Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΣε υψηλά επίπεδα κυμαίνονται ακόμα οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία της Αττικής
Αττική

Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνονται ακόμα οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία της Αττικής

“Ανάκαμψη” της Αθήνας ως τουριστικός προορισμός αναφέρει ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής και Αργοσαρωνικού, κ.Ευγένιος Βασιλικός.

Στα επίπεδα του 2019 κινήθηκε η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας το φετινό καλοκαίρι, με τον Ιούλιο σχεδόν να φτάνει τα  απόλυτα μεγέθη του 2019, τον Αύγουστος να κινείται σε αναμενόμενα  χαμηλά επίπεδα, λόγω του ότι οι περισσότεροι τουρίστες καταφεύγουν κυρίως σε νησιωτικούς προορισμούς, ενώ ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο για τον τουρισμό της Αττικής.

Αυτά δηλώνει ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής και Αργοσαρωνικού, κ. Ευγένιος Βασιλικός, και συγκεκριμένα τονίζει ότι ο Σεπτέμβριος είναι ένας “δυνατός” μήνας για τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας και αυτό οφείλεται στον επαγγελματικό τουρισμό και συγκεκριμένα στα συνέδρια που έχουν προγραμματιστεί τον πρώτο μήνα του Φθινοπώρου.

Σε ό,τι αφορά στον Οκτώβριο, ο κ. Βασιλικός τονίζει ότι υπάρχει μια δυναμική στο επίπεδο των κρατήσεων, ωστόσο είναι νωρίς για μια ασφαλή εκτίμηση. Για τους υπόλοιπους μήνες του έτους, ο κ. Βασιλικός εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για το τι μέλλει γενέσθαι. Αφού σημειώνει ότι στα ξενοδοχεία της Αττικής δεν αποτυπώνεται επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης αναφέρει ότι δεν υπάρχουν προκρατήσεις μετά τον Οκτώβριο.

Ο κ. Βασιλικός επισημαίνει τα εξής :“Η μεγάλη κινητικότητα των ξένων επισκεπτών στο κέντρο της Αθήνας  δεν αποτυπώνεται σε διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία. Κι αυτό γιατί η μεγαλύτερη μερίδα επισκεπτών κατευθύνεται σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως αναφέρει. Ως προς αυτό, για μια ακόμη φορά ο γενικός γραμματέας της ΕΞΑΑΑ ζητά ρύθμιση της συγκεκριμένης αγοράς αλλά και στρατηγική για την επόμενη μέρα του τουρισμού στην Αθήνα. Πόσο κόσμο θέλουμε στην Αθήνα; Θέλουμε 5, 10 εκατομμύρια ή 3 εκατομμύρια που θα αφήνουν έσοδα αντίστοιχα των άνω μεγεθών. Θέλουμε ποσοτικούς ή ποιοτικούς στόχους; Ποσοτικά η Ελλάδα μπορεί να δέχεται 3 φορές τον πληθυσμό της, αλλά θα πρέπει να διοχετεύονται σε όλη την Ελλάδα” σημειώνει και εξηγεί: “Αυτό δε σημαίνει ότι οι πλειονότητα των επισκεπτών θα έλθει το χειμώνα, ωστόσο το καλοκαίρι θα μπορούσαν, για παράδειγμα, οι ορεινοί προορισμοί να εξελιχθούν σε θεματικούς προορισμούς και να ελκύουν κόσμο. Για παράδειγμα τα κλειστά χιονοδρομικά, θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε ένα πεδίο νέων δραστηριοτήτων ικανών να τραβήξουν κόσμο το καλοκαίρι. Δημιουργία περιπατητικών μονοπατιών αλλά και αθλητικές δραστηριότητες μπορούν να προστεθούν στο τουριστικό χαρτοφυλάκιο των ορεινών προορισμών το καλοκαίρι”.

Πώς κινήθηκε η πληρότητα στα ξενοδοχεία

Ερωτηματικό πάντως για τον κ. Βασιλικό είναι τι θα γίνει τον φετινό χειμώνα στην Αθήνα. Οι ευρωπαίοι πολίτες, που ήδη το ενεργειακό ζήτημα έχει αγγίξει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς τους, «θα έχουν εισόδημα για διακοπές το χειμώνα;» διερωτάται ο κ. Βασιλικός

Πάντως ο κ. Βασιλικός εκτιμά ότι μεγάλη ώθηση στον τουρισμό της Αθήνας θα έλθει, μεταξύ άλλων, με την υλοποίηση ενός μεγάλο συνεδριακού χώρου, ικανού να προσελκύσει μεγάλα συνέδρια, αλλά και με την υλοποίηση μεγάλων αθλητικών γεγονότων. Ο κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας, αλλά και το Ράλλυ Ακρόπολις είναι προς αυτή την κατεύθυνση.

Είναι κοινή παραδοχή ότι τα πεντάστερα ξενοδοχεία της Αθήνας κινήθηκαν καλύτερα στην Αθήνα εφέτος, σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες ξενοδοχείων. Στο μεταξύ θα πρέπει να τονιστεί ότι από το 2017 μέχρι σήμερα έχουν ανοίξει στην πρωτεύουσα 70 και πλέον ξενοδοχεία, ενώ τουλάχιστον 2.500 νέα δωμάτια βρίσκονται στην τελικό στάδιο της κατασκευής τους

Στοιχεία απόδοσης ξενοδοχείων Αττικής – 7μηνο 2022  

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΞΑΑΑ, για πρώτη φορά μετά από τα δύο έτη της πανδημίας, ο εφετινός Ιούλιος έκλεισε με αξιοσημείωτη θετική μέση πληρότητα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας 89.3%, κατάφερε δηλαδή να προσεγγίσει το 2019 – και την τότε καλή πληρότητα Ιουλίου 2019, που ήταν 89.8%.

Σε επίπεδο 7μήνου ωστόσο, η θετική αυτή επίδοση της Αθήνας κατάφερε απλώς να μειώσει ελαφρά την “ψαλίδα” μεταξύ των ετών 2022 και 2019 στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της, από 21.7% σε -17.8%. Έτσι, το 7μηνο του 2022, έναντι του αντίστοιχου 7μηνου του 2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο  20 %, σε ό,τι αφορά στην μέση πληρότητα των μονάδων της ελληνικής πρωτεύουσας. Τέλος θετική ωστόσο χαρακτηρίζεται η πορεία της Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), καθώς παρουσίασε αύξηση 20.6% σε επίπεδο 7μήνου έναντι του 2021.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024