Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΤο παρελθόν πριονίζει το μέλλον της Ολυμπιακής

Το παρελθόν πριονίζει το μέλλον της Ολυμπιακής

Τα περίπου 200 εκατ. ευρώ πρόστιμο στην Ολυμπιακή Αεροπορία, που αφορά στις κρατικές ενισχύσεις που χορηγήθηκαν παράνομα από το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να παίξει καθοριστικά αρνητικό ρόλο για την πορεία της Ολυμπιακής Αεροπορίας…

Τα περίπου 200 εκατ. ευρώ πρόστιμο στην Ολυμπιακή Αεροπορία, που αναμένεται να οριστικοποιηθεί κατά την σημερινή τακτική εβδομαδιαία συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής<...> και αφορά στις κρατικές ενισχύσεις που χορηγήθηκαν παράνομα από το Ελληνικό Δημόσιο στο πλαίσιο του δεύτερου προγράμματος εξυγίανσης του εθνικού μας αερομεταφορέα το 1998, μπορεί να παίξει καθοριστικά αρνητικό ρόλο για την πορεία της Ολυμπιακής Αεροπορίας, αφού, βάσει εκτιμήσεων, η οικονομική κατάσταση της εταιρείας σήμερα δεν θα μπορούσε να αντέξει ένα τέτοιο οικονομικό σοκ.

Το αναμενόμενο “νέο” έρχεται σε μία ιδιαίτερα “λεπτή” συγκυρία για την Ο.Α, αφού μόλις αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις για την ιδιωτικοποίησή της μεταξύ των συμβούλων της κυβέρνησης (Εθνική, Alpha Bank, Εμπορική) και της Golden Aviation, που κρίθηκε ο προτιμητέος υποψήφιος.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η πορεία της Ο.Α είναι καθοριστικής σημασίας, σε εθνικό επίπεδο, για τον Ελληνικό τουρισμό -και όχι μόνο- αλλά μπορεί να επιφέρει αλλαγές και στην Ευρωπαϊκή αγορά των αερομεταφορών, εάν περιοριστεί το πτητικό της έργο.

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Χρίστος Βερελής τόνισε ότι “η Ολυμπιακή Αεροπορία θα συνεχίσει οπωσδήποτε να λειτουργεί”, ενώ σχετικά με το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ολυμπιακή σημείωσε ότι “η εταιρεία θα κάνει χρήση του νομίμου δικαιώματός της, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ε.Ε. και θα καταθέσει έφεση εντός 60 ημερών, καθώς και κάθε άλλο ένδικο μέσο”.

Ωστόσο, όπως αναφέρουν κοινοτικές πηγές, η απόφαση θα πρέπει να εκτελεστεί εντός δύο μηνών από την ανακοίνωσή της, ενώ δεν αναστέλλεται ακόμη και σε περίπτωση προσφυγής της ελληνικής κυβέρνησης στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Η Επιτροπή αναμένεται να αποδεχτεί ως νόμιμη τη χορήγηση του δανείου που δόθηκε στην Ο.Α από την Εμπορική Τράπεζα ύψους 19,5 δισ. ευρώ, τις ενισχύσεις που δόθηκαν για τη μεταφορά του αεροδρομίου στα Σπάτα, τις απαλλαγές που χορηγήθηκαν για τη μείωση της καταβολής του ΦΠΑ σε 8% και τις φοροαπαλλαγές για τις εσωτερικές πτήσεις.
Το πρόστιμο θα ήταν πολύ μεγαλύτερο, εάν επικρατούσε η άποψη της νομικής υπηρεσίας της Επιτροπή να συνυπολογισθούν οι κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν στην ΟΑ από το 1994, και αφορούσαν στην εφαρμογή του πρώτου προγράμματος εξυγίανσης.

Σχετικά με τις προσφορές για την ιδιωτικοποίηση της Ο.Α ο κ. Βερελής υπογράμμισε ότι, εάν οι άλλοι τέσσερις υποψήφιοι φέρουν αποδείξεις ότι διαθέτουν τα απαιτούμενα κεφάλαια θα ληφθούν υπόψη, και σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί η συμφωνία με κάποιον από τους δύο πρώτους προτιμητέους, την Golden Aviation και την Aegean Airlines, θα προχωρήσουν και σε τρίτη διερεύνηση.

Από την πλευρά της η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) τονίζει την σημασία του να διατήρηση η Ο.Α, ως εθνικός αερομεταφορέας, την εξυπηρέτηση των ακριτικών νησιών και του απόδημου ελληνισμού, τη διασφάλιση των 10.000 θέσεων εργασίας των υπαλλήλων της και των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών τους δικαιωμάτων. Επίσης, τόνισε ότι δεν συμφωνούν με την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας και ότι δεν θεωρούν ικανοποιητική καμία από τις δύο υποψηφιότητες (της Golden Aviation και της Aegean Airlines).

Συγκεκριμένα, σημείωσαν για τον πρώτο ότι η προσφορά του στον προηγούμενο διαγωνισμό δεν κρίθηκε ικανοποιητική και για τη δεύτερη υποψηφιότητα της Aegean Airlines ότι την θεωρούν υπαίτια για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τους ελέγχους και την επικείμενη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μετά τις καταγγελίες που έκανε.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024