Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΓαστρονομίαΥπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας ΞΕΕ – ΕΔΟΑΟ για το Επώνυμο Ελληνικό Κρασί
Οινοτουρισμός

Υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας ΞΕΕ – ΕΔΟΑΟ για το Επώνυμο Ελληνικό Κρασί

Το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Το 36% από παραγωγούς εντός του νομού και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα. Το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικά.

Η αναβάθμιση της οινικής εμπειρίας και της εμπειρίας φιλοξενίας στη χώρα μέσω της ανάδειξης του Επώνυμου Ελληνικού Κρασιού ως συγκριτικού πλεονεκτήματος για τη διαφοροποίηση του τουρισμού και την ενίσχυση της τοπικής κατά περιοχή οικονομίας, είναι στο επίκεντρο του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, που υπέγραψαν ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος (ΞΕΕ) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός και ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) κ. Κωνσταντίνος Ευσταθίου, παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού κας β, αρμόδια για θέματα τουριστικής εκπαίδευσης και ειδικών μορφών Τουρισμού. Η υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας έγινε στο πλαίσιο Εκδήλωσης – Workshop με τίτλο “Οινοτουρισμός: Η επόμενη Μέρα”, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στις εγκαταστάσεις της Achaia Clauss στην Πάτρα.

Με βάση το Πρωτόκολλο Συνεργασίας, τα δύο μέρη θα αναπτύξουν από κοινού συνέργειες

  • Η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ σχετικά με την υπεραξία της οινικής εμπειρίας για τον τουρισμό μέσω της πραγματοποίησης, σε πρώτη φάση, συναντήσεων γνωριμίας σε τοπικό / περιφερειακό επίπεδο αλλά και μέσω της τακτικής διοργάνωσης ημερίδων / συνεδρίων
  • Η καθιέρωση διαδικασίας και όρων για την πιστοποίηση της ορθής οινικής εμπειρίας και της εκπροσώπησης του ελληνικού αμπελώνα στα εστιατόρια των ξενοδοχείων.Η δέσμευση από πλευράς των μελών της ΕΔΟΑΟ για την πραγματοποίηση ετήσιας παρουσίασης των κρασιών της χρονιάς στα μέλη του ΞΕΕ.
  • Η διοργάνωση τακτικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων γευσιγνωσίας και παρουσίασης του κρασιού που θα απευθύνονται στους εργαζόμενους στα ελληνικά ξενοδοχεία.
  • Οι αδελφοποιήσεις οινοποιείων με ξενοδοχεία.
  • Η ενημέρωση των μελών του ΞΕΕ και προτροπή τους για την συμπερίληψη στην λίστα κρασιών τους Επώνυμων Ελληνικών Κρασιών προερχόμενων και από την αμπελουργική ζώνη στην οποία βρίσκεται το εκάστοτε ξενοδοχείο.
  • Η φιλοξενία από τα μέλη του ΞΕΕ των νικητών των διαγωνισμών που προκηρύσσονται στο πλαίσιο του portal για το Επώνυμο Ελληνικό Κρασί (winesofgreece.org) αλλά και των δημοσιογράφων οίνου που επισκέπτονται τη χώρα στο πλαίσιο ταξιδιών γνωριμίας (familiarization trips).
  • Η συνεργασία των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ σε τοπικό επίπεδο, ώστε τα εποχιακά δώρα που προσφέρουν τα μέλη του ΞΕΕ να περιλαμβάνουν Επώνυμα Ελληνικά Κρασιά
  • Η συνεργασία των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ με την περιφερειακή/τοπική αυτοδιοίκηση, προκειμένου να αναπτυχθούν δίκτυα και δράσεις οινοτουρισμού (δρόμοι κρασιού, δίκτυα ποιότητας κ.λπ.)
  • Η συνεργασία των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), ώστε η δέσμευση και οι δράσεις τους για την αναβάθμιση της οινικής εμπειρίας και της εμπειρίας φιλοξενίας στη χώρα να εντάσσονται στην εθνική στρατηγική για την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Επίσης, συμφωνήθηκε η δημιουργία μόνιμης επιτροπής- ομάδας εργασίας, η οποία θα παρακολουθεί και θα συμβάλλει στην υλοποίηση των στόχων του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκε η Έρευνα για τη Διασύνδεση του Ξενοδοχειακού Κλάδου με τον Πρωτογενή Τομέα που πραγματοποίησε για λογαριασμό του ΞΕΕ το ΙΤΕΠ. Σύμφωνα με τα σημαντικότερα ευρήματα από την έρευνα:

  • Το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Το 36% από παραγωγούς εντός του νομού και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα.
  • Το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικά.
  • 1.250 ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί στη δράση του ΞΕΕ “Ελληνικό Πρωινό”.
  • Ο μικρός όγκος παραγωγής και το υψηλό κόστος εναλλάσσονται ως οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες προμήθειας τροφίμων και ποτών από τοπικούς παραγωγούς σε όλες τις ελληνικές περιφέρειες.
  • Προϊόντα “πρωταθλητές” στις αγορές σε τοπικό επίπεδο αποτελούν η μαναβική, τα αυγά και τα αρτοπαρασκευάσματα και ακολουθούν το λάδι, το κρασί και το μέλι.

Σε σχετική δήλωσή του ο πρόεδρος του ΞΕΕ υπογραμμίζει: “Τα ελληνικά ξενοδοχεία στηρίζουν την πρωτογενή παραγωγή της Χώρας, όπως ξεκάθαρα αποτυπώνεται στην έρευνα που παρουσιάσαμε. Γι’αυτό και είμαστε εδώ σήμερα. Για να αγκαλιάσουμε το Επώνυμο Ελληνικό Κρασί και να ενώσουμε δυνάμεις προκειμένου να εμπλουτίσουμε την εμπειρία φιλοξενίας με τη μοναδικότητά του και ταυτόχρονα, να ανοίξουμε νέους δρόμους εξωστρέφειας για την ελληνική οινοποιία,όπως και για το σύνολο της ποιοτικής πρωτογενούς παραγωγής. Το ελληνικό ξενοδοχείο συνεχίζει να είναι ο βασικός κινητήρας για την τοπική ανάπτυξη και να διαχέει μέρισμα επιτυχίας στον πρωτογενή τομέα. Κι αυτό μας κάνει να νιώθουμε περήφανοι για την προσφορά μας στην οικονομία και την κοινωνία”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024