Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΛιάσκος: Βασικός στόχος μας η προώθηση του εσωτερικού τουρισμού

Λιάσκος: Βασικός στόχος μας η προώθηση του εσωτερικού τουρισμού

“Βασικός άξονας της τουριστικής πολιτικής του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης είναι η ανάπτυξη και η προώθηση του τουριστικού προϊόντος στο εσωτερικό της χώρας, δηλαδή ο εσωτερικός τουρισμός, σύμφωνα με δηλώσεις του Υφυπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Α. Λιάσκου

“Βασικός άξονας της τουριστικής πολιτικής του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης είναι η ανάπτυξη και η προώθηση του<...> τουριστικού προϊόντος στο εσωτερικό της χώρας, δηλαδή ο εσωτερικός τουρισμός, σύμφωνα με δηλώσεις του Υφυπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Α. Λιάσκου, στα πλαίσια ομιλίας του στα εγκαίνια της έκθεσης `Τουριστικό Πανόραμα 2005`, που πραγματοποιήθηκαν χτες, Πέμπτη 7 Απριλίου.

Ακόμη, ο κ. Λιάσκος, στην αρχή της ομιλίας του τόνισε ότι “η θέση του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην τουριστική αγορά και η εικόνα της τουριστικής επιχείρησης, που το παράγει και το διαθέτει στους καταναλωτές μαζί με τα στοιχεία, που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα άλλα τουριστικά προϊόντα, καθορίζουν και το βαθμό ενημέρωσης του αγοραστή του, δηλαδή του τουρίστα. Τα τουριστικά προϊόντα και οι υπηρεσίες αγοράζονται κυρίως με συναισθηματικά κριτήρια. Η καλλιέργεια θετικής εικόνας για μια τουριστική επιχείρηση ή έναν τουριστικό τόπο εξασφαλίζεται από τη μέγιστη αξιοποίηση της διαφήμισης και της προώθησης”.

“Οι τουριστικές εκθέσεις” συμπλήρωσε “όπως το Τουριστικό Πανόραμα έχουν ως αντικείμενο τη διαμόρφωση μιας τέτοιας θετικής εικόνας στον καταναλωτή. Ο δε τρόπος λειτουργίας της, επιτρέπει την μεγάλη διεισδυτικότητα και προβολή.

Ακολουθούν αποσπάσματα της ομιλίας του κ. Λιάσκου:

“Οι Έλληνες παραπονιούνται ότι οι επαγγελματίες του τουρισμού δεν τους προσέχουν στην Ελλάδα, όπως τους ξένους. Πιο συγκεκριμένα, το κύριο παράπονο τους είναι ότι το καλοκαίρι πληρώνουν πολύ υψηλότερες τιμές από ότι οι ξένοι. Στην πραγματικότητα πληρώνουν την καθυστέρηση στο να αποφασίσουν πού και πότε θα πάνε διακοπές. Ο Έλληνας ξενοδόχος δεν διακρίνει τον Έλληνα από τον ξένο. Ως επιχειρηματίας όμως, δεν μπορεί παρά να αντιδράσει διαφορετικά στο μεγάλο αριθμό κρατήσεων, που γίνεται πολύ νωρίτερα μαζικά από το εξωτερικό, σε αντίθεση με τις μεμονωμένες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής από τους Έλληνες τουρίστες.
Το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και ο ΕΟΤ έχει σχεδιάσει μια εκστρατεία διαφήμισης με τίτλο `Μένουμε Ελλάδα`, που βοηθάει όχι μόνο στον οικονομικό προϋπολογισμό του Έλληνα τουρίστα, αλλά και στην καταπολέμηση της εποχικότητας, που χαρακτηρίζει το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Ο Έλληνας τουρίστας σε γενικές γραμμές και σε σύγκριση πάντα με τους ξένους επισκέπτες μας, μπορεί να μην συμπεριφέρεται ορθολογικά και να μην διαχειρίζεται έξυπνα την αγορά του τουριστικού προϊόντος αλλά από την άλλη πλευρά, είναι καλοδεχούμενος γιατί έχει λογικές απαιτήσεις, δεν διαμαρτύρεται εύκολα και προπάντων ξοδεύει, διασκεδάζοντας με το δικό του τρόπο τις καλύτερες μέρες του χρόνου.

Ένας από τους βασικούς άξονες της τουριστικής πολιτικής του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης είναι η ανάπτυξη και η προώθηση του τουριστικού προϊόντος στο εσωτερικό της χώρας δηλαδή ο εσωτερικός τουρισμός.

Ο εσωτερικός τουρισμός έχει ιδιαίτερη σημασία για την χώρα μας γιατί μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην καλύτερη γεωγραφική και εποχιακή κατανομή του τουρισμού, στην περιφερειακή ανάπτυξη αλλά και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Προς την κατεύθυνση αυτή, πέραν της διαφημιστικής εκστρατείας και προβολής το Υπουργείο, ανακοινώνει το νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού του ΕΟΤ για το 2005, ύψους 6.000.000 ευρώ αντί 2.500.000 του 2004, που για πρώτη φορά φέτος έχει ολοκληρωμένο χαρακτήρα, απευθύνεται σε όλες τις πληθυσμιακές ομάδες και δίνει ευρύτατη δυνατότητα επιλογών διακοπών. Απευθύνεται σε οικογένειες, σε νέους και σε συνταξιούχους από τις ασθενέστερες οικονομικά και κοινωνικά τάξεις με σημαντικές προσφορές, για διακοπές σε όλη την Ελλάδα. Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει στις 15 Ιουνίου και θα λήξει στις 31 Δεκεμβρίου 2005.

Με τα προγράμματα αυτά επιδιώκεται η συγκράτηση της τουριστικής ζήτησης στο εσωτερικό της χώρας, με σκοπό την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τη μείωση της ανεργίας στο τομέα των τουριστικών επαγγελμάτων, την δημιουργία ευκαιριών δουλειάς, αλλά και σε άλλους τομείς όπως π.χ. στη παραγωγή τοπικών ειδών λαϊκής τέχνης και τοπικών προϊόντων. Παράλληλα, οι πολίτες έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις ιδιαιτερότητες της πατρίδας μας.
Επίσης, σε συνεργασία με τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της χώρας, ενισχύουμε την διαφήμιση και προβολή (με ενιαίο Brand name και σχεδιασμό), σε προτάσεις τουριστικών προϊόντων, υπηρεσιών και προορισμών, δίνοντας έμφαση στην προώθηση νέων και εναλλακτικών μορφών τουρισμού και στην μείωση της εποχικότητας (συμμετοχή ΕΟΤ για το 2005 του προγράμματος τουριστικής προβολής των νομαρχιών με προϋπολογισμό 6.501.000 ευρώ έναντι 4.417.500 ευρώ του 2004).

Μπορείτε να το διαπιστώσετε εδώ στην έκθεση, που μεταξύ των καινοτομιών της φετινής διοργάνωσης ξεχωρίζει το `Πανόραμα Ελληνικών Γεύσεων`, όπου προσφέρονται στους επισκέπτες τοπικά εδέσματα, ποτά και προβάλλονται τοπικά τυποποιημένα προϊόντα.

Ο σύγχρονος τουρίστας, εκτός από την επαφή του με την φύση και τα μνημεία, αναζητά την επαφή και τη γνωριμία με το σύγχρονο τρόπο ζωής του τόπου που επισκέπτεται, σημαντικό μέρος του οποίου αποτελεί η τοπική κουζίνα και τα διάφορα ποτά. Ο γαστρονομικός τουρισμός, ο ιαματικός τουρισμός, ο αγροτουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός, κ.α. είναι ειδικού ενδιαφέροντος τουριστικά προϊόντα, που αναπτύσσονται δυναμικά και τα ξεχωρίζουμε με την παρουσία τους εδώ.

Πιστεύουμε ότι η βαρύτητα, που δίνει το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού στον εσωτερικό τουρισμό και στον Έλληνα ταξιδιώτη συμπίπτει με τις κατευθύνσεις, που υπηρετεί η έκθεση.

Χαιρετίζουμε λοιπόν την 10η Επετειακή Έκθεση `Τουριστικό Πανόραμα` και την τιμώμενη περιοχή φέτος τη Θεσσαλία και σας γνωρίζουμε ότι το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης θα υποστηρίζει πάντα τις προσπάθειες του τουριστικού κόσμου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όλων των βαθμίδων επαγγελματιών του τουρισμού για τουριστική ανάπτυξη και αναβάθμιση της ποιότητας των τουριστικών μας υπηρεσιών”.

Από την άλλη, η Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Ντόρα Μπακογιάννη, που ήταν παρούσα στα εγκαίνια, δήλωσε ότι η φετινή επετειακή έκθεση αποτελεί σταθμό, καθώς υπηρετεί έναν τουρισμό και ποιοτικό και προσιτό, στοχεύοντας στην ανάπτυξη και στην αναβάθμιση της ποιότητας, κάτι που αποτελεί τη σοβαρότερη πρόκληση για όλους μας”. “Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αναλαμβάνει έναν νέο ρόλο στο τουριστικό γίγνεσθαι, από τη στιγμή μάλιστα που το 2004 δεν ικανοποίησε, ως προς τα τουριστικά αποτελέσματα”, πρόσθεσε η Δήμαρχος, ενώ αναφέρθηκε και στη σύσταση του Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής της Αθήνας, όπως και στην εκπόνηση τουριστικού προγράμματος για την πόλη.

Χαιρετισμούς απηύθυναν επίσης ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Φώτιος Γκούπας, που είναι η Τιμώμενη Περιοχή της έκθεσης, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Εργατικής Εστίας, κ. Στάθης Πεκιάς, Ο Νομάρχης Πειραιά κ. Γιάννης Μίχας, ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Αγραπίδης κ.α..

Την τελετή εγκαινίων τίμησαν με την παρουσία τους, Υφυπουργοί και Γενικοί Γραμματείς Υπουργείων, Βουλευτές, Γενικοί Γραμματείς Περιφερειών, Νομάρχες, εκπρόσωποι φορέων του Τουρισμού και διακεκριμένοι παράγοντες και επιχειρηματίες του επιχειρηματικού και του τουριστικού κόσμου.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024