Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠ. Ευθυμίου: Ο τουρισμός είναι ένα ευπαθές προϊόν
Συζήτηση για το Σ/Ν Ρυθμίσεις Θεμάτων Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού

Π. Ευθυμίου: Ο τουρισμός είναι ένα ευπαθές προϊόν

Στη συζήτηση σχετικά με την ψήφιση του Σ/Ν “Ρυθμίσεις Θεμάτων Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού”, ο βουλευτής κ. Πέτρος Ευθυμίου ανέφερε, μεταξύ άλλων: Αυτό το νομοσχέδιο είναι η κάλυψη των κενών, […]

Στη συζήτηση σχετικά με την ψήφιση του Σ/Ν “Ρυθμίσεις Θεμάτων Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού”, ο βουλευτής κ. Πέτρος Ευθυμίου ανέφερε<...>, μεταξύ άλλων:

Αυτό το νομοσχέδιο είναι η κάλυψη των κενών, που δεν θα επέτρεπαν ποτέ μια οποιαδήποτε μείζων πολιτική να είναι επιτυχής, εάν δεν έχει τα αντίστοιχα εργαλεία. Και φυσικά ονοματισμένα, συγκεκριμένα και μετρημένα προτείνονται λύσεις, θεμελιώνονται απαντήσεις και στα περισσότερα η καλή πίστη αναγνωρίζει ότι είναι προτάσεις λειτουργικές, προτάσεις αναγκαίες, στις οποίες εγώ θα αναγνώριζα τουλάχιστον πράγματι μια επιλογή στην οποία κυριαρχεί το κριτήριο της αποτελεσματικότητας. Για πράγματα που μυθολογήθηκαν και ενδεχομένως από έλλειψη πληροφόρησης υπήρξε μια έντονη κριτική, υπάρχουν πολύ διαυγείς απαντήσεις.

Και είναι απόλυτα σαφές ότι δεν θα δημιουργηθεί μια νέα στρατιά προνομιούχων, που αν τυχόν διακοπεί αυτή η σχέση με το δημόσιο οργανισμό, θα εγείρουν απαιτήσεις για δυσθεώρητα ποσά, που είδαμε να καταβάλλονται σε ανάλογα συμβόλαια με τα golden boys της Νέας Δημοκρατίας. Όχι `χρυσά παιδιά` δεν επιτρέπει ο ελληνικός λαός, ούτε ασημένια, ούτε τίποτα. Ανθρώπους με ευθύνη, με αφοσίωση, εφόσον καλούνται στο δημόσιο. Εάν θέλουν να σταδιοδρομήσουν επιτυχώς, υπάρχει ο ιδιωτικός τομέας και καλοπροαίρετα τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία. Εάν προσέλθουν, όμως, στο δημόσιο, θα προσέλθουν με συγκεκριμένους κανόνες υπηρέτησης μιας κρίσιμης δημόσιας λειτουργίας, όπως είναι η ποιότητα στην ενημέρωση ή η αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού. Επομένως, θα έλεγα ότι επειδή η μεγάλη πλειοψηφία των θεμάτων υπάγεται με αυτή τη διαύγεια στις λειτουργικές απαντήσεις σε προβλήματα που το Υπουργείο κληρονόμησε, μπορούμε να εστιάσουμε την κριτική μας μόνο σε ό,τι πράγματι θα μπορούσε να βελτιωθεί και όχι σε ό,τι βελτιώνει τα κακώς κείμενα που κληρονομήσαμε.

(…) Ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας, όταν 20% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος, 1 στα 5 ευρώ που παράγει αυτή η χώρα, βγαίνει από τον τουρισμό. Είναι δυνατόν να λέμε ότι η κυβερνητική πολιτική είναι φτιαγμένη για τους μεγαλοεπιχειρηματίες του τουρισμού; Δηλαδή μπορεί να υπάρξει τουρισμός χωρίς πετυχημένες τουριστικές επιχειρήσεις; Πώς είναι δυνατόν;

Να εξηγήσει κάποιος στον ελληνικό λαό ότι θα κλείνουμε τις επιχειρήσεις -και όταν λέμε `επιχείρηση` στον τουρισμό, εννοούμε και τον αγροτικό τουρισμό, εννοούμε δηλαδή και την επιχείρηση ενός ανθρώπου που δίνει το σπίτι του για να έχει αγροτουρισμό, αυτή είναι η αγροτική επιχείρηση, από τους μεγαλοξενοδόχους ως τον αγροτικό τουρισμό- και να πούμε σε αυτούς τους ανθρώπους: `Δε χρειάζεται να είσαι πετυχημένος. Πρέπει να κλείσεις, διότι μείζονες σκοπιμότητες επιβάλλουν να μη θεωρείσαι παραγωγικός, διότι η Κυβέρνηση λέει ψέματα ότι είσαι το 20% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος`.

Αυτή είναι η πραγματικότητα της χώρας και ο τουρισμός είναι ένα προϊόν ευπαθές. Σε οποιοδήποτε Τ.Ε.Ι. Τουριστικών Επαγγελμάτων πάει οποιοσδήποτε συνάδελφος θέλει να ενημερωθεί, υπάρχει ένας παγκόσμιος κανόνας. Ο τουρισμός είναι η ιστορία που ο δυσαρεστημένος πολίτης που γυρίζει στη χώρα του -έρχεται ένας Γερμανός και υφίσταται αυτά που μπορεί να υποστεί κάποιος στη χώρα μας- θα διώξει επτά. Θα πάει στο γραφείο του, στην επιχείρησή του, στο σπίτι του και επτά άνθρωποι που θα ήθελαν να έρθουν στην Ελλάδα δε θα έρθουν. Ο ευχαριστημένος θα φέρει έναν, γιατί δυστυχώς παγκόσμια υπάρχει ο νόμος ότι το κακό νόμισμα διώχνει το καλό. Πιο γρήγορα προχωράει παντού το κακό απΆό,τι προχωράει το θετικό.

Τι θέλουμε λοιπόν; Να έχουμε στην πιο ευαίσθητη βαριά βιομηχανία όντως της χώρας ανθρώπους δυσαρεστημένους, που να γυρίζουν στη χώρα τους και να μέμφονται τη δική τους επιλογή να έρθουν στη δικιά μας χώρα ή θέλουμε ανθρώπους, όχι γιατί υπάρχει το φιλότιμο, υπάρχει η ανάγκη να ξέρουν ότι ο άνθρωπος που έρχεται σε αυτή τη χώρα είναι ένας άνθρωπος εργαζόμενος στη χώρα του που το πιο πολύτιμο πράγμα είναι οι τρεις, τέσσερις, πέντε, δεκαπέντε ημέρες που έχει να έρθει εδώ, που πρέπει να ζήσουν αυτή τη χώρα αντάξια των προσδοκιών τους; Όταν έρχεται ο Ιάπωνας να δει την Ακρόπολη, πώς μπορούμε να του απαγορεύσουμε να δει την Ακρόπολη, ταξιδεύοντας είκοσι δύο ώρες για να έρθει από την Ιαπωνία στην Ελλάδα; Τι επιχείρημα υπάρχει γιΆαυτό; Δε γίνονται αυτά τα πράγματα.

Θα έπρεπε όλοι να σεβόμαστε ότι στην πιο αιχμηρή, παραγωγική διαδικασία της χώρας, που είναι ο τουρισμός, δεν πρέπει καν να είμαστε στο σημείο να εισάγουμε τέτοιο νόμο. Είναι δείγμα ότι δεν έχουμε ακόμη την ωρίμανση και την αυτοσυνείδηση πως πρέπει να μπορούμε να συνδυάζουμε τα πάντα, τις διεκδικήσεις μας που δεν είναι απλά συνταγματικές. Είναι ζωτική ανάγκη η χώρα να μπορεί να οργανώνει τη διεκδίκησή της, αλλά δεν μπορεί η διεκδίκηση να είναι ένα είδος κανιβαλικής σχέσης ανάμεσά μας.

Το νομοσχέδιο έρχεται να καλύψει το κοινό συμφέρον. Τίποτε άλλο! Ούτε να υπονομεύσει την απεργία, ούτε να μειώσει το συνταγματικό δικαίωμα. Έρχεται να πράξει το αυτονόητο, που έπρεπε ο ελληνικός λαός να το διαφυλάσσει σε όλες τις εκφράσεις του, συνδικαλιστικές και κομματικές. Και ώσπου να γίνει αυτό, θα υπάρχει ο νόμος, ακριβώς γιατί πρέπει να διαφυλαχθεί ο τουρισμός, την ώρα που ο διεθνής ανταγωνισμός οξύνεται και ακόμη περισσότερο οξύνεται στη γειτονιά μας, από τις δαλματικές ακτές έως τις τουρκικές.

ΓιΆαυτό, λοιπόν, αντί μεγάλες ρητορικές, ας ξαναπιάσουμε το νήμα των υπεύθυνων στάσεων που περιλαμβάνουν πριν από όλα τα δικαιώματα και πριν από όλα το δικαίωμα στην απεργία και περιλαμβάνουν κατΆ ουσία την προστασία του δικαιώματος στην εργασία, που είναι αυτό που θέλει να προστατεύσει και η πράξη της απεργίας. Και εάν καταργήσεις την εργασία του 20% του ελληνικού λαού, δεν ξέρω τι άλλο νόημα θα έχει οποιαδήποτε ρητορική ανάμεσά μας.

ΓιΆαυτό, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το νομοσχέδιο δεν παρουσιάστηκε ούτε ως τομή, ούτε ως μεγάλη κίνηση. Ξεκαθάρισε το υπουργείο ότι θέλει να δημιουργήσει τη βάση πάνω στην οποία θα έρθει το νομοσχέδιο για τον τουρισμό, θα έρθει το νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο.

Επομένως, εκεί μπορούμε ολοκληρωμένα, θεμελιωμένα να μιλήσουμε για τις μεγάλες πολιτικές, που χωρίς τις θεμελιώδεις πολιτικές δεν μπορεί να υπάρξουν παρά μόνο ως ρητορική. Είναι ένα νομοσχέδιο συγκεκριμένο, αποτελεσματικό, για να ξεκινήσουμε να είμαστε στρατηγικοί στα θέματα που χρειάζεται η πατρίδα”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024