Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΓεφύρι της Άρτας έχει γίνει η Μαρίνα Αλίμου

Γεφύρι της Άρτας έχει γίνει η Μαρίνα Αλίμου

Η εκκρεμότητα ολοκλήρωσης της Σύμβασης Παραχώρησης και της καταβολής του συμφωνημένου τιμήματος 57 εκατ. ευρώ, στην Μαρίνα Αλίμου, τη μεγαλύτερη μαρίνα της χώρας, και την κύρια βάση του κλάδου του επαγγελματικού τουριστικού σκάφους συνεχίζει, ενώ οι επαγγελματίες εκεί συνεχώς προπηλακίζονται με διάφορους τρόπους. Γεφύρι της Άρτας, κυριολεκτικά.

Από τον Απρίλιο 2019 που έγινε η τελική επιλογή του Παραχωρησιούχου για τη Μαρίνα Αλίμου, με το περιβόητο πλέον τίμημα των 57 εκατ. ευρώ, όλο καθυστερήσεις και προβλήματα φαίνεται να έχει το έργο αυτό, ενώ αντί να βελτιώνεται και να αναβαθμίζεται μάλλον. Ξεκρέμαστοι και απελπισμένοι έχουν μείνει οι επαγγελματίες, που επί 30 τουλάχιστον χρόνια έχουν την Μαρίνα Αλίμου ως επαγγελματική βάση (άλλωστε με την υπ. Αριθ. 1135 / 2016 Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, “ο σκοπός της λειτουργίας της Μαρίνας Αλίμου είναι, εκτός των άλλων, τουριστικός, εμπορικός και πρωτίστως επαγγελματικός”). Αντίστοιχα, το επαγγελματικό σωματείο “Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος” που εκπροσωπεί πάνω από 2500 σκάφη πανελλαδικά, έχει εξαντλήσει τις δικαστικές προσφυγές, τις μηνύσεις, και τις επανειλημμένες, ιδίως στους τελευταίους μήνες συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία στα αρμόδια υπουργεία, επισημαίνοντας αυθαίρετες και νομικά αμφισβητούμενες ενέργειες που γίνονται προφανώς καθ’υπόδειξη, ή μετά από αίτημα του Παραχωρησιούχου, και δυσχεραίνουν την δραστηριότητα των επαγγελματιών.


Ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ κ. Πάρις Λουτριώτης μπροστά στην “εργοτάξιο” πλέον Μαρίνα Αλίμου.

Ξαφνικά, πριν δύο – τρεις εβδομάδες, ξεκίνησαν διαφόρων ειδών έργα, που εκτελούν πάσης φύσεως εργολάβοι, προφανώς κάτω από την ομπρέλα της Διαχειρίστριας ΕΤΑΔ, που χρόνια τώρα δεν είχε ασχοληθεί ούτε για να διορθώσουν την ανεπαρκή παροχή νερού στα σκάφη που είναι στους προβλήτες. Η Μαρίνα έχει γίνει ένα εργοτάξιο, ανασκάβεται, για τοποθετήσεις καλωδίων, έχουν ήδη μπει κάμερες παρακολούθησης (φαίνεται μάλλον χωρίς την απαραίτητη άδεια), και είναι εύλογο να αναρωτιέται κανείς εάν πάλι αυτά γίνονται, με δικά μας έξοδα, αλλά για να προετοιμάσουν την παράδοση στον Παραχωρησιούχο, να του δωθεί δηλαδή “έτοιμη” η Μαρίνα;

Φαίνεται, δηλαδή, ότι ο Παραχωρησιούχος, παρότι δεν έχει υπογραφεί το πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής της Μαρίνας Αλίμου και των υφιστάμενων περιουσιακών στοιχείων στο χώρο (όπως είχε ανακοινωθεί όταν υπογράφηκε η Σύμβαση Παραχώρησης τον περασμένο Μάιο 2020), προβαίνει σε παρεμβάσεις και διαμορφώσεις στο χώρο, ενώ ακόμα εξακολουθεί να εκκρεμεί η ολοκλήρωση της υλοποίησης της σύμβασης παραχώρησης, η οποία, όπως αναφέρεται σε διάφορα δημοσιεύματα, αμφισβητείται αν τελικά θα επιτευχθεί.

Στην “κατασκευαστική” λαίλαπα ήδη, όπως έχει δημοσιευθεί, ξηλώνονται όλοι οι οικίσκοι γραφείων των επαγγελματιών και κυριολεκτικά στοιβάζονται σε ένα σημείο, κολλητά, χωρίς εξωτερικούς χώρους εργασίας, όπως ήταν πριν, Και βέβαια, οι διάφορες προτάσεις του Παραχωρησιούχου για ένα καλαίσθητο περιβαλλοντικά φιλικό “χωριό γραφείων” που συζητήθηκε εκτεταμένα επί πολλές εβδομάδες, με τον ΣΙΤΕΣΑΠ, που υπέβαλε και τα δικά του σχέδια μηχανικών, ήταν όπως φαίνεται, “κουβέντα να κάνουμε”.

Υπάρχει και η “άγνωστη σύμβαση παραχώρησης” που δεν έχει ποτέ δημοσιοποιηθεί και παρά τις δικαστικές ενέργειες, το ΤΑΙΠΕΔ αρνείται να την κοινοποιήσει. Όλες οι άλλες συμβάσεις παραχώρησης των διαφόρων μαρινών έχουν, ως δημόσια έγγραφα, δημοσιοποιηθεί, εκτός από αυτήν της Μαρίνας Αλίμου. Κρύβεται κάτι στους όρους της; Δεν ξέρουμε.

Ρωτήσαμε τον πρόεδρο του ΣΙΤΕΣΑΠ, κ. Πάρι Λουτριώτη τι γίνεται: “Ουσιαστικά δεχόμαστε οι επαγγελματίες του κλάδου έμμεσες και άμεσες πιέσεις, πάσης φύσεως, προφανώς για να τα μαζέψουμε και να φύγουμε. Μας χαλάνε τα επί χρόνια μικρά γραφεία που είχαμε για την εξυπηρέτηση των πελατών, σήμερα όλη η Μαρίνα είναι ανάστατη – με μορφή εργοταξίου, με σκαψίματα, χωματουργικά, με τη δικαιολογία μικροέργων, ενώ ο Παραχωρησιούχος δεν παραλαμβάνει και δεν αναλαμβάνει επίσημα. Ρωτάμε το ΤΑΙΠΕΔ και την ΕΤΑΔ και δεν μας λένε. Η ΕΤΑΔ μας απειλεί να πετάξει έξω τα Γραφεία του Σωματείου, που είναι εδώ, με δική της παραχώρηση, από το 2004, και σήμερα (Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020) μας έχει ειδοποιήσει ότι θα έρθει ο Δικαστικός Κλητήρας”.

Έχει ανακοινωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ότι έχει δοθεί παράταση για την ολοκλήρωση και την παράδοση στον Παραχωρησιούχο, μέχρι τέλους του έτους, αλλά δεν έχει δημοσιευθεί σχετική απόφαση. Στον τύπο κυκλοφορούν δημοσιεύματα για δεινή θέση της Παραχωρησιούχου εταιρείας και της αδυναμίας της να καταβάλει το συμφωνημένο τίμημα.

Όμως, όπως τονίζουν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΙΤΕΣΑΠ, ενόψει της επόμενης τουριστικής περιόδου (2021) για τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό, είναι πρόδηλο ότι οι σημερινοί διαχειριστές της Μαρίνας – ΤΑΙΠΕΔ και ΕΤΑΔ – προφανώς θα φέρουν την πλήρη ευθύνη για κάθε βλάβη που προκαλείται στον κλάδο του τουριστικού επαγγελματικού σκάφους, και το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας, σε βάρος της εθνικής οικονομίας.

Και προσθέτει ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ: “Είναι προφανές ότι δεν λαμβάνεται υπόψη ότι δεν πλήττονται μόνο οι επαγγελματίες των σκαφών, αλλά τουλάχιστον άλλοι 2000 εργαζόμενοι στην περιοχή. Η δραστηριότητα του επαγγελματικού σκάφους, ιδιαίτερα τουριστικού ενδιαφέροντος, περιλαμβάνει και συναφή και υποστηρικτικά επαγγέλματα (υπηρεσιών ναυλομεσιτικών γραφείων, συντήρησης, επισκευών, τροφοδοσίας, ανταλλακτικών, κ.λπ.) που εξυπηρετούν τα σκάφη και τους επαγγελματίες, ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις τους έχουν τις έδρες τους στην άμεση γύρω περιοχή της μαρίνας. Επιπλέον πλήττονται και τα καταστήματα της περιοχής που έχουν πελάτες τους δεδομένου ότι, υπό κανονικές συνθήκες σχεδόν 200.000 κατ’έτος, τουρίστες – ναυλωτές, ξεκινούν την συνήθως εβδομαδιαία ναύλωση του σκάφους, από την Μαρίνα Αλίμου”.

Τι σκέπτεται ο Παραχωρησιούχος, κανείς δεν ξέρει, γιατί λεπτομέρειες για τα σχέδιά του δεν έχουν δοθεί, όπως παραδείγματος χάριν δημοσιοποιήθηκαν για την επένδυση του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού. Διώχνει δηλαδή, αυτούς που ουσιαστικά θα ήταν οι εν δυνάμει πελάτες του, αφού δραστηριοποιούνται επί 30 και πλέον χρόνια στην περιοχή και στην Μαρίνα Αλίμου.

Και η εκκρεμότητα στην Μαρίνα Αλίμου, την μεγαλύτερη μαρίνα της χώρας, και την κύρια βάση του κλάδου του επαγγελματικού τουριστικού σκάφους συνεχίζει. Γεφύρι της Άρτας, κυριολεκτικά. Μένει να δούμε εάν, για να κλείσει η εκκρεμότητα, πρέπει να “χτιστούν σε αυτήν κάποιοι επαγγελματίες”.

ΣΙΤΕΣΑΠ
Σημειώνεται ότι το επαγγελματικό Σωματείο “Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος” (ΣΙΤΕΣΑΠ) ιδρύθηκε το 1997 και κυριαρχεί στο πεδίο του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού, εκπροσωπώντας τους επαγγελματίες – επιχειρηματίες (άτομα, οικογένειες και ενώσεις προσώπων) που ασκούν την δραστηριότητα των πλοιοκτητών – επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, με στόχο τη προώθηση των επαγγελματικών τους συμφερόντων και τη θεσμική ανάδειξη και προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού – γιώτινγκ στη χώρα μας. Ο ΣΙΤΕΣΑΠ εκπροσωπεί περί τα 350 επιχειρήσεις – μέλη και περί τις 2.500 επαγγελματικά σκάφη αναψυχής μήκους έως 24 μέτρα, σε όλη της Ελλάδα, εκ των οποίων περίπου 850 ελλιμενίζονται στη Μαρίνα Αλίμου και περίπου 400 εξυπηρετούνται από τη Μαρίνα Αλίμου, ως διερχόμενα σκάφη. Η επιχειρησιακή δραστηριότητα του κλάδου εκτιμάται ότι ανέρχεται στο ποσοστό 1,9% στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) της χώρας.

Η Βίκυ Καραντζαβέλου είναι ιδρύτρια της Travel Media Applications, έχει αναλάβει τη γενική διεύθυνση και την οικονομική διαχείριση της εταιρείας. Έχει επίσης τον ρόλο της αρχισυντάκτριας στις ηλεκτρονικές εφημερίδες της εταιρείας TravelDailyNews International και TravelDailyNews Greece & Cyprus. Είναι κάτοχος ΜΒΑ στον τουρισμό από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, Cardiff Business School και εισηγήτρια σε τουριστικά σεμινάρια από το 1997. Είναι μέλος του Διεθνούς Συνδέσμου e-marketing Association, του Συνδέσμου Ελληνίδων στον Τουρισμό, και του Συλλόγου Αποφοίτων Τμημάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων των Τ.Ε.Ι.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024