Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Η αναβάθμιση και η κερδοφορία των ελληνικών ξενοδοχείων προϋποθέτει την επιμόρφωση των ιδιοκτητών τους

15 Μάρτιος 2016, 13:48

Το 'TravelDailyNews' συνάντησε τον κ. Δημήτρη Κούτουλα, σύμβουλο τουριστικού και ξενοδοχειακού μάρκετινγκ και πανεπιστημιακό, λίγες ημέρες πριν από το επόμενο σεμινάριό του και του έθεσε μερικές ερωτήσεις για την επιμόρφωση ξενοδοχείων και τουριστικών φορέων.


TravelDailyNews: Κε Κούτουλα, τα τελευταία χρόνια σας βλέπουμε να έχετε αναπτύξει μια αξιοπρόσεκτη σεμιναριακή δραστηριότητα. Ποια θεματολογία καλύπτετε στα σεμινάριά σας;

Δημήτρης Κούτουλας: Εδώ και περίπου μια δεκαετία άρχισαν να πυκνώνουν οι προσκλήσεις για να μετάσχω ως εισηγητής σε σεμινάρια τουριστικού ενδιαφέροντος. Στην αρχή η θεματολογία κάλυπτε διάφορες πτυχές του destination marketing με ακροατήριο αιρετούς, διευθυντές και στελέχη εθνικών, περιφερειακών και τοπικών τουριστικών φορέων που είχαν την ευθύνη για το σχεδιασμό της τουριστικής προβολής. Έτσι αναλύσαμε ουσιαστικά κάθε πτυχή του τουριστικού μάρκετινγκ, όπως λ.χ. τον ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό μάρκετινγκ για έναν τουριστικό προορισμό, το online marketing, το branding, τη σύσταση και οργάνωση τουριστικών οργανισμών τύπου DMO (destination marketing organizations), την ανάπτυξη ειδικών θεματικών μορφών τουρισμού κ.ο.κ.

Στη συνέχεια αυξήθηκε το ενδιαφέρον από πλευράς του ξενοδοχείων για την παρουσία μου σε σεμινάρια του κλάδου. Έτσι ανέλαβα την ενδοεπιχειρησιακή κατάρτιση για το προσωπικό διαφόρων τμημάτων (sales & marketing, front office, food & beverage, housekeeping, spa) τόσο σε μεμονωμένα ξενοδοχεία όσο και σε μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, σε ορισμένες περιπτώσεις βάσει των ποιοτικών στάνταρ της Leading Hotels of the World και της Small Luxury Hotels. Επίσης προσεκλήθην ως εισηγητής σε σεμινάρια που διοργάνωσαν ενώσεις ξενοδόχων και σύλλογοι διευθυντών ξενοδοχείων ανά την Ελλάδα.



Στο πλαίσιο της εργασίας μου ως σύμβουλος ξενοδοχειακών επιχειρήσεων συνειδητοποίησα, ωστόσο, την πολύ μεγάλη ανάγκη επιμόρφωσης των ίδιων των επιχειρηματιών, καθώς καλούνται να διοικήσουν τις επιχειρήσεις τους σε ένα περιβάλλον που γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκο και αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς. Έτσι, αφού η αναβάθμιση και η κερδοφορία των ελληνικών ξενοδοχείων προϋποθέτει την επιμόρφωση των ίδιων των ιδιοκτητών τους, αποφασίσαμε μαζί με την Travel Media Applications να καλύψουμε αυτό το μεγάλο κενό συνδιοργανώνοντας για πρώτη φορά άκρως εξειδικευμένα σεμινάρια στο πλαίσιο της σειράς “Masterclass Series”. Αυτά τα masterclasses απευθύνονται σε ιδιοκτήτες και διευθυντές ξενοδοχείων και αναλύουν πτύχες πολύ κρίσιμες για την επιτυχία και την κερδοφόρο λειτουργία των ξενοδοχείων, όπως λ.χ. την ποιοτική αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υπηρεσιών, το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ, την εξειδίκευση και την ανάπτυξη ειδικών ξενοδοχειακών concepts όπως τα boutique hotels, το branding των ξενοδοχείων κ.ά.

Εν ολίγοις, είχα τη χαρά να διενεργήσω τα τελευταία χρόνια σεμινάρια τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, με πιο εξωτικό σεμιναριακό “προορισμό” τη Νότια Αφρική.

TDN: Ποια είναι η ανταπόκριση στα σεμινάρια που διοργανώνετε;
Δ.Κ.: Εξαιρετική! Αποτελεί επιβράβευση της προσπάθειάς μας το γεγονός ότι ξενοδόχοι και διευθυντές ταξιδεύουν από όλη την Ελλάδα για να παρακολουθήσουν τα εντατικά ολοήμερα σεμινάριά μας και ότι δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι από την προσφερόμενη μαθησιακή εμπειρία. Αυτό δείχνουν και οι υψηλές βαθμολογίες που εξασφαλίζουν τα masterclasses στα ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν όλοι οι μετέχοντες. Λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη τις παρατηρήσεις τους, οι οποίες και μας βοηθούν να βελτιώνουμε διαρκώς το περιεχόμενη και τη δομή των σεμιναρίων.

TDN: Πλησιάζει ένα ακόμη σεμινάριο με πολύ ενδιαφέροντες ομιλητές. Ποιο θέμα θα μας αναπτύξετε;
Δ.Κ.: Στο πλαίσιο των masterclasses δημιουργήσαμε μια παράδοση να έχουμε κορυφαίες προσωπικότητες του ξενοδοχειακού κλάδου ως guest speakers. Πιστοί σε αυτήν την παράδοση θα έχουμε την Πέμπτη, 17 Μαρτίου, τη χαρά να φιλοξενήσουμε ως ομιλητές τέσσερις κορυφαίους επαγγελματίες του είδους τους στο masterclass που είναι αφιερωμένο στην ξενοδοχειακή αισθητική.

Για πρώτη φορά θα εξεταστεί στο πλαίσιο του Hotel Design Masterclass με ολοκληρωμένο τρόπο κάθε πτυχή που ορίζει την ξενοδοχειακή αισθητική. Ο κ. Άγγελος Αγγελόπουλος θα μιλήσει για το hotel design, ο φωτογράφος κ. Χρήστος Δράζος θα αναλύσει τις παραμέτρους μιας δυναμικής εικονογράφησης ξενοδοχειακών εμπειριών, ενώ οι ιδιαίτερα ταλαντούχοι σεφ κ.κ. Γιώργος Ιακωβίδης και Αλέξανδρος Τσιοτίνης θα αναλύσουν τους τρόπους ανάπτυξης μιας ιδιαίτερης αισθητικής ταυτότητας στα ξενοδοχειακά εστιατόρια. Στη δική μου εισήγηση θα εστιάσω στα ζητήματα branding και εν γένει στο μάρκετινγκ των ξενοδοχείων που επενδύουν στην υψηλή αισθητική και θέλουν να κεφαλαιοποιήσουν αυτήν την επένδυση.

Είναι μια σπάνια ευκαιρία να ακούσουμε τόσους κορυφαίους επαγγελματίες να αναλύουν ένα τόσο ειδικό θέμα σε υψηλό επίπεδο, που δεν θα πρέπει να τη χάσουν τα ξενοδοχειακά στελέχη.

Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το επόμενο σεμινάριο με τίτλο Hotel Spa Masterclass. Θα γίνει στις 31 Μαρτίου στην Αθήνα και θα διαθέτει πολύ σημαντικούς guest speakers, τους οποίους θα ανακοινώσουμε τις προσεχείς ημέρες.


Share |
1 Σχόλια
Σχόλια Αναγνωστών

Εταιρεία: SEO In Greece Ιδιότητα: CEO
O/Η "Στέφανος Οικονομίδης Οικονομίδης" έγραψε στις 16-03-2016 19:18:

Το destination marketing είναι προυπόθεση για να επιτύχει το ξενοδοχειακό marketing. Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η συνεργασία τοπικών φορέων προκειμένου να αναδυχθεί το brand της περιοχής, να συμφωνηθεί η στρατηγική για την ανάπτυξη του και να μοιραστούν τα κόστη. Δυστυχώς το τελευταίο είναι στις περισσότερες περιπτώσεις το εμπόδιο για την υλοποίηση αντίστοιχων στρατηγικών. Συνήθως επικρατεί το ατομικό συμφέρον των τοπικών επιχειρηματιών (με τη στενή έννοια). Το ζητούμενο λοιπόν είναι καταρχήν η αλλαγή της κουλτούρας των τοπικών παραγόντων.
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Quality Control and HACCP in F&B Management

Chinese Tourist Welcome Seminar

Food & Beverage management και cost control

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top