Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsHATTA: Αναγκαία η διατήρηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας

HATTA: Αναγκαία η διατήρηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας

Την ανάγκη να συνεχίσει η Ολυμπιακή Αεροπορία να πετάει, με όποιες διαρθρωτικές κινήσεις απαιτούνται, ώστε η εταιρία να γίνει βιώσιμη, τόνισε ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων – ΗΑΤΤΑ, σε συνέντευξη τύπου, που διοργάνωσε χτες, Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2005, καταγράφοντας τις βασικότερες από τις σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες για…

Την ανάγκη να συνεχίσει η Ολυμπιακή Αεροπορία να πετάει, με όποιες διαρθρωτικές κινήσεις απαιτούνται, ώστε η εταιρία να γίνει βιώσιμη,<...>τόνισε ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων – ΗΑΤΤΑ, σε συνέντευξη τύπου, που διοργάνωσε χτες, Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2005, καταγράφοντας τις βασικότερες από τις σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες για τον ελληνικό τουρισμό, που θα υπάρξουν αν η Ο.Α. σταματήσει το πτητικό της έργο.

Όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, κ. Γιάννης Ευαγγέλου, ο Σύνδεσμος θα αναλάβει σειρά πρωτοβουλιών ξεκινώντας μια `σταυροφορία` για τη διάσωση της Ολυμπιακής, με παράλληλη συγκέντρωση χρημάτων για την οικονομική ενίσχυση του μελλοντικού επενδυτή της εταιρίας. Ακόμα, ο κ. Ευαγγέλου, γνωστοποίησε στους παρευρισκόμενους, ότι ο HATTA θα ξεκινήσει εντός του προσεχούς διαστήματος ένα επικοινωνιακό πρόγραμμα, που στόχο θα έχει την ευαισθητοποίηση, τόσο της Πολιτείας, όσο και των εμπλεκόμενων με τον τουρισμό φορέων, ώστε η Ολυμπιακή Αεροπορία να διασωθεί, καλώντας τους πάντες, ιδιώτες και μη, να συμμετάσχουν στην προσπάθεια αυτή.

Μάλιστα, ο ΗΑΤΤΑ από πλευράς του ζητάει από το κράτος να δεχθεί την πρόταση του να συμβάλει κι αυτός στην διάσωση της εταιρίας, αλλά και να συμμετέχει στο μελλοντικό σχήμα της νέας εταιρίας.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο κ. Ευαγγέλου υπογράμμισε ότι η Ολυμπιακή θα πρέπει να γίνει βιώσιμη και λειτουργική και προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, η Κυβέρνηση και τα κόμματα θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να ελαφρύνουν την εταιρία από πρόσθετα βάρη, που κατά καιρούς της έχουν επιβάλλει, όπως πλεονάζον προσωπικό, το οποίο δεν ενισχύει την εύρυθμη λειτουργία της εταιρίας. Δεν παρέλειψε όμως να τονίσει ότι η Ολυμπιακή διαθέτει, μεταξύ άλλων, και ικανότατα στελέχη, που επιτελούν το έργο τους με συνέπεια και υπευθυνότητα, γεγονός άλλωστε που επαληθεύεται, όπως σημείωσε, και από το μικρό αριθμό ατυχημάτων, που έχει στην ιστορία της λειτουργία της η εταιρία.

Το ενδεχόμενο κλείσιμο του εθνικού μας αερομεταφορέα θα υπάρξει επιζήμιο για τον ελληνικό τουρισμό, υπογράμμισε ο κ. Ευαγγέλου απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, καθώς όπως ανέφερε, αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην αγορά κάποιες ισορροπίες σχετικά με τα πτητικά προγράμματα των εταιριών και αν κλείσει η Ολυμπιακή, τότε θα χαθεί ένας σημαντικός παράγοντας της αγοράς, με αποτέλεσμα να χαλάσει η ισορροπία αυτή.

Στη συνέχεια, ο πρόεδρος, αφού τόνισε ότι ο Ελληνικός Τουρισμός και γενικότερα η χώρα μας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, στηρίζεται στην αερομεταφορά, αφού το 75% περίπου των ξένων τουριστών, διακινείται αεροπορικά με τακτικές γραμμές και με πτήσεις charter (οι οποίες στο σύνολό τους ανήκουν σε ξένους αερομεταφορείς), σημείωσε ότι αν η Ολυμπιακή Αεροπορία κατεβάσει τα φτερά της:

  • Θα χαθούν τουλάχιστον 5 εκατομμύρια θέσεις που σήμερα εξυπηρετούν στο μεγαλύτερο ποσοστό τον τουρισμό μας.
  • Θα υπάρξει τουριστικός και οικονομικός μαρασμός για τα μικρά νησιά και όσους εσωτερικούς προορισμούς εξυπηρετούνται αποκλειστικά από την Ο.Α.. Θα πρέπει να ξεχάσουμε τον εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος με ελκυστικούς, μη ανεπτυγμένους τουριστικά, προορισμούς.
  • Η Ελλάδα θα πάψει να παίζει το ρόλο της Μητρόπολης των Βαλκανίων χωρίς την Ο.Α., που έχει αναλάβει το ρόλο της διασύνδεσης.
  • Θα αποκοπούμε από όλες τις υπερπόντιες αγορές.

Σχετικά μάλιστα, ο κ. Ευαγγέλου σημείωσε ότι “ήδη η προ μηνών κατάργηση από την Ο.Α. του δρομολογίου προς Αυστραλία έχει αφήσει ένα τεράστιο κενό, ενώ το ίδιο είχε συμβεί και παλαιότερα με την κατάργηση των δρομολογίων προς Σικάγο και Τόκιο. Σήμερα ήδη υπάρχουν και άλλα σοβαρά κενά. Για παράδειγμα η Ελλάδα δεν έχει διασύνδεση με την Κίνα, από την οποία προσδοκούμε να προσελκύσουμε τουρισμό και κατέληξε τονίζοντάς ότι “η Ελλάδα θα είναι η μοναδική χώρα της Ε.Ε. (εκτός του Βελγίου το οποίο όμως λόγω γεωγραφικού μεγέθους και σύνθεσης δεν έχει εσωτερικές πτήσεις) που δεν θα έχει δική της (κρατική η μη) Αεροπορική Εταιρία ανάλογη των αναγκών της.

Ο κ. Ευαγγέλου ανέφερε επίσης ότι “ακόμα και το κλείσιμο της μικρής Hellas Jet, άφησε κενό στην αγορά, καθώς και ότι το πιθανότερο είναι ότι το κενό που θα αφήσουν οι Ο.Α. δεν θα μπορέσει να καλυφθεί από τη δεύτερη ελληνική εταιρία, ενώ οι ξένες εταιρίες θα τρέξουν στις ιδιαίτερα κερδοφόρες γραμμές αφήνοντας στην τύχη τους άλλες αγορές και προορισμούς”.

Η Ολυμπιακή Αεροπορία πρέπει να συνεχίσει να πετάει τόνισε ο κ. Ευαγγέλου, αναφέροντάς ότι “αν κάποιοι λόγοι επιβάλουν αλλαγή του σημερινού καθεστώτος, η Ο.Α. θα πρέπει να διατηρήσει την ονομασία της ανεξάρτητα από το επιχειρηματικό σχήμα που θα προκύψει.

“Ο τομέας της αερομεταφοράς” συνέχισε “είναι κρίσιμος για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού λόγω και της ιδιαιτερότητας της χώρας μας που δεν έχει εύκολη οδική σύνδεση με τις χώρες – πηγές της τουριστικής κίνησης. Χρειαζόμαστε έναν αερομεταφορέα όπως η Ολυμπιακή”. “Παράλληλα ο τουρισμός μας χρειάζεται και άλλες αεροπορικές εταιρίες, (όπως η Aegean που έχει συνεισφέρει θετικότατα μέχρι σήμερα με το έργο της) οι οποίες θα ενισχύσουν τον υγιή ανταγωνισμό”, καθώς όπως σημείωσε “το μονοπώλιο των αερομεταφορών είναι επιζήμιο για τον ελληνικό τουρισμό”.

Οι προτάσεις του ΗΑΤΤΑ, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του, είναι οι ακόλουθες:

  • Η πολιτεία θα πρέπει να πείσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι η Ελλάδα έχει ιδιαιτερότητα και ότι η στέρηση της χώρας μας από τον εθνικό της αερομεταφορέα θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες για την οικονομική και κοινωνική της ζωή. Η πολιτική πλευρά του ζητήματος θα πρέπει να αναδειχθεί στην Ε.Ε. και να καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια, ώστε να απαλειφθεί ή να μειωθεί το υπέρογκο πρόστιμο.
  • Η Ολυμπιακή Αεροπορία και οι άνθρωποί της πρέπει να συμβάλλουν στην εξυγίανση της εταιρίας.
  • Όλοι εμείς οι άνθρωποι του τουρισμού πρέπει να συμμετάσχουμε στο νέο σχήμα που θα δημιουργηθεί. Ο ΗΑΤΤΑ είχε και κατά το παρελθόν δηλώσει το ενδιαφέρον και την επιθυμία του κλάδου να συμμετάσχει στο μετοχικό σχήμα της Ο.Α..

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι παρόντες στη χτεσινή συνέντευξη τύπου, δείχνοντας το ενδιαφέρον τους για το θέμα, ήταν ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Γ. Φωκάς, ο πρόεδρος της ΕΞΑ κ. Γ. Τσακίρης, ο πρόεδρος της ΠΑΣΕΝΤ κ. Θ. Βασιλόπουλος, οι γενικός Γραμματέας και Β΄ αντιπρόεδρος της ΠΟΕΣΕ, κ.κ. Καββαθάς και Τσάκος, εκπρόσωπος των εργαζομένων στην Ο.Α. και άλλοι εκπρόσωποι των τουριστικού κόσμου.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024