Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΠροληπτική θωράκιση του ελληνικού και του αθηναϊκού τουρισμού ζητά η ΕΞΑ-Α
Γενική Συνέλευση Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας-Αττικής

Προληπτική θωράκιση του ελληνικού και του αθηναϊκού τουρισμού ζητά η ΕΞΑ-Α

H ανάγκη να θωρακιστεί “προληπτικά” με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ο ελληνικός και ο αθηναϊκός τουρισμός, ώστε να εξέλθει αλώβητος της οικονομικής κρίσης, ήταν το μήνυμα που έστειλε η 39η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των ξενοδόχων της Αθήνας – Αττικής, η οποία…

H ανάγκη να θωρακιστεί “προληπτικά” με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ο ελληνικός και ο αθηναϊκός<…> τουρισμός, ώστε να εξέλθει αλώβητος της οικονομικής κρίσης, ήταν το μήνυμα που έστειλε η 39η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των ξενοδόχων της Αθήνας – Αττικής, η οποία πραγματοποιήθηκε χθες σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας) προς την κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους τουριστικούς φορείς, αλλά και τους επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου που συμμετείχαν στις εργασίες της.

Όπως επεσήμανε στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΕΞΑ-Α, κ. Γεώργιος Α. Τσακίρης, “κύριο χαρακτηριστικό των ημερών που ζούμε είναι η αμφιβολία και η αβεβαιότητα για τα επόμενα (τουλάχιστον) δύο χρόνια. Η θετική διέγερση που εισέφερε στον τουρισμό της Αττικής το γεγονός των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, έχει πλέον `εξατμιστεί` και η βιωσιμότητα πολλών τουριστικών επιχειρήσεων απειλείται, αφού το 2008 αποδείχθηκε χρονιά μέτρια για την Αθήνα και την Αττική και κανείς δεν είναι σε θέση να προβλέψει τι θα συμβεί το 2009”, είπε χαρακτηριστικά και τόνισε πως τα προβλήματα που δημιουργούνται με την μη ομαλή ροή χρημάτων από τις Τράπεζες, λειτουργούν ως `πέλεκυς` πάνω απ`τις τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ αποτελεί πλήγμα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας-Αττικής, η εφαρμογή του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων (ΕΤΑΚ) και η μη κατάργηση του τέλους παρεπιδημούντων”.

Ο πρόεδρος της ΕΞΑ-Α επέμεινε στην “επιτακτική ανάγκη για καλύτερη οργάνωση του προϊόντος της Αθήνας – Αττικής και για βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του, στην ανάγκη εφαρμογής μιας ιδανικής για την περίπτωση κοινής στρατηγικής, στην δυναμική `έξοδο` του προϊόντος στις διεθνείς αγορές, (συμπεριλαμβανομένης και της καλύτερης δυνατής προβολής) και στην άρση των όποιων αντικινήτρων και τον περιορισμό των νομικών δυσκολιών ή δυσλειτουργιών που βαραίνουν δράσεις και επιχειρήσεις”.

Σχολιάζοντας θέματα τουριστικής πολιτικής και οργάνωσης του προορισμού ανέλυσε τις θέσεις της Ένωσης: “Τις `τοπικές` και `θεματικές` δραστηριότητες, το ΥΠ.Τ.ΑΝ επιβάλλεται πλέον να τις εκχωρήσει σε άλλους φορείς, θεσπίζοντας προς το σκοπό αυτό το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο για τη δημιουργία τους, ώστε αφενός να διοχετεύει τις δυνάμεις του στον `Εθνικό` σκοπό και αφετέρου να έχουν αποτελεσματικότητα οι ενέργειές του. Πιστεύουμε ότι η εποχή της κεντρικής τουριστικής στρατηγικής, τύπου `ομπρέλας`, έχει πλέον ξεπερασθεί», επεσήμανε, «ειδικά μετά τη διαφοροποίηση και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος μας με πολλά θεματικά υποπροϊόντα, όπως ο τουρισμός πόλεων (city break) και ο Συνεδριακός Τουρισμός). Κατά τη διάρκεια του 2008, υπήρξε μια σημαντική μείωση των συνεδρίων και συνεδριακών εκδηλώσεων στην Αττική, αποτέλεσμα -κατά την άποψή μας- της έλλειψης ενός `κεντρικού` φορέα προώθησης του προορισμού αλλά και της απουσίας / μη λειτουργίας του συνεδριακού κέντρου. Τέσσερα χρόνια μετά τους αγώνες του 2004, η πρώην Ολυμπιακή εγκατάσταση του ΤΑΕ ΚΒΟ ΝΤΟ παραμένει ένας χώρος για τη διεξαγωγή κοινωνικών εκδηλώσεων, σε πείσμα των εξαγγελιών από το υψηλότερο κυβερνητικό επίπεδο”, είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΞΑ-Α και συμπλήρωσε πως “μοναδική αναπτυξιακή διέξοδος, εκτιμούμε πως είναι η δημιουργία -με την αρωγή και εποπτεία του κράτους – Τοπικών Οργανισμών Διαχείρισης και οργάνωσης των προορισμών, ώστε να μπορέσουμε αποτελεσματικά και άμεσα να επέμβουμε στην οργάνωση και προώθηση του προϊόντος μας (destination management). Ελπίδα αποτελεί η δραστηριοποίηση από πλευράς του Δήμου της Αθήνας σε θέματα Τουρισμού και η δημιουργία / λειτουργία του Athens CVB υπό την αιγίδα του”.

Ο πρόεδρος της ΕΞΑ-Α σχολίασε στο σημείο αυτό και το θεσμό των Νομαρχιακών Επιτροπών Τουριστικής Προβολής (ΝΕΤΠ), λέγοντας χαρακτηριστικά: “Δεν έχουμε πειστεί ότι μπορεί να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον εκάστοτε τουριστικό σκοπό και στόχο. Αντίθετα, οδηγεί στις περισσότερες περιπτώσεις -και πλην ελάχιστων εξαιρέσεων- σε ασυντόνιστες και μη αποτελεσματικές ενέργειες, αλλά και σε κατακερματισμό των πολύτιμων και λιγοστών, έτσι κι αλλιώς, τουριστικών πόρων. Αυτό μας κάνει να συμπεραίνουμε πως ως θεσμός είναι πλέον ξεπερασμένος και υπάρχει μάλλον για να εξυπηρετεί κυρίως πολιτικές σκοπιμότητες σε τοπικό επίπεδο, κάτι το οποίο δεν αφορά -και δεν πρέπει να αφορά- τον τουρισμό”.

Έρευνα περί “Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής”
Πέραν των προβλημάτων που δημιουργεί η “σκιά” της γενικευμένης διεθνούς κρίσης που, όπως αναμένεται, θα πλήξει σε ένα βαθμό τον τουριστικό κλάδο, κατά την 39η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της ΕΞΑ-Α, συζητήθηκαν και τα χρόνια προβλήματα του προορισμού, τα οποία επιβεβαίωσε -για άλλη μια φορά- η (τέταρτη κατά σειρά) ετήσια έρευνα περί “Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής”, που διενεργεί για λογαριασμό της ΕΞΑ-Α η εταιρεία Συμβούλων GBR Consulting -και εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης και συστηματικής προσπάθειας της ΕΞΑ-Α για συγκέντρωση χρήσιμων στοιχείων που αφορούν στην ανάπτυξη του τουρισμού της Αθήνας- Αττικής.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία παρουσίασε ο Dr. `Αρης Ίκκος (ISHC) “το σημαντικότερο συμπέρασμα που προκύπτει είναι αφενός η θετική επίπτωση των Ολυμπιακών αγώνων στον τουρισμό και τα ξενοδοχεία της Αθήνας και αφετέρου η εξάντληση αυτής της θετικής επίπτωσης με το σημερινό τουριστικό προϊόν της Αθήνας. Σε ό,τι αφορά στην αύξηση της πληρότητας των ξενοδοχείων της Αθήνας- Αττικής, είναι σημαντικά υψηλότερη από αυτή των πρωτευουσών της υπόλοιπης Ευρώπης, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τη Μέση Τιμή Δωματίου, ενώ τα στοιχεία του 2008 δείχνουν ότι τα στοιχεία για την Αθήνα ακολουθούν αυτά της Ευρώπης. Συγκεκριμένα:

  • Η μέση Πληρότητα των ξενοδοχείων της Αττικής, από 62,2% το 2005 ανήλθε σε 70,6% το 2007 (έναντι 69,3% και 70,9% αντίστοιχα για την Ευρώπη και 68,2% και 69,3% αντίστοιχα για την Μεσόγειο1)
  • Η Μέση Τιμή Δωματίου των ξενοδοχείων της Αττικής από ¤ 106 το 2005 ανήλθε σε ¤ 117 το 2007 (έναντι ¤ 117 και ¤ 130 αντίστοιχα για την Ευρώπη και ¤ 126 και ¤ 138 αντίστοιχα για την Μεσόγειο).
  • Από την άλλη πλευρά, τα μέχρι στιγμής στοιχεία Πληρότητας και Μέσης Τιμής Δωματίου για το 2008 δείχνουν ότι η Αττική ακολουθεί την πορεία της Ευρώπης, έχοντας πλέον εξαντλήσει – με το υπάρχον τουριστικό προϊόν – τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης.
  • Ακόμα, είναι προφανή από τα στοιχεία αυτά, τα οφέλη της διοργάνωσης μεγάλων εκδηλώσεων και για το λόγο αυτό επιτακτικότερη από ποτέ η δημιουργία του Συνεδριακού Κέντρου στο Φαληρικό Δέλτα ώστε να `χτιστεί` περαιτέρω το τουριστικό προϊόν της πόλης
  • Αναφορικά με την Έρευνα Ικανοποίησης των Πελατών, παρατηρείται ελαφρά έως σημαντική επιδείνωση στους επιμέρους δείκτες σε σχέση με την πρώτη έρευνα του 2005, ενώ σε επίπεδο γενικής αξιολόγησης η βαθμολογία έχει υποχωρήσει από 7,56 σε 7,22. Όπως και τις προηγούμενες χρονιές, παρατηρείται ιδιαίτερα χαμηλή βαθμολογία σε θέματα ασφάλειας, καθαριότητας, ρύπανσης, μέσα μαζικής μεταφοράς, υποδομών πόλης κλπ ενώ η βαθμολογία είναι σχετικά ικανοποιητική για τις ιδιωτικές εγκαταστάσεις (ξενοδοχεία, καταστήματα, εστίαση) και το αεροδρόμιο. Ακόμα αξιοσημείωτη είναι η χαμηλή αξιολόγηση στον παράγοντα “value for money”.

Ο πρόεδρος της ΕΞΑ-Α, αναφορικά με τα αποτελέσματα της έρευνας υπενθύμισε πως “η Αθήνα καλείται να ανταγωνιστεί τις μεγαλύτερες πρωτεύουσες του κόσμου και τόνισε πως αν αποτελεί `κοινό τόπο` για όλους να αποδείξει η Αθήνα `την αντοχή` της, αυτό θα συμβεί αν όλοι μαζί, Πολιτεία, τοπική αυτοδιοίκηση, τουριστικοί φορείς και επιχειρηματίες συνεργαστούν ώστε να θωρακιστεί το προϊόν της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής και να ανταπεξέλθει τόσο στις δυσκολίες της εποχής όσο και στις δυσκολίες που δημιούργησαν οι μέχρι σήμερα παραλήψεις όλων”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024