Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΌχημα ανάπτυξης η αιγαιοπελαγίτικη γαστρονομία
Πρόγραμμα AegeanCuisine

Όχημα ανάπτυξης η αιγαιοπελαγίτικη γαστρονομία

Μπορούν οι γεύσεις του Αιγαίου να αποτελέσουν παράγοντα ανάπτυξης για τα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων; Ναι είναι η απάντηση που δίνουν τα Επιμελητήρια των δύο Νομών στο πλαίσιο […]

Μπορούν οι γεύσεις του Αιγαίου να αποτελέσουν παράγοντα ανάπτυξης για τα νησιά της Δωδεκανήσου και<…> των Κυκλάδων; Ναι είναι η απάντηση που δίνουν τα Επιμελητήρια των δύο Νομών στο πλαίσιο του προγράμματος AegeanCuisine, το οποίο υλοποιείται από το Κέντρο Επιχειρηματικής και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΚΕΤΑ) Νοτίου Αιγαίου, σε στενή συνεργασία με τα δύο Επιμελητήρια. Το εν λόγω πρόγραμμα που παρουσιάστηκε πριν λίγες ημέρες στη Ρόδο (1/11/2008) και στην Ερμούπολη της Σύρου (12/11/2008), περιλαμβάνει τις κατάλληλες δράσεις προκειμένου να αξιοποιηθεί η πλούσια οινογαστρονομική παράδοση των νησιών του Νοτίου Αιγαίου ως όχημα για την ενίσχυση των επιχειρήσεων στους δύο Νομούς.

“Υλοποιώντας το AegeanCuisine θέλουμε να επιτύχουμε δύο στόχους”, δήλωσε ο κ. Γιάννης Ρούσσος, πρόεδρος του ΚΕΤΑ Νοτίου Αιγαίου και του Επιμελητηρίου Κυκλάδων. “Πρώτον, να τονώσουμε τον εξαγωγικό προσανατολισμό των επιχειρήσεων που εδρεύουν στα αιγαιοπελαγίτικα νησιά και ασχολούνται με την παραγωγή τροφίμων, οίνου και ποτών και της ενδοπεριφερειακής διακίνησης αυτών των προϊόντων. Δεύτερον, να συμβάλουμε, προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα που αντλούν από την τουριστική αγορά όσες επιχειρήσεις παράγουν και εμπορεύονται τοπικά προϊόντα ή παρασκευάζουν χαρακτηριστικά τοπικά εδέσματα”.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Γιώργος Χατζημάρκος στάθηκε στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που απορρέουν από την πρωτοβουλία AegeanCuisine. “Μέλημά μας είναι να δημιουργήσουμε εμπορικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις μας”, ανέφερε ο κ. Χατζημάρκος. “Θέλουμε όλες οι ωφελούμενες επιχειρήσεις – οι παραγωγοί τυποποιημένων τροφίμων, οίνου και ποτών, τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία, τα καταστήματα τροφίμων και άλλες επιχειρήσεις των νησιών μας – να κερδίσουν νέους πελάτες χάρη στις δράσεις του AegeanCuisine και να αυξήσουν την κερδοφορία τους”.

Με την ολοκλήρωση της αρχικής εξάμηνης φάσης του AegeanCuisine, ήδη υλοποιήθηκαν οι πρώτες επικοινωνιακές δράσεις με την έκδοση γαστρονομικού λευκώματος, τη λειτουργία της διαδικτυακής πύλης www.aegeancuisine.gr και την κατοχύρωση εμπορικού σήματος. Επίσης εκπονήθηκε αναλυτικό επιχειρησιακό σχέδιο που περιλαμβάνει τις ενέργειες εμπορικής και επικοινωνιακής ανάδειξης της αιγαιοπελαγίτικης γαστρονομίας, οι οποίες θα υλοποιηθούν κατά τη δεύτερη φάση του AegeanCuisine.

Συγγραφέας του οινογαστρονομικού λευκώματος με τίτλο “Η Κουζίνα του Αιγαίου”, το οποίο περιέχει μεγάλο πλούτο πληροφοριών για τις συνταγές αλλά και για τα προϊόντα των αιγαιοπελαγίτικων νησιών, είναι η συγγραφέας και δημοσιογράφος γαστρονομίας, κα Νταϊάνα Κόχυλα. “Το βιβλίο αποτελεί μια προσπάθεια, όχι μόνο να παρουσιαστούν παραδοσιακές συνταγές με σύγχρονη αισθητική, αλλά κυρίως να φανεί η τεράστια ποικιλία προϊόντων, όπως λ.χ. τα 86 είδη γαλακτοκομικών προϊόντων που συναντάμε στα νησιά”, τόνισε η κυρία Κόχυλα. “Η συγγραφή αυτού του βιβλίου, με τις ζωντανές φωτογραφίες του Βασίλη Στενού, αποτελεί για μένα αφορμή για περισσότερη έρευνα, αφού είναι ανεξάντλητη η νησιωτική κουζίνα”.

Εξίσου πλούσια σε πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό είναι η διαδικτυακή πύλη www.aegeancuisine.gr, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται ακόμη σε πιλοτική φάση λειτουργίας και συνεχούς εμπλουτισμού. Στις ηλεκτρονικές της σελίδες υπάρχουν χαρακτηριστικές τοπικές συνταγές, γλωσσάρι που διαφωτίζει τη σημασία των τοπικών ονομασιών, καθώς και πληροφορίες για τις γιορτές που γίνονται στα νησιά και συνδέονται με τη γαστρονομική παράδοση. Η έμφαση ωστόσο των ιστοσελίδων αλλά και συνολικά του προγράμματος κατά τη δεύτερη φάση υλοποίησής του από τις αρχές του 2009, δίνεται στη λεπτομερή καταγραφή και περιγραφή των προϊόντων που παράγονται στα νησιά του Ν. Αιγαίου και της δικτύωσης των επιχειρήσεων.

“Τόσο στις ιστοσελίδες όσο και στις άλλες δράσεις του AegeanCuisine θα προβάλουμε με `επιθετικό` τρόπο τα προϊόντα μας, δηλ. ό,τι καλύτερο έχουν να επιδείξουν τα Δωδεκάνησα και τα Κυκλαδονήσια σε τρόφιμα, κρασιά και ποτά”, δήλωσε ο κ. Γιώργος Καλώστος, διευθυντής του ΚΕΤΑ Νοτίου Αιγαίου. “Θέλουμε να τοποθετήσουμε τα αιγαιοπελαγίτικα προϊόντα στα ράφια των ελληνικών και ξένων καταστημάτων τροφίμων, να τα χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες της εστίασης ως υλικά στη μαγειρική τους και να παρακινήσουμε τον καταναλωτή να τα αναζητήσει στα καταστήματα”.

Σε λίγους μήνες προγραμματίζεται να ξεκινήσει η υλοποίηση της δεύτερης φάσης του προγράμματος, με την ολοκληρωμένη επικοινωνιακή και προωθητική καμπάνια που προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο του AegeanCuisine. “Αυτό το σχέδιο περιλαμβάνει μια σειρά από ενέργειες μάρκετινγκ, καθώς επίσης μέτρα για την ποιοτική αναβάθμιση και την πολιτιστική ανάδειξη της αιγαιοπελαγίτικης γαστρονομίας”, σημείωσε ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, ειδικός επιστήμονας που ετοίμασε τον επικοινωνιακό και οργανωτικό σχεδιασμό του προγράμματος. “Μεταξύ άλλων, έχει προβλεφθεί η προβολή των παραγωγών μας στο ελληνικό και διεθνές χονδρικό και λιανικό εμπόριο, η στοχευμένη προβολή εστιατορίων, εμπορικών καταστημάτων και λοιπών επιχειρήσεων στην τουριστική αγορά, η προβολή στα ΜΜΕ, η ισχυρή παρουσία του AegeanCuisine στο διαδίκτυο, η διεξαγωγή προωθητικών εκδηλώσεων, εμπορικών αποστολών και σεμιναρίων, η στοχευμένη παροχή συμβουλών ως προς την τυποποίηση και το branding των επιχειρήσεων, η προβολή εντός καταστημάτων και εστιατορίων καθώς και η επιστημονική ανάδειξη της σχετιζόμενης με τη γαστρονομία πολιτιστικής κληρονομιάς”.

Στη διαμόρφωση του επιχειρησιακού σχεδίου χρησίμευσε η εκτενής και πρωτόγνωρη δημόσια διαβούλευση του ΚΕΤΑ Νοτίου Αιγαίου τόσο με τους επιχειρηματίες και επαγγελματίες των νησιών της Περιφέρειας, όσο και με τους επιστήμονες, chef, εστιάτορες, συγγραφείς, δημοσιογράφους και άλλους ειδικούς του χώρου, οι οποίοι πλαισίωσαν τις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν το περασμένο εξάμηνο σε 20 νησιά των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024