Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΌχι βεβιασμένες αποφάσεις για να μη απαξιωθεί η Ολυμπιακή

Όχι βεβιασμένες αποφάσεις για να μη απαξιωθεί η Ολυμπιακή

Επιστολή έστειλαν τουριστικοί φορείς – Π.Ο.Ε.Τ – Π.Ε.ΤΑ.Γ.Α – Ε.Τ.Γ.Μ.Θ – προς τον πρωθυπουργό και τους υπεύθυνους υπουργούς για το θέμα της Ολυμπιακής ανακινώντας τις πολλαπλές επιπτώσεις που θα έχει […]

Επιστολή έστειλαν τουριστικοί φορείς – Π.Ο.Ε.Τ – Π.Ε.ΤΑ.Γ.Α – Ε.Τ.Γ.Μ.Θ – προς τον πρωθυπουργό και τους υπεύθυνους υπουργούς για το θέμα της Ολυμπιακής ανακινώντας<...> τις πολλαπλές επιπτώσεις που θα έχει το κλείσιμο της εταιρίας στον τουριστικό κλάδο και ζητώντας την προσοχή της κυβέρνησης στο χειρισμό της κατάστασης.

Η επιστολή θέτει τα παρακάτω υπόψη των αρμοδίων:

  1. Θέση των Ενώσεών μας και πιστεύουμε όλου του Κλάδου, δεν είναι να διατηρηθεί η πολύπαθη Ολυμπιακή πάση θυσία, αλλά να βρεθεί ένα αξιόπιστο και βιώσιμο νέο σχήμα, χωρίς να διακινδυνεύσουν σοβαρά, ο τουρισμός, η οικονομία και οι πολύμορφες και αναγκαίες επαφές μεταξύ των νησιών, των Ευρωπαϊκών πόλεων, των Ελληνικών κέντρων της διασποράς, καθώς και της μεταφοράς των πληρωμάτων της ελληνικής Ναυτιλίας.
  2. Θεωρούμε την αναγγελία, όπως τουλάχιστον δόθηκε στα μέσα και ακούστηκε, χωρίς κανένα προγραμματισμό για το «τι μέλλει γενέσθαι», ότι δεν βοηθά ούτε τις όποιες διαπραγματεύσεις γίνονται, ούτε το συμφέρον της χώρας μας στο σημαντικότερο μέσο μεταφοράς, λόγο της περιφερειακής της θέσης, στην εσχατιά της Ν.Α Ευρώπης.
  3. Η αερομεταφορά, ιδιαίτερα στη χώρα μας που οι εταιρίες charter είναι σχεδόν ανύπαρκτες, εξυπηρετείται μέσω κυρίως της Ολυμπιακής, της Aegean και των ξένων εταιριών, το 90% της τουριστικής κίνησης στην περιοχή της Αττικής και της Θεσ/νίκης σε μικρότερο αλλά σημαντικό ποσοστό στην υπόλοιπη χώρα που εκεί κυριαρχούν τα ξένα charters των Τour Οperators.
  4. Οι O.A. αποτελούν, μαζί με την Aegean, τον σημαντικότερο μεταφορικό φορέα επαφής της περιφέρειας, προς το κέντρο και αντίστροφα. Είναι, επίσης, σημαντική η μεταφορική δυνατότητα προσώπων και αγαθών, κυρίως γεωργικών, σ’ όλη την Ευρώπη και θα είναι στη πράξη αναντικατάστατη στο άμεσο μέλλον, η έλλειψη των 6.000.000 θέσεων για συνέδρια και άλλες παρεμφερείς συναντήσεις συμπληρωματικής τουριστικής κίνησης, απαραίτητης για την μείωση ή την εξάλειψη της εποχικότητας που προβληματίζει τα καταλύματα και γενικά το τουριστικό προϊόν, δεδομένου ότι τα charters σταματούν από τον Οκτώβριο μέχρι τον Απρίλιο.
  5. Οι Ο.Α. παρά τους χρόνιους απαξιωτικούς χειρισμούς, έχει ακόμα σημαντικές αξίες που δεν θα πρέπει να απολεσθούν για το κοινό συμφέρον και θα πρέπει να αξιοποιηθούν και ν’ αποτελέσουν ενιαίο σύνολο για καλύτερο και βιώσιμο, για τη χώρα, διάδοχο σχήμα:
    • ένα παγκόσμια αναγνωρίσιμο σήμα (brand name και logo) που ξεπερνά όλα τα γνωστά διεθνή προϊόντα, σύμφωνα με μια τελευταία αξιολόγηση διεθνούς εταιρίας
    • τα καλύτερα ωράρια – αφίξεων – αναχωρήσεων (slots), στην Ευρώπη και όχι μόνο
    • μια σημαντική (±50%) εσωτερική κίνηση 2,5-3 εκατομμυρίων επιβατών σε ολιγοπωλιακό περιβάλλον, που σημαίνει ιδιαίτερα υψηλούς ναύλους σε σχέση με τους αντίστοιχους προς το εξωτερικό. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι με το υπόλοιπο ±50% πήρε η Aegean κυρίως από την κίνηση εσωτερικού και την σωστή διαχείριση κατάφερε να είναι κερδοφόρα όταν δύο χρόνια πριν είχε ζημιές σχεδόν ενός δις δραχμών μηνιαίως, όπως επίσημα είχε αναγγελθεί.
    • μία από τις καλύτερες βάσεις τεχνικής υποστήριξης απαραίτητης όχι μόνο για τις Ο.Α αλλά για όλες τις ξένες εταιρίες, η έλλειψη της οποίας θ’ απομονώσει αερομεταφορικά τη χώρα μας.

Ένθερμη σύσταση του Κλάδου, που συνεργάστηκε δεκαετίες και στήριξε την Ολυμπιακή, είναι να εξασφαλιστεί ένας ορίζοντας χρόνου που θα εξασφαλίσει καλύτερη επιλογή διάδοχου σχήματος, σωστότερη εκμετάλλευση της προαναφερθείσης «προίκας» της εταιρίας και πιο άνετη τακτοποίηση του προσωπικού είτε στο νέο φορέα, είτε σε άλλες θέσεις. Πού θα απασχοληθούν, όμως, 500 πιλότοι π.χ στο Δημόσιο, όταν κλείσουν βεβιασμένα οι Ο.Α;

Χρειάζεται, επίσης, προσοχή να μην κατηγορηθούν οι Ελληνικές Αρχές ότι δημιουργούν με πιθανή απόφασή τους, ουσιαστικά μονοπωλιακή λύση, με κίνδυνο να υπάρξουν νέες κυρώσεις ή απειλές για «σωφρονισμό» από την Ε.Ε στον περισσότερο ευαίσθητο τομέα των καταναλωτών.

Εξάλλου, πώς θα διατηρηθούν σε ανταγωνιστικά επίπεδα τα τουριστικά πακέτα όταν δεν προσφέρεται προς την Ελλάδα, παρά μόνο μία επιλογή τιμής από το ξένο μεταφορέα;

Αναγνωρίζουμε ότι συσσωρεύτηκαν σοβαρά προβλήματα αλλά γι’ αυτό και χρειάζεται περισσότερη διερεύνηση, απαραίτητος χρόνος και καθαρή επιλογή πρώτα για να μην υπάρξουν βάσιμες αιτιάσεις ότι η αναμενόμενη από χρόνια απόφαση της Ε.Ε, χρησιμοποιήθηκε ως ευκαιρία για πρόχειρη, επιζήμια και αμφιλεγόμενη λύση.

Αυτό όμως που ενδιαφέρει τον Κλάδο μας, είναι να μη παρθούν βεβιασμένες αποφάσεις για να μη απαξιωθεί η Ολυμπιακή και να μη δημιουργηθούν πολύ μεγαλύτερες ζημιές στον μόλις ανακάμπτοντα τουρισμό, στην εν γένει οικονομία και στις περιφερειακές τοπικές κοινωνίες που εξυπηρετούν οι δεκάδες πτήσεις της Ολυμπιακής σε μια περίοδο που διεξάγονται συνέδρια και διαπραγματεύονται τα συμβόλαια της νέας τουριστικής περιόδου, τόσο για τους νησιωτικούς προορισμούς όσο και για περιοχή της Αττικής και της Β. Ελλάδος που εξυπηρετούνται από δρομολογημένες πτήσεις με το εξωτερικό, οπότε σε σημαντικό ποσοστό και από την Ο.Α.

Ένας άλλος σημαντικός κίνδυνος, είναι να υπάρξουν εξευτελιστικές, για την χώρα μας, ακινητοποιήσεις των αεροπλάνων της Ο.Α σε διάφορα σημεία του κόσμου και στη χώρα μας από τους πιστωτές αλλά και από την Υ.Π.Α, κάνοντας χρήση των οικονομικών δικαιωμάτων των πρώτων και των κανονισμών της Ε.Ε. για την εμπορική εκμετάλλευση, στο φάσμα της πτώχευσης ή αναγκαστικής διαχειρίσεις, κίνδυνοι που μαζί με άλλους, τονίστηκαν από την παρούσα Διοίκηση των Ο.Α.

Θεωρούμε ακατάλληλη την περίοδο που εξαγγέλλονται τόσο αρνητικές αποφάσεις για την συνέχεια των Ο.Α, όταν οι πιο σημαντικοί παράγοντες εκμετάλλευσης, έχουν σημαντική αύξηση, στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου, σε σχέση με το 2004 ( ποσά στρογγυλοποιημένα):


    Επιβάτες 3.346.000 (+4%), πληρότητα 65% (+7%)

    Έσοδα 300.000.000 ευρώ (+15%) και αυτά με 10% λιγότερα αεροσκάφη (40 από 44) στο 2004!!

Θα εκτιμούσαμε πολύ, την σε βάθος επανεξέταση του όντως πολύπλοκου θέματος της τύχης των Ο.Α, προκειμένου να μην υπάρξουν πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στις οικονομικές και κοινωνικές παραμέτρους που αναφέραμε, αλλά κυρίως στον Τουρισμό, που πρώτοι και ευθαρσώς αναγνωρίσαμε την φετινή αύξηση, μετά και από την έγκαιρη και αυξημένη προβολή που εφαρμόσατε.

Από μέρες ζητήσαμε να γίνει πλήρης, εμπεριστατωμένη και τεχνοκρατική ανάλυση της παρούσης κατάστασης και σαφές χρονοδιάγραμμα της βιώσιμης λύσης, όπως πρόσφατα ζητήθηκε και από την Ε.Ε. με την προθεσμία που δόθηκε και βεβαίως δεν καταδίκασε σε «κλείσιμο» τις Ο.Α, όπως λανθασμένα πιστεύουμε, αφέθηκε να εννοηθεί από διαφόρους παράγοντες.

Ως επαγγελματίες του Κλάδου, πολίτες, εργοδότες και φορολογούμενοι, δεν αντιλαμβανόμαστε, την σκοπιμότητα να διατηρούνται σε συνεχές πέπλο μυστηρίου οικονομικές και τεχνοκρατικές διαδικασίες διαπραγματεύσεων και να φθάνουμε μέχρι την άγνοια για το νέο σχήμα ή αγοραστή.

Ελπίζουμε σοβαρά στις εξαγγελίες σας για ειλικρινή και ανοικτή πολιτική στα κοινωνικά και οικονομικά θέματα και αναγνωρίζουμε το δύσκολο αγώνα σας για την εξυγίανση της δεινής θέσης της οικονομίας μας, πιστεύουμε όμως, ότι αυτό είναι δυνατόν μόνο με την έξωθεν καλή μαρτυρία του λαού που ηγείσθε και ο οποίος θα σας δώσει τη δύναμη να συνεχίσετε.

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας και τις ενέργειες που θα κρίνετε σκόπιμο να κάνετε, γιατί η κυβέρνηση πρέπει να ελέγχεται και να κρίνεται και βεβαίως να βοηθείται με καλοπροαίρετες προτάσεις, τονίζει τελειώνοντας η ανακοίνωση.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024