Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΜέτρα για την προσβασιμότητα των πλοίων ζητούν βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Μέτρα για την προσβασιμότητα των πλοίων ζητούν βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Ερώτηση προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας για τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στα πλοία, στους λιμένες και σε όλες τις εγκαταστάσεις του Υ.Ε.Ν. κατέθεσαν προχτές οι βουλευτέςτου […]

Ερώτηση προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας για τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στα πλοία, στους λιμένες και σε όλες τις εγκαταστάσεις του Υ.Ε.Ν. κατέθεσαν προχτές οι βουλευτές<...>του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ.κ. Μιχάλης Καρχιμάκης, Ελπίδα Τσουρή, Γιάννης Διαμαντίδης, Μανώλης Σκουλάκης, Λεωνίδας Γρηγοράκος και Ηλίας Λαμπίρης.

Τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στα πλοία, στους λιμένες και σε όλες τις εγκαταστάσεις του ΥΕΝ έχουν επισημανθεί από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, η οποία έχει καταθέσει προς το Υ.Ε.Ν. ένα κείμενο εμπεριστατωμένων θέσεων -προτάσεων που θα μπορούσε να παρέχει πολύτιμη βοήθεια για τη διαμόρφωση μέτρων και πολιτικών με στόχο την άρση του αποκλεισμού τους από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης, σύμφωνα με τους βουλευτές, το γεγονός ότι το Νομοσχέδιο για την Χάρτα των Δικαιωμάτων – Υποχρεώσεων των Επιβατών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, το οποίο δεν πρόλαβε να ψηφιστεί στην ολομέλεια της Βουλής λόγω των εσπευσμένων εθνικών εκλογών το Σεπτέμβριο του 2007 και το οποίο κινούταν προς θετική κατεύθυνση για την επίλυση σημαντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, δεν επανήλθε προς συζήτηση από την τωρινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

“Η τακτική της άρνησης του Υ.Ε.Ν να προχωρήσει στη θεσμοθέτηση μέτρων για την προσβασιμότητα των πλοίων, των υποστηρικτικών δομών στου λιμένες και στις εγκαταστάσεις του ΥΕΝ εγκυμονεί τον κίνδυνο” όπως υποστήριξαν “και το φετινό καλοκαίρι να βρει τα άτομα με αναπηρία και άλλες ομάδες του πληθυσμού που ανήκουν στα εμποδιζόμενα άτομα όπως είναι οι ηλικιωμένοι, αποκλεισμένα από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες”.

“`Αλυτο”, συνέχισαν, “παραμένει το ζήτημα της ουσιαστικής έκπτωσης επί των εισιτηρίων στις θαλάσσιες μεταφορές προς τα άτομα με αναπηρία. Η χορήγηση της έκπτωσης μόνο στα άτομα με κινητικές αναπηρίες με ποσοστό 80% και άνω αποκλείει το μεγαλύτερο μέρος των ατόμων με αναπηρία να χρησιμοποιήσουν τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, εάν λάβουμε υπόψη μας ότι η πλειοψηφία τους ανήκει στις χαμηλά εισοδηματικές τάξεις και έχει να αντιμετωπίσει τις συνεχείς αυξήσεις επί των τιμών των εισιτηρίων. Σε δραματική κατάσταση βρίσκονται τα άτομα με αναπηρία που διαμένουν στα νησιά και υπό το καθεστώς αυτό αποκλείονται από και προς την ηπειρωτική χώρα. Οι θερινές διακοπές για την πλειοψηφία των ατόμων με αναπηρία παραμένει άπιαστο όνειρο.

Εκτός των άλλων η ενσωμάτωση της Οδηγίας 2003/24ΕΚ στην Ελληνική Νομοθεσία με το Π.Δ. 66/05 που θέτει απαιτήσεις ασφαλείας για επιβάτες με αναπηρία με την ένταξη του κριτηρίου της προσβασιμότητας αφορά στα πλοία που έχουν ναυπηγηθεί μετά το 2004, ενώ γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η πλειοψηφία των επιβατηγών πλοίων προς τα νησιά έχει ναυπηγηθεί πριν το 2004. Εκτός των άλλων το κριτήριο της προσβασιμότητας στο πιστοποιητικό ασφαλείας αφορά στα πλοία που διενεργούν δρομολόγια μεγαλύτερα των 27 μιλίων.

Είναι χαρακτηριστική η έλλειψη μέτρων για τη σύνταξη και ανάρτηση στα πλοία σχεδιαγραμμάτων σε συμβατική και προσβάσιμη μορφή, με όλα τα προσβάσιμα σημεία διαφυγής και τις προσβάσιμες οδεύσεις για ενημέρωση των επιβατών με αναπηρίες.

Τα άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες, όπως οι κωφοί και οι τυφλοί, δεν έχουν πρόσβαση στην πληροφόρηση σχετικά με τις δυνατότητες πρόσβασης και τις προσφερόμενες υπηρεσίες στα άτομα με αναπηρίες. Η απουσία εξειδικευμένου προσωπικού δεν δημιουργεί ασφαλείς μεθόδους επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών με αναπηρίες στα πλοία.

Δεν υπάρχουν θεσμικές διατάξεις που να υποχρεώνουν τους πλοιοκτήτες στη λήψη μέτρων για την ευνοϊκή μεταχείριση και υποστήριξη των επιβατών με αναπηρία σε περίπτωση καθυστέρησης απόπλου ή διακοπής ταξιδίου ή απώλειας ανταπόκρισης ή ακύρωσης ταξιδίου με μέριμνα και δαπάνη της πλοιοκτήτριας εταιρίας.

Βεβαίως το θέμα δεν αφορά μόνο τους επιβάτες με αναπηρία της χώρας μας, αλλά και τους τουρίστες με αναπηρία, που αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι του τουρισμού, εάν λάβουμε υπόψη μας ότι μόνο στην Ευρώπη διαβιούν 50.000.000 ευρωπαίοι με αναπηρία”.

Μετά τα παραπάνω, οι βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. έθεσαν στην πολιτική ηγεσία του Υ.Ε.Ν. τα ακόλουθα ερωτήματα:

  1. Πότε προτίθεται να προβεί στην κατάθεση αυτού του νομοσχεδίου;
  2. Πότε θα προβεί σε επέκταση της έκπτωσης των ναύλων στα άτομα με αναπηρία με ποσοστό 67% και άνω δεδομένου ότι το ποσοστό 80% αποκλείει σημαντικές κατηγορίες αναπηρίας μεταξύ των οποίων και άτομα με ακρωτηριασμό, νοητική υστέρηση, σύνδρομο down, νεφροπαθείς τελικού σταδίου, θαλλασσαιμία κ.λ.π.
  3. Σε ποια μέτρα σκοπεύει να προβεί για την ουσιαστική προσβασιμότητα των πλοίων και την ασφάλεια των επιβατών με αναπηρία;
  4. Ενόψει της θερινής περιόδου, πως θα διασφαλίσει την ασφάλεια των ατόμων με αναπηρία, αφού δεν έχουν θεσπιστεί τακτικοί έλεγχοι και επιθεωρήσεις για τη σχολαστική εξυπηρέτηση των επιβατών με αναπηρία, καθώς και αυστηρά πρόστιμα για τους παραβάτες μέχρι πλήρους συμμόρφωσής τους.
  5. Εάν προτίθεται και πότε να προχωρήσει σε ουσιαστικές δράσεις για την άρση των εμποδίων που δυστυχώς αναμένεται να αντιμετωπίσουν για άλλη μία χρονιά τα άτομα με αναπηρία;

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024