Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΠροβλήματα ακτοπλοΐας και λιμενικά έργα στις Βόρειες Σποράδες
Επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή

Προβλήματα ακτοπλοΐας και λιμενικά έργα στις Βόρειες Σποράδες

“Το ζήτημα των θαλάσσιων συγκοινωνιών και των λιμενικών υποδομών των Βορείων Σποράδων πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης για τη Θεσσαλία, το Βόρειο Αιγαίο, τη Μακεδονία […]

“Το ζήτημα των θαλάσσιων συγκοινωνιών και των λιμενικών υποδομών των Βορείων Σποράδων πρέπει να εξεταστεί στο<...> πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης για τη Θεσσαλία, το Βόρειο Αιγαίο, τη Μακεδονία και η Θράκη”. Αυτό τόνισε στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μάρκος Μπόλαρης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ, κ. Παύλου Μαρκάκη.

Ο υφυπουργός σημείωσε ότι υπάρχουν οι πρόσθετες δυνατότητες και προκλήσεις ενός τουρισμού που μπορεί να στηρίξει την οικονομία και της Βορείου Ελλάδας και των νησιών του Βορείου Αιγαίου και των Σποράδων, χαρακτηρίζοντάς τες ως κλειδί ανάμεσα στον τουρισμό της χώρας στο νότο και στο βόρειο τουρισμό.

“Είναι απολύτως σαφές ότι τα έργα, τα οποία απαριθμήσατε είναι απαραίτητα και χρειάζονται συνέργειες. Οι συνέργειες είναι της τοπικής κοινωνίας, του Λιμενικού Ταμείου, της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, της περιφέρειας και της Κυβέρνησης”, συμπλήρωσε ο κ. Μπόλαρης. Ο υφυπουργός επισήμανε ότι σαφέστατα χρειάζεται η επέκταση του λιμενοβραχίονα στη Σκιάθο, όχι ως πλωτού, αλλά ως σταθερού και πρόσθεσε ότι το σχετικό υπόμνημα της Νομαρχίας Μαγνησίας, το οποίο θέτει όλη τη σειρά των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν, μελετάται από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας. “Το ίδιο ισχύει και για την Σκόπελο με το έργο που υπάρχει για την επέκταση της εμπορικής αποβάθρας, και στο Πατητήρι” συμπλήρωσε.

Στο ζήτημα της καθυστέρησης της συγκρότησης των λιμενικών ταμείων των Βορείων Σποράδων, ο κ. Μπόλαρης ξεκαθάρισε ότι, παρόλη την ύπαρξη σχετικών προεδρικών διαταγμάτων από το 2004, αλλά και γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η δημιουργία τους δεν επετεύχθη, λόγω της απροθυμίας των ηγεσιών του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας από το 2005 μέχρι σήμερα.

Ωστόσο, επικαλούμενος τη διεθνή πρακτική που θέλει ενισχυμένες τις αρμοδιότητες των αρχών που διαχειρίζονται τους λιμένες, σημείωσε: “Ο προβληματισμός, λοιπόν, σήμερα δεν είναι αν θα μείνουμε στο Λιμενικό Ταμείο Σκοπέλου, όπως ήταν αρχικά, ή αν θα περάσουμε στα τρία δημοτικά λιμενικά ταμεία, αλλά μέσα στα πλαίσια μιας νέας νομοθετικής παρέμβασης αν αλλάξει όλο το πλέγμα, το οποίο αφορά τα λιμενικά ταμεία. Το ζήτημα με τα λιμενικά ταμεία δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί, όπως το αντιμετωπίζαμε μέχρι σήμερα”.

Αναφερόμενος στα αναγκαία λιμενικά έργα, ο κ. Μπόλαρης σημείωσε ότι παρά το ότι το master plan για την επέκταση του προσήνεμου μώλου με κυματοθραύστη βαρύτητας δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας το θεωρεί έργο προτεραιότητας.

Σχετικά με τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, ο κ. Μπόλαρης τόνισε ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) εξετάζει την επαναπροκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση των Σποράδων από τη Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός θα αφορά τις γραμμές:

  • Θεσσαλονίκη – Σποράδες – Κυκλάδες – Ηράκλειο και επιστροφή, με μισθούμενο τμήμα το Θεσσαλονίκη – προσέγγιση σε δύο τουλάχιστον νησιά των Σποράδων – προσέγγιση σε δύο νησιά των Κυκλάδων-Ηράκλειο και επιστροφή. (Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από 01/04/2010 έως 30/10/2010).
  • Θεσσαλονίκη – Σποράδες – Κυκλάδες – Ηράκλειο (Ένα δρομολόγιο για την περίοδο από 15/06/2010 έως 13/09/2010)
  • Θεσσαλονίκη – Σποράδες (Μη επιδοτούμενο δρομολόγιο από 15/06/2010 έως 13/09/2010)
  • .


Επίσης, ο κ. Μπόλαρης ανέφερε ότι το ΣΑΣ εξετάζει το αίτημα της εταιρείας που κατέχει το Ε-Γ/Ο-Γ “Αχιλλέας” για επέκταση του δρομολογίου Κύμη – Σκιάθος σε Σκόπελο και Αλόννησο για την θερινή περίοδο.
Ακόμη, ο υφυπουργός επισήμανε ότι το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας έχει συγκροτήσει επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί και θα επιλύσει μία σειρά ζητημάτων που άπτονται της αλλαγής του τρόπου εξυπηρέτησης των νησιών, έξω από τη λογική της «άγονης γραμμής», εξετάζοντας, μάλιστα, και την υιοθέτηση του μεταφορικού ισοδύναμου, που ισχύει και σε πολλές χώρες της Ευρώπης.

Κλείνοντας, σημείωσε ότι η κυβέρνηση παρεμβαίνει για να ρυθμίσει το ζήτημα της δρομολόγησης υδροπλάνων, καθώς όπως τόνισε, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία χωροθέτηση και ούτε καν μελέτη για τα υδατοδρόμια.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024