Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Εμβαθύνοντας στη βιωσιμότητα και κερδοφορία των ξενοδοχείων

14 February 2014, 16:34

To 'TravelDailyNews' μίλησε με τον δρα Δημήτρη Κούτουλα, επιστημονικό διευθυντή της σειράς σεμιναρίων 'Hotel Management Masterclasses', που συνδιοργανώνει από κοινού με την Travel Media Applications, για τα επόμενα δύο σεμινάρια που θα διεξαχθούν στην Αθήνα στις 24 και 25 Φεβρουαρίου.


TravelDailyNews: Κε Κούτουλα, τον τελευταίο καιρό βλέπουμε ότι έχετε αναπτύξει μια αξιοπρόσεκτη σεμιναριακή δραστηριότητα, οργανώνοντας πολύ εξειδικευμένα σεμινάρια για ξενοδόχους που έχουν μια πρωτότυπη και μάλλον ασυνήθιστη θεματολογία. Γιατί καταπιάνεστε με αυτά τα θέματα;

Δ. Κούτουλας: Κοιτάξτε, υπάρχουν μια σειρά θεμάτων που κυριολεκτικά καίνε τους ξενοδόχους, αλλά δεν τα συζητάμε καθόλου στη δημόσια σφαίρα του κλάδου μας, ούτε και παρέχεται κάποια σχετική καθοδήγηση και επιμόρφωση στους ξενοδόχους και τα στελέχη τους. Βλέπουμε γύρω μας πολλά ξενοδοχεία – μιλάμε για μερικές χιλιάδες επιχειρήσεις που απασχολούν μεγάλον αριθμό προσωπικού – να μην μπορούν να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις στην αγορά. Παίρνουν πολύ κρίσιμες αποφάσεις όπως λ.χ. για τη δημόσια εικόνα τους, για τη συνεργασία τους με tour operators ή για την τιμολογιακή τους πολιτική χωρίς να έχουν μια ξεκάθαρη στρατηγική για το άμεσο και απώτερο μέλλον, με αποτέλεσμα να πιέζονται για μειώσεις τιμών, να χάνουν έσοδα και να επιβαρύνεται η κερδοφορία τους. Θα βλέπετε και εσείς ότι πολλά ξενοδοχεία έχουν σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας λόγω έλλειψης τεχνογνωσίας σε βασικές πτυχές του στρατηγικού ξενοδοχειακού μάνατζμεντ και μάρκετινγκ. Αυτές τις δυσκολίες αντιμετωπίζουν ακόμη και νέα ξενοδοχεία ή ξενοδοχεία που έκαναν πρόσφατα μια μεγάλης εμβέλειας ανακαίνιση και θα περίμενε  κανείς να “απογειωθούν” οι δουλειές τους μετά το νέο τους ξεκίνημα χωρίς όμως να το πετυχαίνουν.

Ωστόσο, μιλάμε για προβλήματα που είναι αντιμετωπίσιμα εάν γίνουν οι κατάλληλοι χειρισμοί. Διαπιστώνω και στη δουλειά μου ως σύμβουλος επιχειρήσεων ότι πολλοί ξενοδόχοι αγνοούν προφανείς λύσεις στα προβλήματά τους.

Συνεπώς, το σκεπτικό των σεμιναρίων είναι να κάνουμε προσιτές αυτές τις λύσεις δίνοντας σε ιδιοκτήτες και στελέχη ξενοδοχείων πρόσβαση στην απαιτούμενη τεχνογνωσία.

TDN: Πείτε μας λοιπόν για τα δύο επόμενα σεμινάρια που οργανώνετε σε μερικές ημέρες στην ΑΘήνα, στο ξενοδοχείο AIROTEL Stratos Vassilikos.

Δ.Κ.: Στο πρώτο σεμινάριο – το Hotel Branding Masterclass που θα γίνει στις 24 Φεβρουαρίου – εξετάζουμε για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια πώς θα πρέπει να χειριστεί ένα ξενοδοχείο τη δημόσια του εικόνα και ταυτότητα, προκειμένου να είναι πιο αποτελεσματικό το μάρκετινγκ που ασκεί και να μπορεί να επιτύχει την επιθυμητή τιμολογιακή πολιτική.  Όπως ξέρετε, οι αποφάσεις για το branding του ξενοδοχείου είναι άκρως  στρατηγικές και καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό τη μετέπειτα πορεία του ξενοδοχείου μας. Επίσης εξηγούμε πώς θα αξιολογήσει ένας ξενοδόχος κατά πόσο τον συμφέρει να συμβληθεί με μια ξενοδοχειακή αλυσίδα ή ένα διεθνές ξενοδοχειακό δίκτυο και παρέχουμε πρακτικές συμβουλές για το πώς θα μεγιστοποιήσει τα οφέλη που θα αποκομίσει από τη συμμετοχή του σε αυτά.

Για αυτό το σεμινάριο έχουμε εξασφαλίσει τη συμμετοχή ως εισηγητών ιδιαίτερα έμπειρων επαγγελματιών που θα μας δώσουν τα φώτα τους στους τομείς που γνωρίζουν άριστα, όπως λ.χ. ο Marco Nijhof, ένας χαρισματικός ομιλητής με μακρά θητεία σε ανώτατες διοικητικές θέσεις πολυεθνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, καθώς και ο Χρήστος Δράζος, κορυφαίος φωτογράφος ξενοδοχείων με πολύ επιτυχημένη διεθνή διαδρομή και άριστος γνώστης της αποτελεσματικής επικοινωνίας. Πολύ ενδιαφέρουσα θα είναι και η παρέμβαση της Hotel Brain που διαθέτει τεράστια εμπειρία στο θέμα των διεθνών ξενοδοχειακών δικτύων.

Το δεύτερο σεμινάριο που θα γίνει στις 25 Φεβρουαρίου το ονομάσαμε Special Hotel Concepts Masterclass, καθώς θέλουμε να εξετάσουμε σε βάθος την αξία της εξειδίκευσης. Κάποια ξενοδοχεία επέλεξαν να δημιουργήσουν ένα πιο εξειδικευμένο προϊόν ή να στοχεύσουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών και δικαιώθηκαν επχειρηματικά από αυτήν τους την επιλογή. Αποφάσισαν δηλ. να σταθούν στον ανταγωνισμό όχι με βάση τις τιμές αλλά με βάση την καλύτερη δυνατή κάλυψη εξειδικευμένων απαιτήσεων.

Στο σεμινάριο θα παρουσιάσουμε παραδείγματα επιτυχημένων ξενοδοχειακών concepts από την Ελλάδα και το εξωτερικό όπως λ.χ. περιπτώσεις ξενοδοχείων που είναι baby-friendly, αποκλειστικά για ζευγάρια, για ηλικιωμένους ή άτομα με κινητικά προβλήματα, gay-friendly, για ποδηλάτες, για πεζοπόρους, για γυμνιστές, για όσους θέλουν να κάνουν  διακοπές ευεξίας ή να αθληθούν κοκ.

Επίσης θα έχουμε ως εισηγητές ξενοδόχους που χειρίστηκαν το κομμάτι της εξειδίκευσης με ιδιαίτερα επιτυχημένο τρόπο και θα μας μιλήσουν στο σεμινάριο για τη δική εμπειρία σε αυτόν τον τομέα.  Συγκεκριμένα, η κα Ελένη Μωυσιάδη του Paradise Island Villas θα μας περιγράψει τη ριζική αλλαγή που έκανε σε ένα συμβατικό ξενοδοχείο και τη μετατροπή του σε ένα πολυτελές boutique hotel, ο κ. Νίκος Μοράντης θα αναλύσει την αγορά των gay-friendly hotels, ενώ ο κ. Γιώργος Νικάκης θα παρουσιάσει τα οφέλη που αποκόμισε το Thalassa Beach Resort όταν μετατράπηκε σε ξενοδοχείο αποκλειστικά για ζευγάρια.

Το ζητούμενο είναι οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο να γνωρίσουν όλο το εύρος των επιμέρους ειδικών αγορών, να πάρουν χρήσιμα ερεθίσματα για πιθανά σενάρια εξειδίκευσης της δικής τους ξενοδοχειακής μονάδας και να μάθουν συγκεκριμένους πρακτικούς τρόπους για να προχωρήσουν σε αυτήν την αλλαγή βάσει σχεδίου και με ελεγχόμενο ρίσκο.

TDN: Πόσο διαδραστικά είναι αυτά τα σεμινάρια;

Δ.Κ.: Στο πρόγραμμα και των δύο σεμιναρίων έχουμε προβλέψει χρόνο συζήτησης με όλους τους εισηγητές καθώς και τη δυνατότητα ανταλλαγής απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων.

Επίσης θα ήθελα να προσκαλέσω κάθε ενδιαφερόμενο να μας στείλει μια σύντομη περιγραφή της επιχείρησής του και των προκλήσεων που αυτή αντιμετωπίζει όπως επίσης τα πιθανά επιχειρηματικά του σχέδια, ώστε να τα συζητήσουμε εν είδει case study κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων. Όσοι εγγραφούν στα σεμινάρια θα ενημερωθούν για αυτήν τη δυνατότητα.

Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι οι ξενοδόχοι δεν θα πρέπει να χάσουν αυτήν τη μάλλον σπάνια ευκαιρία να εμβαθύνουν σε πτυχές του ξενοδοχειακού μάνατζμεντ και μάρκετινγκ που σχετίζεται άμεσα με το μέλλον της επιχείρησής τους.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top