδεσης διαδικτύου. Συμμετείχε σύσσωμο το ΔΣ, η κα Ελένη Βρυώνη, πρόεδρος, ο κ. Γιάννης Μακρυδάκης και ο κ. Κώστας Χιώτης αντιπρόεδροι, ο κ. Ευθύμης Μπιμπής, γενικός γραμματέας, ο κ. Αλέξανδρος Μαζαράκης, ταμίας, ο κ. Γιάννης Φαρινόλα, αναπληρωτής γραμματέας, ο κ. Πάρις Λουτριώτης, έφορος Δημοσίων Σχέσεων.
 
Την Γενική Συνέλευση άνοιξε η πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ κα Ελένη Βρυώνη, η οποία παρουσίασε τις δράσεις της προηγούμενης περιόδου απολογιστικά, αλλά και επισημαίνοντας τις εκκρεμότητες που συνεχίζουν να προβληματίζουν τους επαγγελματίες του κλάδου. επίσης ανακοίνωσε την λειτουργία της νέας αναβαθμισμένης ιστοσελίδας του Συνδέσμου sitesap.gr.

Πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης εξελέγη ο κ. Γιώργος Καλιαμπέτσος και γραμματέας ο κ. Οδυσσέας Αργυριάδης. Μετά την παρουσίαση του Απολογισμού από την Πρόεδρο, ο ταμίας ανέλυσε τα οικονομικά στοιχεία και παρουσίασε τον Προϋπολογισμό. Αφού ψηφίστηκε ομοφώνως ο Απολογισμός Δράσεων, ο Οικονομικός Απολογισμός και ο Προγραμματισμός Δράσεων και Οικονομικός Προϋπολογισμός της επόμενης περιόδου, ξεκίνησε η επιμέρους ανάλυση διαφόρων θεμάτων.

Η κα Βρυώνη αναφέρθηκε ειδικότερα απολογιστικά, περιγράφοντας τις δραστηριότητες του ΔΣ στην προηγούμενη περίοδο, ανά κατηγορία θεμάτων: περί της τακτικής και συνεχούς ενημέρωσης των μελών, με όλα τα μέσα και διαδικτυακά, περί των νομοθετικών αλλαγών, των προβλημάτων με τις λιμενικές υποδομές, των δυσκολιών στις διαδικασίες ελέγχων και αδειών με τις Λιμενικές Αρχές, περί των πολλών εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν, περί της ιδιωτικοποίησης της Μαρίνας Αλίμου, κέντρου του επαγγελματικού τουριστικού σκάφους για την Ελλάδα, θέματα για τα οποία εισηγήθηκαν ειδικότερα μέλη του ΔΣ.
 
Επίσης, αναφέρθηκε στην, για πρώτη φορά, κοινή συνάντηση των φορέων – σωματείων του θαλάσσιου τουρισμού, που έγινε με αφορμή τη νομοθεσία σχετικά με το ΦΠΑ, και την ενεργοποίηση μιας ευρύτερης συνεργασίας των φορέων του κλάδου, σε αντιμετώπιση κοινών θεμάτων.

Σημαντική ήταν και η αναφορά στο 1ο Φεστιβάλ Γιώτινγκ, που για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε το 2018 και προγραμματίζεται το 2ο Φεστιβάλ στις 11-14 Απριλίου 2019 με περισσότερες συμμετοχές και εκδηλώσεις, και στην παρουσία της πολιτικής ηγεσίας, εκπροσώπων των φορέων, αλλά και πλήθους κοινού και την πρωτοβουλία για παρουσίαση της δραστηριότητας στο ευρύ Ελληνικό κοινό, με την προβολή της δραστηριότητας και την δυνατότητα και στους Έλληνες να απολαύσουν διακοπές με σκάφος.

Επίσης, η πρόεδρος έκανε και μία σύντομη αναφορά στα κύρια θέματα προγραμματισμού της επόμενης περιόδου, επισημαίνοντας ότι το ΔΣ έχει ακόμη εκκρεμότητες από την προηγούμενη, αλλά και συνέχεια σε προσπάθειες, που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη. Κατηγοριοποίησε τις επόμενες δράσεις σε τέσσερεις ενότητες:
1) Τις διαδικασίες για την εφαρμογή των νόμων που ψηφίστηκαν και των υπουργικών αποφάσεων που εκδόθηκαν, μέσα στο 2018 και στις αρχές του 2019 και η αποδοχή και ενσωμάτωση των προτάσεων μας για την αναμόρφωση του βασικού για το γιώτινγκ Νόμου 4256
2) Τις νέες τάσεις και αλλαγές που διαπιστώνονται στην λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου, η έλλειψη ουσιαστικής προβολής των δραστηριοτήτων από το Υπουργείο Τουρισμού (αν και έχουν υποσχεθεί ότι θα το βελτιώσουν) και οι διαδικασίες που επηρεάζουν την παροχή των υπηρεσιών προς τους πελάτες, την πρόσληψη των πληρωμάτων κυρίως των σκίπερς, τις διαδικασίες με τις Λιμενικές Αρχές, τόσο στην Αττική όσο και σε όλη την Ελλάδα
3) Τη συνεχιζόμενη υστέρηση στην ανάπτυξη και βελτίωση των λιμενικών και άλλων υποδομών, που είναι προϋποθέσεις της ομαλής λειτουργίας και εξέλιξης του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού, και η προσαρμογή διαφόρων χωροθετικών διατάξεων, όπως για τους πλωτούς προβλήτες, που δυσκολεύουν την ομαλή λειτουργία του κλάδου.
4) Τη δημιουργία σωστού, δίκαιου, μακροπρόθεσμου, και ανταγωνιστικού πλαισίου νομοθεσίας οικονομικών επιβαρύνσεων και φορολογήσεων των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του κλάδου, “ώστε να μην έχουμε τις απροειδοποίητες αλλαγές, τις ξαφνικές βαριές επιβολές εισφορών, χρεώσεων, τις απαράδεκτες χρεώσεις αμφίβολων υπηρεσιών στα κατά τόπους αγκυροβόλια”.

Ακολούθησε εκτεταμένη συζήτηση με τα παρόντα μέλη, αλλά και μέσω διαδικτύου με εκπροσώπους σε διάφορες περιοχές, που κυρίως αναφέρθηκαν στις διαδικαστικές δυσκολίες και καθυστερήσεις στην εφαρμογή των διατάξεων που έχουν ψηφιστεί, σε αιτήματα διευκρινήσεων, για τα οποία έχει υποβάλει το ΔΣ του ΣΙΤΕΣΑΠ προς τα αρμόδια Υπουργεία και αναμένονται διευκρινιστικές εγκύκλιοι, ή για τα οποία εκκρεμούν συναντήσεις του ΔΣ με αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη και εκπροσώπους του Λιμενικού Σώματος.

Τα παρευρισκόμενα μέλη εξέφρασαν έντονο προβληματισμό με την κατάσταση στην Μαρίνα Αλίμου, επεσήμαναν την ανακολουθία των χρεώσεων “δήθεν ζητούμενης εγγύησης” από την Μαρίνα και με τη συζήτηση που ακολούθησε φάνηκε ότι υπάρχει και νομικό θέμα, που θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί με δικαστική προσφυγή. Όμως, φάνηκε σαφώς ότι “είναι στον αέρα” η κατάσταση και δεν υπάρχει συγκεκριμένη εξασφάλιση του τι θα συμβεί όταν επιλεγεί ο επόμενος ιδιοκτήτης, με βάση τον υπό εξέλιξη διαγωνισμό.
 
Ο κ. Μπιμπής αναφέρθηκε διεξοδικά στις νομοθετικές ρυθμίσεις, εξηγώντας ότι ο ΣΙΤΕΣΑΠ με συνεχή επικοινωνία, συναντήσεις και συσκέψεις, και σε επίπεδο υπουργών, έχει πετύχει μέχρι σήμερα 6 τροποποιήσει ή διευκρινιστικές Υπουργικές Αποφάσεις, ενώ συνεχίζει να επισημαίνει προς τα αρμόδια υπουργεία, τις δυσκολίες εφαρμογής των αποφάσεων, και υποβάλει προτάσεις διευκόλυνσης των επαγγελματιών. Ειδικότερα, εξήγησε την ισχύουσα κατάσταση με το θέμα της “ανοικτής θάλασσας” που είχε προβληματίσει τους επαγγελματίες και τώρα έχει διευκρινιστεί, αλλά με αρκετή γραφειοκρατία, και αναφέρθηκε διεξοδικότερα στην εγγραφή στο ηλεκτρονικό μητρώο σκαφών, για το οποίο ο ΣΙΤΕΣΑΠ είχε αιτηθεί και πραγματοποιήθηκε ειδική ημερίδα της ΑΑΔΕ για τα μέλη, για επεξηγήσει της διαδικασίας. Επεσήμανε ότι η προθεσμία λήγει σύντομα και το υπουργείο έχει δηλώσει ότι δεν θα δοθεί παράταση. Αναφέρθηκε επίσης στις συναντήσεις που είχε το ΔΣ με τους αρμόδιους υπουργούς Ναυτιλίας, Οικονομικών και Τουρισμού, και τις συνεχιζόμενες νομοθετικές εκκρεμότητες.

Ο κ. Μακρυδάκης έκανε μία εξειδικευμένη παρουσίαση σχετικά με τις σχέσεις με τις Λιμενικές Αρχές, και τους ελέγχους, στην περιοχή της Μαρίνας Αλίμου και των άλλων Λιμενικών Σταθμών της Ανατολικής Αττικής, αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας, αναφερόμενος στις διαδικασίες των ελέγχων των εγγράφων απόπλου. Ο Σύνδεσμος έχει ζητήσει τη θεσμοθέτηση hot line με το Υπουργείο Ναυτιλίας, για να αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση, είτε τυχόν παρερμηνείες των νομοθεσιών, είτε διαφορές κατά περίπτωση στους διάφορους Λιμενικούς Σταθμούς, ενώ επισημάνθηκε ότι διαπιστώνεται ότι είναι αναβαθμισμένα τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και έχουν διάθεση εξυπηρέτησης, στο πλαίσιο όμως των διευκρινήσεων που έχουν λάβει από το Αρχηγείο, και τα περισσότερα προβλήματα δημιουργούνται από απορίες ή διαφοροποιήσεις ερμηνείας διατάξεων. Ειδικότερα, ο κ. Μακρυδάκης περιέγραψε και τις επανειλημμένες ενέργειες και περισσότερες από 10 συναντήσεις που έχουν γίνει και αφορούν στην διευθέτηση των αδειοδοτήσεων για τους πλωτούς προβλήτες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό στην Σκιάθο, θέμα που εκκρεμεί ακόμη στα αρμόδια υπουργεία.

Ο κ. Χιώτης αναφέρθηκε στους σκοπούς της υποστήριξης, της συμμετοχής και της διοργάνωσης εκδηλώσεων από τον ΣΙΤΕΣΑΠ, ενώ αναφέρθηκε στις εκδηλώσεις ανά μήνα, για να φανεί και ο σκοπός για την ανάδειξη προβλημάτων και επισήμανση δυσκολιών που δημιούργησαν νομοθετικές ρυθμίσεις και αποφάσεις και για την εδραίωση της παρουσίας του ΣΙΤΕΣΑΠ ως ουσιαστικού εκπροσώπου του κλάδου των σκαφών μέχρι 24 μέτρα.

Ο κ. Λουτριώτης περιέγραψε ειδικότερα το πρόβλημα του ελλιμενισμού και τις ανάγκες για χώρους συντήρησης και επισκευών που χρειάζονται στην Αττική, όπου τον χειμώνα ιδιαίτερα, μαζεύονται περισσότερα από τα μισά σκάφη που δραστηριοποιούνται σε όλη την επικράτεια. Επισημάνθηκε στη συζήτηση και το γεγονός ότι οι άλλες μαρίνες της Αττικής έχουν έλλειψη χερσαίου χώρου για διαχείμανση σκαφών. Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε σε σχέση με την εκκρεμότητα συγκεκριμενοποίησης των τυχόν δεσμεύσεων που θα έχει ο παραχωρησιούχος της Μαρίνας Αλίμου, σε σχέση με τα επαγγελματικά σκάφη και τον έντονο προβληματισμό των μελών, διότι δεν υπάρχουν ούτε προβλέψεις ούτε ενημέρωση για το προβλεπόμενο τιμολογιακό καθεστώς των επαγγελματικών σκαφών, κάτι που έχει καθορισθεί στην σημερινή λειτουργία της Μαρίνας (και έχει επιβεβαιωθεί και με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας). Ο κ. Λουτριώτης εξήγησε τις ενέργειες που έχουν γίνει και γίνονται από το ΔΣ, ενώ επεσήμανε ότι παρά την μη ανταπόκριση από το ΤΑΙΠΕΔ, ο ΣΙΤΕΣΑΠ συνεχίζει τις επαφές με την πολιτική ηγεσία και τα κόμματα.

Μεγάλο μέρος του χρόνου της Γενικής Συνέλευσης, διατέθηκε για να δοθούν διευκρινήσεις στο τι εφαρμόζεται, ή ερωτήσεις από προσωπικά παραδείγματα προβλημάτων, στην λειτουργία των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών. Με την ολοκλήρωση της Τακτικής γενικής Συνέλευσης, η πρόεδρος ευχαρίστησε τα παρόντα μέλη και διαβεβαίωσε ότι το ΔΣ θα συνεχίσει τις ενέργειες.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024