Τελευταία νέα
ΑρχικήΕπαγγελματικά ΤαξίδιαΣυνέδριαΘεσσαλονίκη: 3ο Διεθνές Συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές στην Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: 3ο Διεθνές Συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές στην Ελλάδα

Τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες οι ιδιαιτερότητες της Θεσσαλονίκης μπορούν να αξιοποιηθούν μέσα από την τεχνολογική ανάπτυξη στον τομέα των μεταφορών,καταλήγοντας σε ένα σενάριο για το τοπίο το 2020, παρουσίασαν […]

Τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες οι ιδιαιτερότητες της Θεσσαλονίκης μπορούν να αξιοποιηθούν μέσα από την τεχνολογική ανάπτυξη στον τομέα των μεταφορών,<...>καταλήγοντας σε ένα σενάριο για το τοπίο το 2020, παρουσίασαν τρεις πανεπιστημιακοί του ΑΠΘ (Μάγδα Πιτσιάβα-Λατινοπούλου, Σωκράτης Μπάσμπας και Ελένη Ζαχαράκη) σε εργασία, η οποία βασίστηκε στην έρευνα `Τεχνολογική Προοπτική Διερεύνηση στις Μεταφορές στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας`, στα πλαίσια του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Έρευνα στις Μεταφορές στην Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στην συμπρωτεύουσα.

Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων της έρευνας, οι άμεσα αναμενόμενες εξελίξεις έως το 2010 είναι η αύξηση των διασυνοριακών συνεργασιών με την ολοκλήρωση – βελτίωση των συγκοινωνιακών συνδέσεων και διευρωπαϊκών δικτύων.

Προκειμένου να περιοριστεί στο ελάχιστο η αρνητική επίδραση από την αύξηση των επιβατικών και εμπορευματικών περιοχών στην περιοχή, που θα επέλθει με την ανάπτυξη των συγκοινωνιακών δικτύων και των διασυνοριακών συνεργασιών, προτάθηκε η `χρήση` των Παρατηρητηρίων και των Κέντρων Διαχείρισης Κυκλοφορίας.

Εξελίξεις που συνδέονται άμεσα με την αντιμετώπιση φαινομένων κυκλοφοριακής συμφόρησης αναμένονται από το 2010 έως το 2015 (υλοποίηση έργων όπως το μετρό και ο προαστιακός σιδηρόδρομος). Παράλληλα, θα αναπτυχθεί η τεχνογνωσία για τη διαχείριση της επιβατικής και εμπορευματικής κυκλοφορίας σε αστικό και υπεραστικό επίπεδο, καθώς και σε θέματα ελέγχου των προσβάσεων σε αυτοκινητόδρομους.

Ακόμα, επισημάνθηκε ότι από το 2006 έως το 2020 αναμένονται εξελίξεις που θα αφορούν νέες τεχνολογίες οχημάτων και καυσίμων, νέους τρόπους εργασίας και μεθόδους μείωσης των αναγκών για μετακινήσεις, καθώς και καινοτόμες πολιτικές, που θα σχετίζονται με τη σύσταση και πλήρη λειτουργία Μητροπολιτικών Σχημάτων Αυτοδιοίκησης.

Ανταγωνιστικότητα ελληνικών λιμένων

Η αναγνώριση των αναγκών κάθε λιμένα, οι διαθέσιμες υποδομές του, η αξιοπιστία και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του, μαζί με την γεωγραφική θέση αποτελούν, σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν στο Συνέδριο, τους σημαντικότερους παράγοντες για την ανταγωνιστικότητα ενός ελληνικού λιμένα, αλλά και για την αύξηση της.

Σχετικά με τις προτεραιότητες των λιμένων, από την έρευνα προέκυψε ότι μεγάλοι λιμένες όπως της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά, επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στο να διασφαλίζουν και να βελτιώνουν περαιτέρω την ανταγωνιστική τους θέση. Στο πλαίσιο αυτό, οι δύο αυτοί λιμένες δίνουν προτεραιότητα στην προσπάθεια βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, σε αντίθεση με μικρότερους λιμένες για τους οποίους προτεραιότητα αποτελούν τα έργα υποδομής και η βελτίωση των συνδέσεων με τα άλλα μεταφορικά μέσα.

Πάντως, κοινή διαφαίνεται από την έρευνα η διαπίστωση του προβλήματος των αυξημένων τιμολογίων, λόγω των ιδιαίτερα υψηλών αμοιβών προσωπικού που ισχύουν στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες της Βαλκανικής.

Εν κατακλείδι, προτάθηκε η αναγνώριση των αναγκών του κάθε λιμένα με μια εθνική λιμενική πολιτική, που θα εξειδικεύει τις πολιτικές και τα μέτρα για τα επιμέρους λιμάνια, προκειμένου να αναπτυχθούν ορθά οι υποδομές, ενώ επισημάνθηκε και η ανάγκη διασύνδεσης των λιμένων με οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024