Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΜπαρό: Η Ελλάδα πρέπει να αποδείξει τη συμβατότητα των μέτρων για την Ο.Α. με το κοινοτικό δίκαιο
Ερώτηση Παπαδημούλη στο Ευρωκοινοβούλιο

Μπαρό: Η Ελλάδα πρέπει να αποδείξει τη συμβατότητα των μέτρων για την Ο.Α. με το κοινοτικό δίκαιο

Η Επιτροπή θεωρεί ότι είναι ευθύνη των ελληνικών αρχών να αποδείξουν ότι το ποσό των 550 εκατ. ευρώ, που επιδίκασε στην Ολυμπιακή το διαιτητικό δικαστήριο δεν είχε ληφθεί υπόψη στις προηγούμενες αποφάσεις της Επιτροπής περί κρατικών ενισχύσεων για την Ολυμπιακή…

Η Επιτροπή θεωρεί ότι είναι ευθύνη των ελληνικών αρχών να αποδείξουν ότι το ποσό των 550 εκατ. ευρώ, που επιδίκασε στην Ολυμπιακή το διαιτητικό δικαστήριο δεν είχε ληφθεί υπόψη στις προηγούμενες αποφάσεις της Επιτροπής<...>περί κρατικών ενισχύσεων για την Ολυμπιακή. Αυτό απάντησε ο Επίτροπος κ. Μπαρό, αρμόδιος για τις μεταφορές, στον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ, κ. Δ. Παπαδημούλη, σε συζήτηση που έγινε στην ολομέλεια του ευρωκοινοβουλίου ύστερα από σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή.

Ο κ. Παπαδημούλης στην ερώτησή του επεσήμανε ότι το ποσό, που επιδίκασε το διαιτητικό δικαστήριο αφήνει έκθετη την Επιτροπή, αφού για πολλά χρόνια οι κυβερνήσεις φόρτωναν με τεράστια χρέη την Ο.Α., τα οποία αρνούνταν να αναγνωρίσουν και η Ευρ. Επιτροπή «ένιπτε τας χείρας της», προσποιούμενη ότι αποδέχεται ως ειλικρινή τα στοιχεία των κυβερνήσεων και ζητούσε από την Επιτροπή να αναλάβει πρωτοβουλίες, ώστε να ανακοπεί το αίτημα ανάκτησης των «ενισχύσεων», οι οποίες έχουν συμψηφιστεί μετά την απόφαση των ελληνικών δικαστηρίων.

Ο κ. Μπαρό, απαντώντας στον ευρωβουλευτή, δήλωσε ενημερωμένος για τις αποφάσεις του διαιτητικού δικαστηρίου και στη συνέχεια υπογράμμισε ότι: «Η Επιτροπή συνεργάζεται με τις ελληνικές εθνικές αρχές όσον αφορά σ’ αυτό το ζήτημα για να καθορίσει το νομικό πλαίσιο αυτών των ενισχύσεων και του «κρυμμένου» κόστους σε σχέση με το κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα όσον αφορά τις προηγούμενες αποφάσεις. Είναι ευθύνη των ελληνικών αρχών να αποδείξουν ότι τα εν λόγω ποσά δεν είχαν ληφθεί υπόψη στις αποφάσεις για τις προηγούμενες κρατικές ενισχύσεις και ότι είναι απολύτως συμβατά με το κοινοτικό δίκαιο».

Ο Επίτροπος καρφώνοντας τις κυβερνήσεις, αλλά και τη διοίκηση της Ο.Α. του 2002 τόνισε ότι: «Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη είχαν προσκληθεί μέσω δημοσίευσης στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρ. Ένωσης να καταθέσουν τα σχόλιά τους» και επέμεινε ότι: «Η Επιτροπή αντιμετωπίζει την Ελλάδα όπως όλα τα άλλα κράτη – μέλη. Και η Ολυμπιακή Αεροπορία πρέπει να έχει την ίδια αντιμετώπιση όπως και οι άλλες αεροπορικές εταιρίες».

Καταλήγοντας ο Ευρωπαίος Επίτροπος αναγνώρισε ότι: «Η απόφαση του δικαστηρίου είναι ένα καινούργιο στοιχείο, το οποίο αναλύουμε στην παρούσα φάση» και επανέλαβε ότι: «πρέπει η Ελλάδα να αποδείξει την συμβατότητα των μέτρων, που έλαβε με το κοινοτικό δίκαιο».

Αναφερόμενος στο ζήτημα ο Δ. Παπαδημούλης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

“Από την απάντηση του Επιτρόπου αλλά και από την πρώτη απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, που δικαίωσε την Ο.Α. αποδεικνύουν όσα υποστήριζε ο ΣΥΝ όλα αυτά τα χρόνια: Οι κυβερνήσεις με την ανοχή της Ευρ. Επιτροπής φόρτωναν με τεράστια χρέη την Ολυμπιακή προκειμένου να την απαξιώσουν και να την πουλήσουν.

Σήμερα η κυβέρνηση και η Ευρ. Επιτροπή παίζουν ένα πινγκ-πονγκ για το ποιος έχει δήθεν το βάρος της απόδειξης όταν ήδη το διαιτητικό δικαστήριο έχει αποφανθεί για την ουσία της υπόθεσης. Ταυτόχρονα το παιχνίδι αυτό, εμποδίζει την εταιρεία να προβεί σε επενδύσεις απαραίτητες για την ανάπτυξη και την εκπλήρωση του πτητικού της έργου, την ίδια στιγμή που άμεσα ανταγωνιστές της επωφελούνται της κατάστασης, εκτοπίζουν την ΟΑ από την αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ΟΑ σήμερα να βρίσκεται με μειωμένο αεροπορικό στόλο κατά 7 αεροσκάφη σε σχέση με πέρσι ενώ ο βασικός της ανταγωνιστής ετοιμάζεται να παραλάβει 21 αεροσκάφη τα επόμενα χρόνια διεκδικώντας τη μερίδα του λέοντος στα μερίδια αγοράς στο εσωτερικό και εξωτερικό πτητικό δίκτυο.

Καλούμε την κυβέρνηση να αναλογιστεί τις ευθύνες της, να πάψει πλέον να αξιοποιεί διάφορα προσκόμματα για να δημιουργήσει επιχειρησιακή παραλυσία και ακινησία, που περιθωριοποιεί την εταιρία. Την καλούμε να αφήσει την Ο.Α. να λειτουργήσει χωρίς εμπόδια, να προχωρήσει στην ουσιαστική και δημιουργική της ανασυγκρότηση, όχι ως κομματική επιχείρηση αλλά με αυτοτελή διοίκηση, μια δημόσια σύγχρονη αεροπορική εταιρία, ασφαλή, κερδοφόρα με αναπτυξιακή και αποτελεσματική στρατηγική”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024