Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΟ ελληνικός τουρισμός λέει `καλημέρα` στη διεθνή τουριστική αγορά
Παρουσίαση διαφημιστικού προγράμματος ελληνικού τουρισμού

Ο ελληνικός τουρισμός λέει `καλημέρα` στη διεθνή τουριστική αγορά

“Καλημέρα” είναι το σύνθημα της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ για τη φετινή τουριστική χρονιά, που στο αμέσως προσεχές διάστημα θα επικοινωνηθεί διεθνώς. Σε ειδική εκδήλωση που έλαβε χώρα χθες στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κα Aντζελα Γκερέκου

“Καλημέρα” είναι το σύνθημα της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ για τη φετινή τουριστική χρονιά, που στο αμέσως<...> προσεχές διάστημα θα επικοινωνηθεί διεθνώς. Σε ειδική εκδήλωση που έλαβε χώρα χθες στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κα Aντζελα Γκερέκου υπογράμμισε ότι για φέτος αποφασίστηκε να αξιοποιηθεί το ήδη υπάρχον υλικό, το οποίο αναδιαμορφώθηκε, ανανεώθηκε και προστέθηκε σε αυτό μια απλή και καθημερινή λέξη, το “Καλημέρα”.

Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στο γεγονός ότι το δημιουργικό της φετινής καμπάνιας δεν κόστισε τίποτα στα ταμεία του ΕΟΤ γεγονός που χαιρετίστηκε και από τους φορείς του τουρισμού. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τη μουσική επένδυση του διαφημιστικού “Το Χαμόγελο της Τζοκόντα” του Μάνου Χατζηδάκη, ο κληρονόμος, Γ. Χατζηδάκης πρόσφερε την άδεια χρήσης του έργου αφιλοκερδώς.

Σε ό,τι αφορά το κόστος της διαφημιστικής προβολής της Ελλάδας για το 2010 αυτό θα ανέλθει στα 10 με 12 εκατ. ευρώ από τον τακτικό προϋπολογισμό, ενώ το μερίδιο που αναλογεί από τα κέρδη του καζίνο ακόμα δεν είναι γνωστό σε τι ύψος θα ανέλθει. Με δεδομένο το ότι έχουμε αργήσει την τουριστική μας προβολή για το 2010 και με το γεγονός του ότι ο προϋπολογισμός είναι χαμηλός, η κα. Γκερέκου ανέφερε ότι θα δωθεί έμφαση σε υποστηρικτικές ενέργειες προβολής όπως η διοργάνωση ταξιδιών γνωριμίας για τουριστικά γραφεία του εξωτερικού και για δημοσιογράφους σε στοχευμένες αγορές όπως της Ρωσίας, της Κίνας της Ινδίας και της Λατινικής Αμερικής. Ήδη η κα. Γκερέκου με τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών κ. Δ. Δρούτσα ετοιμάζουν μία πρόταση για την ακόμα μεγαλύτερη διευκόλυνση της βίζας από τη Ρωσία, με τον κ. Ν. Σηφουνάκη, υφυπουργό Υποδομών σχεδιάζεται μία πολιτική αερομεταφορών για το άνοιγμα της αγοράς της Ινδίας, ενώ σε συνεργασία με την αεροπορική εταιρεία IBERIA επιχειρείται μία αύξηση της κίνησης από την αγορά των χωρών της Λατινικής Αμερικής.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Νίκος Αγγελόπουλος, σχολιάζοντας την παρουσίαση της νέας καμπάνιας τόνισε ότι επιτέλους για πρώτη φορά υπάρχει συνεργασία του ιδιωτικού τομέα με την πολιτική ηγεσία στο σχεδιασμό της διαφημιστικής καμπάνιας. Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ συνέστησε επίσης στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού να υποστηρίξουν περισσότερο τους μικρούς και εξειδικευμένους για Ελλάδα tour operators και όχι τόσο τους μεγάλους όπως συνήθιξε το υπουργείο Τουρισμού τα προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με τον κ. Αγγελόπουλο η βοήθεια σε μεγάλους tour operators δεν επηρεάζει την απόφασή τους για αύξηση των αεροπορικών τους θέσεων και των πακέτων τους προς την Ελλάδα σε αντίθεση με τους μικρότερους και τους σπεσιαλίστες οι οποίοι ανταποκρίνονται πιο ουσιαστικά. Ο κ. Αγγελόπουλος, επίσης, έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι η το υπουργείο δεν θα πρέπει να σπαταλήσει πόρους στην προβολή εντός Ελλάδας για την ανάπτυξη του εσωτερικού τουρισμού. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ η προβολή στις ταξιδιωτικές τηλεοπτικές εκπομπές “Μένουμε Ελλάδα” και “Γυρίσματα” επαρκή για την ενημέρωση του Έλληνα καταναλωτή για τα ταξίδια του. Οι παλιές πρακτικές της προβολής με ψηφοθηρικά και πολιτικά κριτήρια δεν θα πρέπει να επαναληφθούν.

Η κα. Γκερέκου έδωσε έμφαση στη διαφήμιση μέσω του διαδίκτυου, σημειώνοντας ότι αυτό θα αποτελέσει και πεδίο έντονης προβολής της διαφημιστικής εκστρατείας της χώρας μας, με την υφυπουργό να τονίζει ότι η παρουσία της Ελλάδας στο διαδίκτυο θα πολλαπλασιαστεί σε σχέση με άλλες χρονιές.

Παραμένοντας στο χώρο του διαδικτύου, η κα. Γκερέκου ανέφερε ότι μέχρι 15 Μαρτίου θα είναι online η ανανεωμένη πύλη του ελληνικού τουρισμού στη διεύθυνση www.visitgreece.gr μέσω της οποίας η παρουσία της Ελλάδας θα είναι ιδιαίτερη ισχυρή. Η κα. Γκερέκου τόνισε ότι θα αξιοποιηθεί στο έπακρο το υλικό που είχε συγκεντρωθεί, χωρίς όμως να έχει χρησιμοποιηθεί, για την υπάρχουσα πύλη η υλοποίηση της οποίας είχε φτάσει στο υπέρογκο ποσό των τριών περίπου εκατομμυρίων ευρώ. Η νέα πύλη θα ανανεώνεται και θα ενημερώνεται πλέον συστηματικά.

Σχετικά το πρόγραμμα μείωσεις των εξόδων των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό στο 1/3 η κα. Γκερέκου ανέφερε ότι εντός ενός μηνός θα είναι έτοιμη η μελέτη που θα απαντάει στο ποια γραφεία θα πρέπει να κλείσουν και με ποιούς τρόπους θα ανοίξουν νέες αγορές είτε μέσω γραφείων ΕΟΤ, είτε μέσω Προξενειών και Πρεσβειών.

Αναφορικά με τα χρέη του ΕΟΤ στα ξένα μέσα ενημέρωσης η κα. Γκερέκου ανέφερε ότι έχουν ήδη γίνει πληρωμές έναντι, που αντιστοιχούν στο 15% του συνολικού χρέους που είχε φτάσει περίπου τα 130 εκατομμύρια ευρώ.

Αναλυτικότερα η υφυπουργός Τουρισμού στην παρουσίαση της νέας καμπάνια για τον ελληνικό τουρισμό ανέφερε τα παρακάτω:

“Ένα από τα βασικότερα θέματα σε ότι αφορά τον τουρισμό, είναι για ευνόητους λόγους και το θέμα της προβολής του τουριστικού μας προϊόντος. Είναι λογικό άλλωστε να συμβαίνει αυτό, σε ένα τόσο έντονα ανταγωνιστικό πεδίο, όπως αυτό του παγκόσμιου τουρισμού. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τις θέσεις αυτές, μας ετέθη το ερώτημα “τι θα κάνετε με την φετινή καμπάνια;, αλλά για να απαντηθεί αυτό, έπρεπε πρώτα να αποκτήσουμε μια πλήρη εικόνα της κατάστασης που παραλαμβάναμε”, είπε η κα Γκερέκου. “Έχοντας πλέον στο μυαλό μας την εικόνα αυτή, σας αναφέρω τα δεδομένα τα οποία υπάρχουν, με βάση τα οποία πήραμε τις αποφάσεις μας και καταλήξαμε στο τωρινό αποτέλεσμα.

  • Πρώτο δεδομένο ήταν ότι η οικονομική κατάσταση του ΕΟΤ ήταν σχεδόν τραγική. Δεν θα ξανακάνουμε εδώ τη συζήτηση για τα υπέρογκα χρέη που αφέθηκαν πίσω – είναι κάτι που πιστεύω ότι όλοι το γνωρίζουμε ήδη καλά.
  • Δεύτερο δεδομένο είναι ότι η χώρα τη στιγμή αυτή βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη οικονομική συγκυρία και όλοι καλούμαστε να εφαρμόσουμε δύσκολες αποφάσεις για να βγούμε από την κρίση.
  • Τρίτο δεδομένο είναι ότι η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό – ειδικά το διάστημα αυτό – είναι πολύ κακή, λόγω του ότι έχουμε το `αρνητικό προνόμιο` να μονοπωλούμε τα ξένα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, λόγω της κατάστασης της οικονομίας.
  • Τέταρτο δεδομένο, είναι ότι ενώ ο Τουρισμός ως παγκόσμια δραστηριότητα, έχει περάσει κατά ποσοστό πάνω από το 80%-90% στο Διαδίκτυο, στην Ελλάδα το θέμα «Τουρισμός και Διαδίκτυο» σχεδόν αποτελεί «άγνωστη περιοχή».
  • Πέμπτο και τελευταίο δεδομένο, είναι ότι τα μηνύματα και τα συμπεράσματα που υπήρχαν από την περυσινή καμπάνια ως προς συγκεκριμένα βασικά της σημεία, ήταν ιδιαίτερα αρνητικά.

  • Κάνοντας το άθροισμα όλων των παραπάνω, έπρεπε να σκεφθούμε ένα τρόπο ώστε, ο Ελληνικός Τουρισμός να έχει παρουσία στα παγκόσμια Μέσα, ξοδεύοντας το δυνατόν λιγότερα χρήματα αλλά βελτιώνοντας τα προβληματικά σημεία – και η παρουσία αυτή, χωρίς να είναι `προκλητική`, να είναι στοχευμένη και με υψηλή αποτελεσματικότητα. Δε σας κρύβω ότι η προσπάθεια που καταβάλαμε όλοι μας, για να πετύχουμε τους στόχους αυτούς, ήταν σχεδόν υπεράνθρωπη.

    Από την πρώτη κιόλας στιγμή, είχαμε δηλώσει ότι δεν ήταν δυνατόν να προχωρήσουμε σε δημιουργία εξΆ ολοκλήρου νέας καμπάνιας – κι αυτό για δύο βασικούς λόγους: χρόνο και χρήμα. Χρονικά, ήδη από τον Οκτώβριο-Νοέμβριο ήμασταν ήδη αργά και οικονομικά, οι δυνατότητες ήταν εξαιρετικά περιορισμένες. Σε καμία περίπτωση δεν θέλαμε να προχωρήσουμε σε επιλογές, οι οποίες θα ήταν βεβιασμένες και για το λόγο αυτό, καταδικασμένες σε αποτυχία. Στόχος μας είναι, η νέα πολιτική για την επικοινωνία και την προβολή του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, να γίνει με τους `όρους που πρέπει`: μετά από σκέψη, επεξεργασία, προετοιμασία, οργάνωση και κυρίως, να έχει προοπτικές αποτελεσματικής λειτουργίας σε ένα βάθος χρόνου. Το `αλλάζω καμπάνια, σήμα και λογότυπο` κάθε χρόνο είναι έξω από τη δική μας λογική – τη στιγμή μάλιστα που ανταγωνίστριες χώρες μας έχουν την ίδια επικοινωνιακή ταυτότητα για τον τουρισμό τους, δεκαετίες τώρα.

    Επιλέξαμε για φέτος να αξιοποιήσουμε ήδη υπάρχον υλικό, το οποίο να το αναδιαμορφώσουμε και να το ανανεώσουμε, προσθέτοντας του ένα νέο, κεντρικό στοιχείο: μια απλή, καθημερινή και ευρέως γνωστή ελληνική λέξη, το `Καλημέρα`.

    Η λογική πίσω από την επιλογή μας αυτή, ήταν να χρησιμοποιήσουμε μια λέξη, η οποία να συμπυκνώνει συμβολικά όλα εκείνα τα πράγματα που `Είναι` η Ελλάδα αλλά και που `Είναι` ο τουρισμός της: την αισιοδοξία της καινούργιας ημέρας, το καινούργιο ξεκίνημα, τον εγκάρδιο χαιρετισμό και το καλωσόρισμα, τη ζεστή φιλοξενία, την ευχάριστη διάθεση, την προσδοκία μιας αξέχαστης ταξιδιωτικής εμπειρίας, το φως του ήλιου, το καταπληκτικό μας κλίμα – όλα αυτά δηλαδή που δεν γίνεται να επηρεαστούν από καμία αρνητική οικονομική συγκυρία και καμία δύσκολη στιγμή. Όλα αυτά `Είναι` η Ελλάδα!!

    Δεν είχαμε κανένα λόγο πιστεύω, να βγούμε να προβάλουμε τον τουρισμό μας, μεταφέροντας `ενοχικά συμπλέγματα`από τις συνεχιζόμενες επιθέσεις των διεθνών Μέσων εναντίον μας. Αντιθέτως, έχουμε κάθε λόγο να βγούμε και να υπενθυμίσουμε ότι η Ελλάδα ήταν, είναι και θα είναι ένας τουριστικός προορισμός, υπερήφανος για τα πλεονεκτήματα που διαθέτει στον τομέα αυτό ως χώρα. Χωρίς να `προκαλέσουμε` και να παρουσιαζόμαστε `επιθετικά`, είμαστε «αισιόδοξοι» και είμαστε η ανοιχτή, φιλική, τουριστική Ελλάδα που ήμασταν πάντοτε. Αυτό οφείλουμε να το υπενθυμίσουμε και να το τονίσουμε – και πιστεύουμε ότι μέσα από αυτή την απλή καθημερινή λέξη, πετυχαίνουμε το στόχο αυτό απόλυτα.

    Ένα σημείο επίσης στο οποίο θα ήθελα να σταθώ, είναι η μουσική επένδυση του spot. Πρόκειται για μια από τις περισσότερο αναγνωρίσιμες `ελληνικές` μελωδίες, αυτή του `Χαμόγελου της Τζοκόντα` του Μάνου Χατζιδάκι. Δημόσια θα πρέπει εδώ να ευχαριστήσω το Γιώργο Χατζιδάκι, κληρονόμο και διαχειριστή των πνευματικών δικαιωμάτων του έργου του Μάνου Χατζιδάκι, ο οποίος προσέφερες την άδεια χρήσης του συγκεκριμένου έργου αφιλοκερδώς, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να συμβάλει στη μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε τη δύσκολη αυτή στιγμή. Τον ευχαριστώ προσωπικά για μία ακόμη φορά.

    Τέλος, θα πρέπει να πούμε και λίγα πράγματα για τη φετινή στόχευση της καμπάνιας σε επίπεδο επιλογής Μέσων. Σε ό,τι αφορά τη γενικότερη υλοποίηση της επικοινωνίας του Ελληνικού Τουρισμού, ζητήσαμε τη συνεργασία των δύο βασικών φορέων του ΣΕΤΕ και του ΞΕΕ. Μετά από συναντήσεις τις οποίες είχαμε, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε στο κομμάτι αυτό, επί τη βάσει προτάσεων οι οποίες θα γίνονται από τους δύο φορείς, θα συζητούνται σε μια κοινή Ομάδα Εργασίας και θα εγκρίνονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΟΤ. Αλλά όλα αυτά θα γίνονται με ρυθμούς και χρόνους, που θα μας εξασφαλίζουν αποτελεσματικότητα στους στόχους της επικοινωνίας μας.

    Πέρα όμως από αυτή την κατΆαρχήν συνεργασία, από τις πρώτες κιόλας ημέρες της ανάληψης των καθηκόντων μας, σας είχαμε ανακοινώσει ότι θα δοθεί ιδιαίτερο βάρος στην επικοινωνία του Τουρισμού μέσω Διαδικτύου – όπως άλλωστε είχα δεσμευθεί και προσωπικά όταν ακόμη ήμουν επικεφαλής του Τομέα Τουρισμού του ΠΑΣΟΚ στην αντιπολίτευση. Κι αυτό γιατί, αν ρίξει κανείς μια ματιά σε όλες σχεδόν τις έρευνες, θα διαπιστώσει ότι το Internet στις περισσότερες έρευνες, βρίσκεται πάντοτε πρώτο στις πηγές προτίμησης για ενημέρωση σχετικά με ταξίδια. Ο παγκόσμιος τουρισμός γενικά είναι μια δραστηριότητα η οποία πλέον έχει μεταφερθεί σε μεγάλο βαθμό στο Internet.

    Εμείς από το πεδίο απουσιάζαμε παντελώς ως χώρα. Και στο σημείο αυτό, κάναμε κυριολεκτικά αγώνα δρόμου: καταφέραμε να έχουμε μια πρώτη βασική δομή του νέου portal του ΕΟΤ, το οποίο συνδέεται ευθέως με τη φετινή καμπάνια και απαντά στη διεύθυνση: www.visitgreece.gr Βασιστήκαμε σε υλικό που υπήρχε αλλά στην πραγματικότητα, δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ. Εμείς το επανα-σχεδιάσαμε, το εμπλουτίσαμε και δημιουργήσαμε την πρώτη και βασική του μορφή, η οποία θα εξυπηρετήσει και το πρώτο τμήμα της φετινής σεζόν. Σύμφωνα με το μέχρι στιγμής προγραμματισμό, το portal θα είναι στον αέρα στις 15 Μαρτίου. Παράλληλα, αυτή τη στιγμή δημιουργείται και η βασική ομάδα, η οποία θα αναλάβει τον καθημερινό έλεγχο και τον εμπλουτισμό του περιεχομένου αλλά και γενικά τον έλεγχο της εικόνας της Ελλάδας από απόψεως Τουρισμού στο Διαδίκτυο. Οπότε μιλάμε πλέον, για μια διαδικασία συνεχή, για ένα περιεχόμενο που θα γίνεται συνεχώς και πιο πλούσιο, με προσφερόμενες υπηρεσίες προς τους χρήστες οι οποίες θα αυξάνονται συνεχώς, με μια ισχυρή κεντρική παρουσία στο Internet, η οποία θα γίνεται ολοένα και πιο δυναμική.

    Τέλος να πω, ότι το Internet θα αποτελέσει και προνομιακό χώρο στόχευσης της φετινής καμπάνιας – χωρίς αυτό να σημαίνει φυσικά ότι δεν θα υπάρξουν άλλα Μέσα – δεδομένου ότι σκοπεύουμε να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα προβολής που υπάρχει, είτε μέσα από τις εφαρμογές κοινωνικής διαδικτύωσης, είτε με τη χρήση των social media, είτε με διαδικτυακή διαφήμιση – δεν θα αφήσουμε τίποτε ανεκμετάλλευτο. Οι δυνατότητες που έχουμε στο Internet είναι τεράστιες και είναι απολύτως βέβαιο ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες θα είναι απολύτως στοχευμένες αλλά και υψηλά αποτελεσματικές.

    Θέλω επίσης να ευχαριστήσω την εταιρεία Le Spot και όλους τους ανθρώπους που δούλεψαν αφιλοκερδώς για τη δημιουργία αυτού του spot, το οποίο δεν στοίχισε ούτε ένα ευρώ στον Έλληνα φορολογούμενο. Χρησιμοποιώντας πλάνα από παλαιότερη διαφημιστική καμπάνια και με την εξαίσια μουσική επένδυση του Μάνου Χατζιδάκι που ευγενικά μας παραχώρησε ο κ. Γιώργος Χατζιδάκις – και τον ευχαριστώ θερμά για μια ακόμη φορά- καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα αποτέλεσμα που μας κάνει, πιστεύω, όλους περήφανους. Εύχομαι λοιπόν σε όλους `Καλημέρα!` και καλή πορεία για τον ελληνικό τουρισμό”.

    Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

    Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

    25/04/2024
    24/04/2024
    23/04/2024
    22/04/2024
    19/04/2024
    18/04/2024