Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣπηλιωτόπουλος: Επιλέγουμε την πολιτική της υπέρβασης και του οραματισμού
Ελληνοαμερικάνικο Επιμελητήριο

Σπηλιωτόπουλος: Επιλέγουμε την πολιτική της υπέρβασης και του οραματισμού

Βασικά θέματα Τουριστικής Ανάπτυξης της Ελλάδας παρουσίασε χτες στο Ελληνοαμερικάνικο Επιμελητήριο ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, επισημαίνοντας για ακόμη μια φορά πως “ο Τουρισμός συνιστά ένα εθνικό όραμα, ένα όραμα που οδηγεί τη χώρα μας στη νέα εποχή. Μια εποχή όπου η ανάπτυξη και οι επενδύσεις…

Βασικά θέματα Τουριστικής Ανάπτυξης της Ελλάδας παρουσίασε χτες στο Ελληνοαμερικάνικο Επιμελητήριο ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, επισημαίνοντας για ακόμη μια φορά πως “ο Τουρισμός συνιστά<...>ένα εθνικό όραμα, ένα όραμα που οδηγεί τη χώρα μας στη νέα εποχή. Μια εποχή όπου η ανάπτυξη και οι επενδύσεις δίνουν το στίγμα της νέας πραγματικότητας”.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα φιλική, ασφαλής, με ήπιες καιρικές συνθήκες, μια χώρα που μπορεί, σε όλη τη διάρκεια του έτους, να προσφέρει αληθινές συγκινήσεις και μοναδικές εμπειρίες. “Καλλιεργώντας τον εναλλακτικό τουρισμό ως πρόταση έναντι του φτηνού τουρισμού” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “δεν αφήνουμε μονάχα πίσω μας την μονοδιάστατη ταμπέλα που μας εγκλωβίζει σε παρωχημένα κλισέ του τύπου «Ήλιος-Θάλασσα». Αποκτούμε και κάτι ακόμα: μια νέα διεθνή ταυτότητα. Μια ταυτότητα ικανή να ανταπεξέλθει στις διαμορφωμένες συνθήκες του ανταγωνισμού. Αναπτύσσοντας σε δωδεκάμηνη βάση τον συνεδριακό τουρισμό, τον αγροτουρισμό, τον αθλητικό τουρισμό, ακόμα και τον θρησκευτικό τουρισμό, συνδέουμε τον ελληνικό τουρισμό με την κλασσική αλλά και σύγχρονη πολιτιστική κληρονομιά μας, καθιστούμε βιώσιμες όλες τις περιοχές της χώρας, και το κυριότερο; Βρίσκουμε την ευκαιρία να καλλιεργήσουμε και τον πράσινο τουρισμό, που σημαίνει ανάπτυξη σε αρμονία με το περιβάλλον. Και που στην ουσία καθιστά σαφές το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε σε όλο τον κόσμο: το ότι η περιβαλλοντική διάσταση της τουριστικής ανάπτυξης αποτελεί τη νέα ηθική και τη νέα αισθητική, μιλώντας με όρους του εικοστού πρώτου αιώνα”.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης θεμελιώνει τον Πράσινο Τουρισμό με πιλοτικές δράσεις και αξιοποιεί το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς για την προσφορά κινήτρων προς την κατεύθυνση αυτή. Παράλληλα, στο νέο πρότυπο κατάταξης των κύριων και συμπληρωματικών καταλυμάτων της χώρας με αστέρια και κλειδιά, ιεραρχείται ψηλά το στοιχείο της περιβαλλοντικής συνείδησης για εκείνα τα καταλύματα που υιοθετούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειες.

Ο τουρισμός αποτελεί στις μέρες μας την πλέον αναπτυσσόμενη οικονομική δραστηριότητα στον πλανήτη. Το 2020, ο παγκόσμιος τουρισμός – σε αριθμό αφίξεων- θα είναι διπλάσιος από τον σημερινό. Σε 12 χρόνια, από σήμερα, ενάμιση δισεκατομμύρια άνθρωποι θα επισκεφθούν κάποια άλλη χώρα ως επισκέπτες.

“Ο εθνικός μας στόχος, συνεπώς”, τόνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “πρέπει να είναι αυτός: να κερδίσουμε όσο το δυνατόν, μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα εδραιώσει την Ελλάδα μεταξύ των κορυφαίων προορισμών και θα την αναδείξει παγκόσμια δύναμη του τουριστικού χάρτη. Και αν σε όλα αυτά, συνυπολογισθεί και ο εσωτερικός τουρισμός, το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει χωρίς ωραιοποιήσεις είναι: με ποιες τουριστικές υποδομές, με ποιες νέες επενδύσεις, με ποια νέα έργα, θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στην μεγάλη διεθνή πρόκληση, και πως θα ανταγωνισθούμε γειτονικές χώρες, εξίσου μοναδικές σε ομορφιά και σε πολιτιστικό πλούτο; Την απάντηση στο ερώτημα τούτο έρχεται να δώσει η ίδια η πολιτική μας: το γεγονός ότι βασικός και άμεσος άξονας δράσης του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης αποτελεί η υλοποίηση νέων επενδύσεων και η προσέλκυση μεγάλων επενδυτικών κεφαλαίων. Τι προϋποθέτει αυτό; Τρία πράγματα: -ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο, -σταθερό φορολογικό σύστημα και -ταχύρρυθμες διαδικασίες εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων.

Η αναδιάρθρωση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος συνιστά αυτήν ακριβώς την ανάγκη: την ανάγκη να περάσουμε σε σύγχρονες μορφές τουρισμού στις οποίες κυριαρχούν η ποιότητα και οι εξατομικευμένες επιλογές. Ένα βασικό βήμα είναι το Χωροταξικό Σχέδιο του τουρισμού. Μέσα από αυτό το σχέδιο θα εξασφαλίσουμε ένα λειτουργικό πλαίσιο για επενδύσεις με ξεκάθαρους κανόνες και προτεραιότητες, προκειμένου να αναπτυχθεί ο τουρισμός σε κάθε περιοχή της χώρας. Πρέπει να ενθαρρύνουμε τις επενδύσεις που εμπλουτίζουν το τουριστικό μας προϊόν. Επενδύσεις σε: συνεδριακά κέντρα, γκολφ, μαρίνες και αγκυροβόλια, μοντέλα πολιτιστικού τουρισμού, τουρισμού πόλεων, θαλάσσιου τουρισμού, αθλητικού τουρισμού, θρησκευτικού τουρισμού, τουρισμού υπαίθρου, τουρισμού υγείας και ευεξίας, κρουαζιέρες κ.α. Επενδύσεις σε μοντέλα που διευρύνουν την τουριστική περίοδο και αμβλύνουν την εποχικότητα. Πρέπει να ενθαρρύνουμε κάθε είδους επένδυση που στρέφει το βλέμμα της στο μέλλον, επειδή το τοπίο του τουρισμού συνεχώς αλλάζει. Εξελίσσεται. Εμπλουτίζεται με νέες μορφές, και εμφανίζει νέες ανάγκες. Και είναι αυτή η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει και τον βαθμό σημασίας του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου: η πραγματικότητα που απαιτεί από εμάς να είμαστε βιώσιμοι, σύγχρονοι και ανταγωνιστικοί απέναντι στις προκλήσεις των καιρών”.

“Απέναντι σε αυτές τις προκλήσεις, εμείς επιλέγουμε την πολιτική της υπέρβασης και του οραματισμού. Το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο αποτελεί καίρια προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Αποτελεί παράλληλα βασική προϋπόθεση ανάπτυξης και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας. Προϋπόθεση ανάπτυξης με ορθολογικό τρόπο σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις προοπτικές κάθε τόπου. Σε αυτή τη θεμελιώδη αρχή, βασίζεται το νέο αναπτυξιακό μοντέλο για τον ελληνικό τουρισμό. Τον σύγχρονο ελληνικό τουρισμό που στηρίζεται στην εξωστρέφεια και στην ποιότητα σε όλες της τις πτυχές αλλά και που σέβεται το περιβάλλον. Ταυτόχρονα χτίζει και το πλαίσιο αναφοράς για την τουριστική ανάπτυξη, τόσο σε τοπικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο που εξειδικεύεται ακόμα περισσότερο στο Ειδικό Πλαίσιο για τον τουρισμό.

“Το όραμά μας για τον ελληνικό τουρισμό” ανέφερε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, “συνηγορεί μόνο προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης, τις επενδύσεις, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και εισοδήματος για όλους. Θέλει να υποστηρίζονται οι τοπικές κοινωνίες, να προστατεύονται τα πολιτισμικά μας χαρακτηριστικά και να συνεχίζεται η παράδοση. Είναι ένα όραμα μέσα από το οποίο ο ελληνικός τουρισμός αναπτύσσεται με μακροπρόθεσμη στόχευση, πάνω σε σταθερές βάσεις που θα χτίζουν μια θέση κύρους της χώρας μας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Τα θεμέλια πάνω στα οποία χτίζουμε τις βάσεις αυτές είναι:

  • Πρώτο: η ορθολογική οργάνωση και ανάπτυξη στο πλαίσιο της αξιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας.

  • Δεύτερο: η βελτίωση της απόδοσης και της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού τομέα με την προσαρμογή και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος με νέες μορφές τουρισμού.

  • Τρίτο: η διάχυση της τουριστικής δραστηριότητας και των αποτελεσμάτων της σε νέες περιοχές σύμφωνα με τις φυσικές, πολιτιστικές, οικονομικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής.

  • Τέταρτο: η ενίσχυση των πολιτικών περιφερειακής ανάπτυξης.

  • Πέμπτο: η περιβαλλοντική αναβάθμιση των περιοχών τουριστικού ενδιαφέροντος.

Μέσα από τα πέντε αυτά σημεία αξιοποιείται όχι μονάχα ολόκληρη η Ελλάδα, αλλά ένα νέο πλαίσιο ανταγωνιστικότητας που οδηγεί στην βιώσιμη οικονομία και την αύξηση της επιχειρηματικότητας”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024