Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠ. Γερουλάνος: Η Αθήνα είναι η "μαύρη τρύπα" του ελληνικού τουρισμού
Ο τουρισμός της Αθήνας αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της επόμενης χρονιάς

Π. Γερουλάνος: Η Αθήνα είναι η "μαύρη τρύπα" του ελληνικού τουρισμού

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στη ΝΕΤ, ο υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος τόνισε όλη η έμφαση στη χρονιά που έρχεται πρέπει να δοθεί στην τόνωση του τουρισμού με προορισμό την Αθήνα.

“Η περυσινή χρονιά, ήταν μία πάρα πολύ δύσκολη χρονιά. Είχαμε το πρόβλημα με τη Γερμανία (θυμόσαστε το εξώφυλλο με την Αφροδίτη της Μήλου), είχαμε το πρόβλημα με την οικονομική συγκυρία  στην Αγγλία, η οποία ήταν πολύ κακή  και αυτό έριξε πολύ χαμηλά και τις δύο μεγάλες μας αγορές”, αναφέρει -μεταξύ άλλων- υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος σε συνέντευξή του στη ΝΕΤ. “Στην Αγγλία και την Γερμανία είχαμε βασιστεί υπέρμετρα, χωρίς να κάνουμε τις κινήσεις που έπρεπε να κάνουμε για να ανοίξουμε άλλες αγορές. Όταν λοιπόν και οι δύο μαζί έπεσαν σε κρίση, ο ελληνικός τουρισμός, βρέθηκε  σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση  και τότε για πρώτη φορά και το υπογραμμίζω αυτό, διότι πιστεύω  εδώ είναι η ουσία του ζητήματος και για την οικονομική μας κρίση γενικότερα. Για πρώτη φορά, καθίσαμε γύρω από το ίδιο τραπέζι όλα τα υπουργεία που εμπλέκονται, το  Εξωτερικών, του Τύπου -εννοώ εκτός από το Πολιτισμού–Τουρισμού- το Οικονομίας  με τη μείωση του ΦΠΑ, όλοι οι φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό, ο ΣΕΤΕ κ.λπ. και η ΕΡΤ, ο ΕΟΤ, φορείς δηλαδή του δημοσίου, οι οποίοι μπορούσαν να βοηθήσουν… Καθίσαμε σε ένα τραπέζι και βγάλαμε συγκεκριμένα βήματα που έπρεπε να κάνει ο καθένας μας, βάλαμε στόχους.

Ο πρώτος στόχος ήταν, εφόσον η Αγγλία και η Γερμανία ‘αιμορραγούσαν’, να ανοίξουμε καινούργιες αγορές. Και από εκεί και πέρα ξεκινήσαμε  μία διαδικασία, που καθένας ήξερε τη δουλειά του. Κάθε τόσο συντονιζόμαστε για να  δούμε που βρίσκεται ο καθένας και προχωρούσαν τα πράγματα μπροστά. Το αποτέλεσμα ήταν, το 2010 που περιμέναμε να είναι μία καταστροφική χρονιά για τον τουρισμό, να έχουμε μία ελάχιστη αύξηση της τάξεως του 0,2% ουσιαστικά από τις νέες αγορές και τα νούμερα ήταν εντυπωσιακά. Ήταν 180% αύξηση από την Τουρκία (εκεί βοήθησε πολύ το Υπουργείο Εξωτερικών με τις θεωρήσεις), 120% αύξηση από το Ισραήλ, περίπου 80-90% αύξηση από τη Ρωσία και 70% αύξηση από τη Σερβία και από την Κίνα. Το πσοοστό της Κίνας φαντάζει σημαντικό, ενώ είναι μικρά τα νούμερα, αλλά παρόλα αυτά είναι σημαντικό το ότι η Κίνα έχει αρχίσει να τροφοδοτεί τον τουρισμό μας. Αυτό έγινε μέσα από συλλογική δουλειά , από κοινή προσπάθεια. Βεβαίως τον συντονισμό τον κάνει η Πολιτεία και βεβαίως εκεί έπαιξε έναν καίριο λόγο το υπουργείο. Αλλά από εκεί και πέρα, ο καθένας ήξερε τη δουλειά του και την έκανε. Πιστεύω ότι αυτό είναι πάρα πολύ καλό μοντέλο και γι’αυτό ο πρωθυπουργός στην τελευταία γενική συνέλευση του  ΣΕΤΕ, μίλησε για  τον τουρισμό, σημειώνοντας πως μπορεί να είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης και ένας πρωταθλητής ανάπτυξης για την Ελλάδα”.

Ο υπουργός δήλωσε ότι το α’ τετράμηνο του 2011 είχαμε μία αύξηση της τάξεως 10-13% από το προηγούμενο. “Η κρουαζιέρα παίζει τεράστιο ρόλο και η είσοδος των πλοίων στα λιμάνια του Αιγαίου, που έρχονται από την Τουρκία ή από την Ρωσία κ.λπ. Και οι οδικές αφίξεις βοήθησαν πολύ πέρυσι στην αύξηση -τα Βαλκάνια όσο και αν φαίνεται περίεργο, έχουν τροφοδοτήσει τον τουρισμό της Βορείου Ελλάδος πολύ σημαντικά”.

Σε ερώτηση για την κατασκευή μαρίνων στα νησιά μας ο κ. Γερουλάνος ανέφερε ότι είχε γίνει μία μεγάλη προσπάθεια ανάπτυξης των μαρίνων στο παρελθόν, πολλές όμως από αυτές έμειναν στη μέση, είτε λόγω γραφειοκρατίας, είτε λόγω ελλιπών επενδύσεων, είτε λόγω αγονων διαγωνισμών κ.ο.κ. “Γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια τώρα από τη Γενική Γραμματεία Τουρισμού και να διορθωθούν τα λάθη που έχουν γίνει  στις παλιές μαρίνες, ώστε να ολοκληρωθούν αυτά τα έργα, αλλά και να υπάρχει μία σαφέστατη στρατηγική. Είναι σύνθετο το θέμα της μαρίνας, δεν είναι απλώς υπάρχουν λιμάνια και πας και βάζεις μία υποδομή. Θέλει πολύ προσοχή περιβαλλοντικά, γιατί ναι μεν κοιτάει κανείς και λέει “κοίτα τι έκαναν στην Τουρκία με τις μεγάλες μαρίνες”, αλλά είναι μαρίνες οι οποίες έχουν καταστρέψει ανεπιστρεπτί κάποιους από τους χώρους στους οποίους αναπτύχθηκαν. Λοιπόν, τώρα νομίζω ότι γίνεται μία συστηματική προσπάθεια να  συμπληρωθούν τα κενά, εκεί όπου υπάρχουν και από εκεί και πέρα το δύσκολο με τα έργα, θα είναι να βρούμε τους επενδυτές που θα επενδύσουν σε αυτό.

Όοσν αφορά στις επενδύσεις και στα περιφερειακά αεροδρόμια, ο υπουργός τόνισε: “Πάντα υπάρχει μία συζήτηση για το αν μπορείς να πουλήσεις ένα-ένα τα αεροδρόμια, ή αν πρέπει να τα κάνεις πακέτα που να γίνονται πιο δελεαστικά για τους ιδιώτες. Και πάλι όμως θέλει μία προσοχή. Θυμάστε, όταν γινόντουσαν οι διαπραγματεύσεις με το ‘Ελ. Βενιζέλος’ για να παραδοθεί πιο γρήγορα στην ελληνική Πολιτεία, αυξήσαμε πάρα πολύ το τίμημα μέσα σε ένα πλαίσιο που έλεγε ότι, εάν πληρώσουν πολλά στην αρχή οι νέοι ιδιώτες, θα γυρίσει το αεροδρόμιο στον Έλληνα πολίτη πιο γρήγορα. Και σήμερα φθάνουμε, μετά από πολλά χρόνια και λέμε: “Ας το κρατήσει ο ιδιώτης, γιατί μια χαρά το ‘τρέχει’, αλλά πρέπει να μειωθεί το τίμημα”.

Αυτή τη στιγμή, ένας από τους λόγους που υποφέρει η Αθήνα από έλλειψη τουρισμού και είχαμε μείωση  φέτος στο “Ελ. Βενιζέλος”. Είναι γιατί ο τουρίστας ο οποίος έρχεται στην Αθήνα, πληρώνει 36 ευρώ για να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο, ενώ την ίδια ώρα πληρώνει στη Βαρκελώνη 18 ευρώ. Τεράστια διαφορά. Το “Ελ. Βενιζέλος” είναι το δεύτερο πιο ακριβό αεροδρόμιο της Ευρώπης. Αυτό το πράγμα είναι τρομερά ανασταλτικό για τον τουρισμό της Αθήνας και οι προσπάθειες δεν έχουν ευοδώσει σε έναν βαθμό, διότι η “τρόικα” δε θέλει αλλαγές των όρων εάν είναι να συνεχίσει ο ίδιος ανάδοχος να έχει το αεροδρόμιο. Αυτό είναι μία εντελώς λάθος προσέγγιση  κατ’εμέ, είναι ένα κλασικό παράδειγμα, του πως η “τρόικα” μέσα στην τυπολατρία της δεν μπορεί να καταλάβει τι ζημιά κάνει σε έναν αναπτυξιακό τομέα”.

Καταλήγοντας, ο κ. Γερουλάνος υποστήριξε ότι ο τουρισμός της Αθήνας αποτελεί γι’αυτόν το μεγάλο στοίχημα της επόμενης χρονιάς -και όχι μόνο. Αλλά θα χρειαστεί βάθος χρόνου για να διορθωθούν τα πράγματα. “Εκτός από την πολύ ακριβή πρόσβαση, στην οποία πρέπει να βρούμε μια λύση και γι’αυτό συζητάμε ακόμη με το Υπουργείο Οικονομικών μήπως καταφέρουμε να βρούμε ένα ‘παράθυρο’, το θέμα των υποδομών είναι τεράστια υπόθεση. Ξενοδοχεία υπάρχουν δεν είναι κακά, αλλά αυτό το οποίο αντιμετωπίζει κανείς στο κέντρο της Αθήνας είναι απαράδεκτο. Γι’αυτό τις προάλλες ήμουν με τον δήμαρχο της Αθήνας να συζητήσουμε κάποιες παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν και από το δικό μας το υπουργείο και από άλλα υπουργεία, για να γίνει η Αθήνα πιο σωστός τουριστικός προορισμός”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024