Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΘωράκιση και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού
Ομιλία του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης στα γραφεία Τύπου και Ενημέρωσης των ελληνικών πρεσβειών

Θωράκιση και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού

“Ο τουρισμός είναι το νέο διακύβευμα για το οποίο εργαζόμαστε συλλογικά, μεθοδικά και αποτελεσματικά. Η χώρα μας τα τελευταία χρόνια καλείται να θέσει και να κατακτήσει νέους εθνικούς και μετρήσιμους στόχους. Και ο τομέας του τουρισμού αποτελεί…

“Ο τουρισμός είναι το νέο διακύβευμα για το οποίο εργαζόμαστε συλλογικά, μεθοδικά και αποτελεσματικά. Η χώρα μας<...> τα τελευταία χρόνια καλείται να θέσει και να κατακτήσει νέους εθνικούς και μετρήσιμους στόχους. Και ο τομέας του τουρισμού αποτελεί το προσφορότερο πεδίο ανάπτυξης τέτοιων στόχων”, δήλωσε ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, κατά την ομιλία του στα γραφεία Τύπου & Ενημέρωσης των ελληνικών πρεσβειών. “Ο τουρισμός είναι το όχημα για την ανάπτυξη της χώρας μας, αφού πρόκειται για έναν τομέα:

  • που βρίσκεται στην καρδιά της οικονομικής δραστηριότητας,
  • φέρνει συνάλλαγμα,
  • ενισχύει το εμπόριο, τη μεταποίηση και τις κατασκευές,
  • δημιουργεί απασχόληση,
  • αυξάνει τα εισοδήματα,
  • τονώνει τη ζήτηση,
  • και προωθεί την ισόρροπη ανάπτυξη.

Και στο νέο διεθνές και ευρωπαϊκό περιβάλλον η τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας είναι συνυφασμένη με την υλοποίηση μιας μεταρρυθμιστικής στρατηγικής μακράς πνοής. Η Ελλάδα, χρειάζεται μια τολμηρή σύγχρονη και καινοτόμα τουριστική μεταρρύθμιση που θα της επιτρέψει να σταθεί με αξιώσεις στο διεθνές περιβάλλον. Επιμένω στην τουριστική μεταρρύθμιση γιατί είναι ζωτική ανάγκη για την οικονομία, για την ανάπτυξη, για την ελληνική περιφέρεια. Η Ελλάδα οφείλει να ακολουθήσει:

  • μια τουριστική μεταρρύθμιση, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται η αξιοποίηση των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων.
  • μια τουριστική μεταρρύθμιση, που αναδεικνύει τις νέες μορφές τουρισμού, και εμπλουτίζει το παραδοσιακό σχήμα `ήλιος και θάλασσα`.
  • μια τουριστική μεταρρύθμιση που συμβάλλει στην αναβάθμιση των κορεσμένων τουριστικά περιοχών και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών.
  • μια τουριστική μεταρρύθμιση, που υλοποιεί νέες πρωτοβουλίες στο θεσμικό πλαίσιο της επιχειρηματικότητας, αλλά και στο επίπεδο της οικονομικής και φορολογικής πολιτικής.

Η τουριστική μεταρρύθμιση για την οποία κάνω λόγο, θα δώσει την απαιτούμενη ώθηση, την απαραίτητη δυναμική σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, έχοντας επίγνωση ότι ο τουρισμός είναι ο αιμοδότης της οικονομικής ανάπτυξης.

Ο υπουργός αναφέρθηκε σε ένα σύγχρονο μοντέλο τουριστικής δραστηριότητας, το οποίο ακολουθείται εντατικά τον τελευταίο χρόνο. “Η νέα επικοινωνιακή στρατηγική της χώρας μας εστιάζει πλέον σε 9 θεματικούς τομείς τουρισμού. Αυτό είναι η βασικότερη καινοτομία της νέας επικοινωνίας του ελληνικού τουρισμού. Οι συνθήκες της εποχής όσο και η ανάγκη για μια νέα διευρυμένη στρατηγική της χώρας, μας επιβάλλουν να επικοινωνήσουμε την Ελλάδα ως έναν προορισμό με εναλλαγές και αντιθέσεις, έναν τόπο στον οποίο ο κάθε επισκέπτης μπορεί να ζήσει μια πραγματικά αληθινή εμπειρία. Η ενσωμάτωση εννέα θεματικών τομέων τουρισμού στον βασικό κορμό της τουριστικής Ελλάδας, την καθιστά παγκόσμια δύναμη και έναν τουριστικό προορισμό αξιώσεων. Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής, η χώρα μας απέκτησε νέο λογότυπο.

Όμως, ο όρος `λογότυπο` δεν είναι ο δόκιμος. Στην πραγματικότητα αυτό που συνέβη είναι ότι δώσαμε στη χώρα μας ένα καινούργιο brand identity, όπως λέμε στη γλώσσα της επικοινωνίας. Από τη στιγμή που προχωρούμε σε καινούργια στρατηγική προσέγγιση για τον τουρισμό, και από την στιγμή που για πρώτη φορά ενσωματώθηκαν τα συμπεράσματα της μελέτης του στρατηγικού συμβούλου του τουρισμού, αυτό που μας ενδιαφέρει πρωτίστως είναι το να δώσουμε το νέο μας στίγμα. Και στόχος μας σε αυτή την νέα προσέγγιση, δεν είναι η ποσότητα όσο η ποιότητα. Με άλλα λόγια, δεν μας ενδιαφέρει η ποσότητα των επισκεπτών, αλλά η ποιότητά τους, το τι αφήνουν στον τόπο μας, και φυσικά το πόσο μπορούν να λειτουργήσουν ως πρεσβευτές της Ελλάδος από την στιγμή που θα επιστρέψουν στις χώρες τους. Παράλληλα, η επικοινωνία μας σε όλο τον κόσμο για πρώτη φορά παρουσιάζει στρατηγική, συνέχεια, και συνέπεια. Αυτό που πετυχαίνουμε μέσα από τη νέα στρατηγική είναι η χάραξη μακροπρόθεσμης πολιτικής.”

Ένα άλλο θέμα, στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, είναι η εξωστρέφεια. “Προκειμένου να αναβαθμίσουμε ποιοτικά την τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας, όπως είπα και πριν, δώσαμε από την πρώτη στιγμή έμφαση σε τομείς οι οποίοι δεν είχαν ποτέ καλλιεργηθεί τόσο συστηματικά. Εφαρμόζουμε εξωστρεφή πολιτική όσον αφορά στην προβολή, στις επαφές και στο δίκτυο επικοινωνίας. Η άμεση και έμμεση διαφήμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι στοχευμένη όχι μόνο ανάλογα με τις αγορές, αλλά τις πληθυσμιακές ομάδες, τις ηλικίες, τα μέσα. Ανοίγουμε την επικοινωνία μας στο Διαδίκτυο, ακόμη περισσότερο, αναγνωρίζοντας τις ανάγκες της νέας εποχής.

Επιχειρήσαμε, με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα, άνοιγμα σε νέες αγορές, όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Ρουμανία, τα Βαλκάνια και η Κίνα. Φέτος, θα δώσουμε ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στις λεγόμενες αναδυόμενες αγορές για να κερδίσουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο, το οποίο είναι πολύτιμο στη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία. Ταυτόχρονα, στηρίζουμε τις παραδοσιακές αγορές, όπως η Βρετανία, οι ΗΠΑ και η Γερμανία, οι οποίες πλήττονται περισσότερο από την παγκόσμια οικονομική κρίση. Στόχος μας είναι να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος από την οικονομική κρίση που μαστίζει όλο τον κόσμο. Καλλιεργούμε συστηματικά τις επαφές μας με τους παράγοντες της αγοράς κινητοποιούμε τα γραφεία ΕΟΤ του εξωτερικού και ενισχύουμε τις επαφές μας με τους μεγάλους Tour Operators”.

Ο υπουργός Τουριστικής Οικονομίας μίλησε επίσης και για επιπτώσεις της χρηματοπιστωτικής κρίσης στον τουρισμό. Στον τομέα του τουρισμού η κρίση εκδηλώνεται σε δύο επίπεδα:

1) Το ένα είναι το άμεσο, το πιο ορατό και απτό. Αφορά στις επιχειρήσεις που λειτουργούν ως βασικοί κρίκοι της τουριστικής αγοράς, όπως οι αεροπορικές εταιρίες και οι tour operators. Οι κίνδυνοι σε αυτό το επίπεδο είναι οι πιθανές πτωχεύσεις, οι ενδεχόμενες περικοπές σε δίκτυα διανομής, ο πιθανός περιορισμός των διαθέσιμων ταξιδιωτικών πακέτων, οι δυσκολίες στην επιχειρηματική δραστηριότητα και ανάπτυξη.

2) Το άλλο επίπεδο, το πιο καθοριστικό είναι αυτό της ζήτησης. Πώς, δηλαδή, η κρίση θα επηρεάσει τους πολίτες, ως δυνητικούς ταξιδιώτες και καταναλωτές. Είναι ευνόητο, ότι όταν διακυβεύονται προσδοκώμενα και διαθέσιμα εισοδήματα, όταν διακυβεύονται θέσεις εργασίας και όταν συνθλίβονται οικογενειακοί προϋπολογισμοί, μεταβάλλονται αναλόγως και οι καταναλωτικές τάσεις για προϊόντα και υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων τα ταξίδια και οι διακοπές. Και δυστυχώς, αυτή τη στιγμή, σε παγκόσμια κλίμακα, μόνον γενικές εκτιμήσεις μπορούμε να κάνουμε για την έκταση του πιθανού προβλήματος, αλλά και το γεωγραφικό προσδιορισμό του, στις ανά τον κόσμο αγορές.

“Η άποψή μου, όμως, είναι ότι πρέπει να κρατήσουμε στο μυαλό μας δύο δεδομένα: Πρώτον, η κρίση διαφέρει σημαντικά από τις προηγούμενες που βίωσε, τα τελευταία χρόνια, ο διεθνής τουρισμός. Δεν αφορά στην ασφάλεια του πολίτη, και δεν αφορά στην υγεία του. Δεύτερον, οι διακοπές, αποτελούν για τον σύγχρονο άνθρωπο ανάγκη, δικαίωμα και όχι πολυτέλεια. Αυτό σημαίνει ότι η μεν διάθεση για διακοπές θα παραμείνει υψηλή -ενδεχομένως και να ενταθεί- η δε πρόθεση μπορεί να υποχωρήσει, αλλά αργά ή γρήγορα, θα επανέλθει ίσως και δριμύτερη.

Εμείς, σε όλο αυτό το αντίξοο περιβάλλον, βαδίζουμε με αισιοδοξία και βαθιά πίστη στις δυνάμεις του ελληνικού τουρισμού. Εδώ και καιρό, κινούμαστε με στρατηγικό σχέδιο. Με συστηματική προσπάθεια, υλοποιούμε όλες τις δράσεις και δρομολογούμε όλα τα μέτρα που είναι απαραίτητα για:
– την θωράκιση του ελληνικού τουρισμού,
– τη συνέχεια της δυναμικής πορείας του,
– τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του.

Ο τουρισμός είναι αυτή τη στιγμή και υπό το πρίσμα των διεθνών συγκυριών, είναι ο μοναδικός τομέας της χώρας που μπορεί να πρωταγωνιστήσει στις εξελίξεις και να λειτουργήσει ως αντίδοτο στην `τοξικότητα` της όποιας ύφεσης. Γιατί όταν θα περάσει η καταιγίδα της διεθνούς κρίσης -που θα περάσει- η διάθεση επένδυσης στον τουρισμό θα επανέλθει ισχυρότερη και η Ελλάδα θα πρέπει να είναι παρούσα.

Είναι βαθιά πεποίθησή όχι μόνο δική μου, αλλά συνολικά της Κυβέρνησης ότι ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση. Στην κατεύθυνση αυτή έχουμε ξεκινήσει και υλοποιούμε ένα εθνικό σχέδιο για την τουριστική μεταρρύθμιση. Με την κατάρτιση ενός εθνικού σχεδίου για την τουριστική μεταρρύθμιση θέλουμε να συνάψουμε ένα συμβόλαιο συνεργασίας, εμπιστοσύνης και κοινής δράσης. Ένα συμβόλαιο αρχών και πολιτικών δεσμεύσεων για την τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας στα χρόνια που έρχονται.

Τι συνέβη τη χρονιά που κλείνει και τι προγραμματίζουμε για το 2009: το 2008, με την υιοθέτηση της στρατηγικής της εξωστρέφειας, προωθήσαμε την εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό με ένα άρτιο media mix. Προβάλαμε την Ελλάδα με 10 διαφορετικές τηλεοπτικές ταινίες, σε 42 χώρες και σε 37 διαφορετικές γλώσσες. Η Ελλάδα ήταν παντού. Σε διεθνή μέσα, σε περιοδικά και εφημερίδες κύρους, στο διαδίκτυο, σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία. Παράλληλα συμμετείχαμε σε 125 διεθνείς εκθέσεις, σε 93 πόλεις σε 39 χώρες. Για το 2009, ο ΕΟΤ έχει προγραμματίσει να συμμετέχει σε 123 εκθέσεις σε 41 χώρες, εκ των οποίων 18 νέες, οι οποίες σχετίζονται με ειδικούς τομείς τουρισμού. Με αυτόν τον τρόπο διευρύνουμε παντού την εικόνα της Ελλάδας.

Και το 2009, θα είμαστε παρόντες σε διεθνή δίκτυα προβολής, με πολλές καινοτόμες ενέργειες, όπως οι υπαίθριες τουριστικές εκθέσεις, αλλά και με άνοιγμα σε νέες αγορές, όπως η Ρουμανία, η Ινδία, η Σερβία, η Ουκρανία, η Βουλγαρία, η Τσεχία. Επίσης, ενισχύουμε το budget προβολής στις παραδοσιακές αγορές αλλά και στο internet, κάνοντας γνωστό σε όλο τον κόσμο το νέο portal του ελληνικού τουρισμού, το οποίο φιλοδοξούμε στις αρχές του 2009, να βρίσκεται σε λειτουργία.

Κεντρικός στόχος του έργου είναι η εξωστρέφεια. Αξίες του είναι: η διαφάνεια, η συνέπεια, η αξιοπιστία, η ταχύτητα, η φιλικότητα στο χρήστη, η εύκολη πλοήγηση και η αμεσότητα στη διατύπωση. Οι πληροφορίες που βρίσκονται στην πύλη θα είναι διαθέσιμες σε 11 γλώσσες: Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά, Πορτογαλικά, Ιαπωνικά, Κινέζικα, Αραβικά, και Ρωσικά.

`Αλλη μια καινοτόμος δράση έρχεται σε συμφωνία με το Υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο ζήτησε από τον ΟΤΕΚ, αποφοίτους του τμήματος Μαγειρικής Τέχνης για να προβάλει την ελληνική κουζίνα διεθνώς μέσω εκδηλώσεων που θα πραγματοποιούνται στις Πρεσβείες της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Αναφέρθηκα νωρίτερα στην ποιότητα ως κυρίαρχο διαφοροποιητικό μας στόχο. Και μάλιστα την ποιότητα σε όλες της τις συνιστώσες. Αυτή είναι άλλη μια καινοτομία που έχουμε εισαγάγει στο ελληνικό τουριστικό προϊόν. Η ποιότητα, αποτελεί σήμερα την αιχμή του δόρατος στον ολοένα αυξανόμενο παγκόσμιο ανταγωνισμό. Είναι μια πραγματικότητα που οφείλουμε να συνυπολογίσουμε, προκειμένου να μπορούμε να στοχεύουμε ψηλά και την επόμενη δεκαπενταετία. Ο ελληνικός τουρισμός πρέπει επιτέλους να κατακτήσει τη δίκαιη σχέση τιμής και αξίας (value for money). Αυτό θα είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό με χώρες που δεν ανήκουν στην ευρωζώνη, όπως για παράδειγμα η Τουρκία, η Αίγυπτος ή οι λεγόμενοι εξωτικοί προορισμοί.

Παράλληλα, επεκτείνουμε την στρατηγική μας και σε ένα ακόμα νέο τουριστικό προϊόν, που είναι ο πράσινος τουρισμός. Ο πράσινος τουρισμός, είναι ο χώρος στον οποίο η ανάπτυξη γίνεται με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Είναι ο χώρος των οικολογικών ξενοδοχείων, των οικολογικών μαρίνων, των οικολογικών καταλυμάτων, των ανανεώσιμων μορφών ενέργειας. Είναι μια νέα παγκόσμια αγορά που γεννιέται. Και μέσα από αυτό, δίνουμε στην χώρα μας μετρήσιμο οικονομικό πλεονέκτημα. Δημιουργούμε προϊόντα με εισοδηματική ελαστικότητα.

Ο ελληνικός τουρισμός, είναι ένας κορυφαίος κλάδος της ελληνικής οικονομίας. Ποια είναι τα στοιχεία που μας επιτρέπουν να μιλάμε για εθνικό στόχο: το ότι η εθνική οικονομία κερδίζει 11,5 δισ. ευρώ το χρόνο από τα τουριστικά έσοδα. Το ότι 850.000 άνθρωποι ζουν άμεσα ή έμμεσα από τον ελληνικό τουρισμό. Το ότι χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας δημιουργούνται. Το ότι ενισχύονται σχεδόν όλοι οι κλάδοι της οικονομίας. Το ότι η ελληνική περιφέρεια, που δεν διαθέτει άλλες δυνατότητες βιώσιμης ανάπτυξης, αναπνέει και προσεγγίζει με νέους ορίζοντες την σύγχρονη εποχή.

Όλα αυτά μας οδηγούν σε ένα καίριο συμπέρασμα: ότι όσο πιο πολλά εφόδια δίνουμε στον ελληνικό τουρισμό, τόσα πιο πολλά θα μας επιστρέψει. Όχι μόνο σε συνάλλαγμα. Αλλά και σε θέσεις εργασίας, σε παραγωγή πλούτου, σε αναγνωρισιμότητα, σε διεθνές κύρος. Παράλληλα, μην ξεχνάμε ότι ο τουρισμός συμβάλει καθοριστικά στην ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας και της ελληνικής οικονομία και είναι σίγουρο ότι θα συμβάλει περισσότερο στο μέλλον. Αρκεί να σας επισημάνω πως συνεισφέρουμε το 18% του συνολικού ΑΕΠ, έχοντας στη διάθεσή μας μόλις το 0,14% του συνολικού εθνικού προϋπολογισμού. Με άλλα λόγια έχουμε στην διάθεσή μας μόλις το 0,07% του Τακτικού Προϋπολογισμού και ΜΟΛΙΣ το 0,93% του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων.

Για να συμπληρώσω την εικόνα, θα σας δώσω κάποια στοιχεία που αφορούν σε επιχειρήσεις που ζουν από τον τουρισμό. Από την ετήσια έρευνα της ΕΣΥΕ, το 2003 δραστηριοποιούνταν στον κλάδο των ξενοδοχείων και εστιατορίων 93.061 επιχειρήσεις. Το 2006 ο αριθμός των επιχειρήσεων αυτών ανήλθε σε 103.722 παρουσιάζοντας αύξηση 11.46%. Αυτό δείχνει πως η πορεία είναι σταθερά ανοδική. Στο πλαίσιο της συνολικής ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, αυξάνεται και ο αριθμός των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο προκειμένου να καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες που δημιουργούνται. Τι σημαίνει όλο αυτό σε στοιχεία τουριστικής κίνησης:

  • Αεροπορικές αφίξεις: Για το οκτάμηνο (Ιανουάριος-Αύγουστος) οι αφίξεις ξένων επισκεπτών κρατήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, το 2007, το οποίο σας θυμίζω ήταν χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό. Για τον Σεπτέμβριο, καταγράφεται μείωση, η οποία μείωση είναι αυτή που ρίχνει το Μέσο Όρο του εννιαμήνου (-1,8%). Αυτή η μείωση του Σεπτεμβρίου είναι μια διεθνής τάση η οποία άγγιξε πολλούς ευρωπαϊκούς προορισμούς και οφείλετε κατά κύριο λόγο στην διεθνή κρίση.
  • Έσοδα οκταμήνου 2008: +6% για την Ελλάδα. Από την πρώτη στιγμή είχαμε θέσει την παράμετρο της ποιότητας των επισκεπτών σε πρώτο πλάνο. Και τα καταφέραμε.
    Το +6% είναι για τη χώρα μας μια καλή επίδοση διεθνώς! Για παράδειγμα η Τουρκία η οποία έχει διπλάσιους επισκέπτες από την Ελλάδα, είχε έσοδα φέτος όσα και η Ελλάδα. Το 2007 η Τουρκία είχε 23,4 εκατ. τουρίστες (7,7 εκατ. περισσοτέρους από την Ελλάδα) και τα έσοδά της έφθασαν τα 11 δισ. ευρώ. Ενώ η Ελλάδα το 2007 είχε περίπου 15,7 εκατ. τουρίστες ενώ τα έσοδά μας ήταν 11,4 δισ. ευρώ! Σας θυμίζω ότι μέχρι το 2007 υπήρχε έντονος προβληματισμός από τους φορείς του τουρισμούς σε σχέση με την αναντιστοιχία αφίξεων και εσόδων που προκύπτουν από αυτές. Το 2007, η τουριστική κίνηση αυξήθηκε, Όμως αυτή η αύξηση ΔΕΝ συνοδεύτηκε από αύξηση στα έσοδα. Αντίθετα το 2008, η τουριστική κίνηση κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το 2007, όμως τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 6%.
  • Τουριστική κίνηση από οδικούς σταθμούς: Για το εννιάμηνο (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2008) από 6 συνοριακούς σταθμούς σημειώνεται άνοδο +30% με ένα σύνολο επισκεπτών 1,5 εκατ. Η συνολική αύξηση έφτασε το 30%.
  • Κρουαζιέρα: αύξηση 4%
  • Θαλάσσιος Τουρισμός: αύξηση 10%”.

Το μήνυμα που θέλησε να δώσει ο υπουργός είναι ότι η τουριστική ανάπτυξη του τόπου αποτελεί ευθύνη όλων μας. “Το έχω ξαναπεί και θα το επαναλάβω: δεν αρκούν οι προσπάθειες της Πολιτείας από μόνες τους. Όπως δεν αρκούν και οι πρωτοβουλίες του ιδιωτικού τομέα από μόνες τους. Χρειάζεται ολοένα και αρτιότερη σύμπραξη όλων εκείνων που από τις θέσεις τους μπορούν να βοηθήσουν αυτόν τον τομέα. Και εσείς, είστε οι κατ’εξοχήν φυσικοί συνεργάτες -θα τολμούσα να πω, χωρίς να παρεξηγηθώ από τον φίλο κ. Λειβαδά- του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης. Χρειάζονται ολοένα και πιο λειτουργικές κοινές πορείες πλεύσης ούτως ώστε η συνεργασία μας να είναι αποδοτικότερη. Θα πρότεινα, μάλιστα, μέσω της Γενικής Γραμματείας Τύπου να προτείνουμε από κοινού δράσεις που θα βελτιώσουν την συνεργασία μας. Να καταγράψουμε τι θέλετε από εμάς και πως μπορείτε, μέσω των επαφών σας στα διεθνή μέσα να στηρίξετε την Ελλάδα, ως τουριστικό προορισμό. Προσωπικά πάντα πίστευα και πιστεύω ότι όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος. Και αυτόν τον τρόπο στενότερης συνεργασίας είμαστε σήμερα εδώ για να τον βρούμε”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024