Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΚομβικής σημασίας αγορά για την Ελλάδα η Ρωσία
Intourmarket 2008

Κομβικής σημασίας αγορά για την Ελλάδα η Ρωσία

“Bιώνουμε μια κορυφαία στιγμή στις Ελληνο-Ρωσικές σχέσεις, η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως απαρχή μίας νέας «χρυσής εποχής» μεταξύ των δύο χωρών και στον τομέα του Τουρισμού. Η Ρωσία είναι μια από τις σημαντικότερες τουριστικές αγορές για την Ελλάδα. Κάθε χρόνο σημειώνεται μια ολοένα και μεγαλύτερη αύξηση στην τουριστική κίνηση…

“Bιώνουμε μια κορυφαία στιγμή στις Ελληνο-Ρωσικές σχέσεις, η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως απαρχή μίας νέας «χρυσής εποχής» μεταξύ των δύο χωρών και στον τομέα του Τουρισμού. Η Ρωσία είναι μια από τις σημαντικότερες<...>τουριστικές αγορές για την Ελλάδα. Κάθε χρόνο σημειώνεται μια ολοένα και μεγαλύτερη αύξηση στην τουριστική κίνηση. Σύμφωνα με τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις που έχουμε μέχρι σήμερα, αναμένεται να σημειωθεί αύξηση της τουριστικής κίνησης από τη Ρωσία στην Ελλάδα της τάξεως του 25% με 30%. Και για το επιτύχουμε δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό”. Ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, στα εγκαίνια του ελληνικού περιπτέρου της έκθεσης Intourmarket.

Η Ρωσία αποτελεί για την Ελλάδα κομβικής σημασίας αγορά, όχι μόνο γιατί ενδιαφερόμαστε να προσελκύσουμε περισσότερους Ρώσους, αλλά κυρίως γιατί οι Ρώσοι επισκέπτες είναι αυτοί, που αφήνουν το συνάλλαγμά τους στην Ελλάδα. Είναι, δηλαδή, υψηλού εισοδήματος επισκέπτες, οι οποίοι πράγματι βοηθούν την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη. `Aρα, τόνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “είναι διπλός στόχος να αγκαλιάσουμε, όσο μπορούμε, κομβικά και στρατηγικά την ρωσική αγορά”.

Η Ελλάδα αλλάζει, εισβάλλει δυναμικά στη νέα εποχή, γίνεται ανταγωνιστική και βιώσιμη σε δωδεκάμηνη βάση. Διαφοροποιείται από τα μονοδιάστατα πρότυπα του παρελθόντος. Εκσυγχρονίζεται σε όλους τους τομείς και προβάλλει ένα τουριστικό προϊόν που αποτελεί κτήμα της νέας εποχής, σε απόλυτη αρμονία με την αισθητική του 21ου αιώνα. Επομένως, τόνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “η παρουσία μας σε μιαν έκθεση σαν αυτή της Intourmarket δεν πιστοποιεί παρά μια αυτονόητη αρχή: ότι ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί, μεταξύ άλλων, και μια δύναμη ανάπτυξης που βασίζεται σε σχέσεις συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Ειδικά, δε, όταν μιλάμε για κράτη σαν την Ρωσία, που έχουν να επιδείξουν μια τεράστια πολιτισμική κληρονομιά και μια τόσο ισχυρή οικονομική και κοινωνική ταυτότητα”.

“Φέτος” ανέφερε ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης “απευθυνόμαστε στην ρωσική αγορά με πλήρη εξειδίκευση. Λέμε ότι βεβαίως ξέρουμε ότι οι Ρώσοι επισκέπτονται παραδοσιακά την Ελλάδα για τον ήλιο και την θάλασσα ή για τον πολιτισμό που έχει να επιδείξει, για τον Παρθενώνα και τα αρχαία της. Φέτος λέμε ότι συγκεκριμένα στη ρωσική αγορά και για να έχουμε τη ροή των επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους μπορούμε να απευθυνθούμε με ένα προϊόν που έχει να κάνει με τις ιαματικές πηγές, με ένα προϊόν που έχει να κάνει με τον ναυτοτουρισμό -μικρά σκάφη που μπορούν να νοικιάσουν οι Ρώσοι και να ανακαλύψουν τα εκατοντάδες νησιά τα οποία έχουμε- ή επίσης με τον προσκυνηματικό τουρισμό. Έτσι, λοιπόν, λέμε για το `Αγιο Όρος ή την ευρύτερη περιοχή της Χαλκιδικής, λέμε για τα Μετέωρα ή για τις πολλές βυζαντινές ορθόδοξες εκκλησίες, λέμε πράγματα που εξειδικευμένα ενδιαφέρουν τους Ρώσους υποψήφιους επισκέπτες”.

Παράλληλα, το ελληνικό περίπτερο στην Intourmarket επέδειξε στη Ρωσία και μια γεύση από την αφρόκρεμα του ευρωπαϊκού μπάσκετ, αφού ο ελληνικός τουρισμός στηρίζει τη μεγάλη ευρωπαϊκή διοργάνωση της Euroleague, στην οποία συμμετέχουν με την ίδια δύναμη και το ίδιο πάθος οι ελληνικές και οι ρωσικές ομάδες, οι Έλληνες και οι Ρώσοι φίλαθλοι. “Αθλητισμός και τουρισμός” τόνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος “είναι δύο δραστηριότητες που συναντιούνται εποικοδομητικά, που προάγουν τη φιλία και τη συναδέλφωση των λαών”.

Η Ελλάδα αλλάζει και δυναμώνει. Γίνεται γνωστή στον κόσμο μέσα από το σύγχρονο πρόσωπό της. “Μόνο μέσα από την στρατηγική συνεργασία μας με την Euroleague, θα επικοινωνήσουμε με 61 εκατομμύρια δυνητικούς επισκέπτες στη Νότια Ευρώπη, με 175 εκατομμύρια κόσμο στην Ανατολική Ευρώπη, με 21 εκατομμύρια κόσμο στην Βόρεια Ευρώπη και με 20 εκατομμύρια κόσμο στην Δυτική Ευρώπη. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους” επεσήμανε ο κ. Υπουργός.

Το μήνυμα που εστάλη από την Μόσχα σε όλο τον κόσμο είναι ότι η Ελλάδα εδραιώνεται μεταξύ των κορυφαίων προορισμών παγκοσμίως. Το μήνυμα μας είναι αυτό ενός τόπου που έχει μετατρέψει την ομορφιά του και τη ζεστή του φιλοξενία σε εθνικό όραμα. “Γιατί, εν τέλει”, κατά τον κ. Σπηλιωτόπουλο, “το ζήτημα δεν είναι αν μπορείς να διαφημίσεις τις αληθινές εμπειρίες. Το ζήτημα είναι αν μπορείς να τις χαρίσεις στους επισκέπτες σου. Κι εμείς μπορούμε”.

Συνάντηση Σπηλιωτόπουλου με Ρώσο ομόλογο του

Ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος στο πλαίσιο της επίσκεψης του στη Μόσχα συναντήθηκε την Κυριακή με τον Ρώσο Υπουργό Τουρισμού κ. Βλαντιμίρ Στραζαλκόφσκι, με τον οποίο είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για τις ελληνικές επενδύσεις στη Ρωσία, αλλά και για τις ελληνικές εταιρίες και παραδόσεις στον τομέα ανάπτυξης των σκαφών.

“Ο στόχος μας” επεσήμανε ο κ. Στραζαλκόφσκι “είναι η ανάπτυξη των ελληνικών επενδύσεων στον τομέα κατασκευής μαρίνων και πλοίων, και η περαιτέρω εξέταση και μελέτη των γραφημάτων που αφορούν στην κατασκευή ποταμόπλοιων, τα οποία θα μπορούσαμε να τα χρησιμοποιούμε και στη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας”. “Αν υλοποιηθεί έστω ένα μικρό μέρος απ’ αυτά που συζητήσαμε, σημαίνει ότι δεν χάσαμε τον χρόνο μας” ανέφερε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του, μετά το πέρας της συνάντησης, ο Ρώσος Υπουργός Τουρισμού.

“Συμφωνήσαμε” ανακοίνωσε από την ελληνική πλευρά ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “με συγκεκριμένες ομάδες εργασίας να τρέξουμε, έτσι ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε ένα μνημόνιο συνεργασίας, το οποίο θα διατρέξει ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις ελληνικές επενδύσεις στη Ρωσία και με τις ρωσικές επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού στην Ελλάδα, με την περαιτέρω ενίσχυση της τουριστικής κίνησης των Ρώσων επενδυτών προς στην Ελλάδα. Ασφάλως, με δεδομένο το γεγονός ότι μπορούμε να βοηθήσουμε με την τεχνογνωσία που έχουμε, αλλά και με τους Έλληνες επιχειρηματίες για την κατασκευή σκαφών αναψυχής, αλλά και μαρίνων. Αλλά από την άλλη και την αξιοποίηση ποταμόπλοιων που προσφέρουν σημαντικά στο δικό τους τομέα τουριστικης αναψυχής”.

“Και φυσικά”, κατέληξε ο Έλληνας Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, “πέρα από τη δική μας παρουσία που θα είναι εδώ σε πολιτικό επίπεδο τον Οκτώβρη θα υπάρξει και η ρωσική παρουσία στην έκθεση της Θεσσαλονίκης «Philoxenia». Επίσης, συμφωνήσαμε του χρόνου να είμαστε τιμώμενη χώρα στο πλαίσιο της Intourmarket, έτσι ώστε να συμβολίσουμε, και σε αυτό το επίπεδο, ότι τα περιθώρια περαιτέρω οικονομικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών και στον τομέα του τουρισμού είναι εξαιρετικά και χειροπιαστά”.

Συνάντηση με Παπαλουκά και Ζήση

Στο πλαίσιο της επίσκεψης του στη Μόσχα ο κ. Σπηλιωτόπουλος συναντήθηκε και με τους Έλληνες διεθνείς μπασκετμπολίστες κ.κ. Θοδωρή Παπαλουκά και Νίκο Ζήση, οι οποίοι αποτελούν μέλη της εθνικής ομάδας μπάσκετ. Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο Υπουργός δήλωσε: «Είμαι εξαιρετικά ευτυχής που ο Θοδωρής και ο Νίκος κατάφεραν, μέσα από τόσες διεθνείς υποχρεώσεις και προπονήσεις, να στερηθούν από τον προσωπικό τους χρόνο και να επισκεφθούν το περίπτερο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στην Μόσχα. Είναι τιμή για μας, να έχουμε κοντά μας τα παιδιά που μας κάνουν υπερήφανους με τις επιδόσεις τους στο μπάσκετ. Ο Θοδωρής και ο Νίκος είναι τόσο αγαπητοί στη Μόσχα που αν θέλεις να προβάλεις την Ελλάδα και τον ελληνικό τουρισμό, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να περπατάς και να τους συντροφεύεις.

Είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι δύο νέα παιδιά κατάφεραν να γίνουν πρότυπα στην κοινωνία της Μόσχας και στη Ρωσία και, κατ’ αυτόν τον τρόπο, μέσα από τον Θόδωρο και τον Νίκο, οι Ρώσοι να βλέπουν τη σύγχρονη Ελλάδα. Όσο λοιπόν, έχουμε τέτοια πρότυπα να «εξάγουμε», τόσο περισσότερο μπορούμε να λειτουργούμε ελκυστικά και να χτίζουμε μια εικόνα πιο γοητευτική, πιο φιλόξενη, πιο σύγχρονη και κυρίως μια χώρα πιο ενδιαφέρουσα.

Το μπάσκετ είναι ένα σημαντικό όπλο στα χέρια της Ελλάδος, αφού προσελκύει πάρα πολλούς πολίτες ανά τον κόσμο. Και όσο έχει υψηλή τηλεθέαση, τόσο περισσότερο πρέπει να το χρησιμοποιούμε για να προβάλλουμε το τουριστικό μας προϊόν. Ο αθλητισμός, και κατ’ επέκταση και οι μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, αποτελούν για τον σύγχρονο ελληνικό τουρισμό αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής εικόνας της χώρας μας στο εξωτερικό. Για αυτό και φέτος, όπως ξέρετε, αποφασίσαμε να είμαστε βασικοί χορηγοί της Euroleague, έτσι ώστε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρον διαφημιστικά και επικοινωνιακά το μπάσκετ. Επειδή λοιπόν το μπάσκετ είναι όπλο στα χέρια της Ελλάδος, όχι μόνο γιατί τη δεκαετία του 80 σημειώσαμε σημαντικές επιτυχίες αλλά και γιατί σήμερα έχουμε αξιόλογους παίχτες, όπως ο Θόδωρος και ο Νίκος, αυτά τα παιδιά και αυτές τις επιτυχίες πρέπει να τα χρησιμοποιούμε ως πρεσβευτές για να προωθούμε την Ελλάδα και το τουριστικό μας προϊόν.

Με την ευκαιρία που είμαστε εδώ μαζί, να τους ευχηθώ (αν και είμαι βέβαιος) καλή επιτυχία στο Προ-Ολυμπιακό Τουρνουά Μπάσκετ που θα γίνει το καλοκαίρι στην Αθήνα. Και να δηλώσω ότι σε αυτόν τον αγώνα, για να είναι η ΕΘΝΙΚΗ ΕΛΛΑΔΟΣ παρούσα στο Πεκίνο, είμαστε δίπλα σας».

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024