Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΣε τροχιά ψηφιακού μετασχηματισμού η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
Τεχνολογία

Σε τροχιά ψηφιακού μετασχηματισμού η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Ενημέρωση από το One Stop Liaison Office και την Αυτοτελή Διεύθυνση Υποστήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Η εξάπλωση της ψηφιακής τεχνολογίας έχει επηρεάσει τον τρόπο που ταξιδεύουν οι τουρίστες. Η ενσωμάτωση του ψηφιακού μετασχηματισμού στην αλυσίδα αξίας του τουριστικού τομέα έχει αλλάξει την καταναλωτική κουλτούρα κι έχει δημιουργήσει νέα επιχειρηματικά μοντέλα business-to-business (B2B) και business-to-consumer (B2C).

→Τεχνολογικές τάσεις: Οι 4 «φυλές» των ταξιδιωτών

Η ψηφιακή τεχνολογία βρίσκει άπειρες λύσεις και εφαρμογές για συσκευές ή ψηφιακά εργαλεία στον τουρισμό, τη φιλοξενία και τον πολιτισμό:

  • επικοινωνία των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων μέσω ρομπότ συνομιλίας
  • ειδικά σταντ για ψηφιακά check-in
  • κινητό αντί για κλειδί
  • ρομπότ για room service και καθαριότητα
  • λογισμικά διαχείρισης εσόδων που προβλέπουν τη ζήτηση των δωματίων και ορίζουν τις τιμές
  • ψηφιακή αναγνώριση προσώπου για υπηρεσίες σε αεροδρόμια και ξενοδοχεία
  • εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας για τουριστικά αξιοθέατα και μουσεία

Η τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), τον Ιανουάριο του 2023, έρχεται να επιβεβαιώσει τα παραπάνω και να αναδείξει τα εξής:

  • Ανάγκη για υιοθέτηση μίας ολιστικής και όχι αμιγώς τεχνικής προσέγγισης απέναντι στην ψηφιακή τεχνολογία. Χρειάζεται να αξιολογούνται όχι μόνο τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των ίδιων των τεχνολογικών λύσεων, αλλά και ο ρόλος της κουλτούρας, ο τρόπος λειτουργίας και η θέση της τουριστικής επιχείρησης στην αγορά.
  • Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διαθέτουν σαφή τεχνολογική στρατηγική, η οποία θα διέπει τις αποφάσεις της για επένδυση στην τεχνολογία.
  • Η προσφορά τεχνολογικών λύσεων και εφαρμογών είναι μεγάλη και για τους τέσσερις τομείς δραστηριοποίησης: οικονομική διαχείριση, λειτουργία, μάρκετινγκ και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού.
  • Να λαμβάνεται υπόψη το μέγεθος της επιχείρησης και οι λειτουργικές διαδικασίες εξυπηρέτησης που εφαρμόζει, οι απαιτήσεις των συνεργατών και οι ενέργειες των ανταγωνιστών, η συμβατότητα της κάθε επιμέρους λύσης και η δυνατότητα ενσωμάτωσής της στις ήδη χρησιμοποιούμενες τεχνολογικές λύσεις.
  • Για τους επισκέπτες, σημασία έχει η τεχνολογία να είναι εύχρηστη, ασφαλής, διαδραστική και αξιόπιστη, και να συνεισφέρει αξία στο σύνολο της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας.

Οι τουριστικές προοπτικές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχουν προσελκύσει τα τελευταία έτη μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια, από ολοένα και περισσότερους εγχώριους και ξένους επενδυτές στον ξενοδοχειακό κλάδο. Η άνθηση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των τουριστικών επιχειρήσεων στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της τεχνολογικής ανάπτυξης και την εισαγωγή ψηφιακών καινοτομιών στο περιβάλλον τους. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει εντάξει την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού και της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στο πρόγραμμα ‘Κεντρική Μακεδονία’ 2021-2027, με σκοπό τη βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα του τουρισμού και την ενίσχυση του ρόλου του στην οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική ένταξη και την κοινωνική καινοτομία της περιοχής.

Μάλιστα, για τους υποψήφιους επενδυτές, ψηφιακές εφαρμογές για τον Τουρισμό και τον Πολιτισμό προσφέρονται από πολλές ελληνικές επιχειρήσεις πληροφορικής, από τις οποίες 57 είναι start-ups (τέσσερις με έδρα στην Κεντρική Μακεδονία) και αναφέρονται σε λύσεις software, ΑΙ, cloud, mobile και data analytics.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024