Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΓ. Τσακίρης: O τουρισμός μπορεί να στηρίξει την έξοδο της χώρας από την κρίση
Πέντε άξονες στρατηγικής της νέας διοίκησης του ΞΕΕ

Γ. Τσακίρης: O τουρισμός μπορεί να στηρίξει την έξοδο της χώρας από την κρίση

Την πεποίθησή του ότι η τουριστική βιομηχανία μπορεί να στηρίξει ουσιαστικά την έξοδο της χώρας από την κρίση εξέφρασε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Γιώργος Τσακίρης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στα γραφεία του ΞΕΕ…

Την πεποίθησή του ότι η τουριστική βιομηχανία μπορεί να στηρίξει ουσιαστικά την έξοδο της χώρας από την κρίση εξέφρασε ο πρόεδρος του<...> Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Γιώργος Τσακίρης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στα γραφεία του ΞΕΕ.

Ο πρόεδρος του ΞΕΕ επεσήμανε ότι η νέα διοίκηση του ΞΕΕ αναλαμβάνει καθήκοντα μέσα σε ένα κλίμα αβεβαιότητας, μετά από ένα δύσκολο 2009 και εν μέσω μιας εξίσου δύσκολης χρονιάς, εξαιτίας της δημοσιονομικής κρίσης που πλήττει τη χώρα. Σε αυτήν τη δυσμενή συγκυρία η πλήρης συναίσθηση ευθύνης, που χαρακτηρίζει τη νέα διοίκηση, της επιτρέπει να ανταποκριθεί κατά τρόπο ουσιαστικό στο ρόλο της ως θεσμικός σύμβουλος της Πολιτείας, οριοθετώντας παράλληλα τα πεδία δράσης του ΞΕΕ σε σχέση με τους υπολοίπους φορείς του τουρισμού, ώστε να αποφεύγονται οι επικαλύψεις, για το καλό του κλάδου. Ο κ. Τσακίρης δήλωσε ότι επιβάλλεται πλέον να αποδειχθούν και στην πράξη οι αναφορές των εκπροσώπων της Πολιτείας για την εξέχουσα σημασία του τουρισμού στην εθνική οικονομία, με παράλληλη συστράτευση όλων των φορέων σε μια συμμαχία για τον τουρισμό, που θα δώσει τη μάχη για την αντιστροφή της αρνητικής εικόνας για την Ελλάδα.

“Το πρώτο πράγμα που θέλω να επισημάνω είναι η πλήρης συναίσθηση της ευθύνης που χαρακτηρίζει τη νέα διοίκηση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Και ακριβώς αυτή η συναίσθηση της ευθύνης γίνεται το θεμέλιο για την οικοδόμηση μιας πολιτικής, που θα επιτρέπει στο ΞΕΕ να ανταποκριθεί στο ρόλο του και την υψηλή αποστολή του ως θεσμικός σύμβουλος της πολιτείας, κατά τρόπο ουσιαστικό και αποτελεσματικό.
Ο θεσμικός ρόλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος είχε ως ένα βαθμό `παρεξηγηθεί` τα προηγούμενα χρόνια από όλους μας. Τα πεδία δράσης τόσο του ΞΕΕ όσο και των λοιπών συλλογικών φορέων, για μεγάλο διάστημα, χαρακτηρίζονταν από τις μεταξύ τους επικαλύψεις. Νομίζω ότι πλέον έχουμε τη θέληση να συνεργαστούμε μεταξύ μας και κυρίως είμαστε σε θέση να οριοθετήσουμε το πεδίο του κάθε ενός από τους φορείς, για το καλό του κλάδου. Όταν βέβαια και εφόσον χρειαστεί, θα είμαστε έτοιμοι και για κοινές δράσεις.

Η δεύτερη κομβική επισήμανση είναι ότι είναι ώρα ευθύνης για όλους εμάς που υπηρετούμε τον τουρισμό, αλλά και ώρα μάχης. Χρειάζεται να δώσουμε μάχη για να απαντήσουμε στις προκλήσεις της συγκυρίας και να βγει ο ελληνικός τουρισμός με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Αλλά και μάχη για το αύριο, για να καταφέρει ο ελληνικός τουρισμός να δείξει σε ολόκληρο τον κόσμο το σύγχρονο και δυναμικό πρόσωπό του. Για να κερδηθεί αυτή η μάχη απαιτείται μακρόπνοο όραμα και ξεκάθαρη στρατηγική.

Η ηγετική θέση της Ελλάδας σε αυτό που αποκαλείται πλέον `παγκόσμια οικονομία των εμπειριών` πρέπει να εμπνεύσει, να συσπειρώσει και να κινητοποιήσει όλες τις δυνάμεις του τόπου. Είναι ένα όραμα που πρέπει να διαχέεται σε όλο το εύρος της δημόσιας σφαίρας: στην παιδεία, στην οικονομία, στη διοίκηση, στην εξωτερική πολιτική.

Ένα καθΆύλην αρμόδιο υπουργείο είναι μεν αναγκαία συνθήκη, αλλά όχι και από μόνη της ικανή για να κάνει τη διαφορά. Ο τουρισμός δεν αρκεί να βρίσκεται απλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων. Πρέπει να γίνει `η` προτεραιότητα. Κι αυτό το στρατηγικό όραμα πρέπει να το αγκαλιάσει και να το υπηρετήσει ολόκληρη η κοινωνία. Είναι αναγκαιότητα πλέον, ο κλάδος μας να `ανοιχθεί` στην κοινωνία. Να εξηγήσει και να πείσει, πόσο σημαντική δραστηριότητα είναι ο τουρισμός για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, για την απασχόληση και για την ίδια την προοπτική της.

Οι συχνές αναφορές των εκπροσώπων της Πολιτείας στη σπουδαιότητα του τουρισμού, στο χαρακτηρισμό του κλάδου ως ατμομηχανή της οικονομίας ή ως βαριά βιομηχανία, επιβάλλεται να αποδειχθούν και στην πράξη”.

Ο πρόεδρος του ΞΞΕ ανέλυσε τους πέντε άξονες, γύρω από τους οποίους θα κινηθεί η στρατηγική της νέας διοίκησης του ΞΕΕ. Οι άξονες αυτοί είναι:

1. Αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες για τον κλάδο
2. Aνοιγμα του τουριστικού τομέα στην κοινωνία
3. Έμφαση στην επέκταση της ψηφιακής τεχνολογίας στις ΜΜΕ του κλάδου
4. Εστίαση στην τυποποίηση και στο branding των ξενοδοχειακών υπηρεσιών
5. Ανάδειξη της μέριμνας για το περιβάλλον σε κοινή συνισταμένη των δράσεων του ΞΕΕ.

Παράλληλα θα γίνουν πέντε στρατηγικές παρεμβάσεις για τη ρύθμιση των εσωτερικών ζητημάτων λειτουργίας του ΞΕΕ:

  • Εκσυγχρονισμός νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας του ΞΕΕ και λειτουργική αποκέντρωση
  • Οργάνωση ηλεκτρονικού μητρώου μελών
  • Λειτουργία νέου, διαδραστικού site
  • Υλοποίηση του “open e-chamber”
  • Οργάνωση εσωτερικών διαδικασιών και ψηφιοποίηση αρχείων
Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024