Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΜεγάλη επιτυχία σημείωσε το 1ο Διεθνές Τουριστικό Φόρουμ της Ρόδου

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε το 1ο Διεθνές Τουριστικό Φόρουμ της Ρόδου

Με ιδιαίτερη επιτυχία και με τη συμμετοχή τουριστικών παραγόντων από τον ευρωπαϊκό χώρο, διεξήχθη το Σάββατο, 26 Μαρτίου 2005, στη Ρόδο το 1ο Διεθνές Τουριστικό Φόρουμ, με θέμα `Τάσεις και Καινοτομία στην τουριστική βιομηχανία`

Με ιδιαίτερη επιτυχία και με τη συμμετοχή τουριστικών παραγόντων από τον ευρωπαϊκό χώρο, διεξήχθη το Σάββατο,<...> 26 Μαρτίου 2005, στη Ρόδο το 1ο Διεθνές Τουριστικό Φόρουμ, με θέμα `Τάσεις και Καινοτομία στην τουριστική βιομηχανία`.

Το φόρουμ οργάνωσε το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και στη διάρκεια του τέθηκαν αρκετά θέματα και ζητήματα για τις νέες τάσεις, που διαγράφονται στην τουριστική αγορά. “Σκοπός μας είναι να αφουγκραστούμε τις σύγχρονες απόψεις και τις πρωτοποριακές τακτικές παραγόντων του τουρισμού σε διεθνές επίπεδο”, επεσήμανε στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κ. Ηλίας Κωτιάδης, τονίζοντας ότι ο στόχος είναι διττός, δηλαδή η ευαισθητοποίηση των επιχειρηματιών του τόπου και η ενημέρωση των τοπικών παραγόντων σχετικά με τα τεκταινόμενα σήμερα και τις μελλοντικές τάσεις της αγοράς”.

Την έναρξη του φόρουμ κήρυξε ο υπουργός Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Αριστοτέλης Παυλίδης, ο οποίος, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι η κυβέρνηση και σε ευρωπαϊκό και σε τοπικό επίπεδο στηρίζει αυτές τις προσπάθειες, διότι είναι κοινά αποδεκτό πλέον ότι τα πλεονεκτήματα του μεσογειακού τουρισμού δεν είναι αρκετά σήμερα”.

Μήνυμα στο συνέδριο έστειλε, επαινώντας την πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, και ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος, ενώ μεταξύ των προτάσεων που τέθηκαν στην διάρκεια του Φόρουμ ήταν και η ανάγκη για τη δημιουργική αναβίωση του θαύματος του Κολοσσού, θέμα που αναμένεται να απασχολήσει έντονα τους τοπικούς παράγοντες μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα.

Από τις εισηγήσεις, που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του Φόρουμ, ξεχώρισαν αυτές του δρ. Δημήτριου Μπούχαλη (Διευθυντής Προγράμματος MSc in Tourism Marketing, Πανεπιστήμιο του Surrey) με θέμα `Ηλεκτρονικό Marketing για τον Τουριστικό Προορισμό`, του κ. Γεώργιου Α. Μπαρμπούτη (General Marketing Manager, Rodos Palace International Convention Center, Μέλος της Επιστημονικής Ομάδας Τουρισμού του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου) με θέμα `Καινοτόμες Εμπειρίες μέσα από Σημαντικά Τουριστικά Θέλγητρα`, όπως και του κ. Νίκου Παπαθανάση (Managing Director, TUI Hellas) με θέμα `Αντιμετωπίζοντας τον Καταναλωτή – Αντιμετωπίζοντας την Αλλαγή`.

Ακολουθούν αποσπάσματα των εισηγήσεων τους:

Μπούχαλης – Ηλεκτρονικό Marketing για τον Τουριστικό Προορισμό
“Όλο και περισσότερο οι τουριστικοί προορισμοί προσελκύουν τουρίστες από μακρινές αγορές. Οι Οργανισμοί Marketing των Τουριστικών Προορισμών πρέπει να συνεργαστούν με τους τοπικούς τουριστικούς προμηθευτές και να αναπτύξουν δίκτυα προκειμένου να διευκολύνουν την προώθηση του προορισμού συνολικά και των επιχειρήσεων ειδικότερα, αλλά και να επιτρέψουν την πραγματοποίηση κρατήσεων για όλη την γκάμα των προσφερόμενων τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτή η ανάγκη της παγκόσμιας διάδοσης της πληροφορίας θα συνεχίσει να αυξάνεται καθώς τόσο αυτοί, οι οποίοι ταξιδεύουν για πρώτη φορά σε ένα συγκεκριμένο προορισμό, όσο και εκείνοι, οι οποίοι τον γνωρίζουν καλά θα ζητούν ολοένα και περισσότερες πληροφορίες. Οι εγχώριες αγορές διευρύνονται επίσης με γρήγορους ρυθμούς, απαιτώντας πολλαπλές εναλλακτικές μεθόδους επικοινωνίας και πραγματοποίησης κρατήσεων. Χαρακτηρίζονται συνήθως από ταξίδια μικρής διάρκειας – ταξίδια διαφυγής, από αποφάσεις, που λαμβάνονται αυθόρμητα την τελευταία στιγμή, βασιζόμενες σε προηγούμενες εμπειρίες. Όμως, τόσο οι διεθνείς, όσο και οι εγχώριες αγορές απαιτούν έγκαιρες και ακριβείς πληροφορίες, που αντανακλούν τις προσωπικές ανάγκες των ταξιδιωτών. Εκείνο το οποίο αλλάζει επίσης είναι τα πρότυπα της ζήτησης, καθώς οι σύγχρονοι, εκπλεπτισμένοι και δικτυωμένοι ταξιδιώτες αναζητούν νέες εμπειρίες, βασισμένες συχνά σε πληροφορίες. Οι τουρίστες απαιτούν μια ευρεία γκάμα πληροφοριών σχετικών με περιοχές, παροχές, αξιοθέατα και δραστηριότητες στον προορισμό, τόσο πριν την αναχώρηση, όσο και κατά την άφιξη.

Έτσι, λοιπόν, τόσο η εξέλιξη της τεχνολογίας όσο και η πίεση από πλευράς ζήτησης ώθησαν στην δημιουργία Συστημάτων Διαχείρισης Προορισμού (Destination Management Systems – DMSs). Μέχρι σήμερα, οι τεχνολογίες επικοινωνιών και πληροφορικής δεν έχουν θεωρηθεί ως ουσιαστικό εργαλείο για την ανάπτυξη και την διαχείριση προορισμών. Οι εκάστοτε οργανισμοί διαχείρισης προορισμού όμως βαδμηδόν συνειδητοποιούν τις δυνατότητες, που μπορούν να προκύψουν από τη χρήση των τεχνολογιών αυτών, προκειμένου να βελτιώσουν την λειτουργία τους και την παραγωγικότητα τους, αλλά και για να μπορούν να διαδώσουν παγκοσμίως το μήνυμα εκείνο, που η στρατηγική marketing του προορισμού επιθυμεί. Γίνεται επίσης σιγά – σιγά αντιληπτό ότι οι προορισμοί, που παρέχουν έγκαιρες, κατάλληλες και ακριβείς πληροφορίες στους καταναλωτές και τον εμπορικό κόσμο του τουρισμού έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιλεγούν. Η ικανότητα των προορισμών να ικανοποιούν τις ανάγκες πληροφόρησης και πραγματοποίησης κρατήσεων με τρόπο αποτελεσματικό και με το να παρέχουν κατάλληλες και ακριβείς πληροφορίες στο Διαδίκτυο θα αποτελέσει το βασικό κριτήριο για την μελλοντική τους ελκυστικότητα. Επομένως, οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών και τα Συστήματα Διαχείρισης Προορισμών ειδικότερα μπορούν να υποστηρίξουν τους προορισμούς για να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα τους”.

Μπαρμπούτης – Καινοτόμες Εμπειρίες μέσα από Σημαντικά Τουριστικά Θέλγητρα
“Η Ρόδος είναι σήμερα ένας κατ΄ εξοχήν κορεσμένος τουριστικός προορισμός με κύκλο ζωής, που εμφανίζει πλέον έντονα τα σημάδια της κόπωσης, ενώ η προσφορά τουριστικών καταλυμάτων και υπηρεσιών είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την ζήτηση του. Πώς μπορεί η Ρόδος να εφευρεθεί εκ νέου και να επαναπροσδιοριστεί, προκειμένου να γίνει ανταγωνιστική στο μέλλον; Ποια θα πρέπει να είναι εκείνη η σημαντικά μεγάλη δράση (mega – action) και τα σημαντικά μεγάλα γεγονότα (mega – events), που θα οδηγήσουν τη Ρόδο στο να δημιουργήσει εξαιρετική ζήτηση για τον προορισμό και θα της επιτρέψουν να εισαχθεί επιτυχώς στην κοινωνία των ονείρων, προσφέροντας ανεξίτηλες εμπειρίες στους επισκέπτες της σε επίπεδα, που θα υπερβαίνουν τις προσδοκίες τους;”.

Παπαθανάσης – Αντιμετωπίζοντας τον Καταναλωτή – Αντιμετωπίζοντας την Αλλαγή
“Η καταναλωτική συμπεριφορά αλλάζει, η κοινωνική δημογραφία αλλάζει. Η τεχνολογία της πληροφορικής έχει αλλάξει εκ βάθρων τον τρόπο, που ζούμε, που καταναλώνουμε, που επικοινωνούμε. Η τουριστική βιομηχανία προσαρμόζεται σε όλες αυτές τις αλλαγές και είναι σημαντικό το ότι το προϊόν ακολουθεί την ίδια τάση, προκειμένου να διατηρήσει την ελκυστικότητα του και το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα. Είναι ώρα για αποφάσεις, δράσεις και αλλαγές.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024