Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠ. Γερουλάνος: Για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά την κρίση πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί
Πρωτολογία του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού στη Βουλή

Π. Γερουλάνος: Για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά την κρίση πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί

Κατά την επίκαιρη επερώτηση 13 βουλευτών της ΝΔ για τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τον τουρισμό την Παρασκευή 18 Ιουνίου, στην πρωτολογία του στη Βουλή, ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Παύλος Γερουλάνος, δήλωσε:…

Κατά την επίκαιρη επερώτηση 13 βουλευτών της ΝΔ για τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τον τουρισμό την Παρασκευή 18 Ιουνίου, στην πρωτολογία του<...> στη Βουλή, ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Παύλος Γερουλάνος, δήλωσε:

“Δε θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για την σημερινή κρίση στον τουρισμό χωρίς να κάνει μια σοβαρή αποτίμηση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό. Εάν δεν καταλάβουμε που βρισκόμαστε και πως φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα θα είναι αδύνατο να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε το που πρέπει να πάμε. Και όταν λέω πως φτάσαμε ως εδώ δεν εννοώ την άφθονη κριτική που μπορεί να κάνει κανείς για τα προηγούμενα έξη χρόνια. Εννοώ τι κάναμε λάθος για αρκετές δεκαετίες για να φτάσουμε εδώ. Ας ξεκινήσουμε όμως από μια γρήγορη αποτύπωση της σημερινής κατάστασης. Η διεθνής οικονομική κρίση χτύπησε ιδιαίτερα την Ελλάδα, όχι μόνο λόγω των πολύ σοβαρών δημοσιονομικών της προβλημάτων, αλλά διότι ήμασταν:
– η πρώτη οικονομία που χτυπήθηκε από τους κερδοσκόπους,
– η πρώτη χώρα που πήρε μέτρα,
– η πρώτη χώρα που αντιμετώπισε κοινωνικές αναταραχές, και
– συνεπώς η πρώτη χώρα που τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας.

Τους τελευταίους μήνες τα διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αναπαρήγαγαν μια εικόνα για την Ελλάδα από κάθε άποψη αποκαρδιωτική. Έλληνες, Ελληνίδες, Έλληνες της Διασποράς, φιλέλληνες μείναμε άναυδοι με τον τρόπο που τα διεθνή μέσα αντιμετώπισαν την χώρα μας. Και μείναμε ακόμα πιο εντυπωσιασμένοι από την αμεσότητα με την οποία έπιανε τόπο ένα προφίλ για την χώρα μας ανακόλουθο με την εμπειρία των περισσότερων μας. Ούτε λίγο ούτε πολύ, το προφίλ που οικοδομήθηκε για την Ελλάδα τους τελευταίους αυτούς μήνες είναι αυτό: μιας χώρας αναξιόπιστης, μιας κοινωνίας που αρνείται να αλλάξει και που αποτελείται από τεμπέληδες πολίτες, σπάταλους και ψεύτες.

Κάθε πρωτοσέλιδο που απαξίωνε την χώρα, κάθε οικονομικό άρθρο που αναπαρήγαγε φήμες περί χρεοκοπίας, κάθε φορά που έπρεπε να αναθεωρήσουμε ψευδή στατιστικά στοιχεία, κάθε υποβιβασμός από τους οίκους αξιολόγησης, και βέβαια κάθε φήμη ότι θα χρειάστουμε χρήματα άλλων για να σωθούμε είχε ως αποτέλεσμα η εικόνα της Ελλάδας να βουλιάζει πιο βαθιά μέσα στον βούρκο.

Σίγουρα υπάρχουν αλήθειες πάνω στις οποίες στηρίχθηκε η κριτική, όμως τέτοια στοιχεία υπάρχουν περισσότερο ή λιγότερο σε όλες τις κοινωνίες. Και η Αγγλία και η Ισπανία περνούν κρίση. Ίσως εξελιχθούν χειρότερα από τη δική μας. Όμως δεν κινδυνεύει η ταυτότητά τους. Πρέπει λοιπόν εδώ να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να αναρωτηθούμε: Πώς φτάσαμε ως εδώ; Ποια ήταν μέχρι σήμερα η ταυτότητα της χώρας μας; Πώς τη χτίσαμε; Και γιατί δεν κατάφερε να αποτρέψει την επίθεση που της έγινε;

Η απάντηση είναι σχετικά απλή. Τρία στοιχεία ήρθαν και δούλεψαν για αυτό μαζί. Ίσως κανένα δεν αρκούσε από μόνο του. Μαζί όμως δημιούργησαν ένα μίγμα εκρηκτικό. Πρώτον, πρέπει να θυμόμαστε ότι κανένα μέσο δεν είχε ιδιαίτερη όρεξη να μας βοηθήσει διότι στα περισσότερα είχαμε αγοράσει διαφήμιση που δεν μπορούσαμε να πληρώσουμε. Δεύτερον, και ίσως ως απόρροια του πρώτου, γεγονότα που θα τραβούσαν τα φώτα της δημοσιότητας για λίγες μόνο μέρες βάστηξαν στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, των blogs, των ειδήσεων για μήνες. Η εικόνα της φλεγόμενης Μαρφίν και μόνο κράτησε τα φώτα της διεθνούς δημοσιότητας για εβδομάδες. Όπως και η επίθεση από διαδηλωτές στην Βουλή. Και τρίτον, ίσως το χειρότερο, η εικόνα που με τόσο κόπο είχαμε χτίσει για τη χώρα μας τόσα χρόνια ερχόταν να επιβεβαιώσει την αρνητική εικόνα που τα μέσα έβγαζαν για μας.

Με λίγα λόγια, και θα εξηγήσω γιατί, ο άνθρωπος στην ξαπλώστρα στη διαφήμιση του ΕΟΤ έπαψε να είναι ο εν δύναμει επισκέπτης μας όπως το εννοούσαμε εμείς και έγινε ο ίδιος ο Έλληνας όπως τον περιέγραφαν τα διεθνή ΜΜΕ. Όχι μόνο δεν αρκούσε η εικόνα που είχαμε χτίσει με τόσα λεφτά και κόπο του ελληνικού λαού να αποτρέψει την επίθεση που μας έγινε, αλλά ερχόταν να την επιβεβαιώσει.

Η εικόνα της χώρας μας, αλλά και η δική μας, κυρίες και κύριοι, συνδέθηκε εύκολα και γρήγορα με κλισέ, όπως η άμυαλη καλοπέραση, η ατιμία, η αδιαφορία. Διότι ήταν χτισμένη σε γυάλινα πόδια. Για πάρα πολλά χρόνια, παρότι ξοδεύαμε άφθονα για να αλλάζουμε συνθήματα και λογότυπα – πράγμα που από μόνο του αποτελεί έγκλημα – καταφέραμε να χτίσουμε μια πολύ επίμονη εικόνα: ότι η Ελλάδα είναι η χώρα στην οποία τίποτα δεν συμβαίνει. Και αυτό είναι το βασικό στρατηγικό λάθος όλων μας: Συνδέσαμε την εικόνα της χώρας μας με αυτήν του τουρισμού μας και καταφέραμε σε ελάχιστο χρόνο να καταστρέψουμε και την μία και την άλλη. Και όταν ήρθε η κρίση το μόνο που ξέραμε να κάνουμε είναι να αγοράζουμε διαφήμιση. Τρία προβλήματα με αυτό:
1. Πρώτον, είχαμε ξεμείνει από χρήματα,
2. Δεύτερον, με διαφήμιση δεν μπορείς να απαντήσεις την είδηση, ειδικά όταν αυτή επαναλαμβάνεται σε όλα τα μέσα για πολλές εβδομάδες, και
3. Τρίτον, κανείς δεν πίστευε πια αυτά που εμείς λέγαμε για τους εαυτούς μας διότι πρώτα απ’όλα χάσαμε την αξιοπιστία μας.

Όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση, ανασύραμε απ’το συρτάρι μία έρευνα για τον τουρισμό που είχε διενεργηθεί τα τελευταία χρόνια, επί Νέας Δημοκρατίας και η οποία, είχε κοστίσει ακριβά στο ελληνικό δημόσιο χωρίς να αξιοποιηθεί… Αντικείμενό της η «ανάπτυξη της στρατηγικής μάρκετινγκ και του συστήματος ταυτότητας του ελληνικού τουρισμού”. Η έρευνα αυτή έλεγε αυτό που όλοι κατά βάθος ξέρουμε.

Ότι το “πακέτο” που πουλάγαμε και αγόραζαν οι ξένοι ήταν “ήλιος, θάλασσα και λίγα αρχαία”. Καλή ζωή, καλή διασκέδαση, κι έχει ο Θεός… Λες και τίποτα άλλο δεν συμβαίνει στην Ελλάδα. Και “καταφέραμε” να ταυτίσουμε την δική μας, Εθνική ταυτότητα με το τουριστικό μας προϊόν.

Την ώρα της κρίσης η καλύτερη απάντηση στην επίθεση που είχαμε δεχθεί ήταν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Η παρουσία του στους διεθνείς κύκλους και η πολιτική απάντηση που έδωσε τελικά στο πρόβλημα με τον μηχανισμό στήριξης ήταν αυτά που άρχισαν να αντιστρέφουν την κατάσταση.

Αυτό απάντησε σε ένα βαθμό στην άμεση κριτική. Είναι όμως η ώρα να κάνουμε παραπάνω από αυτό. Είναι πια σαφές σε όλους ότι χρειάζεται βαθιά ανατροπή της εικόνας που έχει σήμερα παγιωθεί διεθνώς για τη χώρα μας. Αυτό είναι ένα εγχείρημα που απαιτεί χρόνο, μεθοδικότητα, συνέπεια, και συλλογικότητα. Απαιτεί να βάλουμε νέα γερά θεμέλια και να τα υπηρετήσουμε όλοι μαζί σε βάθος χρόνου εάν ελπίζουμε να αλλάξουμε την κατάσταση. Και για αυτό είμαι εδώ σήμερα. Όχι για να κάνω κριτική ούτε στη Νέα Δημοκρατία για τον τρόπο που κυβέρνησε, ούτε στο ΚΚΕ που είναι το μόνο κόμμα που δεν αντιλαμβάνεται τη ζημιά που έχει προξενήσει στον ελληνικό τουρισμό. Αλλά για να κάνω έκκληση να δουλέψουμε επιτέλους όλοι μαζί προς μια κατεύθυνση που είναι απαραίτητη για τον τόπο.

Είμαι εδώ για να παραθέσω αυτά που κάνουμε για να θέσουμε νέες γερές βάσεις και να απαντήσω τα ερωτήματά σας. Είναι στο χέρι σας και ευθύνη σας αν θα επιλέξετε να στηρίξετε και να βοηθήσετε ή αν θα πάτε απέναντι. Και εσείς όπως και εμείς θα κριθούμε από τις επιλογές μας. Προφανώς κάθε κριτική ευπρόσδεκτη. Και κάθε πρόταση ακόμη πιο ευπρόσδεκτη. Είμαστε έτοιμοι να δουλέψουμε με κάθε Έλληνα και κάθε Ελληνίδα που νοιάζεται για την πατρίδα του και παλεύει για αυτήν. Ξέρουμε ότι η κατάσταση μπορεί να αλλάξει και η Ελλάδα να βγει πιο δυνατή από ότι μπήκε στην κρίση. Στο χέρι μας είναι. Σήμερα λοιπόν προσπαθούμε να ανατρέψουμε την αρνητική εικόνα της χώρας μας λαμβάνοντας αποφάσεις και μέτρα σε τρία επίπεδα:
1. μακροπρόθεσμες αποφάσεις στρατηγικής,
2. βραχυπρόθεσμα μέτρα τόνωσης του τουρισμού και
3. άμεσα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης.

Θέλω όμως να τονίσω ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει οι άμεσες παρεμβάσεις μας και τα βραχυπρόθεσμα μέτρα που επιλέγουμε να ακυρώνουν την μακροπρόθεσμη και μακρόπνοη στρατηγική της χώρας μας. Όπως καταλαβαίνετε το αντίθετο πρέπει να συμβεί.

Ας ξεκινήσουμε από την στρατηγική και τους μακροπρόθεσμους στόχους μας. Χαίρομαι ότι η προεκλογική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ συμπίπτει απόλυτα με την στρατηγική που προτείνει η έρευνα που η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε. Τι λέμε και οι δύο; Ότι η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα:
1. Την πολιτιστική της κληρονομιά από την αρχαιότητα και το Βυζάντιο μέχρι και την σημερινή δημιουργία.
2. Τον φυσικό της πλούτο τον οποίο μπορούμε να διασώσουμε και να αποκαταστήσουμε
3. Και τρίτον τον τρόπο ζωής μας.

Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε και να αξιοποιήσουμε αυτό που οι ειδικοί ονομάζουν πολυποικιλότητα. Τη δυνατότητα της χώρας μας να προσφέρει πλούσιες εμπειρίες σε πολλούς διαφορετικούς πελάτες όλο τον χρόνο σε κάθε μήκος και πλάτος της. Μια τέτοια προσέγγιση:
1. Και θα αναπτύξει μια νέα, ουσιαστική διάσταση για την ταυτότητα της χώρας μας
2. Και θα δημιουργήσει περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας
3. Και θα δώσει ώθηση στην Περιφέρεια

Θα πει επιτέλους ότι στην Ελλάδα γίνονται πράγματα και μάλιστα σημαντικά πράγματα. Πολύ καιρό κάνουμε κουβέντα για τέτοια θέματα. Το ακούω απ’όλους, από όλα τα κόμματα από όλους τους σχετιζόμενους φορείς. Αφού όλοι συμφωνούμε γιατί δεν την υιοθετούμε αυτήν την προσέγγιση ώστε να προχωρήσουμε συντεταγμένα μέσα στα επόμενα χρόνια; Θα είναι μεγάλη κατάκτηση να φύγουμε από εδώ έχοντας συμφωνήσει σε ένα πράγμα όλοι μαζί. Θα είναι κατάκτηση να προχωρήσουμε συντεταγμένα προς μια νέα κατεύθυνση αντί να λέμε ένα πράγμα όλοι μας και όλοι μας να κάνουμε ένα άλλο. Πρέπει επί τέλους να σταματήσουμε να αντιμετωπίζουμε τον τουρισμό σαν προσωπική υπόθεση του κάθε υπουργού και να την κάνουμε πραγματικά εθνική υπόθεση όλων μας. Προφανώς, καμιά στρατηγική δεν έχει αξία αν τα μέτρα που παίρνει μια κυβέρνηση δεν υποστηρίζουν την στρατηγική που πρεσβεύει.

Από τη σύσταση της κυβέρνησής του ο Πρωθυπουργός έκανε την πρώτη κίνηση να υπηρετήσει την στρατηγική που πρέσβευε και που η δική σας στρατηγική μελέτη υποστηρίζει. Συνένωσε τα υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού. Γνωρίζω ότι διαφωνείτε με αυτήν την προσέγγιση. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι το ανεξάρτητο υπουργείο τουρισμού είχε γίνει μια δικαιολογία για ρουσφέτια και σπατάλες (πάντα μέσα στο πλαίσιο των δημοσίων σχέσεων) μιας που ο πρώην πρωθυπουργός το χρησιμοποιούσε για να παρκάρει ανθρώπους που δεν ήθελε αλλού. Αντί να γίνει πηγή στρατηγικής είχε γίνει ο φτωχός συγγενής των υπουργείων χωρίς να μπορεί να επηρεάσει πραγματικές πολιτικές επιλογές.

Ενώνοντας τα Υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού ο πρωθυπουργός και κατάφερε να τονώσει το Υπουργείο Πολιτισμού μετά από έξι χρόνια απαξίωσης από υπουργούς όπως ο κ. Βουλγαράκης και Γενικούς Γραμματείς όπως ο κ. Ζαχόπουλος. Και τη ίδια ώρα κατάφερε να δώσει στο Υπουργείο Τουρισμού την ουσιαστική δυνατότητα να βάζει το στίγμα του στην ταυτότητα της χώρας. Καλή η αυτονομία αλλά χωρίς πολιτική δύναμη το λεγόμενο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης δεν είναι τίποτα άλλο από πολιτική εξορία σε εξωτικό νησί.

Μέσα σε λίγους μήνες δεν είχαμε μόνο ανασύρει τη δική σας δουλειά υποδομής (δείχνοντας πραγματική συνέχεια στο κράτος) –αλλά αρχίσαμε και να την υλοποιούμε. Ήδη ο Πρωθυπουργός τον Απρίλιο, στην Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ εξήγγειλε μέτρα στήριξής του Τουρισμού ο οποίος είχε δεθεί πλήγματα από πέρσι. Μέτρα που όπως σας είπα συνάδουν απόλυτα με όσα έχουμε αναφέρει στην στρατηγική μας. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:
– Τη στήριξη των μεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων μέσω δύο νέων προγραμμάτων εγγυήσεων του ΤΕΜΠΜΕ, και την επιδότηση επιτοκίου μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος JEREMIE. Είναι απτή απόδειξη ότι θέλουμε να στηρίξουμε τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που μπορούν να οικοδομήσουν την τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειας.
-Την επιτάχυνση προγραμμάτων ΕΣΠΑ που υποστηρίζουν την ίδια στρατηγική. Προγράμματα όπως: Πράσινος Τουρισμός,
Εναλλακτικός Τουρισμός, `Συνεργάζομαι-Καινοτομώ` στον Τουρισμό, `Εκσυγχρονίζομαι` στον Τουρισμό.

Την ίδια ώρα, κάνοντας ένα πραγματικό αγώνα δρόμου, εντάσσουμε σε Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα έργα Πολιτισμού σ’ ολόκληρη την Ελλάδα που με την σωστή αξιοποίηση είναι τα πιο σημαντικά έργα και για τον τουρισμό.
– Την οριστική απελευθέρωση της αγοράς επίγειας εξυπηρέτησης όλων των αεροδρομίων της χώρας.
– Την απαλλαγή από την καταβολή τελών προσγείωσης και παραμονής αεροσκαφών όλων των ελληνικών κρατικών αεροδρομίων -εκτός από το `Ελευθέριος Βενιζέλος`- για τη φετινή περίοδο και την κατά 50% απαλλαγή κατά τους χειμερινούς μήνες.
– Την άρση του καμποτάζ.
– Το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την επαναπρόσληψη 50.000 ανέργων σε εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
– Την απλοποίηση των διαδικασιών έκδοσης VISA για τουρίστες που προέρχονται από αγορές που θεωρούνται νέες και δυναμικές. Αλήθεια, τι σας κόστιζε να το ξεκινήσετε αυτό νωρίτερα; Ήδη αποδίδει, αν λάβουμε υπόψη μας τη Ρωσία, λόγου χάρη, όπου η αύξηση σε σχέση με πέρσι φτάνει περίπου το 25%.
– Ίσως όμως το πιο σημαντικό έργο το οποίο βάλαμε σε άμεση εφαρμογή για να στηρίξουμε την νέα στρατηγική της χώρας για τον τουρισμό είναι η δουλειά που έχει γίνει στην νέα ιστοσελίδα του ΕΟΤ. Ήδη από τον Μάρτιο, προχωρήσαμε στην άμεση αναδιάταξη της διαδικτυακής παρουσίας του ΕΟΤ με στόχο το σχεδιασμό μίας πλήρους, σύγχρονης διαδικτυακής πύλης για την χώρα, η οποία θα παρέχει ολοκληρωμένες τουριστικές υπηρεσίες. Το περιεχόμενο της πύλης ανανεώνεται καθημερινά και διαθέτει τις τεχνικές δυνατότητες και την υποστήριξη, ώστε αυτή να είναι βιώσιμη σε βάθος χρόνου. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ανασκευάσαμε τον ιστότοπο, δίνοντας έμφαση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ελλάδας βάζοντας στο επίκεντρο τον άνθρωπο και τις εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει ο τόπος μας στον επισκέπτη. Αναπτύξαμε βασικές πλην όμως αυτονόητες υπηρεσίες που έλειπαν από την προηγούμενη ιστοσελίδα, όπως η εγγραφή σε newsletter, με στόχο την τακτική ενημέρωση των χρηστών μας για τα νέα της χώρας μας. Επίσης, διαμορφώσαμε profiles στα βασικότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (το facebook, το youtube και το flickr), με στόχο τη διαδραστικότητα, αλλά και τον πολλαπλασιασμό του μηνύματος μας.

Θέλω να σας θυμίσω ότι όλα αυτά ανακοινώθηκαν ή έγιναν πολύ πριν την κρίση και σε απόλυτη συνέπεια με όλα όσα ανέφερα πριν ως στρατηγικές προτεραιότητες. Ξέρετε κ. συνάδελφοι μια κρίση είναι μια ευκαιρία. Και παρότι η κρίση που έπληξε φέτος τον τουρισμό μας είναι σημαντική ήταν και μια ευκαιρία να επιταχύνουμε το έργο που έτσι και αλλιώς είχαμε μπροστά μας.

– Έτσι όταν ήρθε η κρίση, για πρώτη φορά ενεργοποιήσαμε Επιτροπή διαχείρισης κρίσεων για θέματα τουρισμού. Μια επιτροπή που έδινε την δυνατότητα να επικοινωνούμε γρήγορα και αποτελεσματικά με τα γραφεία μας στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, με αρμόδιες υπηρεσίες σε άλλα υπουργεία, και με φορείς του Τουρισμού έτσι ώστε όλοι να έχουμε την ίδια πληροφόρηση και όλοι να κινούμαστε προς την ίδια κατεύθυνση.
– Δημιουργήσαμε στο εσωτερικό του ΕΟΤ εξειδικευμένη ομάδα στελεχών που α) αξιολογεί τα δεδομένα από τις τάσεις που εμφανίζει κάθε μέρα η τουριστική αγορά και β) δημιουργεί επικοινωνιακά πρότυπα αντιμετώπισης των πολλών και διαφορετικών τροπών που παίρνει η πληροφόρηση σχετικά με τη χώρα. Αυτή είναι μια σταθερή δομή, μια μόνιμη κληρονομιά που δημιουργούμε στον ΕΟΤ και συνδέεται άμεσα με τη διαχείριση της πληροφορίας που προβάλλει το νέο portal του Οργανισμού www.visitgreece.gr.
– Για πρώτη φορά ενεργοποιήσαμε τα επικοινωνιακά δίκτυα που απαιτούνται για την άμεση παρακολούθηση των εξελίξεων σε σχέση με την προβολή της Ελλάδας σε κάθε χώρα. Είναι η αρχή της εφαρμογής του country specific strategy που δίνει την δυνατότητα στον ΕΟΤ να πράττει με βάση τις ανάγκες της κάθε χώρας και όχι με δράσεις `σκούπα` που δεν διαφοροποιούνται είτε κάποιος μιλάει για την Κίνα είτε μιλάει για την Αμερική.
– Ενεργοποιήσαμε τα δίκτυα με τους μεγάλους ταξιδιωτικούς οργανισμούς του εξωτερικού, οι οποίοι εν πολλοίς ελέγχουν την παγκόσμια τουριστική αγορά, ώστε όχι μόνο να έχουμε έγκαιρη πληροφόρηση για τις τάσεις της αγοράς, αλλά να παρέχουμε εμείς οι ίδιοι την αναγκαία πληροφόρηση για τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα.
– Ταυτόχρονα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών επισπεύδουμε τη διαδικασία αποπληρωμής των χρεών, ώστε τα διεθνή ΜΜΕ να γνωρίζουν και από μια άλλη οδό ότι η χώρα έχει μπει σε μια νέα πορεία σταθερότητας και ανάπτυξης.
– Σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών και το ΣΕΤΕ πήραμε μια γενναία απόφαση να εγγυηθούμε τα έξοδα παραμονής (διανυκτέρευση και σίτιση) για κάθε επιβάτη του οποίου θα καθυστερήσει το ταξίδι του για κάθε λόγο στην Ελλάδα όπως για παράδειγμα σε περίπτωση απεργίας, φυσικής καταστροφής κ.λπ.
– Υλοποιείται απρόσκοπτα συνολικό πρόγραμμα fam trips (familiarization trips) για δημοσιογράφους ξένων ΜΜΕ και εκπροσώπους μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών από τις αγορές-δεξαμενές του ελληνικού τουρισμού (Γερμανία, Βρετανία, Ρωσία, Γαλλία, κ.λπ.) προκειμένου να προκληθεί θετική αρθρογραφία για την Ελλάδα και να ανατραπεί η αρνητική εικόνα -όπου και εάν υπάρχει.
– Προτρέψαμε και ο ΣΕΤΕ αποδέχθηκε και υλοποίησε την μείωση τιμών και κόστους παραμονής. Και φροντίζουν ώστε η νέα τιμολογιακή πολιτική τους, που απορροφά και δεν μετακυλά το κόστος των νέων φόρων στον επισκέπτη, που προσφέρει ελκυστικά πακέτα για την τριήμερη διαμονή στην Αθήνα να συνοδεύεται από σταθερότητα στις ποιοτικές παροχές, ώστε η τόνωση του αστικού τουρισμού-city break στην Αθήνα να είναι πραγματική.
– Ήδη έχουμε δημοσιεύσει δύο δελτία τύπου από κοινού με το ΣΕΤΕ και τον HAPCO τα οποία διοχετεύθηκαν στις αγορές μετά τα τραγικά γεγονότα του Μαΐου προκειμένου να τις καθησυχάσουμε.
– Για πρώτη φορά, η συνεργασία του ΕΟΤ με τους επιχειρηματικούς φορείς στο χώρο του τουρισμού μπαίνει σε σωστή βάση και αποκτά ουσιαστικό περιεχόμενο. Συνεργαζόμαστε λοιπόν πολύ στενά με την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής για να προωθήσουμε ένα πρόγραμμα προβολής της πόλης ως σημαντικού city break προορισμού. Παρακολουθούμε μαζί τους την ανταπόκριση των επιχειρηματιών στο νέο δημοσιονομικό περιβάλλον.
– Πολλαπλασιάζουμε τις τοποθετήσεις υπέρ της Ελλάδος από επιφανείς ξένους.
– Επιταχύναμε την παρουσία της Ελλάδας στα κοινωνικά μέσα και θα έχουμε προλάβει τις ανταγωνίστριες χώρες μας που ξεκίνησαν πολύ πριν από εμάς.
– Ενεργοποιούμε τις δυνάμεις του ελληνισμού παγκόσμια, αξιοποιούμε τις δυνατότητες που μας δίνουν οι κοινότητες των απόδημων Ελλήνων για προβολή της χώρας μας μέσω της θετικής παρουσίας που έχουν διαμορφώσει στις χώρες εγκατάστασής τους. Η ανταπόκριση των απόδημων σ`αυτήν την προσπάθεια είναι ιδιαίτερα θερμή.
– Τέλος ξεκινήσαμε μια νέα συμμετοχική προσπάθεια για την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο Εξωτερικό, το You in Greece με σκοπό οι ίδιοι οι επισκέπτες στη χώρα μας να προβάλουν την άποψή τους για την Ελλάδα. Ξεκινήσαμε αυτήν την προσπάθεια από την Αθήνα και το πρώτο dvd είναι στοχευμένο στην πρωτεύουσα. Όμως άμεσα ακολουθούν και τα επόμενα τα οποία θα γυριστούν σε ελληνικά νησιά, τη Θεσσαλονίκη και τις μεγάλες πόλεις ενώ θα ακολουθήσουν και θεματικές με στόχευση στις ειδικές μορφές τουρισμού. Το πιο σημαντικό όμως, είναι ίσως ότι όλη αυτή η προσπάθεια έγινε με μηδενικό κόστος, καθώς αποτελεί αποτέλεσμα της ενεργοποίησης του κρατικού μηχανισμού και των εθελοντών.

Την τελευταία εβδομάδα έχουμε προωθήσει αυτήν την προσπάθεια σε διάφορα δίκτυα όπως bloggers, γραφεία τύπου στο εξωτερικό, δίκτυα απόδημου Ελληνισμού, τους Έλληνες Ευρωβουλευτές όλων των κομμάτων, δημοσιογράφους Έλληνες και ξένους σήμερα, προφανώς τα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό και στο εσωτερικό.

Θα ήθελα και από εδώ, από το βήμα της Βουλής, να σας ζητήσω μια συνάντηση – με όλα τα κόμματα που είναι διατεθειμένα να βοηθήσουν την προσπάθεια – ώστε να την προωθήσουν και εκείνα μέσα από τα δικά τους δίκτυα.

Aλλωστε όπως σας είπα και στην αρχή αυτή η προσπάθεια δεν είναι προσπάθεια ενός υπουργείου ή μιας υπηρεσίας. Για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά την κρίση πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024