Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΣΕΤΕ: Ευοίωνες οι προοπτικές για τον τουρισμό το 2008
6ο Συνέδριο «Τουρισμός & Ανάπτυξη»

ΣΕΤΕ: Ευοίωνες οι προοπτικές για τον τουρισμό το 2008

Το 2007 ήταν μια καλή χρονιά για τον τουρισμό παγκόσμια με μέση αύξηση των διεθνών αφίξεων 5 – 6%. Οι προοπτικές για το 2008 διαγράφονται ευοίωνες και η αύξηση αναμένεται μεταξύ 4 – 5%. Στο επίπεδο των εσόδων (διεθνείς τουριστικές εισπράξεις), κατά το 2007 σημειώθηκε επίσης αύξηση μεταξύ 3 – 4% παγκόσμια, ενώ στην Ελλάδα εκτιμάται…

Το 2007 ήταν μια καλή χρονιά για τον τουρισμό παγκόσμια με μέση αύξηση των διεθνών αφίξεων 5 – 6%. Οι προοπτικές για το 2008 διαγράφονται ευοίωνες και η αύξηση αναμένεται μεταξύ 4 – 5%. Στο επίπεδο των εσόδων (διεθνείς τουριστικές<...>εισπράξεις), κατά το 2007 σημειώθηκε επίσης αύξηση μεταξύ 3 – 4% παγκόσμια, ενώ στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα περιοριστεί στο 2,5%. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι παρά τις τρείς συνεχείς χρονιές ανόδου, ο ελληνικός τουρισμός δεν έχει ακόμα σταθεροποιηθεί σε υψηλά επίπεδα απόδοσης. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά μηνύματα του 6ου Συνεδρίου «Τουρισμός & Ανάπτυξη» του ΣΕΤΕ, που πραγματοποιήθηκε χτες στην Αθήνα με θέμα «Η δυναμική των αλλαγών στον παγκόσμιο τουρισμό. Πόσο μας επηρεάζουν; Ποια είναι η αντίδρασή μας;».

Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Ερευνητικού Οργανισμού IPK, ανάμεσα στις αιτίες για την μειωμένη μέχρι σήμερα απόδοση του ελληνικού τουρισμού είναι η μη ευνοϊκή σχέση ποιότητας – τιμής των ξενοδοχείων χαμηλών κατηγοριών. Διευκρινίστηκε όμως, ότι δεν χρειαζόμαστε περισσότερα ξενοδοχεία σε αυτές τις κατηγορίες, αλλά τα υπάρχοντα θα πρέπει να βελτιώσουν σημαντικά το επίπεδο του εξοπλισμού τους και της παροχής υπηρεσιών. Ακόμα, η χαμηλή διείσδυση της τεχνολογίας και της χρήσης του internet για την προσφορά ολοκληρωμένων υπηρεσιών και προϊόντων σε ολόκληρο το φάσμα της τουριστικής αλυσίδας, δεν κάνει αισθητή την παρουσία της Ελλάδας στα σύγχρονα κανάλια διανομής. Επίσης, το γεγονός ότι η Ελλάδα ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση την προσπάθεια προσέλκυσης αερομεταφορέων χαμηλού κόστους, της έχει στοιχίσει ήδη ένα μερίδιο αγοράς κυρίως στον τουρισμό πόλεων και τον τουρισμό περιήγησης.

Ειδικότερα και σε ότι αφορά στις αερομεταφορές, ενώ τα τελευταία 5 χρόνια η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια παγκόσμια αυξήθηκε κατά 28%, στην Ελλάδα η αντίστοιχη αύξηση περιορίστηκε στο 18%. Παρά την αύξηση αυτή, το μερίδιο των ελληνικών αερομεταφορέων στο αντίστοιχο διάστημα μειώθηκε από 32% σε 25%.

Η παγκόσμια αεροπορική κίνηση στα επόμενα 15 χρόνια αναμένεται να διπλασιαστεί, με την Ασία να καταλαμβάνει το 32%, την Ευρώπη το 27% και τη Βόρεια Αμερική το 25%.

Για την Ελλάδα, μέχρι το 2025, εκτιμάται ότι για να καλυφθεί η ζήτηση θα χρειαστούν 62 νέα αεροσκάφη και 21 από αυτά που ήδη βρίσκονται σε λειτουργία με εκτιμώμενο ύψος επένδυσης περίπου 4,9 δισ. δολάρια ΗΠΑ.

Σπηλιωτόπουλος: Το τοπίο του τουρισμού χρειάζεται επαναπροσδιορισμό

Οι εργασίες του Συνεδρίου ολοκληρώθηκαν με την ομιλία του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Aρη Σπηλιωτόπουλου, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά πως το τοπίο του τουρισμού χρειάζεται επαναπροσδιορισμό και επανασχεδιασμό δράσεων. Χρειάζεται να αντιμετωπιστεί, όχι συγκυριακά ή ως μια άλλη δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών αλλά ουσιαστικά, μέσα από μια ενιαία εθνική στρατηγική η οποία θα στοχεύει στην ποιότητα σε όλες της τις συνιστώσες”.

“O τουρισμός” συνέχισε ο κ. υπουργός “πρέπει να συνδυάζει αποτελεσματικά την ανάπτυξη με την προσφορά μοναδικών, αληθινών εμπειριών για όλους τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Χρειάζεται λοιπόν να υπάρξει ανάπτυξη. Να γίνονται επενδύσεις. Να δημιουργούνται και να συντηρούνται θέσεις εργασίας. Να δημιουργείται εισόδημα και πλούτος. Να υποστηρίζονται οι τοπικές κοινωνίες, οι τοπικές οικονομίες. Να προστατεύονται τα πολιτισμικά μας χαρακτηριστικά και να συνεχίζεται η παράδοση. Δεν αρκεί, όμως, αυτό. Η Ελλάδα, πρέπει να αποτελέσει κυρίαρχο τουριστικό πόλο στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Να αποτελέσει μοναδικό προορισμό που διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό της Τουρκίας, της Ισπανίας, της Κροατίας κ.λπ., χρειάζεται να μπορεί να προσφέρει αληθινές εμπειρίες που θα ανταποκρίνονται στις προσδοκίες του επισκέπτη. Χρειάζεται ο επισκέπτης να αισθάνεται δικαιωμένος που επέλεξε την Ελλάδα και να φεύγει τόσο ικανοποιημένος ώστε να θέλει να επιστρέψει και να φέρει και άλλους μαζί του. Και στο ενδιάμεσο να λειτουργεί ως ο πιο αποτελεσματικός πρεσβευτής της χώρας μας στην πατρίδα του”.

Ο Τουρισμός αποτελεί μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη οικονομική δραστηριότητα. Το 2020 ο παγκόσμιος τουρισμός σε αριθμό αφίξεων θα είναι διπλάσιος από τον σημερινό. Το 2020, 1,5 δισεκατομμύριο άνθρωποι θα επισκεφτούν κάποια άλλη χώρα ως τουρίστες. Με αυτό ως δεδομένο, ο στόχος της Ελλάδας, κατά τον κ. Σπηλιωτόπουλο θα πρέπει να είναι τριπλός:

  • Να κερδίσουμε –ως Χώρα- το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο αγοράς.
  • Να εδραιωθούμε μεταξύ των κορυφαίων προορισμών.
  • Να αναδείξουμε την Ελλάδα σε παγκόσμια δύναμη.

“Σε αυτή τη διαδικασία ανάπτυξης και μετεξέλιξης του τουριστικού μας προϊόντος”, πρόσθεσε “θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι το περιβάλλον του τουρισμού ολοένα εξελίσσεται. Γεννά νέους προορισμούς και νέες καινοτόμες υπηρεσίες και εμπειρίες που διεκδικούν σημαντικά μερίδια αγοράς πιέζοντας σε διαφοροποίηση τους παραδοσιακούς προορισμούς. Ταυτόχρονα ο τουρισμός διαφοροποιείται γεωγραφικά, οικονομικά, κοινωνικά αλλά και ηλικιακά. ΓιΆ αυτό και επιμένουμε στην ποιότητα και στις εξατομικευμένες επιλογές. Παράλληλα, όμως, διαμορφώνονται νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και σχηματίζονται καινούριες πελατειακές ομάδες. Αν αρκεστούμε στα παραδοσιακά πλεονεκτήματα και στα αριθμητικά δεδομένα της τελευταίας περιόδου, τα αποτελέσματα δεν θα αντιστοιχούν στις προσδοκίες και σε ανάλογα οφέλη όπως αύξηση των εισερχόμενων πόρων και δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Έχω ξαναπεί, ότι για το 2007 ενώ η αύξηση στις αφίξεις άγγιξε το 6%, η αντίστοιχη αύξηση των εσόδων έφτασε μόλις το 3%. Για να ανταπεξέλθουμε στο διεθνή ανταγωνισμό, ο οποίος ασκείται με συνέπεια και επαγγελματισμό από το σύνολο των κοινωνικών εταίρων στον τομέα του τουρισμού, χρειάζεται να δημιουργήσουμε μεθοδικά, ένα νέο, σύγχρονο, ελκυστικό και αποδοτικό τουριστικό μοντέλο.

Μιλώντας για τις επενδύσεις ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης επεσήμανε πως πρέπει να ενθαρρύνουμε τις επενδύσεις που εμπλουτίζουν το τουριστικό μας προϊόν. Επενδύσεις σε υποδομές όπως: συνεδριακά κέντρα, γκολφ, μαρίνες και αγκυροβόλια. Παράλληλα χρειάζεται επένδυση σε νέα μοντέλα τουρισμού που σχετίζονται με: την σύγχρονη πολιτιστική παραγωγή, την διοργάνωση αθλητικών γεγονότων παγκόσμιας ακτινοβολίας όπως οι Μεσογειακοί Αγώνες του 2013 και η δημιουργία της πίστας Formula 1 (F1), μοντέλα έμμεσης προβολής όπως ο κινηματογράφος, η ελληνική γαστρονομία, η ελληνική οινοποιία, η μόδα κ.α. Επενδύσεις που συνολικά διευρύνουν την τουριστική περίοδο, αμβλύνουν την εποχικότητα και εμπλουτίζουν την ουσία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος”.

Συγκεκριμένα, ανέφερε: “Στο πεδίο των τουριστικών επενδύσεων μέσω της ΕΤΑ προετοιμάζεται η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας με τρόπο που να συμβάλει στους στόχους της τουριστικής πολιτικής. Ήδη βρίσκονται στην δεύτερη φάση 3 διαγωνισμοί, αυτοί των Ξενία Θάσου και Τσαγκαράδας και της μαρίνας Φαλήρου. Σε πρώτη φάση, στην φάση της αξιολόγησης βρίσκονται τα Ξενία Βυτίνας και Σκιάθου και τις προσεχείς 2 με 3 εβδομάδες δρομολογούνται οι δυο μεγάλες εκτάσεις για το γκολφ Αφάντου και Αναβύσσου καθώς και το καζίνο της Κέρκυρας. Επίσης, κατά την προγραμματική περίοδο 2007-2013 το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης θέτει ως βασικό στόχο των την αύξηση της ζήτησης και την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και των παρεχόμενων υπηρεσιών”.

Οι δράσεις, που προγραμματίζονται, εντάσσονται σε 4 κατηγορίες:

  • στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας
  • σε έργα και δράσεις για την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού
  • σε παρεμβάσεις για την αναβάθμιση των τουριστικών προορισμών
  • στην ενίσχυση της εξωστρέφειας του τουριστικού προϊόντος και στην ενίσχυση της προβολής.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024